Нова роль випускників у рекрутингу міжнародних студентів

Кожен, хто сьогодні працює у вищій освіті, добре розуміє, що міжнародний рекрутинг та вступ  до вишів змінився після COVID-19, і, швидше за все, назавжди.

Цього року майже всі міжнародні конференції були скасовані, і в залежності від ЗВО, відмінено від 85% до 90% усіх міжнародних поїздок. Водночас приголомшливо різко зросла популярність послуги відеоконференцій Zoom. Кількість щоденних користувачів підскочила з 10 млн минулого грудня до 200 млн в кінці березня.

Зіткнувшись зі зменшенням кількості іноземних студентів, які мають фінансову або психологічну готовність виїжджати за кордон та здійснювати як внутрішні, так і міжнародні подорожі, скорочені коледжами та університетами по всьому світу, університети та  міжнародні рекрутери повинні знайти альтернативні шляхи залучення потенційних претендентів.

Для початку ЗВО повинні з’ясувати для себе такі питання:

  • Чи ефективно ми залучаємо наших випускників?
  • Які підходи до підбору персоналу у наших конкурентів?
  • Як інвестиції в іноземних випускників можуть підсилити наші зусилля?
  • Чи однаково сприймається випускниками глобальний бренд нашого закладу, чи має значення культура?
  • Чи достатньо якісна наша стратегія залучення нинішніх студентів?

Перший крок

До того, як розпочати міжнародну програму набору персоналу, декани коледжів та університетів і рекрутери повинні підготуватись до роботи з випускниками-волонтерами.

Для цього потрібна така інформація:

  • Кількість активних випускників у кожній країні, що приймає на роботу.
  • Імена, адреси та назви місця роботи випускників, які можуть бути зацікавлені у діяльності по підбору майбутніх студентів.

Другий крок

Далі необхідно діяти, використовуючи досвід найкращих міжнародних програм набору випускників.

  • Складання міжнародного довідника випускників з питаннями, що найчастіше задаються, оновленняі нформації щодо навчальних програм та інституційних змін в результаті COVID-19.
  • Організація онлайн-програми навчання для всіх зацікавлених рекрутерів.
  • Щомісячний контроль усіх заходів.
  • Створення циклу зворотного зв’язку від випускників для заступників деканів з міжнародного прийому та рекрутерів  щодо потенційних кандидатів.
  • Розробка плану комунікацій як для міжнародних абітурієнтів, так і для їхніх батьків (і розгляд питання щодо публікації інформації на місцевих мовах).
  • Регулярно оцінювати ефективність діяльності.

Третій крок

Оскільки головним пріоритетом серед міжнародних студентів є працевлаштування,  важливо також скласти список міжнародних випускників, які мають змогу та бажають допомагати у профорієнтації, ділитись досвідом роботи та організувати стажування для зареєстрованих та зарахованих студентів, а також розробити способи пошуку випускників-добровольців.

Четвертий крок

Щоквартально оцінювати ефективність програми та вносити необхідні корективи, включаючи:

  • Складання списку всіх зарахованих студентів, прийнятих при допомозі міжнародних випускників.
  • Повідомлення випускників про результати їх діяльності.
  • Оцінювання заслуг випускників-волонтерів згідно інформації від керівників та відповідних працівників ЗВО.

Ми живемо у світі, де усталені норми постійно змінюються. На перетині зриву та непередбачуваності з’являється нова модель вищої освіти. І ця модель диктує необхідність більш ефективного використання випускників для надання допомоги у підборі та зарахуванні майбутніх студентів-міжнародників.

Джерело інформації