Країни ACEAN рухаються в напрямку інтернаціоналізації

Явище інтернаціоналізації вищої освіти як регіональної політики спочатку було переважно європейським, завдяки таким програмам, як Еразмус та рамковим програмам досліджень. Інші регіони світу почали вивчати можливості регіоналізації, спираючись на досвід європейських програм. На сьогодні найяскравішим прикладом регіонального підходу є ACEAN – Асоціація держав Південно-Східної Азії.

У 2018 році за фінансування Британської Ради було проведено дослідження інтернаціоналізації вищої освіти в таких країнах, як Бруней, Камбоджа, Індонезія, Лаос, Малайзія, М’янма, Філіппіни, Сінгапур, Таїланд та В’єтнам.

Дослідження визнало важливу роль вищої освіти у міжнародних відносинах, дипломатії та підтримці інтегрованої та узгодженої спільноти ACEAN. Для цього яскравого, швидкозростаючого регіону з населенням понад 620 мільйонів дослідження надало інформацію та висновки щодо активізації діяльності вищої освіти всередині регіону та за його межами.

Одним з ключових фактів є акцент ACEAN на відкритості та мобільності у вищій освіті, на різних рівнях відповідно до стадії розвитку окремих країн.

Цікаво, що інтернаціоналізація не є окремою стратегією в будь-якій країні, а інтегрована в більш широкі рамки планування вищої освіти.

Всі країни ACEAN мають відповідні органи, відповідальні за інтернаціоналізацію вищої освіти, але одна з основних відмінностей між країнами полягає в тому, як це регулюється.

Наприклад, у Камбоджі  стратегію«Дорожня карта вищої освіти до 2030 року і надалі». реалізує Міністерство освіти, молоді та спорту

На Філіппінах співробітники Міжнародних справ у Комісії з вищої освіти  координують міжнародні аспекти роботи, включаючи налагодження співпраці через міжнародні та регіональні органи або мережі та зв’язки між місцевими та закордонними установами.

Більшість країн високо оцінили політичну прихильність на високому рівні та активні підходи до створення чи розвитку міжнародних досліджень та партнерства.

У більшості країн кілька підходів сприяли розвитку регіональних та міжнародних досліджень. Наприклад, Національний фонд розвитку науки і технологій В’єтнаму сприяє міжнародному співробітництву в наукових дослідженнях шляхом фінансування наукових і технологічних проектів, а також підтримки міжнародної участі в’єтнамських інститутів і дослідників.

Однією з ключових сфер, що підкреслюються в дослідженні, є потреба регіональної гармонізації систем вищої освіти, але з урахуванням різноманітності та спільності, що характеризують національні стратегії інтернаціоналізації. Це підкреслює важливість розробки орієнтованої на ACEAN структури, яка могла б призвести до більш репрезентативної та відмінної оцінки розвитку вищої освіти на регіональному рівні.

Розробка регіональної та національної політики інтернаціоналізації вищої освіти є важливим кроком вперед.

Джерело інформації