Як зміниться вища освіта після COVID-19?

Робити глобальні прогнози дуже складно. Але варто відмітити очевидні наслідки, які світ отримає після того, як COVID-19 вже не буде основною загрозою для людського життя та руйнівником економіки і освіти.

  1. Диверсифікація поставок від Китаю

COVID-19 виявив крихкість надмірної залежності від китайських постачальників. І це стосується не тільки товарів.

Коледжі та університети у всьому світі, особливо ті, що сильно залежать від іноземних студентів – з Австралії, Канади, Нової Зеландії та США, вже не можуть очікувати такої кількості китайських  студентів, яку вони отримували протягом десятиліть.

За даними Інституту міжнародної освіти, три чверті американських коледжів та університетів повідомили про негативний вплив COVID-19 на набір студентів у цьому році. Важливо пам’ятати, що у США навчалось 370 000 китайських студентів, або 33,7% від загальної кількості міжнародних студентів.

Зменшення кількості студентів з Китаю вже вплинуло на економіку Австралії, Нової Зеландії та Канади.

  1. Розширення дистанційного навчання

Більшість коледжів та університетів у всьому світі призупинили чи припинили очне навчання та замінили його викладанням в Інтернеті.

Мудрість та необхідність розширення варіантів навчання в Інтернеті та MOOC вже не можна заперечувати. Президенти, віце-канцлери, протести та академічні декани будуть змушені переглянути, яку частину навчальних курсів пропонуватимуть особисто та яку частину пропонуватимуть в Інтернеті.

  1. Застосування методів набору через Інтернет

Практика прийому на роботу та на навчання зміниться. На сьогодні по всій Азії вступні іспити відкладені, що врешті-решт вплине на осінній набір студентів-першокурсників. Наприклад, скасування в Китаї екзаменів по SAT, TOEFL, GRE та GMAT вплине на майбутнє вступників до бакалаврату та магістратури у США на осінній семестр.

Для залучення абітурієнтів у майбутньому декани та рекрутери будуть використовувати  Інтернет. Гнучкі терміни подання заявок та перегляд кваліфікаційних даних вимагають переоцінки поточної практики набору та прийому.

  1. Підвищення ролі телеконференцій

Більшість компаній, коледжів та університетів заборонили всі неосновні поїздки для працівників. Поїздки на великі відстані частково замінять телеконференції.

  1. Все більше студентів навчатимуться ближче до дому

Конкретні групи студентів приймуть рішення навчатися ближче до дому. Згідно з доповіддю, опублікованою QS, майбутні азіатські студенти для отримання вищої освіти будуть все частіше звертатися до внутрішньорегіональних університетів.

Саймон Еммет, генеральний директор IDP Connect, вважає, що значна кількість студентів вивчають варіанти навчання в Малайзії, Південній Кореї та Сінгапурі.

Що в залишку

Поточна ситуація змусить керівників держав, корпоративних глобальних лідерів і адміністраторів вищої освіти детально вивчити можливі перспективи та врешті-решт сприятиме переорієнтації ринків та студентів.

«У 1665 році Кембриджський університет закрився через чуму. Ісаак Ньютон вирішив працювати вдома. Він відкрив диференціальне та інтегральне числення і закони руху», слушно зазначив Падді Косгрейв, виконавчий директор Web Summit.

Джерело інформації