Червень-серпень / Июнь-август 2019

Огляд
ринку освітніх послуг Азії
Ч
ервень-серпень 2019 р.
 

За матеріалами: University World News, Times Higher Education, Asia News Network, Taiwan News, BBC News, Reuters, The Pie News, South China Morning Post, Press Trust of India, Mail&Guardian, CGTN, The Asahi Shimbun, New Straits Times, Xinhua,

 

  1. Індія планує реструктурувати вищу освіту і стимулювати дослідження

(University World News)

Міністерство розвитку людських ресурсів Індії на цьому тижні оприлюднило проект національної освітньої політики 2019 року. Амбіційний план передбачає широку реструктуризацію вищої освіти в країні і має на меті сприяння дослідницькій культурі у вищій освіті за рахунок створення нового Національного наукового фонду.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190606162707699

 

  1. Ключова роль Гонконгу в допомозі при втечі студентам Тяньаньмень

(University World News)

Керівники Комуністичної партії Китаю протягом 30 років намагалися придушити всю пам’ять в Китаї про масові вбивства 4 червня 1989 року на площі Тяньаньмень продемократичних демонстрантів, які були переважно студентами.

Але Гонконг продовжує відзначати події, незважаючи на нещодавній тиск з боку Пекіна на власні свободи, і з’явилася нова інформація про те, як студенти Гонконгу допомагали фінансувати протестну діяльність пекінських студентів та їхні подальші зусилля втікати до Гонконгу і після розгону.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190605133234561

  1. Необхідність підвищення кваліфікації випускників навчальних закладів надихає (Індія)

(University World News)

Індія має надлишок програмних інженерів, в той час як Америці потрібно більше. Ця ситуація попиту та пропозиції, а також різкі відмінності в доходах у США та на індійському субконтиненті, надихають на зростання кількості “віддалених” робочих місць для інженерів-програмістів в Індії. Але існує розрив у рівнях кваліфікації кодування між країнами, що створює необхідність підвищення кваліфікації.

Pesto Tech – це старт-ап у фінансовому та технологічному центрі Gurugram, на південний захід від Нью-Делі, який «зосереджує увагу на п’ятимільйонних інженерах Індії та поєднує їх з провідними світовими технологічними компаніями».

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190606080821866

  1. Китай стає лідером у дослідженнях відновлюваної енергії

(Times Higher Education)

На сьогодні Китай вже випереджає Європу і США в дослідженнях у сфері відновлюваної енергетики, що вимагає замислитись про геополітичні наслідки цього лідерства.

Згідно з даними бази даних Scopus компанії Elsevier, у 2017 році Китай перевершив колективний результат країн Європейського Союзу щодо енергетичних досліджень, пов’язаних з відновлюваними джерелами енергії, сталого розвитку та навколишнього середовища.

Зростаючий вплив Китаю на дослідження поновлюваних джерел енергії виходить за рамки простого обсягу публікацій. На сьогодні Китай є найбільшим у світі виробником, експортером і інсталятором сонячних батарей, вітрових турбін, акумуляторів і електричних транспортних засобів.

Джерело інформації:
https://www.timeshighereducation.com/news/china-surges-forward-renewable-energy-research

  1. Стрімкий попит на спеціалістів зі штучного інтелекту в Японії

(Asia News Network)

Все більше японських університетів створюють навчальні підрозділи по підготовці фахівців у галузі штучного інтелекту (ШІ) та великих даних. Це є відображенням сучасних світових тенденцій розвитку інформаційних технологій. Наука про дані вважається однією з найпопулярніших професій 21-го століття в Європі та США.

На цьогорічних вступних іспитах конкурс на спеціальность ШІ та великих даних в Університету Мусашино, Токіо, склав 13 чоловік на місце.

Було зазначено, що в даний час в Японії бракує 34 000 експертів зі ШІ, а до 2030 року цифра збільшиться до 124 000. У зв’язку з цим Міністерство освіти, культури, спорту, науки і техніки планує розробити загальнодержавну спільну навчальну програму по підготовці відповідних фахівців.

Джерело інформації:
https://asianews.network/2019/06/17/universities-address-demand-for-ai-in-japan/

  1. Найбільше злиття університетів в історії Тайваню

(Taiwan News)

Національний університет науки і техніки Тайваню, Національний університет науки і техніки Пінтун і Національний університет науки і техніки Юньлінь оголосили про плани об’єднання в єдиний новий університет, який буде називатися “Тайванський університет науки і техніки”.

Злиття, про яке повідомили президенти університетів на спільній прес-конференції,  підтримало Міністерство освіти Тайваню. За рахунок об’єднання ресурсів всіх трьох закладів буде  досягнута більша конкурентна перевага та посилення міжнародного профілю новоствореного університету.

Джерело інформації:
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3750233

  1. Китай – Білорусь: у спільний білорусько-китайський інститут зараховані перші абітурієнти

(Belarus Ministry of Education)

В рамках заходів з проведення Року освіти Білорусі в Китаї на спеціальності спільного білорусько-китайського інституту Білоруського державного університету (БДУ) і Даляньського політехнічного університету (ДПУ) зараховані перші абітурієнти на спеціальності “фізика (виробнича діяльність)”, “механіка і математичне моделювання”, “світова економіка”. Підготовка студентів на перших двох курсах буде вестися російською мовою, а з третього курсу ряд дисциплін – англійською. Також передбачається вивчення китайської мови на базовому рівні. Навчальні плани і програми розробляються обома сторонами.

Джерело інформації:
http://edu.gov.by/news/v-sovmestnyy-belorusskokitayskiy-institut-bgu-i-dalyanskogo-politekhnicheskogo-universiteta-zachisle/

  1. Китайська пошукова система Sogou створила штучний інтелект для читання книжок голосами їхніх авторів.

(BBC News)

На конференції China Online Literature Sogou представили «реалістичні зображення» двох китайських письменників Юе Гуань і Бу Сінь Тянь Шан Діао Сіань Бінга, яких навчили читати книжки. Нейромережу створили на основі відеозаписів.

Наразі технологію текстового мовлення використовують для створення аудіоверсії книги, яку «читає» оцифрований голос. Зазначається, що люди надають перевагу аудіокнигам, які «професійно розповідають» автори, актори чи громадські діячі.

Прогрес у машинному навчанні й технологіях мовлення в тексті сприятиме тому, що оцифровані голоси стануть «більш живими».

Джерело інформації:
https://www.bbc.com/news/technology-49329650

  1. Huawei витратить понад 300 млн доларів на фінансування університетів (Китай)

(Reuters)

Незважаючи на заборону торгівлі з США, що завдало шкоди зв’язкам з бізнесом та наукою, китайська компанія Huawei планує витратити більше 300 мільйонів доларів  на рік на фінансування наукових досліджень університетів.

У зв’язку з санкціями на початку цього року зв’язки з Huawei припинив Массачусетський технологічний інститут у США, а  британський Оксфордський університет у минулому році перестав приймати фінансування від Huawei.

Джерело інформації:
https://uk.reuters.com/article/uk-huawei-tech-china-usa/huawei-says-to-spend-more-than-300-million-a-year-in-funding-for-universities-idUKKCN1VO0P7?rpc=401&

  1. Китай: бум інженерії, скорочення гуманітарних досліджень

(Times Higher Education)

Розвиток економіки Китаю призвів до сплеску інженерних досліджень, разом з цим ця дисципліна набуває все більшого значення і в інших країнах.

Згідно з даними аналізу французького наглядового комітету з питань науки і технологій – Вищої ради з оцінювання досліджень та вищої освіти (Hcéres), в Китаї, з огляду на кількість опублікованих наукових  статей, інженерія наздогнала фізику, хімію та фундаментальну біологію, ставши другим найбільш досліджуваним предметом після медицини.

На противагу цьому США та Великобританія зосередилися на гуманітарних, соціальних науках та медичних дослідженнях. Франція має переваги в математиці, Японія у фізиці, а Південна Корея в хімії. Німеччина мала найбільш збалансований дисциплінарний профіль із проаналізованих країн.Зростання інженерії є очевидним не лише для Китаю, а для всієї Східної Азії – Сінгапуру, Південної Кореї та Японії

Джерело інформації:
https://www.timeshighereducation.com/news/engineering-booms-humanities-declines-china-reshapes-research

  1. Ізраїль та Корея розширюють співпрацю у сфері стартапів та вищої освіти

(Times Higher Education)

Під час візиту президента Ізраїлю Реувена Рівліна до Сеула 14-18 липня 2019 р. представники Ізраїлю та Кореї обговорили розширення співпраці у сфері стартапів та вищої освіти.

Дискусії відбувалися двічі – на Корейсько-Ізраїльському економічному форумі 16 липня та на Міжнародному форумі президентів університетів Кореї та Ізраїлю 17 липня, під час яких сторони обговорювали мінливий бізнес-клімат в епоху четвертої промислової революції.

Джерело інформації:
http://forea.kpi.ua/reputatsiyniy-reyting-universitetiv-2019/

  1. Індія прагне створювати “інститути світового класу”

(The Pie News)

Міністр фінансів Індії Нірмала Сітараман запропонувала виділити £46,6 млн на створення “інститутів світового класу” з метою збільшення кількість іноземних студентів.

Запропоновано розпочати програму “Навчання в Індії”, яка буде зосереджена на залученні іноземних студентів до індійських вищих навчальних закладів.

На сьогодні в індійських вишах навчається приблизно 45 000 (11 250 на рік) іноземних студентів (26-те місце у світі).

Джерело інформації:
https://thepienews.com/news/indian-finance-minister-triples-budget/

  1. Китай: як університети борються з плагіатом

(South China Morning Post)

З травня кожен бакалавр Технологічного університету Хунань у центральному Китаї має дві можливості перевірити свою остаточну дисертацію за допомогою Інтернет-бази даних, щоб побачити, скільки вмісту кожної статті копіюється з існуючих публікацій. Послуга безкоштовна, і чеки пропонуються до офіційного подання паперів. Після цього дисертація автоматично завершиться невдачею, якщо більше 35% її вмісту буде визнано дубльованим.

Критерії для аспірантів, як правило, суворіші – від 10% до 20%.

Джерело інформації:
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3012741/how-chinese-universities-are-trapping-academic-copycats

  1. Індія: університет встанонвлює норми найму викладачів

(Press Trust of India)

Індійська комісія з грантових університетів (UGC) видала вказівки щодо набору викладачів у вищі навчальні заклади для вирішення проблеми нестачі якісного викладацького складу в таких закладах.

У листі, написаному віце-канцлерам університетів та коледжам та установам, які вважаються університетами, УГК зазначає, що дефіцит якісного викладацького складу у вищих навчальних закладах викликає головне занепокоєння, і його потрібно негайно вирішити для підвищення якості вищих навчальних закладів освіта.

Джерело інформації:
https://www.business-standard.com/article/pti-stories/ugc-issues-guidelines-for-recruitment-of-faculty-in-higher-educational-institutions-119060401338_1.html

  1. Жінка подає до суду на токійські медичні школи за дискримінацію (Японія)

(Mail&Guardian)

Минулого року з’ясувалося, що медичні університети регулярно змінювали бали кандидатських тестів, щоб уникнути деяких з них, включаючи бали жінок. В одних випадках університети прагнули забезпечити низьку кількість жінок у студентському корпусі, а в інших вони дискримінували людей, які раніше невдало подавали заявки або не були новими випускниками середньої школи.

Жінка, яка подала позов, була медичним працівником, і вирішила заяву до медичного училища у двадцять років. Їй не вдалося потрапити до трьох токійських університетів: Токійського медичного, Шова та Джунтендо. Після того, як минулого року вибухнув скандал із вступом, що спонукало урядове розслідування, три виші повідомили її, що вони дійсно несправедливо змінили її показники вступу, виходячи з її статі та віку.

Джерело інформації:
https://mg.co.za/article/2019-06-05-woman-sues-tokyo-medical-schools-over-discrimination

  1. Китай попереджає студентів про ризики навчання у США

(Reuters)

Китай попередив студентів та науковців про ризики, пов’язані з навчанням у Сполучених Штатах. У своїй заяві він підкреслив останні проблеми, з якими стикаються студенти, включаючи обмеження щодо тривалості віз та збільшення кількості відмов у візах.

Попередження виходить на тлі посилення напруженості через наростаючу торговельну війну між двома основними державами та санкції США проти китайського технологічного гіганта Хуавей та підтримку США на Тайвані.

Джерело інформації:
https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china-education/china-warns-students-academics-of-risks-of-studying-in-u-s-idUSKCN1T40RT

  1. Японія-Шрі-ланка: інклюзивні інновації для більш справедливого розвитку

(University World News)

Коли нещодавно Мережа країн, що розвиваються та розвиваються (EDEN) запустила свої семінари EDEN, першою темою для обговорення стала розробка платформи спільної роботи Японія-Шрі-Ланка та Гідна Тихоокеанська ініціатива, яка спрямована на розширення можливостей громад у тихоокеанському регіоні.

Семінари EDEN проводяться в університеті Шизенкан, кампусі Ніхонбаші в Японії. Це публічні семінари, на яких різноманітна аудиторія обговорює питання розвитку на тему виклику поточної глобальної парадигми розвитку та пропонує рішення сучасних викликів.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20190613165038262

  1. Китай: відкриття магістерських програм у сфері штучного інтелекту

(CGTN)

Міністерство освіти Китаю дало зелене світло для десятків університетів, які пропонують ступінь бакалавра зі штучного інтелекту (AI). Одним з небагатьох щасливчиків є престижний університет Цінхуа в Пекіні.

Джерело інформації:
https://news.cgtn.com/news/3d3d674e3555544d35457a6333566d54/index.html

  1. Японія: посилення нагляду за міжнародними студентами

(The Asahi Shimbun)

Міністерство освіти Японії та Агентство з питань імміграції погрожують скасувати студентські візи, якщо університети не здійснюватимуть більш суворий нагляд за іноземними студентами.

Нові заходи були оголошені після того, як з 2016 по 2018 навчальний рік в Токійському університеті вибуло 1610 іноземних студентів. Передбачається, що студенти припинили приїжджати на лекції, оскільки знайшли оплачувану роботу.

Джерело інформації:
http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201906120061.html

  1. Новий акт на підтримку академічної свободи та самостійності (Малайзія)

(New Straits Times)

Міністерство освіти Малайзії оголосило про створення нового закону про освіту з метою створення нової структури управління та фінансування, яка була б більш ефективною та стійкою, намагаючись підтримати академічну свободу та автономію в університетах, пише Мохд Насаруддін Парзі для Нові протоки.

Новий акт буде створений для скасування та заміни декількох актів, пов’язаних з вищою освітою, включаючи Закон про університети та університетські коледжі 1971 р. Та Закон про приватні вищі навчальні заклади 1996 р. Скасування цих актів відповідало обіцянці в маніфесті уряду Пакатана Харапана повернути авторитет місцевим університетам.

Джерело інформації:
https://www.nst.com.my/news/nation/2019/06/498472/new-act-support-academic-freedom-and-autonomy-universities

  1. Число китайських випускників росте в геометричній прогресії

(Xinhua)

Понад 8,34 мільйона людей закінчили китайські університети влітку 2019 року, порівняно з 17 000 в 1950 році, через рік після заснування Китайської Народної Республіки.

У 1999 році кількість студентів, які вступили до університетів, суттєво змінилася, коли кількість вступників збільшилася на 47,4%. А до 2018 року понад 45% китайської робочої сили мали університетський диплом, а коефіцієнт загальної кількості вищих навчальних закладів – частка студентів, які навчаються в університетах вікової групи 18-22 роки – становив 45,7%.

Джерело інформації:
http://www.xinhuanet.com/english/2019-06/24/c_138169311.htm