Кожен, хто сьогодні працює у вищій освіті, добре розуміє, що міжнародний рекрутинг та вступ до вишів змінився після COVID-19, і, швидше за все, назавжди.
Цього року майже всі міжнародні конференції були скасовані, і в залежності від ЗВО, відмінено від 85% до 90% усіх міжнародних поїздок. Водночас приголомшливо різко зросла популярність послуги відеоконференцій Zoom. Кількість щоденних користувачів підскочила з 10 млн минулого грудня до 200 млн в кінці березня.
Зіткнувшись зі зменшенням кількості іноземних студентів, які мають фінансову або психологічну готовність виїжджати за кордон та здійснювати як внутрішні, так і міжнародні подорожі, скорочені коледжами та університетами по всьому світу, університети та міжнародні рекрутери повинні знайти альтернативні шляхи залучення потенційних претендентів.
Для початку ЗВО повинні з’ясувати для себе такі питання:
- Чи ефективно ми залучаємо наших випускників?
- Які підходи до підбору персоналу у наших конкурентів?
- Як інвестиції в іноземних випускників можуть підсилити наші зусилля?
- Чи однаково сприймається випускниками глобальний бренд нашого закладу, чи має значення культура?
- Чи достатньо якісна наша стратегія залучення нинішніх студентів?
Перший крок
До того, як розпочати міжнародну програму набору персоналу, декани коледжів та університетів і рекрутери повинні підготуватись до роботи з випускниками-волонтерами.
Для цього потрібна така інформація:
- Кількість активних випускників у кожній країні, що приймає на роботу.
- Імена, адреси та назви місця роботи випускників, які можуть бути зацікавлені у діяльності по підбору майбутніх студентів.
Другий крок
Далі необхідно діяти, використовуючи досвід найкращих міжнародних програм набору випускників.
- Складання міжнародного довідника випускників з питаннями, що найчастіше задаються, оновленняі нформації щодо навчальних програм та інституційних змін в результаті COVID-19.
- Організація онлайн-програми навчання для всіх зацікавлених рекрутерів.
- Щомісячний контроль усіх заходів.
- Створення циклу зворотного зв’язку від випускників для заступників деканів з міжнародного прийому та рекрутерів щодо потенційних кандидатів.
- Розробка плану комунікацій як для міжнародних абітурієнтів, так і для їхніх батьків (і розгляд питання щодо публікації інформації на місцевих мовах).
- Регулярно оцінювати ефективність діяльності.
Третій крок
Оскільки головним пріоритетом серед міжнародних студентів є працевлаштування, важливо також скласти список міжнародних випускників, які мають змогу та бажають допомагати у профорієнтації, ділитись досвідом роботи та організувати стажування для зареєстрованих та зарахованих студентів, а також розробити способи пошуку випускників-добровольців.
Четвертий крок
Щоквартально оцінювати ефективність програми та вносити необхідні корективи, включаючи:
- Складання списку всіх зарахованих студентів, прийнятих при допомозі міжнародних випускників.
- Повідомлення випускників про результати їх діяльності.
- Оцінювання заслуг випускників-волонтерів згідно інформації від керівників та відповідних працівників ЗВО.
Ми живемо у світі, де усталені норми постійно змінюються. На перетині зриву та непередбачуваності з’являється нова модель вищої освіти. І ця модель диктує необхідність більш ефективного використання випускників для надання допомоги у підборі та зарахуванні майбутніх студентів-міжнародників.