Програма Європейського Союзу “Erasmus+” (2021-2027 роки) отримала більше фінансове забезпечення порівняно з аналогічною програмою за попередні сім років, однак огляд першого року її реалізації показав, що початок був нестабільним через затримки у фінансуванні. Затримки із затвердженням багаторічної фінансової структури Європейського Союзу стримували початок програми “Erasmus+” в багатьох країнах, що спричинило проблеми з фінансуванням ЗВО та студентів.
В огляді результатів роботи програми “Erasmus+”, проведеним Європейським Союзом і опублікованим 12 травня 2023 року, зазначено, що програма має бути більш інклюзивною та екологічною, адаптуючи обсяги фінансування до особливостей різних країн і стимулюючи залізничні подорожі.
Серед ключових рекомендацій звіту – необхідність «краще передбачати початок нового програмного періоду, щоб запобігти масовим проблемам» та уникнути переходу вищих навчальних закладів і студентів у «кризовий режим». У звіті йдеться про збій у фінансуванні вплинув на тисячі закладів і сотні тисяч студентів. Нова програма “Еразмус+ на 2021-27 рр.” започаткована з бюджетом 26,2 млрд євро, порівняно з 14,7 млрд євро на 2014-20 рр.
Відзначається, що єдиним найбільшим стримуючим фактором для участі в програмі мобільності серед немобільних учасників є недостатній рівень фінансування, лише половина студентів можуть покрити свої витрати за рахунок своєї стипендії. Крім того, у програмі більше уваги приділяється «зеленому переходу», зокрема нова програма передбачає гранти на поповнення рахунку в розмірі 50 євро, щоб заохотити студентів, які їдуть за кордон, скористатися автобусом або поїздом, а не дешевим авіарейсом. В огляді також відмічається, що покращити інклюзивний вимір “Erasmus+” необхідно створити європейські стипендіальні схеми для студентів з груп ризику, які тікають з країн, де вони наражаються на небезпеку.
Європейська Комісія включила стажування за програмою “Еразмус+” в нову Європейську стратегію для університетів, включаючи цільовий показник до 100 000 стажувань на рік.
Джерело інформації: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230516091221231