Кенійський національний орган з питань кваліфікацій (Kenya National Qualifications Authority – KNQA) розпочав процес запровадження системи визнання раніше отриманої освіти (Recognition of Prior Learning – RPL) в освітньому секторі країни, що призведе до спрощення трансферу кредитів та перетворення країни на регіональний міжнародний освітній центр.
Концепція має на меті забезпечити гармонізацію іноземних та місцевих кваліфікацій і полегшити реєстрацію в місцевих навчальних закладах іноземним громадянам, як з африканського регіону, так і поза його межами.
«Тисячі біженців, які проживають в Кенії, тепер зможуть отримати користь від визнання своїх документів»– сказав Джума Мухвана, генеральний директор KNQA.
RPL також узгоджується з Африканською континентальною системою кваліфікацій, концепцією, розробленою Африканським союзом за підтримки Європейського Союзу.
“З розвитком Африканської континентальної системи кваліфікацій кожна країна приведе свою кваліфікацію у відповідність до континентальної системи, тим самим полегшуючи мобільність робочої сили та кар’єрний розвиток”, – зазначив Мухвана.
Після повноцінного функціонування RPL дозволить визнавати досвід на основі детальної оцінки, яка вперше в країні враховуватиме досвід роботи та попередні кваліфікації.
“RPL стосується мобільності, особистого розвитку, вступу до навчального закладу, подальшого навчання, просування на робочому місці, присвоєння кваліфікації та підвищення самооцінки”, – додав Мухвана.
Міжнародна організація праці підтримує реалізацію кенійського процесу за допомогою проекту “Перспективи”, спільної ініціативи, що включає Світовий банк, агенції ООН – UNICEF та UNHCR, а також Міжнародну фінансову корпорацію за фінансування Міністерства закордонних справ Нідерландів.
Для підтримки впровадження RPL створено два органи – Національну консультативну раду та Національний керівний комітет.
Країна приєднується до Південної Африки, Зімбабве та Танзанії серед інших кількох країн, які вже реалізували принципи RPL у своїх системах освіти.
У 2019 році KNQA оголосив про плани перетворення Кенії на африканський міжнародний освітній хаб, яким на даний час є Південна Африка, за п’ять років збільшивши кількість іноземних студентів до 30,000.