Жовтень 2019 (Африка)

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Жовтень 2019 р.

За матеріалами: News Site, IOL, Ahramonline, University World News, Capital News, Cityzen, State Information Service, This Day

Анотації статей:

  1. Національна конференція з вищої освіти (Південна Африка)

(News Site)

В Преторії пройшла Перша Національна конференція з вищої освіти, яку проводила асоціація 23-х університетів Південної Африки – Universities South Africa.

Основні питання конференції:

  • майбутнє університетів Південної Африки
  • вплив сучасних технологій на навчальній процес
  • вплив сучасних технологій на ринок праці та наслідки для університетів
  • навчальні програми майбутнього

В роботі конференції взяв участь  міністр вищої освіти Блейд Нізіманде.

https://www.newssite.co.za/dhen/usaf-hosted-n-h-e-conference.pdf

 

  1. Дефіцит кваліфікованих кадрів (Південна Африка)

(IOL)

Результати 10-го онлайн-опитування South African Information and Communication Technologies Skills Survey, проведеного Університетом Вітс, свідчать про те, що в Південній Африці є багато робочих місць для спеціалістів з ІКТ, але існує дефіцит кваліфікованих кадрів.

Бракує розробників програмного забезпечення, фахівців із безпеки ІКТ, розробників та адміністраторів баз даних, аналітиків систем ІКТ, системних адміністраторів, асистентів з комунікацій.

Звіт викликає занепокоєння щодо тривалих невдач країни по підготовці спеціалістів у галузі STEM.

Автори доповіді зазначають, що дефіцит навичок у таких сферах, як штучний інтелект, Інтернет речей, блокчейн, автоматизація, обробка даних вплине на конкурентоздатність Південної Африки у майбутньому.

https://www.iol.co.za/business-report/technology/lots-of-jobs-in-sa-but-no-skilled-workers-33804598

 

  1. Понад 59 000 студентів з особливими потребами будуть прийняті до державних технічних шкіл (Єгипет)

(Ahramonline)

Міністр освіти Єгипту Тарек Шавкі заявив у середу, що держава надає першочерговий пріоритет людям з особливими потребами у всіх сферах, додавши, що міністерство планує прийняти 59 350 студентів з особливими потребами до державних та технічних шкіл.

Шавкі сказав, що це один з найвищих у світі відсоток людей з особливими потребами в освіті.

Міністр також зазначив, що Міністерство освіти і технічної освіти підготувало близько 23 000 викладачів для підтримки студентів з особливими потребами.

У жовтні 2018 року президент Абдель-Фаттах Ель-Сісі оголосив, що Фонд Тахя Міср виділив 500 мільйонів євро на підтримку громадян з особливими потребами.

Ель-Сісі також оголосив, що нещодавно уряд забезпечив 5000 робочих місць для інвалідів та громадян з особливими потребами в державних установах.

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/352052/Egypt/Politics-/Over-,-students-with-special-needs-to-join-public,.aspx

 

  1. Компанії Великобританії збільшуватимуть інвестиції у сферу освіти та охорони здоров’я Єгипту

(Ahramonline)

Група британських компаній, які прибули в Єгипет на офіційний інвестиційний форум, оголосили, що вони будуть збільшувати інвестиції в проекти освіти, охорони здоров’я, відновлюваної енергетики та транспортування в країні, йдеться в повідомленні єгипетського міністерства інвестицій.

Міністр інвестицій та міжнародного співробітництва Сахар Наср заявила, що Єгипет прагне максимально співпрацювати з Великобританією, враховуючи перспективні інвестиційні можливості на єгипетському ринку, і закликала британські компанії збільшити свої інвестиції в Єгипет, які досягли 47,8 мільярда доларів.

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/3/12/352046/Business/Economy/UK-companies-to-increase-investments-in-Egypts-edu.aspx

 

  1. Cтипендіальна програма, яка допоможе запобігти незаконній міграції випускників (Марокко)

(University World News)

В рамках зусиль, спрямованих на боротьбу з нелегальною міграцією та відтоком мозків серед безробітних випускників марокканських університетів, 100 випускникам будуть запропоновані місця в іспанських університетах для однорічного навчання в магістратурі, що завершиться підприємницьким проектом, який буде реалізовуватися в Марокко після їх повернення.

Координацію проекту здійснює Іспанська служба з інтернаціоналізації освіти, а Європейська Комісія оплатить за 95% витрат в розмірі €2,5 млн.

«Цей проект не складається з класичної програми стипендій. Це дуже особлива ініціатива … вона відображає дуже міцне партнерство між Іспанією та Марокко в галузі освіти та міграції “, – заявила посол Європейського Союзу в Марокко Клавдія Віді.

Відсоток безробітних випускників університетів Марокко у 2019 році становив 17,1%,

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2019093015395160

 

  1. Університети використовують альтернативні джерела живлення (Нігерія)

(University World News)

На Саміті з питань протидії змінам клімату в Нью-Йорку міністр охорони навколишнього середовища Нігерії Мухаммед Махмуд заявив, що що сім нігерійських університетів працюють строго на відновлюваній енергії, а незабаром  до них приєднаються ще 30 федеральних університетів.

У деяких випадках закладам вдалося розірвати зв’язки з національною мережею, ставши самодостатніми в електропостачанні для навчальних і науково-дослідних цілей.

Університети не передають на аутсорсинг виробництво та розподіл відновлюваної енергії, всі процеси знаходяться під суворим контролем як студентів, так і працівників інженерних факультетів кожного університету.

В епоху зміни клімату та навколишнього середовища нововведення допоможуть боротися із забрудненням навколишнього середовища та шуму.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191002085603454

 

  1. Африканські уряди підтримують підготовку докторів

(Capital News)

Уряди Кенії,  Сенегалу, Руанди, Ефіопії та Кот-д’Івуару, які визнають важливість науки та техніки для розвитку своїх країн, долучились до ініціативи фінансувати підготовку 10 000 студентів-докторантів в сфері STEM. Очікується, що до ініціативи долучаться й інші країни Африки.

https://www.capitalfm.co.ke/news/2019/10/uon-among-10-universities-to-host-phd-sponsored-students-from-across-africa/

 

  1. Кенійські студенти будуть зараховані до волонтерської програми ООН

(Cityzen)

Студенти Університету Маунт-Кенія (УМК) отримають перевагу від широкого спектру можливостей волонтерства у різних представництвах ООН в країні.

Відповідна угода була підписана між УМК та Програмою волонтерства ООН.

Визнаючи, що в країні є багато безробітної молоді, Виконавчий координатор програми волонтерства ООН Олів’є Адам заявив, що ця ініціатива надасть студентам університету достатньо впливу та досвіду на світовому ринку праці, а зараховані до програми матимуть більше шансів отримати пропозиції ООН про роботу, як тільки вони закінчать навчання.

https://citizentv.co.ke/news/mku-students-to-be-enrolled-in-the-united-nations-volunteers-programme-292170/

 

  1. Єгипетсько-китайське співробітництво в галузі освіти

(State Information Service)

Міністр освіти ЄгиптуТарек Шокі зустрівся з послом Китаю в Каїрі Ляо Лік’янгом в рамках програми співпраці між Єгиптом та Китаєм щодо удосконалення освіти.

Під час зустрічі вони розглянули сфери співробітництва між Єгиптом та Китаєм, включаючи викладання китайської мови в єгипетських школах, проведення семінару у в рамках зусиль по вдосконаленню технічної освіти.

Тим часом Посол Ляо схвалив програму реформи освіти в Єгипті, запевнивши, що посольство Китаю готове запропонувати всіляку підтримку Міністерству освіти Єгипту.

http://www.sis.gov.eg/Story/142328/Egyptian-Chinese-cooperation-in-education-field?lang=en-us

 

  1. Для успіху в Нігерії потрібна освіта на основі наукових досліджень

(This Day)

В Лагосі відбувся Самміт, присвячений питанню фінансування науково-дослідної освіти.

Щоб Нігерія залишалася найбільшою економікою Африки, вона повинна визначити свої пріоритети в галузі освіти, зазначають зацікавлені сторони в секторі освіти. Зокрема виконавчий секретар Фонду вищої освіти (TETFUND), проф. Сулейман Еліас Богоро зазначив: «Ми повинні переконатися, що наша освіта відповідає нашій економіці в галузі технологій, бізнесу, політики та інших сферах людських зусиль.

«Це так погано, що викладання в університетах проводиться за рахунок досліджень, і навіть там, де дослідження проводяться, вони в основному є прикладними”.

“Щоб наша освіта стала актуальною для нашої системи, слід мати партнерство між академічними громадами та галузями”, – заявив він.

https://www.thisdaylive.com/index.php/2019/10/27/nigeria-needs-research-based-education-to-succeed/

 

  1. Панафриканський університет відкриє інноваційні центри

(University World News)

Комісія Африканського Союзу виділила кошти з Африканського фонду розвитку для операціоналізації своїх інноваційних центрів досконалості в трьох кампусах в Ібадані в Нігерії, Яунде в Камеруні та Найробі в Кенії.

Керувати проектом буде Панафриканський університет (ПАУ) – це мережа післядипломної підготовки та досліджень університетських вузлів у п’яти регіонах, що підтримується Африканським Союзом і присуджує повні стипендії всім студентам, які відбираються на конкурсі окремими тематичними інститутами.

Три з п’яти вузлів в Африці, які отримають кошти, – Панафриканський університет фундаментальних наук, технологій та інновацій (PAUSTI), що розміщується в Кенійському університеті сільського господарства і технологій Джомо Кеніата (JKUAT); Інститут управління, гуманітарних та соціальних наук PAU (PAUGHSS), що базується на університеті Яунде в Камеруні; і Інститут наук про життя та землю (PAUESI) ПАУ, що проводиться в університеті Нігерії в Ібадані.

Іншими операційними вузлами ПАУ є Інститут наук про воду та енергію при Університеті Тлемсена в Алжирі та Інститут космічних наук – ще не введений в дію – який базуватиметься в Південній Африці в Технологічному університеті півострова Капський півострів.

Деякі очікувані заходи в рамках ініціативи фінансування Африканського фонду розвитку включають створення та пілотування підтримки передачі технологій та створення прототипів, інкубації та інкубаційні ініціативи під керівництвом приватного сектору та хакатони.

Очікується, що успішна фірма розробить та надасть відповідну підтримку та навчання для розвитку бізнесу, що відповідає тематичній спрямованості кожного закладу або кампусу ПАУ, що є наукою, технікою, інженерією та математикою.

Очікується, що ініціатива допоможе містечкам розробити механізми для ідентифікації та комерціалізації бізнес-ідей від студентів, шукаючи свіжих партнерських відносин з гравцями приватного сектору для проведення досліджень.

Після фінансування установи зможуть впроваджувати проекти для отримання доходу та навчати персонал.

Очікується, що в кампусах будуть створені групи молодих африканських професіоналів та вчених з високим рівнем підготовки та інноваційними перспективами у своїх галузях, які допоможуть каталізувати трансформацію континенту.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191030083934991

 

  1. НДДКР потребують більшого державного фінансування (Ефіопія)

(University World News)

На Розвиток науки багатьох країн значно впливає обсяг коштів, що виділяється на наукові дослідження та дослідно-конструкторські розробки (НДДКР).

Хоча більші інвестиції не завжди гарантують досконалість, дослідження показують, що існує тісний взаємозв’язок між рівнем досконалості досліджень, яку досягає країна, та об’ємом виділених на це коштів.

“Критична маса” загальних витрат на НДДКР, необхідних для досягнення досконалості наукових досліджень в будь-якій країні, найчастіше встановлюється вище 1,5% ВВП.

Незважаючи на останні зусилля та обіцянки змінити ситуацію, участь Африки у глобальному генеруванні знань залишається незначною порівняно з рештою світу. Дані Світового банку показують, що Африка виробляє менше 1% світових наукових знань, незважаючи на те, що тут мешкає 16% населення планети.

За даними Інституту статистики ЮНЕСКО (UIS), фінансування науково-дослідних та дослідницьких розробок Африки на 2019 рік становить 0,42% ВВП континенту, що набагато нижче середнього в світі – 1,7% і найнижчого у світі.

Серед різноманітності факторів, що сприяють низькій ефективності досліджень в Ефіопії, основні з них були визначені як обмежене фінансування та обмежена спроможність системи для забезпечення кваліфікованих дослідників на національному та інституційному рівнях.

За останнє десятиліття в Ефіопії випуск докторів збільшився. Зарахування кандидатів на здобуття наукового ступеня збільшилось з 789 у 2010-11 рр. до 3,994 у 2017-18 рр. Кількість випускників на рік також зросла з 21 у 2010-11 рр. до 237 у 2017-18 рр.

Незважаючи на те, що постійне збільшення кількості випускників докторанту може мати позитивні наслідки для збільшення результатів досліджень, суттєвого поліпшення не спостерігається через низьке фінансування наукових досліджень.

У 1993 року уряд Ефіопії впереше зобов’язався витратити на НДДКР близько 1,5% ВВП країни, хоча це ніколи не було реалізовано. Навпаки – рівень інвестицій в НДДКР фактично показав значне зниження – з 0,61% у 2013 році до 0,23% у 2017 році.

Цей розвиток неминуче заважає амбіційному плану країни щодо вдосконалення системи досліджень та інновацій.

У п’ятирічному плані розвитку сектору освіти Ефіопії зазначено, що підгалузь вищої освіти буде шукати схвалення уряду щодо вдосконаленої моделі розподілу бюджету для університетів.

Метою цього починання буде забезпечення «більшої автономії для кожної установи, що дозволить реагувати на порядок денний досліджень та збільшити частку коштів, виділених на дослідження, відповідно до міжнародних стандартів».

У галузевому плані далі окреслюється необхідність впровадження системи досліджень на основі ефективності, яка пов’язує реалізацію якісних досліджень з фінансуванням та створення органу фінансування досліджень, який працює на принципах конкуренції, релевантності та позитивних дій.

Хоча ці плани, схоже, відповідають тій амбіції, яку Ефіопія має щодо покращення результатів своїх досліджень, вони ще не були реалізовані. Більше того, питання фінансування, мабуть, мало уваги, коли йдеться про конкретні дії.

Насправді, уважне читання документу надалі говорить про те, що, крім того, що не виконано намічених цілей, уряду бракує уваги до фінансування НДДКР, при цьому більшість фінансування передбачається за рахунок самих установ. Аналогічний підхід відображається в проголошенні про вищу освіту, яке заохочує установи створити фонди для досліджень та інновацій та виділити достатню кількість коштів для досліджень, зосереджених, зокрема, на передачі технології та інноваціях.

Планується, що відсоток науково-дослідних коштів із щорічних періодичних загальних бюджетів вищих навчальних закладів буде збільшено з поточних 1-2% до 5%. Частка науково-дослідних фондів, фінансованих промисловим сектором та міжнародними джерелами, аналогічно буде збільшено до 50%.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20191028062534176