Громадськість США має неоднозначні погляди на набір іноземних студентів

Згідно з дослідженням, американці більш схильні вважати, що студенти з інших країн позитивно впливають на стан вищої освіти та суспільство Сполучених Штатів, однак вони висловлюють неоднозначні погляди на те, чи хотіли б, щоб університети посилили зусилля для зменшення нещодавнього скорочення кількості іноземних студентів.

Дослідження, яке базується на трьох етапах опитувань, проведених у період з березня 2017 року по лютий 2021 року, показує, як це називається, “складний, еволюціонуючий, з нюансами погляд суспільства” щодо того, як американці сприймали іноземних студентів під час можливо найбільш нестабільного та політизованого періоду, після терактів у вересні 2001 року, з формування політики у галузі вищої освіти.

Дослідження фінансувала Американська рада з питань освіти (American Council on Education) – основний представник у Вашингтоні керівництва університетів.

Загалом, згідно з Інститутом міжнародної освіти (Institute of International Education, IIE), який відстежує тенденції мобільності студентів протягом десятиліть, кількість іноземних студентів у США скоротилася у 2019 році на 1,8%.

Дані IIE також вказують, що у 2020 році іноземні студенти внесли 44 мільярди доларів в економіку США. Однак частка США у світі зменшилася за останні роки, оскільки все більше країн змагаються за набір іноземних студентів.

У 2020 році, у розпал пандемії коронавірусу, кількість іноземних студентів скоротилася загалом на 16%, а абітурієнтів – на 43%. Це  сталося ще до того, як адміністрація Трампа запровадила більш обмежувальну візову політику, яка викликала хвилювання серед членів American Council on Education.

Тим часом Сенат США розглядає подібні обмеження у своєму Законі про захист американських інновацій, який вимагає нових обмежень для візитів іноземних вчених та більш суворих вимог до декларації американськими університетами іноземних подарунків. Водночас, ACE вважає, що такі заходи “непотрібні і можуть бути використані для підриву цінної та важливої наукової діяльності”.

Джерело інформації