Грудень 2020 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Грудень 2020 р.

За матеріалами: University World News, New Vision, MAVERICK CITIZEN

 АФРИКА

  1. Академічна корупція на тлі COVID-19

University World News

Академічна корупція, пов’язана з пандемією COVID-19, підкреслює важливість посилення прозорості та підзвітності в африканських університетах, тому що традиційна антикорупційна політика недостатня у кризових ситуаціях, таких як поточна реакція на пандемію.

Така корупція включає зловживання в наукових дослідженнях, сумнівне керівництво науковими дослідженнями, безгосподарне управління науковими фондами та шахрайство із закупівлями.

Зазначений стан справ підтверджується дослідженнями:

  • у вересні 2020 року під назвою «Виправлення пандемії: аналіз виправлень до статей журналів щодо COVID-19 та Ебола»
  • у листопаді 2020 року під назвою «Наукова якість публікацій COVID-19 та SARS CoV-2 в медичних журналах, що мають найбільший вплив на ранній фазі пандемії: Дослідження контролю випадків» показало, що дослідження, пов’язані з COVID-19, є менш якісними, ніж дослідження з інших тем у тих самих журналах за той самий період часу.
  • у червні 2020 року “Тривожний коефіцієнт відкликання наукових публікацій про хворобу коронавірусу 2019 (COVID-19)”, триваюча пандемія спричинила шквал відповідних наукових публікацій, що становить приблизно 137 статей на день з лютого 2020 року, а показник ретракції для досліджень, пов’язаних з COVID-19, надзвичайно високий у порівнянні з іншими суміжними темами досліджень щодо вірусних епідемій / пандемій.

Африканські центри Африканського союзу з контролю та профілактики захворювань (створили Портал закупівель басейнів Африки COVID-19, щоб допомогти африканським урядам отримати необхідне обладнання, прилади та матеріали з підвищеною прозорістю та економічною ефективністю.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201210051724656

  1. Просувати науку завдяки журналам з відкритим доступом

University World News

Африканські дослідники та науковці висловлюють бажання, щоб видавці збільшили обсяг журналів із вільним доступом для активізації досліджень та виробництва знань під час пандемії COVID-19. Особливу це допоможе установам з низьким фінансування та молодим науковцям з країн із низьким рівнем доходу.

Науковці також хочуть, щоб журнали з обмеженим доступом терміново відмовилися від публікаційних внесків, щоб дати можливість науковцям, особливо молодим науковцям на початку кар’єри публікуватись у престижних та авторитетних виданнях.

Зазначивши, що з моменту поширення COVID-19 багато видавців перетворили свої журнали на публікації з відкритим доступом, учасники дискусій на віртуальному Глобальному форумі Другий Ейнштейн, що відбувся з 8 по 10 грудня, висловили бажання, щоб ця тимчасова відмова продовжилася і після 2021 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201209144612165

  1. Африка на південь від Сахари – світовий лідер щодо мобільності студентів

University World News

Студенти університетів країн Африки на південь від Сахари стали найбільш мобільними у світі. Згідно даних Campus France – державного агентства, яке залучає та надає освітні послуги іноземним студентам у Франції, на тепер за кордоном навчається близько 5% з 8,1 млн студентів континенту при загальному середньому рівні 2,4%.

У своєму звіті Campus France зазначає, що в даний час понад 404 тис. студентів університетів з країн Африки на південь від Сахари навчаються за межами своєї батьківщини. Показники говорять про те, що кількість таких студентів у регіоні буде і надалі зростати, оскільки згідно прогнозів загальна кількість студентів до 2027 року сягне 22 млн.

Лідер мобільності в регіоні – Нігерія. Згідно Campus France, за п’ять років кількість мобільних студентів зросла на 50%, досягнувши 85 тис. у 2017 році і Нігерія посіла восьме місце у світі за кількістю міжнародних студентів.

За Нігерією слідують Камерун, Зімбабве, Гана, Ангола, Судан, Демократична Республіка Конго та Кенія.

В результаті зв’язків з колишніми колоніями, Франція стала найпопулярнішим місцем для студентів з країн Африки на південь від Сахари, в даний час вона приймає близько 110 000 студентів, або 27% мобільних студентів регіону. Але за останні 10 років мобільність африканських студентів сильно диверсифікувалась, а Китай, США, Малайзія, Канада, Індія та Саудівська Аравія «підірвали» першість Франції.

Наприклад, під час агресивного набору шляхом призначення стипендій кількість студентів з країн Африки на південь від Сахари, які навчаються в Китаї, зросла з приблизно 27 000 у 2012 році до 81 562 у 2018 році.

Щодо США, то тут динаміка скромніша – з 35 364 у 2015-16 навчальному році до 41 697 у 2019-20 роках.

Африка на південь від Сахари стає цільовою областю для набору іноземних студентів, бо хоча в регіоні налічується найменша кількість студентів університетів у порівнянні з іншими глобальними регіонами, кількість студентів тут зростає найшвидше.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=202012020758261

  1. Уряди повинні підтримувати жінок-вчених

University World News

Жінки-вчені відіграють важливу роль у науковому керівництві та сприянні розвитку і трансформації Африки. Однак вони залишаються в значній мірі недостатньо представленими у вищій освіті та науці, технології, машинобудуванні та математиці (STEM), на них припадає лише 28% жінок-дослідників, у цій галузі домінують їх колеги-чоловіки.

Нещодавно Африканська академія наук (ААС) закликала уряди континенту підтримувати зусилля, спрямовані на подолання гендерного розриву шляхом збільшення бюджетних асигнувань на науку та покращення представництва жінок на посадах, що приймають рішення.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, гендерні та різноманітні перспективи є надзвичайно важливими для боротьби з інфекційними захворюваннями, які часто непропорційно впливають на жінок.

Альянс за прискорення передового досвіду в науці в Африці (AESA) та Агентство розвитку Африканського Союзу (AUDA-NEPAD), вивчало фактори, які заважають жінкам розвивати кар’єру STEM в Африці.

Ці фактори включають сімейні обов’язки, патріархальні настрої в суспільстві, наприклад, гегемоністичну маскулінність, на яку впливають соціально-культурні цінності, та непідтримуване робоче середовище, а також недоплату. AESA головним чином сприяє досягненню наукової досконалості, надихає та наставляє нових лідерів наукових досліджень та перетворює наукові інновації на політику та практику, спрямовану на перетворення життя в Африці.

Для досягнення жінками успіху в кар’єрі STEM необхідно вирівняти умови, послідовно заохочуючи гендерну рівність за допомогою варіантів політики, орієнтованих на міжнародні агенції, вдосконалення політики на робочому місці, ролі батьків та домашнього середовища – і, нарешті, посилення політики африканських урядів, говориться в недавній заяві ААС.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201203060045353

  1. Необхідно цифровізувати освіту

University World News

Криза COVID-19 виявила невідповідність та нерівність у доступі до навчальних мереж та можливостей поза формальною системою освіти. Ці зв’язки також мають вирішальне значення для оптимізації навчальних можливостей.

У новій доповіді Світового банку, опублікованому 2 грудня 2020 р, «Усвідомлення майбутнього навчання: від навчання бідності до навчання для всіх і скрізь» говориться, що інвестиції в освітні технології (edtech) можуть зробити системи освіти більш стійкими до майбутніх потрясінь та допоможуть реформувати і переосмислити спосіб навчання.

Світовий банк заявляє, що edtech – використання апаратних засобів, програмного забезпечення, цифрового вмісту, даних та інформаційних систем в освіті – підтримує та збагачує викладання та навчання і покращує надання та управління освітою. У звіті викладається нове бачення навчання, а також інвестиції та політика, зокрема щодо освітніх технологій, які країни можуть реалізувати вже сьогодні.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201207135317366

  1. Альянс організацій для боротьби з фальшивими новинами в галузі охорони здоров’я

University World News

Інфодемія — Це швидке поширення неточної і/або брехливої інформації, або ж засилля незрозумілих наукових чи медичних термінів, які нефахівцям складно зрозуміти.

Міжнародні та регіональні організації, спільно з групами перевірки фактів об’єднали зусилля, щоб сформувати Альянс протидії інфодемічному реагуванню на Африку (Africa Infodemic Response Alliance – AIRA), намагаючись виявляти, порушувати, протидіяти та боротися з “інфодемією” дезінформації навколо COVID-19 та інших надзвичайних ситуацій у галузі охорони здоров’я на континенті.

Про заснування альянсу оголосила Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) 3 грудня.

Альянс має на меті підтримати африканські країни у розробці «інфодемічних» стратегій, які можуть включати своєчасний обмін інформацією про дезінформацію з питань охорони здоров’я засобами масової інформації та журналістами.

Членами альянсу є Африканські центри з контролю та профілактики захворювань, Міжнародна федерація товариств Червоного Хреста та Червоного Півмісяця, Підтверджена ініціатива ООН, Дитячий фонд ООН, ЮНЕСКО та Глобальний пульс ООН. Органами, що беруть участь та підтримують, є такі організації з перевірки фактів, як Africa Check, Agence France-Presse Fact Check, PesaCheck, Dubawa та Meedan.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201209195216881

  1. Час організаційної стійкості, гнучкості, керівництва

University World News

Спустошивши і зруйнувавши світову економіку та системи охорони здоров’я,  COVID-19 не оминув і університети. Пандемія поставила величезні виклики та прискорила глибокі зміни у вищій освіті, що вимагає повторного встановлення пріоритетів та змін у заходах, що впливають на організаційну культуру та управління.

Доречними є сім ключових перетворень, пов’язаних зі зменшенням ресурсів, зростанням конкуренції, впливом четвертої промислової революції, зміною характеру робочих місць, змінами в демографічній ситуації університетів, зростаючими вимогами громадськості до університетів і, звичайно, впливом COVID-19.

Скорочення ресурсів

  • спад урядової підтримки,
  • тиск на навчання студентів, оскільки університети вживали заходів „розподілу витрат”
  • посилилася конкуренція за гранти на наукові дослідження і пожертви, оскільки кількість університетів розширюється, а тиск на академічну продуктивність посилюється.
  • стійке недорозвинення по всій Африці культури благодійності для вищих навчальних закладів, незважаючи на значне збільшення багатих людей.

Зростаюча конкуренція проявляється у збільшенні кількості вищих навчальних закладів – державних, приватних та комерційних. Кількість університетів на континенті зросла з 784 у 1999 році до 1682 у 2018 році. Крім того, у всьому світі збільшилось різноманіття вищих навчальних закладів, оскільки у цьому беруть участь великі корпорації, дослідницькі агентства та некомерційні організації.

Посилення конкурентоспроможності у вищій освіті набуває зростаючого значення в глобальних та регіональних рейтингах, в яких африканські університети, як правило, пасуть задніх. Рейтинг стає все більш важливим для залучення високоякісних викладачів, студентів, партнерських відносин та ресурсів.

Четверта промислова революція стосується появи нових інформаційних технологій та зближення цифрової, біологічної та фізичної сфер життя, які стирають межі між різними сферами спеціалізації. Це призводить до старіння деяких традиційних академічних галузей та зростання нових.

Це також сприяє змінам та вдосконаленням інституційних ділових операцій та процесів, розробці нових методів викладання та навчання та змушує приділяти більше уваги інноваціям та підприємництву.

Значні зміни в характері посад вимагають постійної перекваліфікації, підвищення кваліфікації та навчання протягом усього життя. Це супроводжується зростаючим значенням кар’єри в науці, техніці, техніці, охороні здоров’я та творчості, а також попитом на гібридні тверді та м’які навички завдяки міждисциплінарному та досвідченому викладанню та навчанню.

Відповідно до звіту Всесвітнього економічного форуму про майбутнє робочих місць за 2020 рік, критичні навички для робочих місць у майбутньому включають аналітичне мислення та інновації; активне навчання та стратегії навчання; вирішення складних проблем; критичне мислення та аналіз; креативність, оригінальність та ініціативність; лідерство та соціальний вплив; використання технологій, моніторинг та контроль; проектування та програмування технологій; стійкість до стресів і гнучкість.

Зміни демографічної ситуації студентів очевидні за такими показниками.

  • В університетах відбувається зміна поколінь від Baby Boomers до покоління X, Millennials, Gen Z та Gen Alpha – кожен зі своїми очікуваннями, вимогами та стилями навчання.
  • Зростає тиск на різноманітність та включення з точки зору статі, класу, етнічної приналежності, раси, національності, релігії, політичної приналежності та особливих потреб.
  • Зміни в характері робочих місць, очікуваннях щодо кар’єри та потреба у навчанні впродовж життя все більше роблять вищу освіту необхідною для різних вікових груп, а не лише для тих, хто віком від 18 до 24 років.
  • Зростає інтернаціоналізація як у фізичній, так і у віртуальній формах, що охоплює мобільність людей (студентів та викладачів), академічні програми, імітацію політики та інституційну практику через міжінституційне партнерство всередині країн, між регіонами та на міжнародному рівні.

COVID-19 прискорив цифровізацію викладання та навчання, операційних процесів та надання послуг в університетах.

Визначені вище зміни мають наслідки у шести ключових сферах для університетів Африки та інших країн:

  • переосмислення сутності академічних програм;
  • надання викладання та навчання; людські ресурси;
  • мобілізація та використання ресурсів;
  • інституційні партнерства;
  • характер лідерських навичок.

Що стосується мобілізації та використання ресурсів, африканські університети повинні розробити структуру ціноутворення на навчання, з урахуванням фактичних витрат на отримання академічних програм з використанням різних форм викладання та методів навчання. Університети також повинні нарощувати можливості та зобов’язання щодо отримання доходу, починаючи від грантів на дослідження, збору коштів та пожертв до приватно-державного партнерства.

Що стосується інституційних партнерських відносин, африканські університети повинні активізувати свої зусилля щодо налагодження партнерських відносин з іншими університетами на місцевому, регіональному та міжнародному рівнях, а також з ключовими зовнішніми гравцями, включаючи уряд, промисловість, благодійні організації, міжнародні та міжурядові установи та громадські організації. Більше того, вони повинні створити центри передового досвіду у сферах, які просувають програми, виведені в результаті вищезазначених змін,.

Потрібно посилити лідерські якості керівників університетів на всіх рівнях, починаючи від керівників кафедр та деканів шкіл чи коледжів, закінчуючи піклувальними радами та радами університетів. Ці якості включають навички фінансової гостроти, культурної компетентності, технологічної спритності, управління кризами, підприємницького мислення, політичної кмітливості, співпереживання та поваги, багатожанрові навички спілкування, високий емоційний інтелект та спритність.

Це обумовлює необхідність створення на Континенті більшої кількості різноманітних центрів розвитку лідерських якостей у вищому навчальному закладі та можливостей, яких зараз дуже бракує.

COVID-19 прискорив поточні тенденції та підкреслив трансформаційну силу інституційного бізнес-планування та безперервності, інвестиції в технологічну інфраструктуру та можливості четвертої промислової революції, а також імперативи організаційної стійкості, спритності, гнучкості та прийняття рішень на основі даних.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2020120704584843

ЦЕНТРАЛЬНА АФРИКА

  1. Системи вищої освіти країн Центральної Африки потребують оновлення

University World News

Відбулось віртуальне засіданні 36-го Міжурядового комітету вищих посадових осіб та експертів країн Центральної Африки. На думку членів дискусії системи вищої освіти в Центральноафриканському регіоні застаріли. Більшості країн не вдалося перевести баланс з гуманітарних наук на STEM, і системи не відповідають вимогам наукових досліджень та інновацій

Регіон включає Анголу, Бурунді, Камерун, Центральноафриканську Республіку, Чад, Конго та Демократичну Республіку Конго. Інші – Екваторіальна Гвінея, Габон, Руанда, Сан-Томе і Принсіпі.

Міністр з питань планування, статистики та регіонального розвитку Конго Ольга Ебука-Бабакас зазначила, що регіон не може розвиватися без працівників, які мають відповідні навички.

Згідно з доповіддю, у всіх 11 країнах постійно існує невідповідність між навичками, необхідними на ринку праці, та навичками випускників університетів субрегіону та інших ЗВО.

Існує також проблема в тому, що, хоча субрегіон покращив доступ до початкової освіти, тенденція до зниження рівня переходу до середньої школи призвела до різкого падіння на вищому рівні. За даними Світового банку, коефіцієнт валового набору є найнижчим в Екваторіальній Гвінеї (2%), Чаді (3%), Центральноафриканській Республіці (3%) і Бурунді (4%).

У Центральній Африці в Камеруні найвищий показник валового набору – 14%. За підрахунками ЮНЕСКО, валовий коефіцієнт охоплення – це кількість студентів, які навчаються на даному рівні освіти, незалежно від віку, виражена у відсотках від офіційного населення шкільного віку, що відповідає такому ж рівню освіти. У зв’язку з цим, згідно з повідомленням, багато університетів регіону намагалися залучити та утримати студентів, особливо жінок.

Учасники дискусій висловили занепокоєння низьким рейтингом університетів Центральної Африки не лише в глобальному масштабі, але й на континенті, з точки зору результатів досліджень та якості підготовки. “Їх рейтинги відображають низьку конкурентоспроможність на регіональному та міжнародному рівнях”, – зазначили кілька учасників дискусій.

Поганий результат досліджень серед країн Центральної Африки відображається в минулорічному рейтингу SCImago, платформі, яка оцінює країни на основі публікацій статей у журналах та інших наукових показників, що містяться в базах даних Scopus та Elsevier. Із 240 країн, які були оцінені у всьому світі,  країною з найвищим рейтингом у Центральній Африці став Камерун на 90-му місці та з 18 273 статтями.

Розмістившись на позиції 117, Конго посів друге місце в субрегіоні з 5 305 статтями, за ним слідує Руанда на позиції 131 (3698 публікацій),  Габон зайняв третє місце на позиції 136 (2925 статей). Найгірші показники мають Чад 180 (621 статті) і Екваторіальна Гвінея на позиції 201 з 237 статтями.

У доповіді стверджується, що загально низькі показники математики та природознавства продовжують негативно впливати на якість та типи навичок, що надходять на ринок праці. Розмірковуючи про систему вищої освіти в Чаді, у звіті зазначається, що лише 2% студентів навчаються у технічних галузях.

Підводячи підсумок, Африканський банк розвитку (AfDB) у своїй регіональній доповіді «Центральноафриканські економічні перспективи 2020: боротьба з пандемією COVID-19» зазначив, що основною проблемою центральноафриканських університетів є велика кількість випускників з незначною або відсутньою перспективою працевлаштування. “Пошук вирішення проблеми неадекватної професійної підготовки фахівців має бути пріоритетом для урядів”, – сказав AfDB.

Сфера STEM у Центральній Африці залишається в основному відсталою порівняно зі станом в Південній Африці, Єгипті, Марокко, Кенії та Тунісі. “Витрати на дослідження та розробки не перевищують 0,5 ВВП у всіх країнах субрегіону”, – йдеться у звіті.

Все ще викликає занепокоєння те, що жодна країна в субрегіоні не відповідає цільовому рівню 1% ВВП, виділеному на дослідження та розробки, як рекомендує Африканський Союз. Учасники дискусій попередили, що якщо країни не збільшать пропозицію вчених, інженерів та висококваліфікованих технологів на ринку праці, не буде спроможності керувати індустріалізацією та інноваціями.

Що викликає загальне занепокоєння суттєві гендерні упередження. За даними ЮНЕСКО, тоді як частка жінок-дослідниць у Центральноафриканській Республіці становить 41,5%, вона є скромною в Чаді (4%), Демократичній Республіці Конго (9%), Конго (13%) та Бурунді (14%) .

Сесія ICE-Центральна Африка закликала до посилення гендерного представництва, намагаючись розвивати технічні навички у вищій освіті. Враховуючи високі ставки отримання висококваліфікованої робочої сили, Віра Сонгве, виконавчий секретар ЄЕК ООН, закликала уряди швидко реформувати свої нинішні системи вищої освіти шляхом модернізації навчання в галузі STEM, досліджень та інновацій.

Слабкі подання заявок на патенти та інші права інтелектуальної власності є показниками того, що інновації, які є одним із найважливіших факторів диверсифікації економіки у країнах, що розвиваються, є слабкими в субрегіоні.

У зв’язку з цим держави повинні терміново інвестувати у якісну вищу освіту та сприяти розвитку інноваційних навичок.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2020120816183841

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Кодекс поведінки щодо використання персональної інформації

University World News

Дослідники побоюються, що новий закон, який обмежує доступ до особистої інформації у намаганні захистити конфіденційність людей, може виключити Південну Африку із світового академічного процесу. Закон про захист особистої інформації викликав “невизначеність” і “потребу в подальших вказівках”, вважають керівники Академії наук Південної Африки (ASSAf).

За даними ASSAf, закон, який був запроваджений у липні 2020 року, порушив питання щодо того, як винятки з основних засобів захисту можуть застосовуватися до медичних та біологічних досліджень, а також соціальних наук.

Особливе занепокоєння стосується того, чи можуть південноафриканські дослідники геному обмінюватися інформацією з міжнародними колегами, враховуючи, за визначенням, особисту природу всіх генетичних даних людини – тобто ДНК кожної людини, яка є лише їхньою.

Крім того, невизначеність навколо нового закону може перешкоджати інноваціям у приватному секторі та необмеженому залученню країни до четвертої промислової революції, яка значною мірою залежить від вільного потоку інформації через Південну Африку та її кордони.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201208032744159

  1. Відновлення економіки Південної Африки почнеться з покращення доступу до освіти

University World News

Економіка країни, що вже почала розвиватися, була ослаблена пандемією Covid-19, що, у свою чергу, призвело до зростання рівня безробіття та непевного майбутнього для багатьох.

У звіті, опублікованому Світовим економічним форумом, одним з найбільш послідовних урядових заходів, які африканські лідери можуть зробити, щоб змінити ситуацію на краще, є зосередження уваги на освіті на континенті.

Освіта є потужним інструментом, який допомагає розвивати суспільство, стимулюючи інновації та народжуючи нові галузі, що сприяють економіці, говорить Леана де Бір, генеральний директор Feenix.

Але для багатьох молодих жителів Південної Африки вища освіта обмежена, часто вважається дорогою або недоступною для тих, хто не може отримати фінансування через Національну систему фінансової допомоги студентам (NSFAS), стипендії чи студентські позики.

Дослідження, проведене студентською онлайн-краудфандинговою організацією Feenix, показало, що середній дохід домогосподарств студентів не дозволяє 88% студентів мати права на фінансування NSFAS.

Фінансування вашої освіти Південної Африки у 2021 році можливе такими способами:

Банки: Банки та приватні фінансові установи пропонують студентам позики за умови, що ви відповідаєте їхнім кваліфікаційним критеріям.

NSFAS: Пропонує повністю субсидовану безкоштовну вищу освіту та навчання для південноафриканців з низьким рівнем доходу. Стипендія включає плату за навчання, надбавки за навчальний матеріал та транспортні збори.

Фінансування ISFAP: Програма фінансової допомоги студентам Ikusasa (ISFAP) – це урядова ініціатива щодо фінансування студентів, які хочуть зайняти пріоритетні професії, такі як актуари, бухгалтери, лікарі та інженери.

Фунді: Фунді пропонує студентам позики для фінансування навчання. Їх позики покриваються від бакалаврських програм до аспірантури та МВА.

Feenix: Як студентська онлайн-краудфандингова організація, Feenix є ідеальною платформою для тих, хто не відповідає критеріям фінансування банків та інших фінансових установ. За допомогою платформи студенти, які потребують грошей для покриття університетських зборів та ресурсів, необхідних для завершення навчання, можуть спілкуватися з приватними особами та корпораціями, які прагнуть підтримати доступ до освіти.

https://sundayworld.co.za/breaking-news/recovering-sas-economy-starts-with-improved-access-to-education/

 Чи повинні студенти-медики наук мати пріоритет при вакцинації від Covid

MAVERICK CITIZEN

За даними Національного департаменту охорони здоров’я, пріоритетність вакцинації 1,25 мільйонів медичних працівників буде залежати від їх контакту з пацієнтами Covid-19.

Студенти, які проходять клінічну підготовку в галузі охорони здоров’я, займають, на жаль, невидиму зону в лікарні та регуляторних установах. Вони є невід’ємними членами клінічних груп і часто беруть активну участь у веденні пацієнтів. У навчальних лікарнях студенти-медики оглядають пацієнтів, беруть кров, надають допомогу та виконують основні процедури (як правило, під наглядом старших працівників).

Хоча офіційна університетська політика полягала в тому, щоб уникати розміщення студентів в районах з відомими пацієнтами Covid-19, реальність полягає в тому, що клінічне середовище є нестабільним: статус недіагностованих пацієнтів часто невідомий, і це з’ясовується лише після того, як студент або медичний працівник активно взаємодіяв з пацієнтом. UCT повідомляє, що щонайменше 12 студентів медичних наук захворіли на Covid-19, а студент останнього курсу медицини з Університету Стелленбоша трагічно помер від цієї хвороби.

Незважаючи на свою працю та витримку, студенти не мають офіційних контрактів із закладами, в яких вони працюють. Тому вони мають незначний офіційний правовий або нормативний захист. Більше того, оскільки вони не є працівниками закладів, в яких вони навчаються, існує невизначеність щодо місця їхнього перебування з точки зору правил охорони праці. Як результат, вони значною мірою покладаються на підтримку у своїх вищих навчальних закладах. Наприклад, забезпечення індивідуальними захисними засобами для студентів-медиків в основному відповідали навчальні заклади, а не провінційні управління охорони здоров’я.

Клінічний тренінг є досвідченим і не може виконуватися віддалено. Саме в клінічному середовищі розвиваються процесуальні навички студентів, контекстуалізуються їх знання та відточується клінічна кмітливість.

На жаль, тут також буде підвищений ризик заразитися Covid-19. Хоча студенти, як правило, молоді та мають низький ризик, заражені студенти можуть виступати переносниками Covid-19 в медичних закладах, потенційно ризикуючи вразливих пацієнтів. Хоча здатність вакцинації запобігати зараженню досі незрозуміла, цілком ймовірно, що вона забезпечить певний вид захисту.

Незабаром студенти медичних наук повинні будуть повернутися на клінічну платформу та зіткнутися з ризиками Covid-19, незалежно від того, працюють вони прямо чи опосередковано з Covid-19. Вони також можуть брати участь у введенні вакцин у міру розширення національної програми. Належне навчання та забезпечення засобами індивідуального захисту можуть пом’якшити ці ризики, але, зрештою, буде потрібна вакцинація.

Хоча ми оптимістичні щодо того, що студентів медичних наук неявно включають у термін „медичний працівник”, історичні тенденції та глобальні дискусії вказують, що це не завжди так. Студенти медичних наук є важливими складовими системи охорони здоров’я, і їх слід чітко включити до обговорення пріоритетів. Якщо цього не зробити, це буде як збою в галузі охорони здоров’я, так і неможливості захистити майбутніх медичних працівників. ДМ р

https://www.dailymaverick.co.za/opinionista/2021-01-10-health-sciences-students-must-be-considered-healthcare-workers-and-prioritised-for-covid-vaccination/

НІГЕРІЯ

  1. Студенти обіцяють вжити заходів, якщо страйк продовжиться

University World News

Новообраний президент Національної асоціації нігерійських студентів (НАНС) Сенді Асефон пообіцяв, що студентський корпус закриє всі приватні університети Нігерії, якщо Союз університетів (ASUU) не скасує дев’ятимісячний страйк, розпочатий його членам.

Асефон, який 9 грудня висловився з приводу тривалого тупику між федеральним урядом та ASUU, сказав, що від тривалої промислова акції, розпочатої викладачами університетів, постраждали нігерійські студенти та їх батьки, і якщо не звідкликати страйку, то НАНС буде змушений закрити приватні університети в країні.

Він додав, що більшість страйкуючих викладачів представляють приватні університети і вони не дбають про студентів державних університетів і пвдтримують тривалий страйк, оскільки вони мають інші джерела доходу.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201212140326810

МАРОККО

  1. Університети повинні мати представників жінок на всіх рівнях

University World News

Намагаючись подолати гендерний розрив у наукових колах та подолати несправедливість, з якою стикаються жінки-викладачі в Марокко, нещодавнє дослідження закликало уряд узгодити стратегії досягнення гендерної рівності на всіх рівнях управління вищою освітою.

Це передбачає запровадження обов’язкової системи квотування в керівних органах університетів, підхід до загального бюджету університету з урахуванням статі та створення безпечних містечок для жінок, а також створення національної коаліції жінок в академічних колах Марокко.

Зазначені заходи викладені у дослідженні “Вартість відсутності жінок на посадах, що приймають рішення в марокканських академічних колах”.

ЮНЕСКО у своєму Глобальному звіті про моніторинг освіти за 2020 рік під назвою “Інклюзія та освіта: всі засоби”, що включає дані про рівень участі у вищій освіті, зазначила збільшення кількості жінок у вищих навчальних закладах Марокко .

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201201053734487

РУАНДА

  1. Відміна тимчасової акредитації університетів

University World News

Рада з вищої освіти (Higher Education Council – HEC) оголосила, що уряд більше не буде видавати тимчасові акредитації новим університетам, які прагнуть розпочати свою діяльність у Руанді.

За словами Роуз Муканкомедже, генерального директора HEC, це повинно вгамувати страхи серед студентів та батьків, які втратили довіру до приватних університетів Руанди.

Серед суворих нормативних актів, які університети повинні виконати перед тим, як отримати акредитацію, є наявність власних приміщень та достатнього капіталу для управління закладом протягом певного періоду без необхідності повністю залежати від позик або плати за навчання.

https://www.newtimes.co.rw/news/no-more-temporary-accreditation-universities-regulator

УГАНДА

  1. Дослідники підказують уряду щодо Інтернет-інфраструктури

New Vision

З метою стимулювання економічного зростання в країні дослідники порадили уряду Уганди забезпечити належну інфраструктуру для доступу до Інтернету.

Вчені Університету Макерере зазначили, що електронна комерція має суттєвий вплив на підприємства, тому існує необхідність забезпечити належну інфраструктуру інформаційних технологій.

“Відсутність належної базової інфраструктури, такої як інкубаційний центр, комп’ютерні лабораторії, низький рівень охоплення Інтернетом та людські ресурси для підготовки та нарощування потенціалу людей у бізнесі, не можуть підтримати зростання електронної комерції”, – заявила д-р Хеллен Намавейе, викладач коледжу наук про бізнес і управління Макерере.

Дослідники визначили ключові перешкоди на шляху використання електронної комерції як відсутність знань про електронну комерцію, проблеми довіри та кібербезпеки, поганий зв’язок з Інтернетом, висока вартість Інтернету та відсутність доступу до гаджетів.

Вони закликали міністерство фінансів та орган доходів Уганди, а також Парламент переглянути перелік відповідних податків та відмовитись від вищого податку, що є перешкодою для сприяння / збільшення рівня електронної комерції.

https://www.newvision.co.ug/news/1535546/researchers-tip-govt-internet-infrastructure