Січень 2020 (Африка)

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Січень 2020 р.

За матеріалами: The Sun, University World News

Анотації статей:

  1. TETFUND збільшує наукові фонди університетів (Нігерія)

(The Sun)

З метою активізації науково-дослідної діяльності в вищих навчальних закладах  Цільовий фонду вищої освіти (TETFUND) у 2020 році збільшив наукові фонди університетів з 5 мільярдів до 7,5 мільярдів NN (близько 20 млн USD).

https://www.sunnewsonline.com/tetfund-increases-research-funds-in-nigerian-varsities-to-n7-5-billion/

 

  1. Панфриканський університет відкриває online навчання (Камерун)

(University World News)

Підрозділ Панафриканського університету (PAU) з відкритого, дистанційного та електронного навчання, який пропонує безкоштовні, акредитовані онлайн-курси африканським студентам, був офіційно запущений у грудні 2019 р. у м. Яунде, Камерун. Це дозволяє мільйонам африканців різного віку скористатися можливостями навчання протягом усього життя.

Флагманський проект Африканського Союзу – Панафриканський віртуальний та електронний університету (Pan African Virtual and E-University – (PAVEU) спрямований на вирішення питань Порядку денного 2063 року – прискорення розвитку людського капіталу, науки і техніки та інновацій шляхом забезпечення доступу до вищої та безперервної освіти в Африці .

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200106085015604

 

  1. Уряд полегшує отримання кредитів на навчання (Руанда)

(University World News)

Прем’єр-міністр д-р Едуард Нгіренте оголосив, що уряд вирішив зняти соціально-економічну стратифікаційну систему, відому як Ubudehe, як один із критеріїв, які використовуються для отримання університетських стипендійних кредитів.

Протягом останніх років для отримання університетських стипендій було потрібно не тільки добре навчатися, але й надати доказ недостатнього сімейного фінансування.

Вартість навчання за програмами STEM в Університеті Руанди становить 1,5 млн. RWF (1600 доларів США) на рік та 600 000 RWF (640 доларів США) для решти програм.

Минулого року близько 5000 студентів отримали державні позики на навчання в Університеті Руанди, і тепер це число може зрости або на навчання потраплять кращі студенти.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200107113258727

 

  1. Початок реалізації Аддіс-Абебської конвенції

(University World News)

З 2020 року вступила в дію Аддіс-Абебська Конвенція про визнання академічної кваліфікації по всій Африці та механізми обмеження відтоку мозків з континенту після того, як до неї приєднались 13 держав континенту.

Конвенція, повна назва якої – «Переглянута конвенція про визнання навчання, атестатів, дипломів, ступенів та інших академічних кваліфікацій вищої освіти в африканських державах», була прийнята в столиці Ефіопії в грудні 2014 року.

Серед інших заходів, Конвенція створює обов’язкову угоду навколо норм та стандартів формальних процедур, що визнають закордонну кваліфікацію вищої освіти та тих, хто надає доступ до вищих навчальних закладів Африки. Це фактично ставить перед собою необхідність двосторонніх угод між країнами щодо визнання кваліфікації біженців та інших мігрантів і широко сприймається як доповнення цілей розвитку Африканського союзу, що містяться в Порядку денному 2063 року.

До її інших переваг можна віднести підвищення працевлаштування випускників, інтернаціоналізацію програм вищої освіти та підвищення мобільності студентів та викладачів.

У своїй заяві ЮНЕСКО зазначає, що Конвенція Аддіс-Абеби набула чинності 15 грудня і зобов’язана до виконання на національному рівні шляхом ратифікації держав.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2020011507313446

 

  1. Університети Марокко переходять на нову систему вищої освіти

(University World News)

У наступному навчальному році вища освіта Марокко переходить від системи ліцензій, магістрів, докторатів (LMD), яка використовується переважно у франкофонських країнах, до системи бакалаврських програм, яка використовується в англофонному світі, що сигналізує про намір вийти за межі Західної Європи, зокрема Франції, і підготувати своїх молодих людей до англомовного світу.

Цей крок був оголошений міністром національної освіти, професійної підготовки, вищої освіти та наукових досліджень Марокко Саїдом Амзазі на відкритті мароккансько-американської конференції в Марракеші на тему: «Національна педагогічна реформа вищої освіти: підготовка до реалізації бакалаврату».

Система LMD в минулому збільшувала привабливість марокканських університетів, де навчається понад 1,1 мільйона студентів. Однак, як очікується, система бакалавра сприятиме мобільності марокканських студентів до міжнародних установ, заявив Амзазі.

Міністр підкреслив, що нова чотирирічна система бакалаврських курсів забезпечить більшою кількістю навичок і посилить вивчення іноземних мов та інформаційних технологій.

Нова система буде впроваджена для студентів перших курсів університету у вересні 2020 року, тоді як ті, хто навчається на другому курсі або вище, продовжать навчання згідно з чинною системою LMD.

Тим часом в Марокко поширюється дискусія щодо переходу викладання у вишах з арабської та французької мови на англійську. Уряд запропонував перейти на англійську протягом 10-річного періоду, щоб розвивати людський капітал у викладачів.

Необхідно позиціонувати країну в межах більшого африканського континенту та в світовій економіці. Приєднання до англомовного світу може відкрити більше можливостей для міждержавного обміну студентами, викладачами та науковими дослідженнями.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200113100149303

 

  1. Новий міністр затримує на перехід на англійську у ВНЗ (Алжир)

(University World News)

Новий міністр вищої освіти та наукових досліджень, Чемс-Еддін Чітур (Chems-Eddine Chitour), в дискусії щодо переходу викладання у вищій школі з французької мови на англійську заявив, що він поки що не бажає вирішувати питання про мову і зайняв нейтральну позицію. Його попередник, Tayeb Bouzid, у липні 2019 року оголосив про план зробити англійську мову основною мовою в алжирських університетах.

Підкреслюючи потребу підвищення якості освіти, Чітур зазначив, що “не не важливо, якою мовою проводиться викладання в університеті”, додавши, що найважливішим є “зміст та рівень” програм, будь то французькою мовою чи англійською.

Чітур, який 4 січня обійняв посаду міністра, заявив, що алжирські університети стоять перед викликами, які потребують нових підходів, щоб вони могли адаптуватися до глобального середовища.

Він наголосив на важливості ефективних змін, що ґрунтуються на новітніх технологіях та оптимізації управління, пов’язаних із центральною адміністрацією.

Міністр доручив своїм підлеглим зробити все можливе для задоволення потреб академічної спільноти та покращення умов для студентів, викладачів та співробітників усіх рівнів.

В соціальних мережах прихильники просувань до більшої уваги англійською та арабською мовами не приховували свого незадоволення тим, що вони вважають поворотом з боку міністерства.

Згідно з повідомленнями національних ЗМІ, міністр оголосив про проведення виставки для просування дослідницьких проектів, заявивши, що 20% з них мають бути перетворені на реальні проекти та підкреслив важливість партнерства з економічним та соціальним секторами.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200121075558324