Липень-серпень 2021 р. – Азія

Огляд
ринку освітніх послуг Азії
Липень-серпень  2021 р.

За матеріалами: University World News, South China Morning Post, Bloomberg News, The Hindu, The Indian Express, Dawn, The News International.

 

  1. Нова хвиля COVID-19 в Азії завдає нового удару вищій освіті

(University World News)

Нова хвиля коронавірусу в Південно-Східній Азії, яка особливо вразила Індонезію, Малайзію, В’єтнам, М’янму та Таїланд – країни, які не постраждали від перших хвиль у 2020 році та на початку цього року,-перешкодила відкриттю університетів та зірвала нормальний порядок вищої освіти другий рік поспіль.

Багато студентів вимагають знизити вартість навчання, а також отримати фінансову допомогу, інші просто вимагають більшої ясності щодо повернення до звичайного режиму навчання.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210723094321645

  1. Каталізація розвитку простору вищої освіти АСЕАН

(University World News)

8 серпня 2021 року Асоціація держав Південно-Східної Азії (АСЕАН) відсвяткувала 54-у річницю підписання Декларації АСЕАН міністрами закордонних справ Індонезії, Малайзії, Філіппін, Сінгапуру та Таїланду в Бангкоку в 1967 році.

Новий план роботи АСЕАН з питань освіти, затверджений на 37-му Саміті має наступні орієнтири:

  • Підвищення регіонального потенціалу у сфері вищої освіти як частина забезпечення навчання протягом усього життя, включаючи гармонізацію вищої освіти АСЕАН та наступні результати;
  • Посилення ролі вищих навчальних закладів у навчанні протягом усього життя шляхом надання гнучкої, інноваційної, багатопрофільної, транскордонної освіти та забезпечення співпраці у сфері досліджень;
  • Стійкий та зміцнений потенціал АСЕАН у гармонізації вищої освіти через стратегії, механізми та надання стипендій.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210824155030216

Китай

  1. Обмеження в кампусах та закриті кордони

(University World News)

В рамках стратегії “нульової толерантності” Китаю проти COVID-19 університети в багатьох частинах країни перебувають у режимі закриття з кінця травня, коли кількість випадків почала зростати.

Індійські студенти, що навчаються в Китаї, постраждали найбільше оскільки університети в КНР проводять онлайн-курси через китайські додатки, які були заборонені індійським урядом.

В державі також проводиться масове щеплення студентів та викладачів, і в університетах районів навіть з найнижчою статистикою захворюваності введена комендантська година та існують обмеження по пересуванню у кампусах.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210723094321645

  1. Прагнення збільшити кількість жінок-науковців на світовій арені

(University World News)

Міністерство науки і техніки Китаю та Всекитайська федерація жінок оголосили про нову політику центрального уряду щодо скорочення гендерного розриву у науково-технічному секторі, щоб збільшити кількість жінок у галузі науки, техніки математики або STEM у її прагнення стати світовою науково-технічною державою.

Наприклад, Рада стипендій Китаю має намір активно підтримувати більше жінок у науково-технічних галузях для навчання за кордоном, тоді як навчальні програми також збільшать та заохочуватимуть більше жінок брати участь у роботі міжнародних науково-технічних організацій, «та покращуватимуть їх міжнародні вплив та діяльність»

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210723152007327

  1. Підхід нульової толерантності до COVID затримує початок семестру

(University World News)

Підхід Китаю «нульової толерантності» до кластерів COVID-19 у кількох великих університетських містах, таких як Нанкін, Тяньцзінь, Пекін та Шанхай, призвів до затримок у початку нового семестру, який мав розпочатися у вересні.

В інших областях університети знову запровадили суворі правила в’їзду та виїзду з кампусу та запровадили новий контроль для студентів, які подорожують до кампусу із районів середнього та високого ризику на початок навчального року. Багато університетів посилили обмеження для кампусів, які діяли більшу частину цього року, навіть коли в країні було мало випадків COVID-19.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210806010006624

  1. Після Brexit китайські абітурієнти замінюють студентів університетів ЄС

(Bloomberg News)

Кількість китайських заяв на навчання до університетів Великобританії зараз випереджає загальну кількість потенційних студентів з Європейського Союзу, що підкреслє вплив Brexit та зростаючу залежність сектора від Китаю, навіть якщо відносини між Лондоном та Пекіном охолоджуються.

За даними британської служби прийому до університетів UCAS, кількість абітурієнтів з ЄС скоротилася на 43% до 28 400 осіб. Це порівняно з 28490 заявками з Китаю, кількість яких збільшилася більш ніж удвічі з 2017 року.

Різке зменшення кількості заявників з ЄС було “невтішним”, але очікуваним, за словами Стефані Гарріс, керівника відділу лобістської групи Університетів Великобританії. Зміни правил після Brexit означають, що студенти ЄС тепер платять більші міжнародні збори в більшості британських університетів.

Джерело інформації:

https://www.bnnbloomberg.ca/china-applicants-replace-eu-students-at-u-k-universities-after-brexit-1.1636022

  1. Високий рівень вступу до університетів Гонконгу, але багато хто подає документи в іноземні ЗВО

(South China Morning Post)

Рекордно висока частка випускників середніх шкіл Гонконгу цього року забезпечить місця в місцевих університетах на тлі падіння конкуренції. Але деякі аналітики прогнозують, що багато студентів шукатимуть вищу освіту за межами міста, частково викликане останніми політичними подіями,

Цьогорічний відсоток є найвищим з 2012 року, коли Диплом про середню освіту або DSE замінив Гонконгську атестацію про іспит на освіту та рівень А як вступний іспит до університету міста. Минулорічні 37,5% також були рекордними.

Експертів останні дані не дивують при врахуванні останніх тенденцій. Зі зменшенням кількості абітурієнтів студентів та дещо подібною кількістю місць, пропонованих місцевими університетами, (успішність), природно, буде вищою. Разом з цим зросла і частка поданих заяв до закордонних університетів.

Джерело інформації:

https://www.scmp.com/news/hong-kong/education/article/3144716/record-high-acceptance-rate-hong-kong-universities-year

  1. Результати планової оцінки домовленостей про співпрацю з іноземними установами

(South China Morning Post)

В рамках планового перегляду домовленостей про співпрацю з іноземними установами китайські органи освіти прийняли рішення припинити 286 програм співпраці між китайськими та іноземними університетами.

Перелік припинених програм був опублікований в офіційному додатку Міністерства освіти і включав партнерські відносини з елітарними установами, включаючи Лондонський міський університет, Університет Нью-Йорка та Університет Гонконгу.

Джерело інформації:

https://www.scmp.com/news/people-culture/trending-china/article/3145208/china-kills-almost-300-partnerships-elite

Японія

  1. Олімпіада висвітлює важке становище іноземних студентів

(South China Morning Post)

Оскільки близько 11 000 міжнародних спортсменів з більш ніж 200 країн їдуть до Японії на відкладену Олімпіаду з кількома позитивними тестами на COVID-19, ситуація з прикордонним контролем потрапила до центру уваги.

Більше 500 науковців з японських установ звернулися до міністра юстиції Йоко Камікаві з вимогою підвищити прозорість щодо заходів прикордонного контролю для іноземних студентів. Вони закликали міністерство знову відкрити заявки для власників довгострокових віз, а також їх партнерів та членів родини.

З квітня минулого року Японія закрила свої кордони для всіх іноземців, які не мають статусу проживання, а також заборонила подорожувати на короткий час.

Джерело інформації:

https://www.scmp.com/week-asia/politics/article/3141712/athletes-arrive-tokyo-olympics-foreign-students-

Індія

  1. Збільшення тиску уряду на академічну свободу

(University World News)

Існує ряд випадків, які свідчать про те, що втручання уряду в академічні справи стало звичайним явищем.

Та очевидно, що обмежуючи свободу вираження поглядів або породжуючи страх помсти, уряд перешкоджає поширенню знань та запобігає раціональному оцінюванню та діям.

Навіть нова Національна освітня політика 2020 року пропонує концентрацію влади уряду над вищою освітою. Комісія з вищої освіти (HEC) замінить автономну Комісію з грантів університету. HEC буде єдиним захисним органом для всієї системи вищої освіти, за винятком медичної та юридичної освіти.

Буде створена Національна рада регулювання вищої освіти при HEC, яка буде єдиним регулятором усіх елементів вищої освіти, включаючи викладання.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210719102159725

  1. Вісім зарубіжних університетів розглядають можливість відкриття кампусу

(University World News)

Щонайменше вісім університетів США, Великобританії, Австралії та Канади серйозно розглядають Індію як місце для створення міжнародного філіалу; проте глобальна пандемія COVID-19 відклала багато планів, як показало опитування провідних університетів.

Але багато зарубіжних університетів все ще тримаються політики вичікування, оскільки внутрішні норми та правила, які регулюють створення міжнародних філіалів в Індії, ще не визначені урядом.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210720100430105

  1. Загальне вступне випробування для центральних університетів призупинено

(The Hindu)

Уряд Індії відклав свою пропозицію про запровадження загального вступного випробування для вступу до всіх 45 центральних університетів на 2022-23 роки. Враховуючи ситуацію, спричинену пандемією, усі вступи до центральних університетів на 2021-22 роки відбуватимуться, як і в попередні роки, повідомила Комісія з грантів університетів.

Це стає полегшенням для частини студентів, особливо для кандидатів Делі університету, які виступали за продовження використання оцінок класу 12 як основи для вступу.

Джерело інформації:

https://www.thehindu.com/news/national/move-to-hold-common-entrance-test-cucet-for-all-central-universities-postponed/article35397279.ece

  1. Запуск Pune робить можливими онлайн-іспити під час COVID-19

(The Indian Express)

WeShine – компанія, народжена в однокімнатній квартирі, – створила набір додатків, які автоматизують процеси іспитів: від зарахування студентів та управління паперовими питаннями до маркування на екрані та обробки результатів.

За останні півтора року компанія більш ніж утричі збільшила свій бізнес, збільшивши чисельність колективу з 70 осіб до понад 200 та заснувавши присутність у 11 штатах Індії, таких як Мадх’я -Прадеш, Уттар-Прадеш та Раджастан, окрім Махараштри.

Джерело інформації:

https://indianexpress.com/article/cities/pune/pune-startup-triples-business-online-exams-covid-19-7413194/

  1. Університет Делі визнає, що студентська реєстрація складна

(The Indian Express)

Приймальна комісія Індійського університету Делі намагається остаточно вирішити питання про реєстрацію для вступу до бакалаврату. Процедура ускладнюється необхідністю очікування відповіді від (Національного агентства тестування) з приводу офіційних дат.

Джерело інформації:

https://indianexpress.com/article/cities/delhi/du-says-starting-registration-for-ug-courses-by-july-end-difficult-7402264/

  1. Карнатака розпочинає впровадження нової освітньої політики

(The Indian Express)

Уряд Карнатаки має стати першим штатом в Індії, який розпочне впровадження Національної освітньої політики – НЕП 2020.

Міністерство, видавши наказ про впровадження НЕП з цього навчального року, оголосило, що вступ до приватних та урядових коледжів у штаті буде базуватися но новому підході. Таким чином, вступ буде полегшено через Єдину систему управління університетами та коледжами.

Однак кілька експертів у галузі вищої освіти вважають, що рішення зробити це було «поспішним».

Джерело інформації:

https://indianexpress.com/article/cities/bangalore/karnataka-gears-up-to-become-1st-state-in-country-to-implement-nep-7449069/

Сінгапур

  1. Місцеві та іноземні вчені стикаються з тиском на «політично делікатні» теми

(University World News)

Хоча університети, що фінансуються державою Сінгапуру, описуються як автономні, щойно опубліковане опитування близько 200 вчених та дослідників сінгапурських університетів показало, що політичний тиск існує, але є непрямим, часто непомітним і обмеженим кількома «чутливими» сферами. Більш того, тиск інституціоналізовано таким чином, що підриває автономію університету.

У доповіді зазначається, що політичні обмеження найбільш проявляються в тому, що викладачам потрібно отримати дозвіл від своїх керівників перед спілкуванням з суспільством або пресою, а також перед запрошенням спікерів, що користуються “спірною” репутацією.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210819072225606

Пакистан

  1. Відряджені викладачі не бажають повертатися до коледжів

(Dawn)

Більшість викладачів, які займають адміністративні посади в провінційних та федеральних урядових установах у Пакистані, неохоче повертаються до своїх коледжів, незважаючи на видачу наказів відділом вищої освіти у зв’язку з нестачею викладацьких кадрів.  Мається на увазі, що вони докладають зусиль або для скасування своїх наказів про репатріацію, або для того, щоб їх перемістили в інші департаменти.

Джерело інформації:

https://www.dawn.com/news/1640680

  1. Оголошення вступного випробування хвилює студентів

(The News International)

Раптове оголошення Комісії з вищої освіти (HEC) про проведення вступного іспиту для вступу на бакалаврат до університетів у всьому Пакистані викликало стурбованість студентів.

Реклама HEC не пояснює, чи буде цей іспит обов’язковим чи ні, що ще більше розгубило студентів, оскільки це сталося в той час, коли ряд університетів вже відкрив вступ до бакалаврату та оголосив власний розклад вступних випробувань. Подібним чином, багато університетів взагалі не планували жодного вступного випробування для своїх програм загального бакалавра.

Окрім реклами, HEC використовувала свої канали у соціальних мережах, щоб оприлюднити оголошення, яке не отримало позитивної відповіді від студентів, оскільки більшість із них у своїх різких коментарях назвали іспит ще одним кроком «заробляння грошей».

Джерело інформації:

https://www.thenews.com.pk/print/878839-hec-s-move-to-hold-bs-entrance-test-worries-students

Малайзія

  1. Чи заплатив U Nottingham забагато за кампус філії Малайзії?

(University World News)

Викуп Університету Ноттінгема у його партнерів із спільного малайзійського підприємства забезпечує продовження роботи Університету Ноттінгемської Малайзії (УНМ) у цьому регіоні, де близько 650 робочих місць та 5200 студентів у кампусі Малайзії.

Але деякі ставлять під сумнів, чи 23,5 млн фунтів стерлінгів (32 млн доларів США), витрачених на викуп, є належним використанням коштів університету Великобританії, які в основному походять від студентських внесків.

Джерело інформації:

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210826155749698