Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) оприлюднила звіти Education at a Glance 2020 (“Коротко про освіту 2020”) та The Impact of COVID-19 on Education (“Вплив COVID-19 на освіту”).
Серед наведених даних варто звернути увагу на той факт, що в деяких країнах зменшення міжнародного набору студентів через пандемію коронавірусу може мати значний вплив на дослідження та інновації.
Статистика показує, що кожен п’ятий докторант у країнах ОЕСР прибуває з-за кордону, причому в таких країнах, як Нідерланди, Швейцарія та Великобританія їх кількість перевищує 40%.
Таким чином, спад у наборі кандидатів наук «ризикує вплинути на продуктивність у розвинених секторах» деяких країн, на додаток до потенційного впливу на доходи університетів у країнах, де з іноземних студентів стягуються високі збори.
Зазначається, що криза “показала цінність пропозиції університетів”, оскільки мобільні на міжнародному рівні студенти часто вирішували подорожувати заради особистої вигоди, яку вони отримали б завдяки спілкуванню віч-на-віч та доступу до можливостей працевлаштування, що немоливо отримати дистанційно.
«Студенти навряд чи витратять багато часу та грошей на споживання вмісту в Інтернеті. Студенти йдуть до університетів, щоб зустрітися з чудовими людьми, провести надихаючі бесіди з викладачами, співпрацювати з дослідниками в лабораторії та відчувати соціальне життя в кампусі », – йдеться у звіті.
В результаті пандемії університети ОЕСР зіткнулись із падінням попиту і значним зниженням доходів.
Але у звіті підкреслюється, що “фінансові втрати не обмежуються лише вищими навчальними закладами. Країни традиційно покладаються на міжнародну мобільність студентів, щоб сприяти імміграції іноземних талантів та сприяти як виробництву знань, так і інноваціям на національному рівні.
Дистанційна-докторська освіта не замінює “аспірантів, які перебувають у лабораторіях та семінарах, а також активних та основних учасників дослідження громада та її програми та проекти. Багато талановитих докторантів мають варіанти, і вони не захочуть приїжджати до країн з дистанційним навчанням, або дуже обмежена участь на місцях є нормою.
Єдиним винятком може бути Німеччина, де 2018 році лише 12 % докторантів були іноземцями, що є одним з найнижчих показників у Європі і значно нижче загального показника ОЕСР (22 %).
“У довгостроковій перспективі лише ті країни, які залучають найкращі та найяскравіші таланти з усього світу, будуть стимулювати інновації”, наголошується у звіті.
Джерело інформації: https://www.timeshighereducation.com/news/research-risk-student-mobility-disruption-warns-oecd