Університети в добу демографічної кризи та штучного інтелекту: досвід Таїланду

Університети повинні перетворитись на заклади, які навчають людей протягом усього їх життя, щоб вирішити дві основні загрози, що стоять перед Таїландом – зменшення кількості молоді студентського віку та поява технологічних проблем, які кардинально змінять ринок праці.

Так вважає міністр вищої освіти, науки, досліджень та інновацій Таїланду Сувіт Месінсі. Населення працездатного віку скоротиться, і багато робочих місць зникне або буде виконуватись роботами та інтелектуальними системами.

“Незабаром в нашій країні зменшиться кількість населення працездатного віку, і багатьом людям доведеться змінити напрямок своєї діяльності, оскільки багато існуючих робочих місць замінить штучній інтелект. Щоб вижити у цьому середовищі, робітники повинні мати навички 21 століття”, – сказав він.

Комплексне вирішення проблем, критичне мислення та творчість стануть найважливішими навичками для працівників, інакше вони не зможуть виконувати завдання, які ще навіть і не винайдені, додав він.

“Наша система освіти повинна бути здатна готувати учнів, які навчаються упродовж життя, та творців, а не лише випускників на певній роботі. Університети повинні навчити студентів вчитися мислити та мати критичний розум для аналізу та оцінки”, – сказав він.

Університети майбутнього повинні стати місцями навчання для всіх вікових категорій, додав міністр. У швидкозмінному технологічному світі вікового обмеження для навчання в університеті не буде, оскільки кожному протягом своєї кар’єри потрібно неодноразово засвоювати нові навички.

Уряд планує надавати податкові пільги, щоб переконати великі компанії відправляти своїх працівників до університетів, де вони зможуть отримати нові знання.

Пан Сувіт також закликав університети оновлювати свої навчальні курси, щоб актуалізувати предметні знання та відкривати нові, які відповідають політиці уряду.

Джерело інформації