Університети не готові до онлайн-навчання – U-Multirank

Нік Мітчелл 09 червня 2020 року

Університети у всьому світі були значною мірою не підготовлені до раптового переходу до онлайн-навчання через пандемію COVID-19. Згідно з даними, зібраними для видання U-Multirank 2020 року – лише третина університетів надала повних онлайн-курсів у якійсь формі.

Порівняння веб-сайтів університетів, яке проводиться за підтримки Європейського Союзу зараз вже сьомий рік, і вкотре встановлює норму у висвітленні куточків глобальної вищої освіти, часто прихованих від зору.

Але з вражаючою далекоглядністю, остання версія також включає в себе перші результати дослідження в онлайн альтернативі традиційному навчанню віч-на віч.

Період збору даних закінчився незадовго до того, як коронавірус змусив фізичні кампуси закритись, але отримана інформація свідчить про те, що університети у всьому світі були в основному не підготовлені до впливу пандемії, – за словами Франса ван Вута, голландського керівника спільного проекту U-Multirank.

Відсутня стратегія управління ризиками

Він сказав: “Здається, що в деяких установах існує стратегія управління ризиками, яка б дозволила їм реагувати на пандемію, зокрема, можливість пропонувати онлайн-програми та підтримку, коли криза вдарила”.

Хоча він погодився, що університети “реагували гнучко на кризу, але мало хто був готовий до надання повноцінних онлайн-програм”.

Дані показали, що 60% вищих навчальних закладів повідомили про положення щодо онлайн-навчання у своєму стратегічному плануванні до початку COVID-19, але лише одна третина надала повноцінні онлайн-курси в якійсь формі.

Найкраще підготовлені університети, які приділяють значну увагу бізнес-дослідженням, економіці та освіті, а також більші установи, що мають широкий спектр дисциплін.

У науці та техніці менше 3% програм були доступні повністю в Інтернеті.

Професор ван Вут сказав, що розуміння надання навчальної роботи в Інтернеті в різних установах має допомогти абітурієнтам “зробити більш обґрунтований вибір щодо того, чому і де навчатися”, оскільки вони можуть використовувати веб-сайт для порівняння та протиставлення аспектів цифровізації навчальних програм в нових нормах після COVID-19.

Дані, вже зібрані для U-Multirank до 2020 року, восени будуть супроводжуватись новими опитуваннями, щоб побачити, наскільки успішно працювали різні університети з точки зору задоволеності студентів новими онлайн та змішаними навчальними середовищами, які, ймовірно, будуть існувати в новому навчальному році.

Сильні показники Китаю та Японії

Незважаючи на те, що концепція U-Multirank спочатку була запропонована Європейською Комісією під час президентства Франції, і дехто вважає це способом просування європейських університетів, професор Френк Зігеле, керівник спільного проекту U-Multirank, сказав, що це також висвітлює особливі сильні сторони менш відомих в усьому світі університетів та аспектів вищої освіти, які можуть не помітити традиційні світові університетські рейтинги.

Цьогорічне видання включає 27 профілів країн, які розглядають результати роботи університетів у кожній країні за п’ятьма напрямами – дослідження, викладання та навчання, трансфер знань, міжнародна орієнтація та регіональна участь.

Зігеле повідомив University World News, що за даними цього року вражають високі показники Китаю за напрямом дослідження та Японії щодо трансферу знань.

“Показники, які ми використовуємо для дослідницького напряму, показують, що бали у 72% 117 університетів, які ми класифікуємо з Китаю, Гонконгу та Макао, вище світового середнього показника у напрямі дослідження, що є лише позаду найсильнішої країни з досліджень, якою була Швейцарія з її балами у 73% вище середнього для напряму дослідження.

“Це порівнюється з показником в 63% вище середнього показника в США, який традиційно вважається найсильнішим для напряму дослідження, і 51% для установ Великобританії.

“Коли ми дивимося на найсильнішу країну з трансферу знань серед вищих навчальних закладів, то Японія з 34-ма університетами, які ми включили, випереджає з балами у 88%, що перевищують середній показник у цьому вимірі. Це протиставляє 62% у США, 48% у Німеччині та 39% у Китаї.

“Отже, згідно з нашими даними, різні країни мають різні сильні сторони у своїх системах вищої освіти”.

Європейські сильні сторони в роботі з промисловістю

Зігеле також виділив силу європейських вищих навчальних закладів для студентів, які шукають більш професійний або технічний підхід, вказуючи на показники для закладів, які тісно співпрацюють з галузями, такими, наприклад, як Fachhochschule в Німеччині.

“Європа завжди справляється з точки зору міжнародної орієнтації та таких речей, як мобільність студентів у нашому рейтингу, але цікаво бачити модель університетів прикладної науки, яка є особливою силою вищої освіти в таких країнах, як Нідерланди, Прибалтійські країни та Ірландія, а також Німеччина, які так добре виступають в цьому році U-Multirank. Наприклад, 24 з 25 найкращих виконавців у категорії спільних публікацій з регіональними промисловими та науково-дослідними партнерами – з Європи».

Незважаючи на те, що Зігеле і Ван Вут намагаються наголосити, що U-Multirank є скоріше порівняльним сайтом, ніж таблицею ліги, і наголошують, що він підкреслює особливі сильні та слабкі сторони різних установ, вони неохоче приймають, що багато хто буде шукати переможців та переможених.

Серед переможців цього року на основі закладів, які набрали найбільшу кількість балів «А» у п’яти напрямах – дослідження, викладання та навчання, трансфер знань, міжнародна орієнтація та регіональне залучення – ETH Zurich, який мав 19 балів «А», та EPFL Lausanne, також у Швейцарії, де було 17.

Télécom Paris був найкращим представником цьогорічного рейтингу у Франції з 18 балами “А”. У University of Antwerp в Бельгії було 17 балів «А», у Osaka University в Японії – 16 балів «А», як і в Delft University of Technology в Нідерландах.

З 2017 року U-Multirank фінансується Bertelsmann Foundation, програмою Erasmus+ Європейського Союзу та Santander Group. Його здійснює незалежний консорціум під керівництвом Центру вищої освіти Німеччини (Centre for Higher Education in Germany).

Партнерами проекту є: Center for Higher Education Policy Studies at the University of Twente та the Centre for Science and Technology Studies from Leiden University у Нідерландах, Fundación Conocimiento y Desarrollo в Іспанії.

Нік Мітчелл – британський журналіст-фрілансер та PR-консультант, який керує De La Cour Communications та блоги про вищу освіту для Асоціації офіційних зв’язків з громадськістю та інформації Європейських університетів (EUPRIO) та на своєму веб-сайті. Він також надає англомовну комунікаційну підтримку для європейських університетів та спеціалізованих ЗМІ про вищу освіту.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20200609183303614