Пропонуємо ознайомитись із аналітичною статтею Співаковської Т.В. та Гнатівської Д.П.
У статті досліджено мотиви вибору іноземними студентами вищих навчальних закладів України та проаналізовано можливості українських вищих навчальних закладів на міжнародному ринку освітніх послуг. На основі цього аналізу запропоновано рекомендації щодо вдосконалення міжнародної маркетингової діяльності українських університетів.
Із кожним роком кількість випускників українських середніх навчальних закладів зменшується. Згідно з даними Міністерства освіти та науки України в 2011 р. передбачається 235 тис. випускників шкіл, у той час як у 2009 р. їх було 384 тис. У 2001 р. було ухвалено концепцію, якою передбачалася 12$річна система освіти. Саме це призведе у 2012 р. до відсутності випускників українських шкіл, що стане досить сильним ударом для вищих навчальних закладів. Так, якщо в 2012 р. не буде жодного випускника школи, то в 2013 передбачається найбільша кількість випускників – 427 тис [1]. Тому вищим навчальним закладам заздалегідь необхідно шукати шляхи виходу із ситуації, що передбачається в 2012 р. Одним із шляхів може стати активізація маркетингової діяльності із залучення іноземних абітурієнтів в Україну. Розробка та застосування комплексної маркетингової стратегії залучення іноземних студентів в українські університети допоможе нівелювати різкі коливання кількості студентів та всі негативні наслідки таких змін.
Весь текст статті тут або завантажити