Травень 2020 – Азія

Огляд

ринку освітніх послуг в Азії

 (травень – 2020)

За матеріалами: University World News, Shine, Asia News, KBS World Radio, The Hindu, Hindustan Times, Global Times, The Korea Herald, Radio Free Asia.

Китай

  1. Шанхайські університети вітають студентів з поверненням

(Shine)

В деяких університетах Шанхаю, Китай, 27 квітня, повернулася перша група студентів – було вжито низку захисних заходів для пом’якшення поширення корона вірусу.

У Шанхайському науково-технічному університеті гучномовці біля його воріт нагадали студентам про процедуру повернення: “Будь ласка, пройдіть спеціальним каналом, приготуйте свої посвідчення та довідки про стан здоров’я, перевірте температуру та проведіть пальцем по своїй картці, заходьте в кампус ….” Волонтери та співробітники університету біля воріт дезінфікували багаж студентів та направляли їх через процедури входу.

Інші студенти можуть повернутися партіями з 6 травня. Дати для закордонних студентів будуть оголошені пізніше.

Джерело інформації:

https://www.shine.cn/news/metro/2004277076/

2. Дипломатія «захисних масок» не стримує побоювання щодо досліджень (Китай-Європа)

(University World News)

“Маскова дипломатія” стала відмітною ознакою спроби Китаю налагодити відносини під час пандемії коронавірусу, з коробками масок, що надсилаються по всьому світу в якості подарунків, оскільки Китай виходить із пандемії, тоді як Європа, Америка, Африка та Латинська Америка досі перебувають у її розпалі.

Великі китайські компанії, такі як Tencent, Alibaba та Huawei, надіслали подарунки – сотні тисяч масок для обличчя та медичні набори –  по всьому світу. Інформація про численні пожертвування масками та іншим медичним обладнанням публікується на веб-сайтах китайських університетів та в китайських державних ЗМІ з посиланням на «Шовковий шлях здоров’я» між Китаєм та Європою – гасло, яке має зробити акцент на величезній китайській торгівельній та інфраструктурній ініціативі «Пояс і дорога», що охоплює Азію, Африку та частини Європи.

Однак “маскової дипломатії” як форми китайської “м’якої сили” для підкреслення великодушності Китаю, недостатньо, щоб відвернути критику, що КНР не діяла досить швидко, щоб контролювати вірус, коли він вперше спалахнув у китайському місті Ухань у грудні. Пожертви також не зменшили занепокоєння в університетах Європи щодо ризиків наукової співпраці з Китаєм, які розпочалися ще до пандемії.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2020050113570894

3. Планування суворої ізоляції та виходу з неї

(University World News)

Коли COVID-19 вперше вибухнув у Китаї, і понад півмільйона шкіл було закрито на невизначений термін, Міністерство освіти в Китаї зіткнулося з безпрецедентними проблемами в розробці якісних програм навчання, навчивши своїх 16 мільйонів вчителів вести викладання дистанційно. Зараз, більш ніж через два місяці, 270 мільйонів китайських студентів навчаються он-лайн з лютого 2020 року, і багато хто планує повернутися до школи та закінчити цей семестр вчасно.

Вжиті Китаєм заходи швидкого реагування узгоджуються з його довгостроковими цілями розвитку та постійною інтеграцією технологій в освітню кампанію.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200422155817600

4. Полювання на науковців, що критикують дії  уряду під час COVID-19

(University World News)

Двоє китайських вчених перебувають під слідством своїх університетів, а третього заарештовано за останні тижні за критику уряду під час боротьби зі спалахом коронавірусу та карантину в країні.

Затримки та розслідування вчених відбуваються на тлі загальнонаціональної реакції як націоналістичних організацій, які прагнуть принизити та підірвати репутацію урядовців, так і правоохоронних органів.

Активісти зазначають, що в лютому сплеск Інтернет-закликів до свободи слова та прозорість щодо коронавірусу, значною мірою зникли, що свідчить про швидку цензуру.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200512140730235

5. Університети скорочують фонди досліджень

(Global Times)

Університети в Китаї оголосили, що скоротять фінансування наукових досліджень та інші витрати протягом 2020 року через економічний вплив COVID-19, оскільки урядові відомства задають тон підготовці до бережливого способу життя на тлі пандемії.

Джерело інформації:

https://www.globaltimes.cn/content/1187957.shtml

6. Кращі університети скасовують вступні іспити для закордонних студентів

(Radio Free Asia)

Університети Китаю почали скасовувати вступні іспити для закордонних студентів, посилаючись на проблеми з коронавірусом, оскільки центральне місто Ухань повідомило про нову кількість випадків вперше після першого закриття міста.

Ануляції фактично полегшать міжнародним студентам завоювання місць у провідних китайських університетах, і, ймовірно, пов’язані з постійними закордонними пропагандистськими зусиллями Комуністичної партії Китаю, вважають аналітики.

Джерело інформації:

https://www.rfa.org/english/news/china/exams-05112020121018.html

7. Китай орієнтується на Європу в галузі вищої освіти

(University World News)

Перед пандемією було зрозуміло, що глобальні потоки зміщуються на схід, і Китай набирає впливу як глобальна наукова сила, особливо в галузях STEM (наука, техніка, інженерія та математика). Ці тенденції ще більше посилились завдяки коронавірусній кризі.

Вчені прогнозують посилений поворот Китаю до Європи у співпраці в галузі досліджень та вищої освіти, але зазначають, що цей процес не слід занадто політизувати .

Кількість китайських студентів у цих країнах зростає внаслідок нових можливостей співпраці під егідою платформи 17 + 1, яку підтримує міністерство закордонних справ Китаю і яка формує відносини між Китаєм та 17 країнами Центральної та Східної Європи як частини китайської ініціативи “Пояс і дорога” або Новий Шовковий шлях.

Після пандемії прогнозується нерівномірний підйом, який може вплинути на збалансування академічних та дослідницьких зв’язків: в Китаї університети та науково-дослідні установи відновляться швидше, ніж в США та Великобританії.  То ж китайські університети вже планують поїздки своїх працівників до Європи з метою встановлення партнерських зв’язків.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200520100218970

Корея

8. Студенти звертаються до суду з вимогами щодо відшкодування плати за навчання

(University World News)

Гнів студентів через бездіяльність уряду Південної Кореї щодо вимог повернення університетської плати за навчання – через те, що багато занять проводяться в Інтернеті під час пандемії коронавірусу – призвів до подання клопотання до Конституційного суду країни про встановлення правової основи зменшити вартість навчання під час кризи.

Більшість університетів відклали початок весняного семестру на початку березня на два тижні, а потім розпочали новий семестр з онлайн-курсів.

Уряд стверджував, що не існує юридичної підстави для постанови про зменшення плати за загальну кількість країн через скасування класів віч-на-віч. Віце-міністр з питань освіти Парк Баег-бем заявив раніше у квітні, що повернення плати за навчання – це “питання, яке повинні вирішити президенти університету”.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200501085528893

9. Топ-університети Південної Кореї збільшують набір першокурсників

(KBS World Radio)

Основні університети в Сеулі, Південна Корея, набиратимуть більше першокурсників під час регулярного прийому в 2022 навчальному році. При цьому будуть зменшені переваги та пільги для вступу, якими завжди користувалися студенти більш заможного походження.

Цей крок відбувається на  фоні соціальних проблем, таких як завеликий відсоток студентів, які зараховуються через різні процедури раннього прийому. Такі процедури є нібито вигідними претендентам із заможних верств населення, де зосередження йде більше на позакласних заходах. Слід відмітити, що останнє повідомлення від Корейської ради з університетської освіти з’явилося після того, як Міністерство освіти пообіцяло підвищити рівень справедливості процесу прийому абітурієнтів, розширивши рамки вступу до 40% у строк до 2023 року. Ця обіцянка, в свою чергу, стала наслідком минулорічного скандалу навколо історії зі вступом колишнього міністра юстиції Чо Кука та його дітей.

Джерело інформації:

http://world.kbs.co.kr/service/news_view.htm?lang=e&Seq_Code=153120

10. Більшість університетів продовжуватимуть дистанційне навчання

(The Korea Herald)

Три з чотирьох університетів Південної Кореї, як очікується, продовжать дистанційне навчання протягом першого семестру цього року в рамках зусиль для уникнення поширення COVID-19.

Опитування 193 приватних, державних та національних чотирирічних університетів по всій країні показало, що 75%, або 145 установ, продовжать дистанційні уроки до кінця першого семестру в червні. Сімдесят один університет вирішив продовжувати працювати з віртуальними заняттями протягом усього семестру, а 74 інші сказали, що будуть робити це “до тих пір, поки ситуація з коронавірусом не стабілізується”, що, на їхню думку, не відбудеться до літніх канікул.

Джерело інформації:

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20200512000668

Японія

11. COVID-19 завдає удар по студентським фінансам на тлі закликів до більш широких реформ

(University World News)

Багато студентів в Японії були змушені відмовитися від університетських досліджень з фінансових причин, після того, як надзвичайна ситуація в країні через  коронавірус призвели до втрати роботи з неповною зайнятістю та проблем із доходами в сім’ї.

У той час як деякі студенти отримують допомогу від університетів, а прем’єр-міністр Шінцо Абе обіцяє більш широкий пакет підтримки студентів, деякі науковці почали говорити про те, що COVID-19 може стати можливістю для більш широких реформ у системі вищої освіти. Зокрема мова йде про збільшення ролі он-лайн освіти та зміни в академічному календарі Японії в сторону більшого узгодження із західними навчальними розкладами.

Інтернет-опитування в квітні, в результаті якого було отримано більше 1000 відповідей студентів, показало, що кожен 13-й студент розглядає можливість залишити університет через економічні труднощі.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200508141842584

Індія

12. Вступні іспити на медичні та технічні спеціальності перенесені

(University World News)

Міністерство розвитку людських ресурсів Індії на цьому тижні оголосило нові дати проведення національних конкурсних іспитів для вступу на інженерні та медичні курси бакалаврату. Факультети були закриті урядом 16 березня, щоб стримувати розповсюдження коронавірусу – до загального блокування, оголошеного 25 березня, – і повторне відкриття тепер було заплановано на 18 травня.

Близько 900 000 студентів з нетерпінням чекали нової дати Спільного вступного іспиту (JEE – вступний іспитом для престижних індійських технологічних інститутів), основної для вступу на курси інженерних та технологічних курсів, які зазвичай проводяться у квітні. Зараз іспит встановлено на 18-23 липня. Дата вступних іспитів для медичних факультетів – 26 липня.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200508101041631

13. Цифрова колекція університету Калькутти виходить в Інтернет

(The Hindu)

З огляду на те, соціальне дистанціювання може в майбутньому стати новим нормальним явищем, Університет Калькутти розмістив всю цифрову колекцію своєї бібліотеки в Інтернеті, щоб уникнути необхідності фізичних візитів.

Рішення університету, заснованого в 1857 р., розмістило у відкритому доступі незліченну кількість статей, журналів та дисертацій, включаючи випуски огляду “Калькутти”, що датуються 1844 р., та лекції “Тагора” з 1870 року. Зараз кожен, в будь-якій точці світу, може отримати доступ до них у будь-який час.

Джерело інформації:

https://www.thehindu.com/life-and-style/calcutta-universitys-digital-collection-goes-online/article31521828.ece

14. Опитування свідчить, що 41% студентів не відвідують онлайн-класи

(Hindustan Times)

Опитування студентської групи виявило, що аж 41,2% студентів університету Делі (DU) взагалі не змогли відвідувати онлайн-класи на тлі загальнодержавного закриття в Індії. Лише 22,4% студентів відвідують онлайн-класи регулярно. Головною причиною того, що студенти не можуть регулярно відвідувати онлайн-уроки, було «погане підключення до Інтернету». Опитування проводилось протягом останніх двох тижнів і охопило понад 1500 студентів.

Джерело інформації:

https://www.hindustantimes.com/delhi-news/nearly-41-2-delhi-university-students-have-not-attended-online-classes-at-all-finds-survey-by-student-s-group/story-xi6KOOiU2O5qBKNzt9YXlO.htm

15. Змішане навчання – це шлях вперед після пандемії

(University World News)

Безперервність викладання та навчання в університетах та коледжах є головною проблемою під час COVID-19. Поточний сценарій підкреслив прогалини в системі освіти, що сильно залежать від присутності учнів та викладачів. Система базується на концепції «прямого навчання», де час контакту між студентом та викладачем відіграє важливу роль у тому, що визнається навчанням.

Оскільки правила, встановлені Комісією з грантів університетів Індії щодо мінімальних стандартів якості викладання,  безумовно були порушені під час COVID-19, було створено комітет з вивчення питань іспитів та академічного календаря з урахуванням пандемії.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200528134934520

Пакистан

16. Критика щодо пропозиції зробити вивчення Корану обов’язковим

(Asia News)

Мохаммад Сарвар, губернатор Пенджабу в Пакистані, пропонує зробити вивчення Корану обов’язковим для студентів мусульманських університетів в університетах своєї провінції.

Асоціація вчителів меншин у Пакистані також відповіла на цю пропозицію та написала губернатору, щоб висловити стурбованість релігійних меншин щодо подальшої дискримінації немусульман.

Джерело інформації:

http://www.asianews.it/news-en/Universities-all-over-the-world-study-coronavirus%2C-in-Punjab-they-study-the-Qur%26%23700%3B%26%23257%3Bn-49930.html

Сінгапур

17. Роботи та стажування в університеті для студентів під час коронавірусної кризи

(University World News)

З похмурими перспективами зайнятості студентів під час коронавірусної кризи університети Сінгапуру активізують свої зусилля для підвищення працездатності та перспектив роботи для потоку студентів, завдяки щедрому підтриманому урядом плану сотень робочих місць та платних стажувань у власних установах. Також будуть відстрочки у платі за навчання для тих, хто здобуває ступінь магістра в тому ж університеті.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200428090338765

В’єтнам

18. Університети хочуть використати результати шкільних іспитів для зарахування до університетів

(Vietnam News Agency)

Коли навчальний рік був «розрушений» закриттями шкіл у В’єтнамі через COVID-19, всі важливі екзамени середньої школи залишаються під питанням. Однак університети не змінюють своїх планів щодо використання результатів цих екзаменів для зарахування.

Міністерство освіти планує використати цьогорічний випускний іспит просто для того, щоб визнати студентів, які закінчили навчальну програму середньої школи. Коледжі та університети отримають дозвіл приймати студентів за власними критеріями, а не покладатися лише на результати випускного іспиту, як і раніше.

Джерело інформації:

https://en.vietnamplus.vn/universities-want-to-use-graduation-exam-results-for-enrollment/172457.vnp

19. Чи є COVID-19 можливістю посилити навчання в Інтернеті?

(University World News)

Еволюція онлайн-навчання широко обговорюється в контексті COVID-19. В’єтнам не є винятком. Насправді навчання в Інтернеті пропонувалося роками, але воно завжди отримувало дуже мало ентузіазму від університетів, науковців та студентів. Лише після спалаху COVID-19 для уряду В’єтнаму та університетів не стало іншого вибору, крім розробки онлайн-планів.

В’єтнам повільно займається питанням викладання в Інтернеті, але COVID-19 – це можливість переглянути та посилити можливості онлайн-навчання, зокрема розробити нормативно-правову основу для такого навчання.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200512154252178

Нова Зеландія

20.  Уряд обмірковує повернення іноземних студентів під час карантину

(University World News)

Уряд Нової Зеландії розглядає можливість пускати іноземних студентів до країни перед тим, як відкрити кордон для інших відвідувачів, але лише за жорстких карантинних умов. Міністр освіти Кріс Хіпкінс заявив, що звернеться до університетів та інших постачальників освіти з проханням розробити двотижневу карантинну систему, щоб цінна міжнародна галузь освіти могла б перезапуститись.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200513154223390

Індонезія

21. Попри неоднозначні відгуки, он-лайн навчання триватиме після завершення карантину

(University World News)

Нещодавнє опитування щодо навчання в Інтернеті виявило неоднозначну реакцію серед студентів.

53,7% студентів сказали, що навчання он-лайн має більше недоліків, ніж звичайне навчання, головним чином, це пов’язано з поганою потоковою мережею, обмеженням квот на мобільні дані та прийомом мережі, де вони живуть – поширена проблема у багатьох не міських районах.

Але вчені стверджують, що, незважаючи на проблеми, майже всі університети, ймовірно, підтримуватимуть навчання в Інтернеті після того, як коронавірусна криза залишиться позаду, адже загальні відгуки та позитивні сторони он-лайн навчання мають перевагу.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200514121749886