Травень 2020 – СНД

ОГЛЯД

ринку освітніх послуг країн СНД

(травень – 2020)

  1. Гродненський державний університет імені Янки Купали (Білорусь) пропонує абітурієнтам чотири нові спеціальності та дистанційне навчання

У 2020 році Купалівський університет розширює перелік спеціальностей і відкриває актуальні напрями підготовки фахівців майбутнього.

Реагуючи на потреби часу, Гродненський державний університет імені Янки Купали тісно взаємодіє з підприємствами та організаціями-замовниками кадрів і щорічно пропонує абітурієнтам нові спеціальності. Так, з 2020-го року виш почне готувати фахівців з робототехніки, штучного інтелекту, дизайну віртуального середовища, а також тренерів з боротьби, ігрових видів спорту та легкої атлетики.

У числі нововведень вступної кампанії-2020 в Купалівський університет ‒ набір на заочну дистанційну скорочену форму здобуття вищої освіти. Навчання буде проходити протягом усього семестру в дистанційній формі, а в університет студенту необхідно буде приїхати тільки для того, що здати заліки та іспити.

Також в 2020 році відновлений набір на дві спеціальності факультету економіки і управління. Отримати кваліфікацію «Економіст» випускник зможе, завершивши навчання за спеціальностями «Світова економіка» за денною формою і «Бухгалтерський облік, аналіз і аудит (в комерційних і некомерційних організаціях)» ‒ за заочною скороченою.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/grgu-imeni-yanki-kupaly-predlagaet-abiturientam-chetyre-novye-spetsialnosti-i-distantsionnoe-obuchen/

2. Білоруський державний педагогічний університет і Джизакський державний педагогічний інститут (Узбекистан) підписали договір про співпрацю

Договір передбачає створення факультету спільних освітніх програм на базі Джизакського державного педагогічного інституту. Студенти з Узбекистану навчатимуться на новому факультеті за спеціальностями «Логопедія» і «Практична психологія». Також сторони висловили зацікавленість у співпраці з низки актуальних напрямів, в тому числі в академічному обміні студентами і викладачами, стажування, підвищення кваліфікації викладачів на базі обох закладів освіти, спільні дослідження в сфері педагогіки і психології, проведення спільних методичних семінарів по всім педагогічним напрямам.

В ході онлайн-зустрічі представників робочих груп двох вишів обговорювались питання щодо узгодження навчальних програм, алгоритму вступних іспитів і ряд інших.

БДПУ активно розширює співробітництво зі закладами вищої освіти Узбекистану. Так, в 2018 році на базі Ташкентського державного педагогічного університету імені Нізамі (ТГПУ) створені Білорусько-узбецький освітній центр і спільний з БДПУ факультет інноваційної педагогіки.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/bgpu-i-dzhizakskiy-gosudarstvennyy-pedagogicheskiy-institut-podpisali-dogovor-o-sotrudnichestve/

3. В онлайн-режимі відбулася білоруська Республіканська олімпіада з менеджменту серед молоді

У ній взяли участь 79 студентів, які пройшли внутрівузівський відбір і стали фіналістами за результатами першого етапу.

Серед них – студенти та магістранти з 9 закладів вищої освіти: Академії управління при Президентові Республіки Білорусь, Білоруського національного технічного університету, Білоруського державного технологічного університету, Білоруського державного університету інформатики і радіоелектроніки, Гродненського державного аграрного університету, Гродненського державного університету імені Янки Купали, Вітебського державного технологічного університету, Білоруського державного університету транспорту, Білоруського торгово-економічного університету споживчої кооперації.

У 2020 Республіканська олімпіада з менеджменту серед молоді проводиться в сьомий раз.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/29-maya-2020-g-v-onlaynrezhime-sostoitsya-respublikanskaya-olimpiada-po-menedzhmentu-sredi-molodezhi

4. Проєкт Світового банку підтримає модернізацію системи вищої освіти в Білорусі

Рада виконавчих директорів Світового банку затвердила позику в розмірі 100 мільйонів євро для проєкту з метою підтримки модернізації системи вищої освіти в Білорусі. Проведення модернізації є найважливішим кроком на шляху до створення сучасної системи навчання у вищих навчальних закладах і збільшення потенціалу економічного зростання.

В рамках даного проєкту буде проведена модернізація і оснащення сучасним обладнанням навчально-лабораторна база в 18 закладах вищої освіти Білорусі, а в ряді установ буде проведено капітальний ремонт і реконструкція будівель.

«У 2015 році Білорусь приєдналася до Болонського процесу ‒ загальноєвропейської ініціативи, спрямованої на реформування вищої освіти. В результаті цього важливого кроку країна взяла на себе серйозне зобов’язання щодо поліпшення системи вищої освіти, ‒ зазначила Ніна Арнхолд, керівник проєктів Світового банку в галузі вищої освіти і старший фахівець з питань освіти. ‒ В рамках цього проєкту ми підтримаємо роботу, що проводиться в країні, зі створення системи професійної підготовки кадрів у вишах країни, що відповідає вимогам ринка праці ХХІ століття. Надамо підтримку у створенні незалежної системи забезпечення якості освіти і здійсненні модернізації навчально-освітнього середовища».

З 1992 року, коли Республіка Білорусь стала членом Світового банку, країні було виділено кредитні ресурси в розмірі 1,9 мільярда доларів США. Чинний інвестиційний портфель Світового банку у Білорусі включає дев’ять проєктів на загальну суму 942,71 мільйонів доларів США.

За підтримки проєкту білоруські університети і коледжі отримають можливість взяти активнішу участь у міжнародних програмах та ініціативах. Також проєкт сприятиме підвищенню якості білоруського вищої освіти шляхом створення Національного агентства зі забезпечення якості освіти, яке буде повністю відповідати вимогам Болонського процесу.

«У рамках реалізації проєкту з 2020 по 2025 роки для близько 300 000 студентів і викладачів щорічно будуть створюватися більш якісні умови навчання, – сказав Олександр Кремер, Глава Представництва Світового банку в Республіці Білорусь. – Це інтелектуальний капітал, який може забезпечити трансформацію ресурсної економіки

 Джерело інформації:

https://www.vsemirnyjbank.org/ru/news/press-release/2020/05/20/world-bank-project-to-support-modernization-of-higher-education-in-belarus

5. Прогнозну карту перспективних професій майбутнього створюють в Казахстані

 Згідно з дорученням Глави держави РК під керівництвом Міністерства праці та соціального захисту населення йде підготовка проєкту «Атлас нових професій». Кілька компаній працюють над створенням проєкту.

Головна мета ‒ прогнозуючи майбутнє, визначити професії, які стануть актуальними в подальшому. Пілотний проєкт включає в себе дев’ять сфер, в тому числі нафтогазова галузь та енергетика, туризм, IT, машинобудування та інші.

Джерело інформації:

https://www.inform.kz/ru/prognoznuyu-kartu-perspektivnyh-professiy-buduschego-sozdayut-v-kazahstane_a3655979

6. Вартість освітніх грантів у Казахстані збільшать в три рази

У Казахстані збільшать середнє фінансування державних освітніх грантів. Цей захід підвищить конкурентоспроможність системи вищої освіти в країні. Про це на третьому засіданні Національної ради суспільної довіри сказав президент Касим-Жомарт Токаєв.

«Особливу увагу потрібно приділити питанню відбуття за кордон молоді. Цьому є кілька причин. Одна з них ‒ низька конкурентоспроможність нашої системи вищої освіти. Звичайно, це вимагає додаткових інвестицій. Тому ми прийняли рішення про підвищення середнього фінансування державних освітніх грантів від 420 тис. тенге до 1 млн тенге. Тобто вартість грантів буде збільшена в три рази», ‒ сказав глава держави.

Джерело інформації:

https://kapital.kz/gosudarstvo/87427/stoimost-obrazovatel-nykh-grantov-uvelichat-v-tri-raza.html

7. У Казахстані визначено список найбільш затребуваних вишів

На участь в Національному рейтингу затребуваності вишів у 2020 році подали заявки 89 ЗВО. Однак у зв’язку зі складною ситуацією, пов’язаною з пандемією COVID-19, деякі організації освіти не змогли в повному обсязі представити необхідні дані і, відповідно, прийняти участь в рейтингу. Проте в 2020 році в рейтингу зареєстровано 1939 освітніх програм, що в два рази більше, ніж на рік старту рейтингових досліджень НААР/IAAR. Це показує, що Національний рейтинг затребуваності вишів НААР/IAAR стає все більш авторитетним і затребуваним в Казахстані”, – повідомляється на офіційному сайті глави уряду РК. Лідером рейтингу серед казахстанських ЗВО став Євразійський національний університет імені Л. Гумільова. На другому місці Казахський агротехнічний університет імені С. Сейфуллина. Третє місце зайняв Карагандинський державний технічний університет.

До списку кращих вишів Казахстану увійшли: Казахський національний педагогічний університет імені Абая, Актюбінський регіональний державний університет імені К. Жубанова, Карагандинський державний університет імені
Е. Букетова, Казахський національний аграрний університет, Павлодарський державний університет імені С. Торайгирова, Алматинський технологічний університет.

Джерело інформації:

https://www.kt.kz/rus/education/v_kazahstane_opredelen_spisok_samyh_vostrebovannyh_vuzov_1377898584.html

8. Реалізація проєкту ЄС «Сприяння сфері освіти Туркменістану»

У Національному інституті освіти Республіки Туркменістан у режимі відеоконференції відбулася чергова зустріч Керівного комітету проєкту Європейського Союзу «Сприяння сфері освіти Туркменістану».

Старт проєкту ЄС «Сприяння сфері освіти Туркменістану», що реалізується за участю міжнародних експертів, відбувся в кінці 2016 року. Його мета – сприяння країні у створенні інноваційної моделі освіти, яка б відповідала міжнародним стандартам.

Основні завдання проєкту ‒ підвищення рівня викладання, модернізація навчальних програм і матеріалів відповідно до передової європейської практики і аналізу кон’юнктури ринку праці.

Джерело інформації:

http://www.turkmenistan.gov.tm/?id=20779

9. Онлайн-конференція для туркменських студентів

В Інженерно-технологічному університеті Туркменістану імені Огузхан вперше проведена міжнародна науково-практична онлайн-конференція. Захід за допомогою цифрового відеозв’язку об’єднав наукових діячів з Японії, Німеччини, Болгарії, Румунії та В’єтнаму.

Педагоги університетів провели для студентів лекції на актуальні теми. Серед них ‒ технології отримання наношарів карбіду кремнію,  виробництво напівпровідникових електронних приладів, застосування наноматеріалів в енергетиці, в тому числі на основі відновлюваних джерел енергії, методи використання робототехніки в сфері охорони навколишнього середовища та вирішення екологічних завдань, багато іншого.

На думку експертів, ці проєкти та ідеї можуть бути модернізовані та адаптовані для реалізації в Туркменістані.

Джерело інформації:

https://uzbekistan.tmembassy.gov.tm/ru/news/53976

10.  Казахський національний університет увійшов в число провідних європейських університетів

 За даними дослідження авторитетного Європейського рейтингу «Academic Ranking of World Universities-European Standard» (ARES) Казахський національний університет ім. аль-Фарабі отримав високу оцінку «АА +» і увійшов до числа провідних європейських університетів.

Міжнародний рейтинг ARES проводиться з 2011 року Європейською науково-промисловою палатою. У цьому році в ньому взяли участь понад 530 закладів вищої освіти країн СНД, діяльність яких відповідає європейським стандартам. Результати ARES беруть до уваги провідні рейтингові агентства світу. КазНУ залишається лідером в рейтингу серед казахстанських вишів значно випереджаючи багато з них за показниками.

Рейтингування вишів здійснюється за такими показниками, як: науково-інноваційна діяльність, якість викладання, рівень цифровізації, затребуваність випускників, міжнародне визнання, академічна мобільність студентів і викладачів. Також враховуються позиції університету в міжнародних рейтингах і академічній спільноті. Слід зазначити, що КазНУ, взявши курс на трансформацію в дослідницький університет, поступально підвищує свою конкурентоспроможність у глобальному науково-освітньому просторі та успішно просувається в міжнародних рейтингах. Провідний казахстанський виш націлений увійти в число кращих університетів світу.

Джерело інформації:

https://www.inform.kz/ru/kaznu-voshel-v-chislo-veduschih-evropeyskih-universitetov_a3654887