Майбутнє міжнародної освіти

Оприлюднено новий звіт освітнього порталу StudyPortals, у якому стверджується, що міжнародна мобільність студентів буде продовжувати зростати, але “де і як” пройдуть зміни, залежить від нових напрямків та моделей її реалізації, а вирішальними стануть партнерські відносини між навчальними закладами.

Причиною цих змін є вісім “мегатрендів”, які, за прогнозом звіту, вплинуть на  світовий сектор вищої освіти.

Характер і напрям студентів, що переміщуються на міжнародному рівні змінить:

  • бум англомовних програм в Європі та Азії;
  • амбіції університетів світового класу в країнах, що розвиваються;
  • еволюція моделей транснаціональної освіти.

Популярність Великобританії та США залишатиметься високою, але будуть розвиватися й інші напрямки.

Демографічні зрушення, такі як старіння населення та урбанізація, і зміни робочої сили, насамперед вплив автоматизації, вимагатимуть зміни моделей освіти.

У той же час державні витрати на вищу освіту зменшуються. І хоча більш жорстка імміграційна політика обмежуватиме доступ до країн з високими доходами, зростання середнього класу на ринках, що розвиваються, створить диспропорцію у попиті та пропозиції високої освіти у всьому світі.

Хоча кількість міжнародних студентів зростає, вони все ще становлять невелику частину від їх загального числа. Яким чином ВНЗ покращують свою глобальну активність? У звіті виділено чотири архетипи.

Захисники – це установи, які інвестують у навчальні заклади за кордоном, що, як правило, характерно для англомовних країн, таких як Великобританія або Австралія.

Адаптери – навчальні заклади, які пристосовуються, – вибирають мобільність програм згідно з мобільністю студентів.

Претенденти – ВНЗ Європи та Азії, які кидають виклик шляхом впровадження англомовних навчальних програм.

Новатори – інституції, які повністю трансформували програми та почали надавати їх через Інтернет, зосередившись на безперервному навчанні.

“Це все одно буде велика цінність – міжнародна мобільність як частина освіти, але це буде глобальна колегіальна мережа, в якій інститути стануть партнерами на користь один одному “, – сказав академік Гарвардського університету та віце-канцлер Університету Плімута Уенді Перселл.

Дійсно, партнерство буде найважливішим у майбутньому міжнародної освіти.

Джерело інформації