Університетські дисципліни оновлюються для тісного зв’язку з промисловістю

Китай оголосив про масштабну реформу університетських дисциплін і предметів з метою збільшення в системі вищої освіти частки програм, присвячених новим технологіям і пріоритетним галузям промисловості, а також про відмову від предметів, які не сприяють досягненню мети країни стати світовою науково-технічною державою. Буде додано близько 10 000 програм.

В рамках цієї реструктуризації вищої освіти приблизно одна з п’яти дисциплін і програм у “небажаних” галузях може бути закрита.

Згідно з планом, оприлюдненим цього місяця Міністерством освіти та чотирма іншими відомствами – Національною комісією з розвитку і реформ, Міністерством промисловості та інформаційних технологій, Міністерством фінансів і Міністерством людських ресурсів і соціального забезпечення – буде збільшено частку програм, що спеціалізуються на фундаментальних науках і медицині, які “слугуватимуть національному розвитку”, зосереджуватимуться на передових технологіях та охороні здоров’я.

Протягом наступних двох років до системи вищої освіти буде додано близько 10 000 програм і 300 “додаткових центрів”, особливо в галузі фундаментальних наук – математики, фізики, хімії та біології – і предметів “з міжнародним впливом”, щоб виправити слабкість Китаю у фундаментальній науці порівняно з глобальними конкурентами.

У документі, опублікованому 4 квітня, особлива увага приділяється інженерії і технологіям та зв’язкам з промисловістю, а також викладено план будівництва 30 нових технологічних коледжів і 300 “видатних” інженерних коледжів і “сучасних промислових коледжів”, одночасно розширюючи програми з “характерними промисловими характеристиками” в університетах.

У фокусі уваги будуть інститути і центри, що спеціалізуються на інтегральних схемах (напівпровідниках), комп’ютерному програмному забезпеченні, мережевій безпеці, криптографії, енергетиці, технологіях зберігання енергії та “розумному” сільському господарству. З них найбільш нагальним, на думку експертів, є збільшення кількості напівпровідникових програм в університетах.

“До 2035 року структура дисциплін і спеціальностей вищої освіти буде більш скоординованою, з більшою диференціацією між курсами”, – йдеться в заяві міністерства, що є частиною досягнення високої якості вищої освіти, окреслюючи загальний поштовх до підвищення якості та можливості працевлаштування.

Ці плани з’явилися в той час, коли низка проектів з будівництва нових університетів була згорнута владою провінцій через нинішній економічний спад у Китаї.

Однак, на думку експертів, проекти з будівництва університетів можуть бути відновлені шляхом їх перепрофілювання відповідно до останніх пріоритетів, викладених у документі, з наданням переваги тим, які тісніше пов’язані з високотехнологічними галузями промисловості Китаю з метою покращення дослідницької та інноваційної екосистеми країни.

За даними Міністерства освіти, китайські університети пропонують дипломи за 66 000 спеціальностями. З 2012 року вони створили 17 000 нових спеціальностей і скасували або призупинили близько 10 000 інших.

Однак експерти відзначають, що останній документ передбачає більш масштабну реструктуризацію, яка протягом наступних двох років може призвести до зникнення або злиття біля 12 000 спеціальностей.

Джерело: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230412152511342