Кількість англомовних бакалаврських програм збільшується

Протягом останнього десятиліття в Європі спостерігається вражаюча тенденція поширення англійської мови в бакалаврських програмах вищих навчальних закладів, і даний тренд стає дедалі популярнішою ознакою міжнародної вищої освіти.

Про це повідомляється у звіті English-taught Bachelor’s Programmes: Internationalising European higher education Європейської асоціації міжнародної освіти (European Association for International Education, EAIE) і глобальної освітньої пошукової платформи StudyPortals, складеного за результатами опитувань у 19 країнах Європи.

Найбільше число англомовних бакалаврських програм (АБП) мають Туреччина, Нідерланди та Іспанія, тоді як Швейцарія та Нідерланди мають найвищий відсоток вищих навчальних закладів, які пропонують АБП, за ними йдуть Данія, Фінляндія та Швеція.

Нідерланди лідирують як за кількістю АБП, так і за поширенням таких програм у своїх вищих навчальних закладах. Румунія, Франція, Польща, Італія, Туреччина та Німеччина, навпаки, мають найнижчий відсоток вищих навчальних закладів з АБП.

Введення англійської мови до освітнього процесу університетів континентальної Європи було частиною процесу інтернаціоналізації, що мав місце після завершення Болонського процесу. У 2001 році в Європі налічувалося 725 магістерських програм з викладанням англійською мовою, кількість яких зросла до 2 389 в 2007 році та до 8 089 в 2014 році.

Основними причинами поширення АБП стали інтернаціоналізація, підвищення конкурентоспроможності, бажання залучення талантів, підготовка студентів до глобального світу та реагування на демографічні зміни.

Згідно з EAIE, основними причинами розширення інтернаціоналізації є підготовка студентів до глобального світу (друга важлива причина), залучення більшої кількості іноземних студентів (третя) та підвищення конкурентоспроможності (шоста).

“Таким чином, англомовні бакалаврські програми мають потенціал стати інструментальною частиною інтернаціоналізації, що дозволяє інституціям досягти своїх цілей”, – стверджують автори звіту.

Джерело інформації