Китай прагне покращити якість та масштабність базової вищої освіти

Після багатьох років боротьби за підвищення позицій китайських університетів у світових рейтингах шляхом підтримки національної науки, Міністерство освіти Китаю визначило новий напрямок покращення якості вищої освіти, а саме – реформування навчальних програм на національному та місцевому рівнях, усунення неефективних курсів та відсторонення вчених, які вільно трактують навчальні програми та які не викладали протягом трьох років.

Прагнення до вдосконалення якості викладання викладено у двох  документах міністерства – “Реформа вищої освіти і викладання та поліпшення якості культивування талантів” і у нещодавно оприлюдненому Плані “подвійних десяти тисяч” –  скласти переліки 10,000 “найкращих” курсів бакалаврату на національному рівні та 10,000 курсів на провінційному рівні.

План “подвійних десяти тисяч” охоплює онлайн-, змішані та очні курси. Найкращі та найновітніші курси отримають спеціальне фінансування, і вони будуть розглядатися як модельні для інших університетів Китаю.

За даними міністерства, серед критеріїв оцінки – вимоги, щоб курси мали як широту, так і глибину, спонукали студентів розвивати мислення та вирішувати складні проблеми, а також виховували у студентів жагу до знань та здатність до інновацій.

Експерти вважають, що такі курси  повинні бути розроблені протягом наступних трьох років, за дуже стислим графіком реформи навчальних програм та радикальної зміни в університетській культурі.

“Студенти повинні добре попрацювати, щоб досягти своїх цілей”, – сказали в міністерстві. “План призведе до ускладнення навчальних програм… покращить якість курсів, зробить викладачів сильнішими, студентів зайнятішими, буде суворіший нагляд, результати більш конкретними, і це призведе до створення системи бакалаврської освіти світового рівня з китайськими особливостями”.

Джерело інформації