Червень 2021 р. – Азія

Огляд
ринку освітніх послуг Азії
Червень 2021 р.

За матеріалами: University World News, Scroll.in, The Korea Bizwire, Viet Nam News.

  1. Азія продовжує зростати, але рейтинги висвітлюють проблеми

(University World News)

Рейтинги у сьогоднішніх реаліях є засобами для залучення та утримання студентів та співробітників, підвищення кваліфікації та брендингу ЗВО та підтримання конкурентоспроможності з іншими установами у всьому світі.

Зростання Азії в рейтингах продовжується: 399 установ зайняли місця у  рейтингу порівняно із 347 минулого року. Впевнено лідирує Китай, підвищують та посилюють свої позиції Японія і Південна Корея, а Сінгапур продовжує утримувати три рейтингові установи.

Крім того, помітно зростання менш розвинених азіатських країн (Індія, Пакистан, Шрі-Ланка, Бангладеш, Малайзія, Індонезія, Таїланд, В’єтнам та Макао), що передбачає рух вгору для всього регіону.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210622100822257

Китай

  1. Чи світ розколюється на протилежні наукові «блоки»?

(University World News)

Гонка за першість у світовій науці та техніці розпочалася, коли Китай оголосив про ряд амбіційних політик задля сприяння самозабезпеченню наукових досліджень та технологічного прогресу, а Сполучені Штати намітили значний поштовх у науці та техніці, підтриманий величезним зростанням витрат.

Дехто побоюється, що суперництво може призвести до виникнення поділу у світовій науці на два протилежні «блоки». В той же час багато вчених вважають, що посилена увага та витрати на науку та технології можуть бути лише хорошими, так як вони сприяють проривам, які приносять користь людству, та інноваціям, що сприяють економіці.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210623120943916

  1. Перешкоди на шляху до економіки, керованої інноваціями

(University World News)

Незважаючи на величезний прогрес Китаю в галузі науки, технологій та інновацій з 2015 року, його амбіції мати економіку, що керується інноваціями, можливо, досягли перехрестя, і попереду – ще важчий шлях.

У ході досліджень Китай досяг значних успіхів у багатьох сферах, включаючи штучний інтелект, але стикається з нестачею талантів у цій та інших суміжних галузях.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210618151742446  

Японія

  1. Опитування підкреслюють вплив COVID-19 на психічне здоров’я студентів

(University World News)

Нові дослідження показали, що багато студентів університетів в Японії стикаються з проблемами психічного здоров’я, пов’язаними з тривалими періодами соціального дистанціювання від вірусу COVID-19 та економічним спадом.

Погіршились і перспективи працевлаштування випускників. Загальне зниження пропозицій роботи на 28% очікується в березні 2022 року. Можливості працевлаштування зросли лише у телекомунікаційному секторі. Найбільше постраждали сільські райони – найнято лише 59% студентів університетів на заході Японії.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210603094302106

  1. Безпека досліджень посилюється

(University World News)

Японія вживає нових заходів для захисту від викрадення передових технологій іноземними країнами, включаючи систему для японських та іноземних дослідників, які мають отримати схвалення уряду, перш ніж мати доступ до цивільно-військових або так званих досліджень та технологій подвійного використання. Система спрямована на зміцнення національної безпеки.

Однак деякі японські науковці заявляють, що посилений моніторинг не матиме бажаного ефекту, а натомість може перешкоджати законному та плідному співробітництву в наукових дослідженнях.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210616090608803

Індія

  1. Спеціальне фінансування для дітей-сиріт COVID-19

(University World News)

Коли прем’єр-міністр Індії оголосив про безкоштовне навчання, стипендії в коледжах та університетах та безвідсоткові позики на вищу освіту для дітей-сиріт COVID-19, кілька урядів штатів та деякі коледжі, університети та освітні фонди заявили, що вони також фінансуватимуть студентів, які втратили батьків або головного годувальника сім’ї під час катастрофічних хвиль COVID-19 в країні.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210601160305853

  1. Нестача вакцини для студентів, які виїжджають за кордон

(University World News)

Кілька штатів Індії вирішили визначити пріоритетом щеплення для студентів, які їдуть до іноземних країн для навчання. Але при нестачі вакцин щеплення проводиться нерівномірно. Студенти також стикаються з невизначеністю щодо закордонних планів навчання, оскільки уряд після тижнів затримок нарешті скасував основні цьогорічні іспити.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210603165314289

  1. Малозабезпечені студенти західних університетів звертаються до краудфандингу

(Scroll.in)

Оскільки стипендії важко отримати, індійські студенти Даліта та мусульмани, які приймаються до іноземних установ, знаходять фінансову підтримку в Інтернеті. Одна із студенток, зарахована до престижного ЗВО, але яка не може дозволити собі навчання в ньому, маючи навіть дві роботи, звернулась за краудфандингом в соціальних мережах та вже встигла зібрати 65% від загальної суми.

Джерело інформації:
https://scroll.in/article/997602/as-first-generation-learners-seek-to-crowdfund-fees-for-western-universities-help-pours-in

  1. Переломний момент в науці та інноваціях

(University World News)

Період 2015-2020 р.р. став переломним моментом для науки та інновацій в Індії. Завдяки стабільному уряду було розроблено велику кількість політик та програм, що підтримують інноваційну культуру та охоплюють такі основні технології, як штучний інтелект, блокчейн та електромобілі.

Однак постійний дефіцит висококваліфікованих вчених та інженерів є перешкодою для впровадження цих технологій в економіку.

Ще однією перешкодою є недостатні внутрішні інвестиції у дослідження та розробки (НДДКР). Інтенсивність досліджень знаходиться в стагнації, і патентування вітчизняних корпорацій, науково-дослідних інститутів, університетів та приватних осіб залишається низьким.

Позитивним є те, що нематеріальні інвестиції приватних корпорацій зростають, як і інвестиції в НДДКР іноземних транснаціональних корпорацій.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210618133004502

Південна Корея

  1. Університети збентежені змінами політики Google

(The Korea Bizwire)

Університети та студенти збиті з пантелику різким рішенням Google Inc. припинити надання безкоштовної необмеженої послуги зберігання пошти та хмарного сховища для студентів та запровадити платну плату за підписку. З липня 2022 року для кожного ЗВО буде встановлено обмеження в 100 терабайт. Google буде стягувати по 3 долари США за кожного студента при перевищенні ліміту зберігання.

Джерело інформації:
http://koreabizwire.com/universities-baffled-over-googles-decision-to-end-free-mail-and-cloud-services/192592

В’єтнам

  1. Міські університети коригують плани вступу на навчальний рік

(Viet Nam News)

Багато університетів міста Хошимін у В’єтнамі змінили плани зарахування на майбутній навчальний рік через триваючий спалах COVID-19, повідомляють В’єтнамські новини. Зміни, зокрема, стосуються дат іспитів для вступу у ЗВО.

Джерело інформації:
https://vietnamnews.vn/society/973585/hcm-city-universities-adjust-enrollment-plans-for-academic-year.html

Тайвань

12. Трансформування навчання за допомогою цифрової співпраці

(University World News)

Пандемія COVID-19 суттєво змінила ландшафт вищої освіти, який вийшов за межі національних кордонів, і з’являється широкий спектр навчальних моделей, зокрема в режимі онлайн-навчання у вищих навчальних закладах.

Під час пандемії Національний університет Тайваню (НТУ) вирішив проблему підготовки студентів до майбутнього навчання, а також сприяння онлайн-освіті та віртуальному обміну.

Програма глобальних навчальних ініціатив – це онлайн-програма навчання, яка була розпочата НТУ у квітні 2020 року  в рамках Асоціації дослідницьких університетів Східної Азії (AEARU). AEARU – це міжнародна мережа з 19 членів з Японії, Південної Кореї, Гонконгу, материкового Китаю та Тайваню.

Програма спрямована на включення ресурсів багатьох провідних університетів для надання унікального міжнародного досвіду навчання з різними крос-культурними перспективами для студентів у різних регіонах.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021060708183424