В кінці листопада 2021 р. відбулась віртуальна 11-а конференція Африканської мережі з інтернаціоналізації освіти (African Network for Internationalisation of Education – ANIE), присвячена регіональній і глобальній співпраці у сфері вищої освіти та адаптаційним стратегіям для майбутнього вищої освіти Африки після COVID-19.
Виступаючи на конференції, генеральний секретар Асоціації африканських університетів професор Олусола Ойоволе виклав свої думки щодо трансформації та майбутнього інтернаціоналізації вищої освіти в Африці. Він зупинився на концепції розумного університету, сказавши, що зміни є обов’язковими, а отже, існує потреба в новому баченні того, як працюють університети.
«Концепція розумного університету передбачає застосування технологічних досягнень для ефективного управління, адміністрування та надання основних функцій та послуг університету. Концепція «розумного університету» – це сфера, що швидко розвивається і представляє творчу інтеграцію інноваційних концепцій за допомогою розумного програмного та апаратного забезпечення», – сказав він.
Компоненти розумних університетів включають зацікавлені сторони університету, навчальні плани, педагогіку, програмне та апаратне забезпечення, технології, ресурси, бібліотеки, безпеку та інфраструктуру.
Оєволе додав, що африканські університети повинні прийняти концепцію розумного університету, оскільки вона має багато переваг, включаючи покращення досвіду навчання студентів і безпеку на території кампуса, зниження операційних витрат, підтримку рішень на основі даних, підвищення ефективності, гнучкості для студентів, підвищення репутації університету, і це сприяє просуванню інтернаціоналізації та мобільності знань.
Таким чином, розумні університети можуть сприяти інтернаціоналізації, яка допомагає створювати установи світового класу, що залучають іноземних студентів та співробітників до систем вищої освіти для міжкультурної освіти.
Щоб сприяти інтернаціоналізації в період пандемії, африканським університетам необхідно встановити такі програми, як миттєвий обмін студентами із зарубіжними партнерами, а також запроваджувати програми мобільності викладачів через партнерства та мережі, як віртуальні, так і інституційні.
За матеріалами статті: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211201220709505