Грудень 2019 (Африка)

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Грудень 2019 р.

За матеріалами: University World News, Business Daily, Modern Ghana, Hivisasa, Daily Nation, International Trade Centre, Graphic Online, Yahoo Finance, БЕЛТА

Анотації статей:

  1. Країні потрібні кандидати наук (Ефіопія)

University World News

Потреби розвитку континенту обумовлюють попит на збільшення кількості кандидатів наук через їх критичне значення для стимулювання економічного зростання, переходу до суспільства знань та покращення якості університетської системи Африки.

Під впливом іноземних інноваційних практик за його межами африканські ВНЗ заклади намагаються реагувати на глобальні зміни та виклики, збільшуючи кількість кандидатів наук. Однак слід зазначити, що докторські програми в країнах Африки залишаються обмеженими і здійснюються в умовах безлічі проблем.

Починаючи від амбітного плану уряду підготувати до 2008 року 10 000 магістрів та 2 000 кандидатів кандидатів, Ефіопія веде шлях, який все більше визнає необхідність створення більшої кількості кандидатів наук задля покращення результатів досліджень.

Зміни тривають, як у кількості, так і в різноманітності докторських програм, розпочатих у різних державних університетах, хоча рівень успішності залишається незначним. В даний час місцеві університети щороку присуджують більше 300 докторських ступенів, що перевищує мінімум 21 у 2010-11 роках. Станом на 2016 рік понад 3000 студентів проходили докторантуру в місцевих університетах. У 2017-18 роках 3,994 або 5,2% від загальної кількості студентів, які навчаються в аспірантурі, продовжували проходити докторантуру (Міністерство освіти, 2018).

Нині частка співробітників університетів Ефіопії – кандидатів наук становить 14%. Три найважливіші причини, через які респонденти обрали докторську ступінь, відповідали цілям національного плану: кар’єрний розвиток; удосконалення знань та вмінь; та розвиток дослідницьких навичок.

Дослідження свідчать, що фінансова підтримка, яку отримують студенти, є мізерною, а ресурси, необхідні для успішного запуску програм, є досить бідними.

Отримані результати свідчать про необхідність вдосконалення пропонованої в країні докторської освіти.

Національні плани та галузеві потреби не можуть бути задоволені лише збільшенням кількості кандидатів наук. Також необхідні сумірні ресурси, потужні системи та структури, кваліфікований та досвідчений викладацький склад та здорове та колегіальне середовище навчання. Врахування цих факторів допоможе країні створити правильний тип кандидата наук, який може підтримувати як її розвиток, так і інституційні потреби.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2019112508214025

  1. Чи є дискримінаційною система університетських квот? (Малаві)

University World News

Державна політика Малаві щодо залучення студентів до державних університетів на основі суперечливої системи квот розділила країну, порушивши звинувачення урядовців у нехтуванні правами меншин та спонукаючи до дебатів у парламенті.

Система квот, яка базується на районі походження студентів, а не тільки на їх знаннях, застосовується вже майже десятиліття і виступає формою позитивних заходів для студентів із центральних та південних регіонів країни через сприйняття ними регіональної недостатньої презентації в університетах.

Однак деякі вчені, священнослужителі та політичні активісти заявили, що це дискримінація щодо жителів півночі країни, де базується меншина Тумбука. Представники католицької церкви заявили, що система квот мала негативні наслідки для яскравих студентів.

Вирішення проблеми полягає в постійному розширенні можливостей для державних університетів у Малаві. Уряд та приватний сектор повинні співпрацювати в галузі розширення та будівництва університетів – вважають експерти.

Заходи вже розпочалися – будівництво Малавійського університету науки і техніки, який розпочав свою діяльність у 2014 році, та коледжу освіти” Налікуле “, який відкрився в 2017 році, розширення Сільськогосподарського коледжу Бунда до повного університету, а також розділення університету Малаві, що перетвориться на чотири повноцінні університети, що створить місце для подальшого розширення в найближчому майбутньому .

Згідно з доповіддю Світового банку за 2016 рік, рівень вищого зарахування до Малаві становить 0,4%, що є одним із найнижчих в Африці. У ній сказано, що переважна більшість студентів університетів походять із найбагатших верств населення країни, зазначивши, що в 2006 році 91,3% студентів вищої освіти були з  найбагатших домогосподарств порівняно із лише 0,7% з найбідніших.

У доповіді зазначається, що країна повинна використовувати можливості регіонального співробітництва на підтримку своїх цілей щодо розширення доступу та покращення розвитку навичок.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191203045249423

  1. Кількість магістрів та аспірантів зростає (Кенія)

(Business Dayli)

Зарахування на магістерські та аспірантські програми в державні університети відновилося і збільшилося на 33 %, що дозволило послабити фінансовий тиск на установи, які борються з дефіцитом фінансів внаслідок зменшення кількості студентів та державних коштів.

Дані, оприлюднені Національним бюро статистики Кенії (KNBS), показують, що зараз на магістерських і докторських курсах навчаються 43,988 студентів у порівнянні з 32,977 у минулому році.

Зростання – це відновлення порівняно з минулим роком, коли відмічалось різке падіння на 51 %, яку було першим за понад 15 років.

https://www.businessdailyafrica.com/corporate/companies/Postgraduate-enrolment-rises-33pc/4003102-5378206-n6tv3uz/index.html

  1. Гана має стати центром професійної підготовки

Modern Ghana

Президент Акуфо-Аддо заявив, що хоче залишити слід, зробивши Гану центром професійної підготовки світового класу в Африці.

“Ми хочемо підкреслити важливість технічної та професійно-технічної освіти (ТПТО) і зробити Гану лідером у галузі телебачення в Африці”, – підкреслив він.

Президент зазначив, що уряд вирішує багаторічні інфраструктурні проблеми сектору ТПТО і заявив, що “ми зможемо трансформувати економіку країни та зменшити рівень безробіття, коли звернемо увагу на технічну та професійну освіту”.

https://www.modernghana.com/news/972517/akufo-addo-wants-ghana-to-be-skills-development.html

  1. Заступник президента закликає університети зосередитися на наукових дослідженнях (Кенія)

(Hivisasa)

Заступник президента Вільям Руто, виступаючи в Університеті менеджменту Африки, закликав присутніх та інші університети країни приділяти більше уваги дослідженням.

“Ми закликаємо університети присвятити себе науковим дослідженням, тому що це збурить хвилю інновацій та дозволить отримати рішення, що плекаються в домашніх умовах; це призведе до змін у промисловості, агробізнесі, охороні здоров’я та інших ключових галузях нашої економіки та суспільства”, – сказав Руто.

Заступник президента підкреслив першочергову важливість сфери освіти і закликав всіх причетних допомогти в її розвитку.

https://hivisasa.com/posts/24034770-what-ruto-wants-universities-to-concentrate-on?source=latestHome

  1. Суд скасовує вимогу Комісії з університетської освіти (Кенія)

(Daily Nation)

Суд по зайнятості та трудовим спорам Кенії скасував вимогу Комісії з університетської освіти (CUE) про те, що для продовження викладання в університетах всі викладачі до кінця року повинні отримати докторську ступінь.

Розгляд питання було ініційовано поданням Петиції від викладачів університетів, які стверджують, що зазначена вимога з ними не узгоджувалась.

https://www.nation.co.ke/news/education/Court-nullifies-PhD-requirement-for-lecturers/2643604-5381638-14soyb9/index.html

  1. Гамбія приймає дорожню карту для ВНЗ для посилення підтримки молоді

(International Trade Centre)

План дій спрямований на зміцнення навичок гамбійської молоді, посилення економічної конкурентоспроможності та сприяння створенню більш якісних робочих місць.

Молодь у Гамбії може з нетерпінням чекати кращих можливостей для освіти та навчання після оприлюднення дорожньої карти технічної та професійної освіти та навчання (TVET) на 2020-2024 роки.

Дорожню карту було оголошено п. Маді О. Джатта, заступником постійного секретаря Міністерства вищої освіти, наукових досліджень, науки та технологій.

Реалізація “Дорожньої карти” є результатом вісьми місяців широких консультацій з підприємствами, навчальними закладами та суб’єктами державного сектору, які допомогли визначити потреби та пріоритети розвитку національних навичок у найближчі п’ять років. Дорожня карта TVET забезпечує чітке стратегічне напрямок реформ, необхідних для створення ринкової, якісної та доступної технічної та професійної освіти та навчання, а також додаткової системи навчання. Дорожня карта була розроблена для узгодження та доповнення цілей Національного плану розвитку Гамбії.

Створюючи дорожню карту, уряд Гамбії активізує свої зусилля для подолання недостатнього потенціалу управління та викладання, а також узгоджує підготовку кадрів з потребами галузі. Він також намагатиметься подолати відсутність доступу до освіти та навчання в сільській місцевості та збільшити рівень офіційного навчання. Завдяки цим об’єднаним зусиллям на регіональному та національному рівнях, мета – зменшити безробіття та зайнятість серед молоді, зменшити бідність, забезпечити політичну стабільність та знизити рівень міграції.

Технічна та професійна освіта та навчання відіграють вирішальну роль у економічному зростанні, допомагаючи розвивати навички, необхідні для підвищення продуктивності галузей, підвищення рівня доходів громадян та покращення доступу молоді до можливостей працевлаштування.

Розробка дорожньої карти TVET є частиною програми “Робота, навички та фінанси” для жінок та молоді в рамках Гамбії, що фінансується 11-м Європейським фондом розвитку, метою якого є стабілізація економічного, соціального та безпекового становища Гамбії, її демократичної перехід. Програма сприяє соціальній інтеграції та працевлаштуванню молоді та жінок з особливим акцентом на сприянні гендерній рівності та вирішенню проблем зміни клімату.

http://www.intracen.org/news/The-Gambia-adopts-roadmap-for-educational-and-training-institutions-to-step-up-support-to-youth/

  1. Поліпшення якості університетських видань (Кенія)

(University World News)

Комісія з вищої освіти Кенії (Commission for University Education – CUE) розробляє критерії, згідно з якими вона буде оцінювати академічні журнали, що випускаються університетами, і, на її думку, це є крок до регулювання публікацій та забезпечення їх якості.

Після розробки критеріїв університетам потрібно буде подавати документи для експертної оцінки та затвердження до їх публікації в журналах.

Ці кроки спрямовані на стримування плагіату, фальсифікації даних та порушення авторських прав.

Розроблені критерії допоможуть регулятору оцінити журнали, що випускаються різними університетами, щоб переконатися у їх якості, відсіяти недостойних та покращити решту.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191209125620941

  1. Гана засновує новий університет у Гамбії

(Graphic Online)

Уряд Гамбії та Університет науки і техніки Кваме Нкрума (KNUST) з Гани підписали угоду про створення в Гамбії Наукового, технологічного та інженерного університету.

Звертаючись до прес-корпусу Гамбії, президент Барроу заявив, що освіта є пріоритетним планом його уряду, і що створення університету пришвидшить зростання країни.

Завданням створення університету є підготовка гамбійців у галузі науки, техніки та техніки для диверсифікації економіки країни.

https://www.graphic.com.gh/news/education/knust-to-establish-science-technology-university-in-the-gambia.html

  1. Компанія Promethean стала стратегічним партнером Міністерства освіти Єгипту

(Yahoo Finance)

Провайдер глобальних освітніх технологій Promethean® був вибраний Міністерством освіти Єгипту як стратегічний партнер дляl підвищення рівня викладання та навчання у всій країні шляхом впровадження цифрових технологій. Компанія Promethean модернізує 26 000 наявних шкільних аудиторій до «Інтелектуальних класів», які будуть побудовані протягом наступних трьох років.

Представлений Президенту Єгипту Абдель Фаттаху-ель-Сісі, на недавньому Форумі Африка 2019 (22-23 листопада 2019 року) в Каїрі, Інтелектуальний клас – це новаторське нове модульне рішення, що дозволяє ефективно створювати повністю обладнане та сучасне навчальне середовище.

https://finance.yahoo.com/news/ministry-education-egypt-appoints-promethean-180700324.html

 

  1. Освітянські профспілки Білорусі та Єгипту зміцнюють зв’язки

(БЕЛТА)

Білоруська профспілка працівників освіти та науки підписала угоду про співпрацю з Генеральною профспілкою з освіти та наукових досліджень Єгипту. Документ передбачає заходи щодо зміцнення та розширення відносин між профспілковими організаціями двох країн, а також домовленості про проведення тренінгів.

Голова Центрального комітету білоруської профспілки працівників освіти і науки Олександр Бойко висловив сподівання, що відносини між профспілками двох країн будуть довготривалими.

Гешам Абделазіз Хассан Радван, голова Генеральної профспілки з питань освіти і наукових досліджень Єгипту, зазначив, що профспілкові активісти Єгипту представлені в парламенті і жодне закон не приймається без їх згоди.

Що стосується Генеральної профспілки з питань освіти та досліджень, то вона є однією з найбільших та найвпливовіших в Єгипті, і налічує близько 1,2 мільйонів членів. Іноземні гості також відвідали Міжнародний інститут трудових і соціальних відносин (International University MITSO), де вони зустрілися з працівниками університету та членами профспілки.

Візит відбувся в рамках підготовки білорусько-єгипетського профспілкового форуму, який відбудеться в Олександрії у 2020 році.

https://eng.belta.by/society/view/belarusian-egyptian-trade-unions-agree-to-cooperate-126811-2019/