контакти в галузі вищої освіти
В середині грудня 2021 р. в онлайн-форматі відбулось восьме зібрання міністрів освіти Азія-Європа (ASEMME8), в якому взяли участь близько 120 міністрів та високопоставлених посадових осіб з 50 країн, а також представники університетських груп, неурядових організацій та інші зацікавлені сторони. В ході зібрання міністри освіти домовилися активізувати міжрегіональну мобільність студентів, науковців та співробітників, оскільки глобальна пандемія дала поштовх для нових форм мобільності, включаючи віртуальні та «гібридні» обміни.
ASEMME проводиться кожні два роки, починаючи з 2008 року, для моніторингу співпраці у сфері вищої освіти між Азією та Європою, однак на цьому зібранні вперше міністри підтримали довгострокові цілі, викладені в Стратегії та Плані дій ASEM в галузі освіти на 2030 рік. Представники Тайланду охарактеризували цю Стратегію як «компас» для міжрегіонального співробітництва, який зосередився на чотирьох основних цілях: мобільність і обмін між Азією та Європою; забезпечення якості та акредитація освітніх кваліфікацій; сприяння зв’язкам освіти з бізнесом і промисловістю; навчання протягом усього життя, у тому числі в технічній та професійній освіті. Багато ініціатив у Плані дій ASEM до 2030 року були запропоновані інституціями громадянського суспільства, що свідчить про їх зростання інтересу та впливу на освітній процес ASEM.
Деякі учасники зібрання описують Стратегію до 2030 року як дещо розпливчасту і багато здійснюється на національному, а не на регіональному чи міжрегіональном рівні. У свою чергу, інші вважають, що необхідно активізувати багатостороннє співробітництво у сфері вищої освіти в той час, коли воно зменшується через пандемію, а уряди зосередились на вирішенні внутрішніх питань. Так, Бельгія завершує свій термін очільника Секретаріату ASEM, а жодна держава-член об’єднання не виступила з ініціативою очолити Секретаріат, що може поставити під загрозу реалізацію ініціатив ASEM та Стратегії освіти до 2030 року.
Міністри ASEM також домовилися про посилення інтенсивності діалогу між освітою, бізнесом і промисловістю між Азією та Європою, а також усунути перешкоди для працевлаштування в регіонах. Вони також наполягали на поширенні досвіду, який поєднує розвиток професійної компетентності з міжкультурним навчанням.
Джерело інформації: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211217085508703