Червень 2020 – Азія

Огляд 
ринку освітніх послуг в Азії 
 Червень  2020 р. 

За матеріалами: University World NewsSouth China Morning Post, RNZ, United News of BangladeshThe Japan Times, Press Trust of India, Viet Nam News. 

  1. Університети по всій Азії починають поступово відкриватися 

(University World News) 

Університети починають знову відкриватися в Азії, але існує ряд невирішених питань, зокрема, коли нормальні заняття відновляться для всіх студентів на тлі побоювань повторення пандемії. 

Університети, які планують відкрити роботу в червні чи липні, в тому числі в Китаї та Малайзії, повертають лише випускні класи та деякі інші категорії студентів, які потребують доступу до закладів кампусу, зокрема до лабораторій. 

Деякі міністерства вищої освіти в таких країнах, як Індонезія, визнали, що заняття віч-на-віч може бути неможливим до кінця цього року. Інші, як Індія, намагаються розпочати заняття віч-на-віч до серпня чи вересня. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200610184222207

Китай 

  1. Як повертаються до навчання студенти в м. Ухань, Китай, після перерви у 6 місяців  

(University World News) 

Університети китайської провінції Хубей, включаючи столицю провінції Ухань, де вперше відбувся спалах вірусу COVID-19, нададуть дозвіл на повернення студентам у невеликих кількостях, починаючи з 8 червня. 

Такий дозвіл наразі стосується лише студентів, які мешкають на  материковому Китаї. 

У той же час, китайські студенти з інших країн, у тому числі з Тайваню та Гонконгу, а також іноземні студенти досі не знають, як довго їм доведеться покладатися на обмежені можливості онлайн-навчання. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2020060416140052

  1. Тривога за підтримку університетами закону про національну безпеку 

(University World News) 

Голови управлінських рад восьми університетів, що фінансуються з Гонконгу, підтримали план, оголошений Пекіном минулого місяця щодо запровадження закону про національну безпеку в місті. 

Дехто побоюється, що такі заяви щодо політики Пекіна, які виходять від університетів, можуть призвести до політизації інституцій у Гонконзі, які вже поляризовані між продемократією та про-пекінськими групами. 

Думка Китаю полягає в тому, що все більш бурхливі протести за останній рік у Гонконзі є загрозою національній безпеці. Але коли вперше було оприлюднено закон про національну безпеку Гонконг та світ був здивований – зокрема, через те, що закон буде введений безпосередньо Пекіном до Гонконгу, всупереч договорам, які дозволяють Гонконгу зберігати свободи окремо від материкового Китаю в рамках політики “одна країна, дві системи”. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200602174432310

  1. Китайським студентам, дослідникам із «військовими зв’язками» забороняється навчатися в США 

(University World News) 

Президент США Дональд Трамп оголосив візові обмеження щодо китайських студентів та дослідників із посиланнями на китайських військових – Народну армію визволення. Цей крок стосуватиметься студентів, які подають документи на аспірантуру. Потенційні та існуючі студенти магістратури зможуть продовжити навчання. 

США вже обмежили тривалість оформлення віз для деяких китайських студентів та дослідників, посилили перевірку іноземних подарунків університетів з Китаю та розпочали кримінальне провадження проти науковців із незадекларованим фінансуванням з боку китайських університетів та дослідницьких агентств з метою захисту американських технологій. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200603185019349

  1. Китай застерігає своїх студентів від навчання в Австралії 

(University World News) 

Політична напруженість між Австралією та її найбільшим клієнтом помітно зросла, і Китай видав попередження студентам про навчання в австралійських університетах. 

Міністерство освіти Китаю зробило різкий крок, інформуючи студентів, які планують навчатися в Австралії, про «расистські інциденти», що відбулися під час пандемії коронавірусу. Студентів просять виважено робити свій вибір та ретельно оцінювати всі ризики. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200610155615601

  1. Університети Гонконгу продовжать онлайн-класи 

(South China Morning Post) 

Принаймні п’ять університетів Гонконгу продовжуватимуть проводити онлайн-уроки перші кілька тижнів семестру, починаючи з вересня, на тлі постійної невизначеності щодо пандемії COVID-19.  

Університет Гонконгу, Гонконгський університет науки і технологій, Китайський університет Гонконгу, Міський університет Гонконгу та Університет Лінганан повідомили, що вони поступово або частково повернуться до занять віч-на-віч до 2020 року -21 навчальний рік. 

Ця новина з’явилася поряд з опитуванням, в якому було показано, що понад 60% опитаних студентів університету вважають, що навчання в Інтернеті є менш вигідним, ніж викладання в класі, тоді як менше 30% респондентів сказали, що задоволені своїм досвідом навчання в Інтернеті на тлі пандемії. 

Джерело інформації: 
https://www.scmp.com/print/news/hong-kong/education/article/3090480/coronavirus-some-hong-kong-universities-still-have-online

Корея 

  1. Перший університет у Південній Кореї погоджується на часткове повернення плати за навчання 

(University World News) 

Один з топ-приватних університетів у Сеулі став першим корейським закладом, який заявив, що частково поверне студентам кошти за навчання. Ця подія розгорнула масштабну студентську кампанію щодо відшкодування плати за вимушені онлайн-класи, які, на думку студентів, не відповідали стандартам. 

Університет Конкук у вівторок, 16 червня, також оголосив про плани зменшити вартість навчання за осінній семестр. 15 000 студентів, таким чином, отримають знижки, розмір яких буде встановлений згодом.  

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200617143037288

Японія 

  1. Більш рівномірний підхід до підтримки міжнародних студентів 

(University World News) 

Незважаючи на те, що між політиками та лідерами університетів існує дискусія, японським університетам в даний час заборонено встановлювати оплату за навчання залежно від національності. Крім того, з метою захисту міжнародних студентів від експлуатації, уряд обмежує робочий час для міжнародних студентів на період навчання до 28 годин на тиждень, а відвідування занять суворо контролюється навіть у мовних школах. 

Тим не менш, університети та суспільство, як правило, позитивно ставляться до міжнародних студентів, визнаючи цінність надання міжнародного досвіду своїм домашнім студентам та суспільству. Хоча кількість не велика, близько 57% іноземних студентів, які навчаються в японських університетах, отримують певну форму державної чи приватної стипендії. 

Втрати міжнародних студентів через пандемію COVID-19 не обов’язково означають падіння доходів для університетів Далекого Сходу. Японія, Китай, Південна Корея та інші країни регіону поставили цілі підтримки міжнародних студентів для культурної дипломатії та залучення талантів. 

Таким чином, уряди регіону створили політику для підтримки університетів, які забезпечують якісну освіту для іноземних студентів з країн, що розвиваються та розвинених, та просували активні кампанії навколо стипендій для них. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200604152812833

  1. Тестування COVID-19 – співпраця фармацевтичних компаній з університетами 

(The Japan Times) 

Японська фармацевтична компанія Shionogi and Co заявила, що співпрацюватиме з університетами країни для практичного використання нового методу тестування на новий коронавірус. 

Новий метод, який називається посиленням сигналу комплексами термінальних ініціатив (SATIC), може значно підвищити потужність тестування в Японії перед очікуваною другою хвилею коронавірусних інфекцій. 

Метод SATIC, спільно розроблений Університетом Ніхон, Університетом Гунми та Токійським медичним університетом, може виявити вірус із зразків слини приблизно за 25 хвилин. Shionogi намагатиметься отримати схвалення уряду щодо методу, і він планує досягти масового виробництва, щоб набори можна було розповсюджувати в медичні установи. 

Джерело інформації: 
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/06/22/business/corporate-business/japan-drugmaker-shionogi-tie-universities-coronavirus-test-method/#.XvRtnkUzZdg

Індія та Бангладеш 

  1. Вплив COVID-19 на молодь світу 

(University World News) 
Індійські студенти мають майже 134-річну задокументовану історію здобуття іноземних ступенів у західних країн, і вони є однією з найбільших у світі груп мобільних студентів після закінчення середніх навчальних закладів, особливо у галузі STEM (наука, технології, інженерія та математика). 

Кількість індійських студентів, які виїжджають за кордон, постійно зростає, напрямки індійських студентів також розширилися, і тепер вони їдуть у великій кількості до таких країн, як Китай, Нідерланди та Росія.  

Пандемія коронавірусу викликала широкі спекуляції та занепокоєння у секторах вищої освіти щодо того, чи продовжуватимуть індійські студенти шукати освіту за кордоном з таким же ентузіазмом, як раніше. 

Студенти тепер виявляють, що національні заклади мають багато тих самих переваг, які привертали їх увагу насамперед до західних ЗВО. 

Для тих студентів, котрі можуть нервувати від того, що знаходяться за тисячі миль від дому та потрапляють у майбутні обмеження на поїздки, пов’язані з пандемією, зараз деякі з кращих установ Індії пропонують життєздатну альтернативу. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=202006121449023

  1.  Ще два державні університети в стадії розробки (Бангладеш) 

(United News of Bangladesh)  

Два законопроекти були внесені до парламенту Бангладешу 23 червня, спрямовані на заснування науково-технічного університету в Чандпурі та сільськогосподарського університету в Хабіджанджі, повідомляє United News of Bangladesh. Два університети доповнять список державних університетів, число яких становитиме 48 ЗВО. 

Джерело інформації: 
https://www.newagebd.net/article/109202/bill-placed-in-parliament-for-two-more-public-universities

  1.  Заклик до переосмислення дати університетських іспитів та початку семестру 

(Press Trust of India) 

Міністр розвитку людських ресурсів Індії звернувся до Комісії з університетських грантів з проханням переглянути рекомендації, випущені раніше для проміжних і термінальних семестрових іспитів та академічного року. 

Іспити для студентів випускних курсів в університетах та вищих навчальних закладах, які мали відбутися в липні, ймовірно, будуть скасовані з огляду на сплеск у справах COVID-19, і початок нової сесії, ймовірно, буде відкладено на жовтень. 

Джерело інформації: 
https://www.livemint.com/education/news/exam-cancellation-for-final-yr-students-deferment-of-academic-session-likely-11593010087377.html

В’єтнам 

  1. Міністерство розробляє стандарт кваліфікації для університетів 

(Viet Nam News) 

Міністерство освіти і навчання має запровадити В’єтнамську національну рамку кваліфікацій (VQF), яка передбачає мінімальні результати навчання для вищого рівня, тобто всі спеціальності на одному рівні повинні відповідати мінімальним стандартам випуску.  

Джерело інформації: 
https://vietnamnews.vn/society/738543/ministry-of-education-and-trainning-develops-standard-for-universities.html

Нова Зеландія 

  1. Зміна цінової політики австралійських університетів може принести користь новозеландським ЗВО 

(RNZ) 

Федеральний уряд Австралії вдвічі збільшує щорічну плату за навчання для внутрішніх студентів у сфері гуманітарних наук і, в той же час, зменшує вартість курсів у сферах, де попит на трудові кадри високий (викладання, сестринська справа). Очікується, що такий крок фінансово вплине на студентів Нової Зеландії та університети, пише Джон Герріцен для RNZ. 

Джерело інформації: 
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200627110718471