Серпень 2020 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Серпень 2020 р.

За матеріалами: Arahamonline, Ghanaian Times, Daily Nation, Government of Mauritius, Morocco World News, Daily Monitor, The Southern Times, Hypertext, ChannelsTV, Brazilian-American Chamber of Commerce, China.org.cn, Macau Business, PeaceFM, GRAPHIC ONLINE, MENAFN, ASHARQ AL-AWSAT.

 Анотації статей:

  1. Єгипет забезпечить безкоштовне стажування ліванських студентів

Arahamonline

Лівансько-Єгипетська бізнес-рада та Бейрутський арабський університет підписали меморандум про взаєморозуміння, який передбачає безкоштовне стажування в Єгипті молоді з ліванських університетів, що навчаються за спеціальностями: машинобудування, телекомунікаційне обладнання, нафтова техніка та фармація.

Студентам, які пройдуть цю програму, буде надано пріоритет роботи в єгипетських компаніях.

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/378463/Egypt/Politics-/Egypt-to-secure-free-internships-for-Lebanese-engi.aspx

  1. Гана готується до повторного відкриття ЗВО

Ghanaian Times

Міністерство освіти Гани завершило процес дезінфекції згідно директиви уряду про те, що всі ЗВО країни повинні бути дезінфіковані для зменшення ризику впливу COVID-19 на студентів.

Президент Нана Аддо Данква Акуфо-Аддо запевнив, що уряд через Міністерство освіти та Ганську службу освіти забезпечить, щоб усі вищі навчальні заклади були дезінфіковані та обладнані необхідними засобами індивідуального захисту, перш ніж студенти повернуться до навчання.

https://www.ghanaiantimes.com.gh/reopening-of-tertiary-institutions-amid-covid-19-education-ministry-completes-nationwide-2nd-phase-disinfection-exercise/

  1. Студенти не будуть платити за акредитацію курсів (Кенія)

Daily Nation

Комісія з університетської освіти Кенії, як регулятор вищої освіти, взяла під повний контроль акредитацію навчальних програм та нагляд за ними.

Це дозволить студентам заощадити значні кошті, які вони сплачували за акредитацію більш ніж 30 професійним організаціям по всій країні.

https://www.nation.co.ke/kenya/news/education/students-win-battle-over-course-accreditation-charges-1923994

  1. Студенти з Маврикія отримали Cambridge Higher School Certificate 2019

Government of Mauritius

Віце-прем’єр-міністр, міністр освіти, вищої освіти, науки та технологій пані Леела Деві Дукун-Люхомун вручила подарунки студентам, які отримали Cambridge Higher School Certificate.

У своєму зверненні пані міністр привітала лауреатів і заявила, що як посли освіти в країні, вони  використовуватимуть інструменти ІКТ у своїй науковій роботі,  сприяючи прогресу Маврикію.

http://www.govmu.org/English/News/Pages/Education-Reception-celebrates-the-achievement-of-HSC-2019-Laureates.aspx

  1. Студенти марокканського університету можуть обрати очну або дистанційну освіту

Morocco World News

У заяві Міністерства освіти оголошено, що заняття в марокканському університеті почнуться в середині жовтня. Міністерство також дозволило студентам вибирати між дистанційним та особистим навчанням – з обмеженою кількістю студентів – або скористатись обома можливостями.

ЗВО та органи влади впроваджуватимуть ряд профілактичних заходів для стримування поширення COVID-19.

У заяві зазначено, що міністерство адаптуватиме стратегію освіти залежно від епідеміологічної обстановки.

Міністр освіти Сааїд Амзазі наголосив, що країна повернеться до очної освіти лише тоді, коли ситуація з COVID-19 покращиться.

https://www.moroccoworldnews.com/2020/08/316409/moroccan-university-students-can-opt-for-in-person-or-remote-education/

  1. Персонал Університету Макерере вимагає доплати за роботу під час пандемії (Уганда)

Daily Monitor

Співробітники Університету Макерере, які працювали під час пандемії Covid-19, вимагають надбавки, оскільки вони ризикували своїм життям і з початку карантину витратили багато грошей на транспорт, щоб дістатись роботи.

Адміністрація повідомила, що університет проведе засідання та обговорить, як вирішити ситуацію.

https://www.monitor.co.ug/News/National/Mak-staff-demand-pay-for-working-in-lockdown/688334-5613296-14ls2hbz/index.html

  1. Як інновації заощадили мільйони для Зімбабве

The Southern Times

Коли у 2017 році професор Амон Мурвіра був призначений міністром вищої освіти, інновацій, науки та розвитку технологій Зімбабве, він одразу оголосив про нову політику розвитку освіти шляхом впровадження програми Освіта 5.0 – ЗВО повинні реагувати на потреби суспільства шляхом перетворення знань у товари та послуги.

Першим кроком було створення інноваційних центрів, і тепер всі основні державні університети виділили простір для тестування ідей, перш ніж їх рекомендувати їх для масового використання.

Під час COVID-19 університети почали виготовляти значну кількість витратних матеріалів і в процесі цього заощаджують для країни мільйонів доларів на імпорті.

На сьогоднішній день навчальні заклади Зімбабве виробляють понад 10 мільйонів літрів дезінфікуючих засобів.

За словами професора Мурвіри, уряд Зімбабве інвестував 426 000 доларів США у свої вищі навчальні заклади, результатом чого стало виробництво витратних матеріалів на суму понад 12,1 мільйона доларів США.

Тепер професор Мурвіра ставить завдання, щоб ЗВО заповнили прогалини у постачанні захисного одягу та обладнання для населення.

Зімбабве має на меті до 2030 року стати економікою з доходами вище середнього.

https://southerntimesafrica.com/site/news/how-innovation-has-saved-millions-for-zim

  1. Компанія Huawei буде навчати студентів штучному інтелекту (Південна Африка)

Hypertext

Китайська компанія Huawei інвестує в розвиток навичок південноафриканських студентів, реалізуючи програму “Насіння для майбутнього”.

У зв’язку з пандемією цього року навчання буде відбуватися дистанційно.

Під час запуску ініціативи компанія Huawei заявила, що пропонуватиме курс навчання зі штучного інтелекту (ШІ) для 122-х студентів, які повинні навчитись проектувати, розробляти та запускати товари ШІ у виробництво.

Крім того понад 50 студентів пройдуть навчання з широкосмугового 5G, хмарних обчислень та Інтернету речей.

https://www.htxt.co.za/2020/08/24/huawei-to-offer-ai-training-to-local-university-and-tvet-college-students/

  1. Президент обіцяє покращити доступ до якісної освіти (Нігерія)

ChannelsTV

Президент Мухаммаду Бухарі після отримання вірчих грамот від послів / Верховних комісарів восьми країн (Алжир,  В’єтнам, Танзанія, Кот-д’Івуар, Чаду, Сомалі, Сахарська Арабська Республіка та Іран) запевнив нігерійців та міжнародне співтовариство, що його адміністрація забезпечить покращення доступу до якісної освіти, охорони здоров’я та підвищення продуктивності праці.

Президент Бухарі додав, що докладаються зусилля для підтримання позиції Нігерії як вигідного інвестиційного напряму з неперевершеними стимулами у всіх секторах та гнучкою податковою системою, якою можуть скористатися інвестори з різних країн.

Президент розповів дипломатам про дев’ять пріоритетних напрямків розвиту Нігерії та необхідність оптимізації політики, орієнтованої на людей:

Характеризуючи нігерійців як “найбільш цінні активи країни”, президент Бухарі заявив, що дев’ять пріоритетних мандатів вже були відображені в Плані економічного відновлення та зростання, середньостроковій ініціативі, розпочатій урядом щодо відновлення економічного зростання та розвитку, одночасно використовуючи винахідливість та стійкість громадян.

https://www.channelstv.com/2020/08/25/buhari-promises-to-improve-access-to-quality-education-healthcare/

  1. Студенти з арабських країн будуть навчатися в Бразилії

Brazilian-American Chamber of Commerce

Студенти з арабських країн – Алжиру, Єгипту, Марокко, Тунісу, Лівану та Сирії мають право навчатись в аспірантурі в Бразилії у 2021 році. До 30 вересня вони візьмуть участь в процесі відбору на Програму де Естудант-Конвеніо де Градуасао (PEC-G ), повідомив Секретаріат вищої освіти Міністерства освіти Бразилії.

Програма PEC-G доступна студентам з країн Африки, Латинської Америки, Карибського басейну, Океанії, Азії та Європи, з якими Бразилія підтримує угоди. Після закінчення програми передбачається повернення студентів до країн походження. Місця надаються безкоштовно в бразильських університетах, яким доручається інформувати Міністерство освіти, скільки місць є і на яких курсах.

https://brazilcham.com/arabs-eligible-to-pursue-graduate-studies-in-brazil-in-2021/

  1. Ангольські приватні ЗВО підтримують дистанційне навчання в умовах пандемії

China.org.cn

Ангольські приватні ЗВО висловили підтримку дистанційному навчанню, оскільки новий коронавірус продовжує поширюватися.

“Ми повинні знайти всі можливі рішення, щоб студенти не залишались осторонь занять”, – сказав Філіпе Зау, президент Асоціації приватних ЗВО під час наради, яку провело Міністерством освіти країни.

Потрібно “працювати над дистанційним та напівдистанційним навчанням, серед інших активних методологій”, додав він.

Зау висловив занепокоєння у зв’язку зі звільненням 14 000 працівників освітнього сектору, зазначивши, що труднощі приватної вищої освіти посилюються пандемією COVID-19, яка призвела до припинення дії тисяч контрактів.

http://www.china.org.cn/world/Off_the_Wire/2020-08/19/content_76616076.htm

  1. Huawei інвестує у будівництво технологічного парку (Ангола)

Macau Business

Huawei Angola планує інвестувати $ 60 млн у будівництво офіційного парку для навчання та обміну досвідом щодо найсучасніших нових технологій. Вона підписала меморандум про взаєморозуміння з міністерством закордонних справ Анголи щодо підготовки талантів в галузі ІКТ.

Про інвестиції йшлося на зустрічі директора компанії Huawei в Анголі Чу Сяосіна та віце-президента Анголи Борніто де Соуза.

Виступаючи після зустрічі, Чу Сяосінь сказав, що парк буде побудований наступного року і він буде забезпечувати навчання персоналу та обмін досвідом. Його відкриття та введення в експлуатацію заплановано на грудень наступного року для підготовки понад 1500 інженерів.

https://www.macaubusiness.com/angola-huawei-invests-60m-to-build-technology-park/

  1. Розширити безкоштовну освіту для охоплення студентів університетів (Гана)

PeaceFM

Політика безкоштовного навчання була головною передвиборчою обіцянкою адміністрації Акуфо-Аддо і однією з обіцянок, завдяки якій ганчани проголосували за прихід уряду до влади після виборів 2016 року. Ця політика успішно реалізується для середніх шкіл.

У міру того, як країна готується до виборів 2020 року, які відбудуться 7 грудня, президент Нана Акуфо-Аддо та віце-президент доктор Махамуду Бавумія прагнуть до чергового терміну повноважень.

Очевидно, що вони покладають свої надії на досвід політики безкоштовної освіти, щоб перемогти на виборах цього року.

Ця програма була запроваджена для того, щоб кожна дитина, яка здобуває право навчатися в старшій середній школі, не платила внески, а користувалася безкоштовним навчанням від початку середньої освіти до закінчення школи.

Програма розглядається як величезне полегшення для батьків та сімей, оскільки фінансовий тиск, який характеризував відправлення своїх дітей до школи, залишився в минулому.

Доктор Кваме Аса Асанте подякував президенту за те, що він не відмовився від своєї обіцянки SHS, а сміливо здійснив її, щоб полегшити фінансовий тягар для сімей.

Однак він звернувся до президента Акуфо-Аддо з проханням розширити політику і на університети.

Доктор Аса Асанте просив уряд запровадити політику щодо студентів першого курсу університету, щоб амортизувати їх до закінчення вищої освіти.

https://www.peacefmonline.com/pages/politics/politics/202008/425369.php

  1. Підготовка до прийому студентів на безкоштовне навчання: університети звертаються за підтримкою (Гана)

GRAPHIC ONLINE

Голова віце-канцлерів Гани професор Ебенезер Одуро Овусу попросив уряд підтримати державні університети інфраструктурою та логістикою, щоб дозволити їм прийняти більше студентів.

Після запровадження політики безкоштовної старшої середньої школи (SHS), очікується, що цього року велика кількість першої групи бенефіціарів цієї політики отримає право на отримання вищої освіти.

Професор Овусу сказав, що, хоча університети активізували прийом майбутніх студентів, вони все ще потребують втручання уряду, щоб прийняти якомога більше студентів.

https://www.graphic.com.gh/news/education/preparing-for-admission-of-free-shs-students-universities-appeal-for-support.html

  1. Єгипет оголосить плани щодо нового навчального року у вересні

Ahram Online

Наступного місяця Єгипет оголосить подробиці свого плану на новий навчальний рік на тлі пандемії коронавірусу.

“План ведення нового навчального року буде детально пояснений до першого тижня вересня”, – заявив міністр освіти Тарек Шокі.

Міністр освіти повідомив про перенесення початку нового навчального року на 17 жовтня внаслідок пандемії. Рік планується закінчити 24 червня 2021 року.

Минулого місяця Шокі заявив, що міністерство розглядає кілька пропозицій як моделі освітньої системи майбутнього року з метою гарантувати безпеку школярів, яких налічується близько 22 мільйонів.

Міністр натякнув на максимізацію використання нових технологій, включаючи онлайн-освітні платформи.

Минулого місяця Вища рада університетів країни оголосила, що наступний університетський навчальний рік розпочнеться в суботу, 17 жовтня, впровадженням моделі “гібридної освіти”, спрямованої на зменшення щільності студентів у навчальних залах.

Менш ніж за три місяці до кінця 2019/2020 навчального року Єгипет припинив очні заняття в школах та університетах як частину масштабних заходів проти коронавірусу, запровадивши нову систему дослідницьких робіт як альтернативу письмовим та усним іспитам для всіх класів, крім студентів останнього курсу, які складали іспити особисто в червні та липні.

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/378613/Egypt/Politics-/Egypt-to-announce-plan-for-new-school-year-in-Sept.aspx

  1. Парламент Єгипту затвердив угоди про міжнародне співробітництво

MENAFN

Палата представників Єгипту затвердила три укази президента, пов’язані з угодами на суму $ 92,5 млн, підписаними між Міністерством міжнародного співробітництва країни та кількома партнерами з розвитку.

Серед них є угода про надання допомоги, підписану урядами Єгипту та США, яка буде спрямована на Єгипетсько-американську ініціативу вищої освіти.

Міністр міжнародного співробітництва Ранія Аль-Машат пояснила, що відповідно до цієї угоди в цю ініціативу буде вкладено 30 мільйонів доларів. Мета – підготувати кваліфіковану робочу силу, яка відповідає потребам єгипетського ринку праці, одночасно зміцнюючи потенціал вищих навчальних закладів Єгипту.

9 липня міністр Аль-Машат підписала шість нових грантових угод з Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) на загальну суму $ 90 млн. Фінанси підуть на реалізацію ряду пріоритетних проектів розвитку в галузі базової освіти, вищої освіти, наукових досліджень, науки і техніки, охорони здоров’я, сільського господарства, торгівлі та інвестицій.

https://menafn.com/1100678379/Egypt-Parliament-approves-3-international-cooperation-agreements-worth-925m

  1. Міністерство освіти Марокко прийняло рішення про дистанційне навчання на 20/21

ASHARQ AL-AWSAT

Міністерство національної освіти, професійної підготовки, вищої освіти та наукових досліджень Марокко оголосило про “дистанційне навчання” у 2020-2021 навчальному році, який розпочнеться 7 вересня.

Міністерство заявило, що інтегрований план управління повним 20/21 навчальним роком спрямований на обмеження поширення коронавірусу. Однак план може бути змінений у будь-який момент на місцевому або регіональному рівні за узгодженням з органами охорони здоров’я.

https://english.aawsat.com/home/article/2465946/morocco%E2%80%99s-education-ministry-adopts-distance-learning-2021