Червень 2020 Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Червень 2020 р.

За матеріалами: University World News, Egypt Today, Ghanaian Times, Nyasa Times, Gardian, The EastAfrica, Red Pepper, Al-FAnar Media, Joy Online, Modern Ghana, Namibian, Egypt Independent, PeaceFM, Sahara Reporters, The New Times

Анотації статей:

  • Забезпечення якості докторської освіти в Африці – нагальна вимога

University World News

Загальновизнано, що однією з головних причин низького рівня наукових досліджень в Африці є дуже мала кількість докторів наук на континенті – частка докторів серед викладачів в африканських університетах рідко перевищує 40% і, залежно від країни та предмету, може становити до 20%.

Це також впливає на якість бакалаврської освіти, тому на Африканському саміті по вищій освіті в Дакарі 2015 року було взято зобов’язання забезпечити, щоб до 2063 року 100% викладачів університетів отримали докторський ступінь.

У Південній Африці, яка має одну з найкращих систем вищої освіти в Африці, мета полягає в тому, щоб до 2030 р. 75% викладачів мали ступінь доктора наук. Кілька країн Африки (наприклад, Кенія, Нігерія та Сенегал) вже вимагають, щоб всі викладачі університетів мати докторський ступінь.

Необхідність збільшення випусків кандидатів наук в Африці давно визнана. Дійсно, майже всі африканські університети відреагували, доклавши зусиль для прийому докторантів, за останні десятиліття майже в усіх країнах спостерігається значне збільшення кількості докторів.

Крім того, протягом останніх десятиліть в Африці було розпочато кілька основних ініціатив, що фінансуються фондами США, Німецькою службою академічного обміну DAAD, Африканським союзом, Європейським Союзом та Світовим банком для сприяння науково-дослідній роботі та аспірантурі в університети, і всі вони мають сильну складову докторантури.

При підготовці докторів існує ряд проблем, які, хоч і повільно, але вирішуються:

  • Питання якості докторської освіти. В африканських університетах докторський нагляд недостатній, дослідницьке середовище бракує, фінансування недостатнє, а науково-технічні засоби, особливо для предметів STEM (науки, техніки, техніки та математики), не завжди доступні.
  • Плагіат. Фальсифікація результатів досліджень докторських дисертацій не є рідкістю не лише в Африці, а й у всьому світі. Непокоїть також новина про те, що Комісія з університетської освіти Кенії висловила серйозні сумніви щодо якості понад 100 докторів наук.

Нещодавно було реалізовано дві перспективні розробки. По-перше, у відповідь на той факт, що Південно-Африканська Республіка планує збільшити кількість випускників докторантури з приблизно 3000 річних в даний час до 5000 річних до 2030 року, Рада з питань вищої освіти Південної Африки, яка відповідає за підвищення якості та в листопаді 2018 року, підготувала “Стандарт кваліфікації для докторських ступенів”.

Друга розробка здійснена в регіоні Східної Африки  Міжуніверситетською Радою Східної Африки (IUCEA). У 2018 році IUCEA підготувала “Стандарти та рекомендації для післядипломної освіти в Східній Африці”

Зараз потрібно терміново впровадити стандарти та рекомендації щодо забезпечення якості докторської освіти для використання органами управління якості та університетами по всій Африці, оскільки не всі африканські країни мають спроможність розробляти такі стандарти та вказівки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200609091837168

  • Єгипет та Білорусь обговорюють співпрацю у сфері вищої освіти

Egypt Today

Міністр вищої освіти Халед Абдель Гаффар шлахом відеоконференції поспілкувався з Послом Білорусі в Єгипті Сергієм Терентьєвим щодо сприяння розвитку співпраці Єгипту та Білорусі у галузі вищої освіти та наукових досліджень.

У заяві Міністерства вищої освіти Абдель Гаффар підтвердив прагнення Єгипту до співпраці з Білоруссю, додавши, що в лютому розпочато впровадження виконавчої програми між міністерствами вищої освіти обох країн, метою якої є активізація співпраці між єгипетським та білоруським університетами.

Абдель Гаффар вказав на важливість використання білоруського досвіду в галузі інформаційних технологій.

Терентьєв похвалив прогрес у розвитку єгипетсько-білоруських зв’язків, додавши, що його країна сподівається на більшу співпрацю з Єгиптом у різних сферах.

https://www.egypttoday.com/Article/1/88674/Egypt-Belarus-discuss-cooperation-in-higher-education

  • Німецький міжнародний університет завершує перший етап будівництва штабквартири в новій столиці Єгипту

Egypt Independent

Німецький міжнародний університет прикладних наук (German International University for Applied Sciences – GIU AS) оголосив про завершення першого етапу будівництвасвоєї штабквартири у Новій адміністративній столиці Єгипту.

Університет заявив, що вважає штаб-квартиру символом німецько-єгипетської дружби.

Міністерство вищої освіти та наукових досліджень Єгипту підписало угоду з альянсом 11 німецьких університетів про створення “GIU AS” у Новій адміністративній столиці під час зустрічі з президентом Єгипту Абделем Фаттахом аль-Сісі та канцлером Німеччини Ангелою Меркель у жовтні 2018 року, в рамках наукового співробітництва між двома країнами.

В Єгипті німецький досвід організації вищої освіти вважається одним із найуспішніших з точки зору точності планування та швидкості впровадження.

Університет є продовженням єгипетсько-німецького досвіду співпраці у галузях вищої освіти та наукових досліджень, яке розпочалося в 2003 році зі створення Німецького університету в Каїрі (German University in Cairo – GUC). GUC – це найбільший транскордонний навчальний проект Німеччини, німецьких шкіл, Інституту Гете та Німецької служби академічного обміну.

https://www.egyptindependent.com/german-international-university-completes-first-phase-of-headquarters-in-egypts-new-capital/

  • Вищі навчальні заклади відкриваються після карантину (Гана)

Ghanaian Times

Повторне відкриття для студентів випускних курсів вищих навчальних закладів, які були вимушено закриті внаслідок пандемії коронавірусу (COVID-19), відзначилось низькою явкою студентів.

Деякі ЗВО протягом трьох місяців продовжують навчання дистанційно без фізичної присутності на території кампусу, інші скористалися послабленням обмежень і відкликали студентів.

Очне навчання проводиться зі збереженням застосування  захисних засобів, вимірюванням температури, регулярною дезінфекцією як студентів, так і приміщень.

https://www.ghanaiantimes.com.gh/low-turn-out-on-1st-day-as-tertiary-institutions-re-open/

  • USAID інвестує у сферу вищої освіти Малаві

Nyasa Times

Уряд Малаві висловив своє задоволення з приводу того, що USAID вклала 10 млн USD в розширення електронного та очного навчання в країні.

Кошти були надані через урядову систему  посилення доступу до вищої освіти в Малаві (SHEAMA), проект USAID реалізується у партнерстві з Міністерством освіти, науки та технологій.

Кошти будуть направлені на покращення очного та дистанційного навчання і покращення якості систем управління навчанням та навчальних платформ у період реагування на коронавірусну хворобу (Covid-19).

https://www.nyasatimes.com/usaid-k7-4bn-investment-in-malawi-e-learning-to-make-higher-education-more-accessible/

  • В Нігерії складно запровадити  віртуальне навчання в національних ЗВО

Gardian

Союз академічних працівників університетів (САПУ) Нігерії заявив, що національні ЗВО не готові до віртуального навчання через погану інфраструктуру, недостатнє фінансування та відсутність необхідних навичок у персоналу.

САПУ нагадав міністру освіти Малламу Адаму Адаму, що електронне навчання відрізняється від продажу та поставок комп’ютерів або просто підключення установ до Інтернету.

Під час зустрічі з віце-канцлерами  та ректорами Адаму закликав їх розгорнути всі електронні платформи, щоб вищі навчальні заклади продовжували навчальний процес. За його словами, міністерство вже обговорювало з Світовим банком та ЮНІСЕФ питання створення платформ для віртуальних навчальних кабінетів.

Але в повідомленні САПУ говориться, що “Необхідно уникнути сумнівів у тому, що міністр або займається політичними маніпуляціями, або він недостатньо поінформований про ситуацію в секторі, яким він керує. Питання віртуальної освіти не може бути вирішено простою міністерською директивою та бюрократичним розколом, а лише за рахунок ретельного та детального планування, фінансування та навчанням тих, хто бере участь. Нічого з цього досі не робилося в Нігерії”.

https://guardian.ng/news/asuu-faults-proposed-virtual-learning-in-nations-tertiary-institutions-2/

  • Студенти повертаються до університетів після пандемії (Танзанія)

The East Africa

Університетське життя в Танзанії повільно повертається до нормального майже через два місяці після закриття ЗВО.

В усіх закладах освіти на всіх входах передбачена наявність засобів гігієни.

Завдання надаються через Інтернет, щоб уникнути зараження вірусом через документи, а тривалість досліджень скорочена до п’ятнадцяти тижнів замість вісімнадцяти.

Кілька коледжів запровадили вимірювання температури студентів при вході.

Перед повторним відкриттям навчальних закладів Міністерство охорони здоров’я у співпраці з Міністерством освіти видало розпорядження щодо запобіжних заходів, які слід вжити, щоб уникнути поширенню Covid-19.

https://www.theeastafrican.co.ke/magazine/It-is-back-to-varsity-in-Tanzania/434746-5577956-qxbohn/index.html

  • Президент розгляне можливість надання допомоги приватним університетам у зв’язку з COVID-19 (Уганда)

Red Pepper

Уряд підтвердив отримання звернення про надання допомоги приватним університетам у зв’язку з  пандемією COVID-19, що призвела до їх закриття в березні 2020 року.

У листі, опублікованому 11 червня, президент Мусевені визнав наявність проблеми і пообіцяв ретельно розглянути пропозицію про надання допомоги.

Він  визнав важливість приватних університетів для  освіти та розвитку нації в цілому.

Немає сумнівів, що приватні університети доповнюють зусилля уряду в наданні вищої освіти угандійцям, молодим і старим.

https://redpepper.co.ug/2020/06/museveni-promises-to-study-covid-19-relief-proposal-for-private-universities/

  • Студенти-медики Єгипту протестують проти проведення іспитів

Al-FAnar Media

Студенти та лікарі-медики Єгипту закликають Міністерство вищої освіти та наукових досліджень переглянути своє рішення щодо проведення випускних іспитів для студентів у липні. Студенти кажуть, що екзамени піддають ризику зараження коронавірусом.

Студенти четвертого, п’ятого та шостого курсів навчання висловлювали занепокоєння щодо письмових іспитів та клінічних іспитів, які передбачають контакт або діалог з пацієнтами. Вони хочуть відкласти або скасувати іспити або замінити їх альтернативними способами оцінювання, наприклад, науково-дослідними роботами або іншими завданнями.

Міністерство вищої освіти вимагає від університетів вживати запобіжних заходів під час іспитів, таких як обов’язкові маски для обличчя, перевірка температури студентів. Однак студенти не вважають ці заходи адекватними.

https://www.al-fanarmedia.org/2020/06/afraid-of-infection-egypts-medical-students-want-to-postpone-exams/

  • Високий рейтинг університетів Гани

Joy Online

Університет професійних досліджень, Аккра (UPSA) увійшов до глобального рейтингу університетів U-Multirank 2020 року як один із найкращих університетів у світі.

UPSA – єдиний університет у Гані, що фігурує у світовому рейтингу, який оцінює університети за багатовимірним підходом до вищої освіти, включаючи викладання та навчання, рівень досліджень, передачу знань, регіональну залученість та міжнародну орієнтацію.

Рейтинг U-Multirank  2020 року оцінював  1759 університетів з 92 країн.

Гана представлена трьома університетами: Університет Ашесі (301 місце), Університети UPSA і Гани – 401 місце.

https://www.myjoyonline.com/news/education/upsa-ranked-among-top-universities-in-new-global-rankings/

  • Covid-19: уряд Гани схвалює заходи безпеки університетів

Modern Ghana

Уряд Гани високо оцінив університети за заходи, вжиті для запобігання поширенню коронавірусу в кампусах.

Міністр інформації Коджо Нкрума заявив журналістам, що всі вжиті заходи є ефективними.

Навчання в університетах відновилось 15 червня 2020 року. Вони були закриті через спалах коронавірусу в Гані.

https://www.modernghana.com/news/1010167/covid-19-universities-safety-measures-commendabl.html

  • Міністерство розвиває електронне навчання (Намібія)

Namibian

Міністерство вищої освіти, технологій та інновацій має на меті розширити та посилити електронне навчання у цьому фінансовому році.

Під час прийняття бюджету міністр Іта Канджі-Мурангі заявила про плани проведення аудиту  навчальних програм у вищих навчальних закладах.

Канджі-Мурангі заявила, що вони також хочуть прискорити реалізацію спеціальних програм післядипломної освіти, а також розробити та впровадити спеціалізовані програми післядипломної освіти та підвищення кваліфікації у сфері нових технологій та інновацій.

На початку червня уряд надав 9,4 млн USD для підключення до Інтернету у вищих навчальних закладах.

В Намібії є 16 вищих навчальних закладів – два з яких – державні університети.

Зараз у вищих навчальних закладах країни налічується 67 000 студентів, з яких 67% – жінки.

https://www.namibian.com.na/91965/read/Ministry-to-boost-e-learning

  • Викладачі-практиканти протестують проти умов доплати (Зімбабве)

University World News

Викладачі-практиканти Зімбабве подали клопотання парламенту щодо образливого зменшення рівня доплати, аргументуючи це тим, що їх не помічають у ключових дискусіях з профспілками, оскільки вони все ще вважаються студентами.

Економічна ситуація в країни за останні роки значно погіршилась, і якщо раніше національна валюта була на рівні долара США, то сьогодні офіційний курс упав до 1:25, у на чорному ринку до 1:80. Зараз викладачі студентів отримують щомісячну доплату в розмірі, еквівалентному 2 доларам США за поточними ринковим курсом.

Провідна студентська спілка – Зімбабвеська національна спілка студентів веде дискусію з міністром вищої та вищої освіти професором Амоном Мурвірою з цього питання. Виступаючи перед Всесвітньою новиною університету, президент спілки Такудзва Нагадзьоре заявив, що міністр запевнив їх, що міністерство розпочало процес перегляду надбавок для викладачів студентів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200617080530161

  • ЗВО розпочнуть поетапне відкриття, але чи це не занадто рано? (Замбія)

University World News

План уряду Замбії розпочати відкриття університетів 1 липня викликав занепокоєння у профспілок та студентів, що цей крок передчасний, і COVID-19 може швидко  поширитись серед студентів та вчених.

 «Ми будемо відкривати університети з 1 липня; все це буде здійснюватися поетапно та на основі готовності університетів “, – сказав міністр вищої освіти д-р Брайан Мушимба, додавши, що уряд повідомив про це університети заздалегідь за 1 місяць.

«Здається, що COVID-19 це надовго, тому нам потрібно вважати, що тепер його наявність – це норма. Тепер онлайн-навчання продовжуватиме використовуватися як невід’ємна частина навчального процесу для випускників та студентів інших курсів “, – сказав він. Відкриття ЗВО ускладнюється безліччю проблем, які існують в країні:

  • в багатьох університетах погана санітарія, відсутня вода, а соціальна дистанція неможлива через велику кількість студентів;
  • брак місць у гуртожитках;
  • тестування відбувається повільно через обмежену кількість тест-систем;
  • недостатня забезпеченість Інтернет та нестабільне електропостачання.
  • обмежений доступ до бібліотек.

Деякі викладачі протягом двох місяців не отримували зарплату, а багатьом вона затримувалася. Навіть якщо університети відкриються, ніхто не бажає особисто викладати.

Міністр Мушимба заявив, що уряд підтримує державні університети під час закриття за рахунок грантів для виплати зарплат викладачам та працівникам. Однак він погодився з тим, що деякі викладачі в приватних закладах були “відправлені у вимушені неоплачені відпустки”, оскільки заклади не могли дозволити собі виплачувати зарплати викладачам через брак коштів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200619142831384

  • Уряд оголосив умови відкриття кампусів (Нігерія)

University World News

Хоча дата відкриття університетів у Нігерії не визначена, уряд оголосив низку умов для відновлення викладання та навчання. Цей крок активізував існуючі дискусії з приводу відкриття вищих навчальних закладів, які були закриті з 23 березня.

На віртуальній нараді 13 червня керівників вищих навчальних закладів федеральний міністр освіти професор Чуквуемка Нваджіуба окреслив заходи, які необхідно вжити всім установам.

Вони включають забезпечення засобів для миття рук, перевірку температури тіла та дезінфікуючі засоби у всіх місцях входу до їхніх основних закладів, включаючи ворота, гуртожитки, класи, офіси тощо.

Усі приміщення кожного закладу повинні бути знезаражені та всі зусилля спрямовані на підтримку гігієни. Необхідно забезпечити соціальне та фізичне дистанціювання в класах та місцях зустрічей.

Усі університети залишатимуться закритими до подальшого повідомлення, сказав він.

Постійне закриття університетських містечок і шкіл викликало загальнонаціональну дискусію. У редакції 18 червня нігерійське видання Guardian  висловилося проти повторного відкриття навчальних закладів на тій підставі, що зараження COVID-19 швидко зростає у міських центрах.

Ряд викладачів університету повідомили, що кампуси ще не готові прийняти нові директиви та умови для відкриття. Члени Союзу університетів (ASUU критикують уряд за недостатні інвестиції у вищу освіту.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200624114017664

  • Віце-канцлер закликає ЗМІ підтримувати університети (Гана)

PeaceFM

Віце-канцлер Університету Гани професор Ебенезер Одуро Овусу закликав практикуючих медіапрацівників просувати позитивні якості ЗВО.

Таке починання, за його словами, є одним із найнадійніших способів розвитку університетів відповідно до найкращих світових практик та стандартів.

Про це віце-канцлер заявив, зустрівшись із керівництвом ТОВ «Графічна комунікаційна група» з метою розширення партнерських відносин, спрямованих на поглиблення зв’язків між двома організаціями.

В рамках укладених домовленостей обидві установи працюватимуть над реалізацією розвитку спільних навчальних, науково-дослідних та навчальних заходів.

https://www.peacefmonline.com/pages/local/education/202007/416914.php

  • Нігерійські студенти протестують проти погроз Студентському союзу керівництвом ЗВО

Sahara Reporters

Національна виконавча рада Національної асоціації нігерійських студентів вирішила провести масовий загальнонаціональний протест у відповідь на залякування та віктимізацію лідерів студентського союзу керівниками ЗВО по всій країні.

Це рішення відбулося після нещодавнього арешту президента уряду Студентського союзу Федеральної політехніки Іларо, Адегбоя Еммануела Олатунджі за твердженням, що він є членом культової групи.

Студентська спілка закликала ректора Федеральної політехніки Іларо негайно та беззастережно відновити Олатунджі до очікування результатів тривалого розслідування недоведених звинувачень проти нього.

http://saharareporters.com/2020/07/01/nigerian-students-protest-intimidation-union-management-tertiary-institutions

  • Міністерство освіти закриває університет ІНАТЕК (Руанда)

The New Times

Університет Кібунго (UNIK), раніше відомий як Інститут сільського господарства, технологій та освіти Кібунго (ІНАТЕК), було закрито через погіршення якості освіти.

Рішення про закриття університету було прийняте Міністерством освіти, після «всебічного зовнішнього аудиту» університету Радою з вищої освіти.

Міністр наказав у двотижневий строк виконати всі навчальні та фінансові зобов’язання перед студентами, щоб вони мали можливість альтернативного вступу до інших ЗВО.

Університет Кібунго, заснований у 2003 році, має найбільші в країні фінансові проблеми, серед яких восьмимісячна заборгованість по заробітній платі перед персоналом, включаючи викладачів.

https://www.newtimes.co.rw/news/education-ministry-shuts-down-inatek-university