Грудень 2021 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Грудень 2021 р.

За матеріалами: University World News, The Herald, AllAfrica, Daily Trust, Africa Check, IOL.

АФРИКА

  1. Завлучення африканських жінок до науки про дані

University World News

Наука про дані відіграє вирішальну роль у вирішенні проблем реального життя в африканських громадах і секторах, таких як охорона здоров’я та розвиток міст. Незважаючи на постійне збільшення кількості науковців даних в Африці, гендерний паритет і рівність у цій галузі ще не досягнуті.

Data Science Africa (DSA), низова ініціатива, спрямована на створення спільноти дослідників, які використовують науку про дані та штучний інтелект для вирішення проблем, збільшує свій вплив і охоплення на всьому континенті.

Одне з основних завдань DSA полягало в тому, щоб забезпечити залучення жінок шляхом розширення доступу до навчання, заохочення участі у заходах та моделювання наслідування під час літніх шкіл та семінарів.

Організація провела п’ятиденну конференцію на тему «Жінки та наука про дані в Африці», зосередившись на необхідності залучити більше жінок у технологічні галузі. Подія зібрала науковців, науковців, керівників університетів та експертів, але також вивела на подіум кількох жінок-лідерів у галузі науки про дані.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211114080020228

  1. Установи повинні ділитися сучасними технологіями

University World News

Тема святкуванням Дня африканських університетів, який відзначається щороку на честь створення Асоціації африканських університетів (AAU)  54 роки тому, 12 листопада 1967 року – «Створення стійких університетів на основі технологій зараз!».

Відкриваючи цьогорічні святкування Дня університетів Африки, представник AAU Саїд Бакрі Осман сказав, що мандат AAU – об’єднувати ЗВО, щоб обмінюватися досвідом та вчитися один у одного, особливо заклади, які розгорнули перспективні стратегії.

Існує потреба у впровадженні технологічних змін у вищих навчальних закладах Африки, щоб викладання та навчання стали можливими, оскільки через 20 місяців після того, як COVID-19 було оголошено пандемією, більшість африканських університетів не змогли зробити необхідні технологічні зміни

Генеральний секретар AAU Олусола Банделе Оєволе звернувся до урядів Африки з проханням підтримати розвиток національних дослідницьких та освітніх мереж, які, за його словами, важливі для надання якісних інтернет-послуг для ЗВО.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211117080536807 

  1. Міністри вищої освіти країн Африки вважають, що дослідники провалили «тест на відповідність».

University World News

Міністри освіти, науки і технологій африканських країн звинувачували вчених у проведенні досліджень, які, здавалося, створювали знання «заради них», без явної вигоди для широкого суспільства та його національних проблем.

У ході атаки на дослідницьку систему та тих, хто в ній беруть участь, група міністрів на Сьомому африканському тижні вищої освіти та трирічній конференції 2021 року регіонального університетського форуму з розвитку потенціалу в сільському господарстві (RUFORUM) у Котону, Бенін, деякі з доповідачів запропонували дослідники не проходять «тест на актуальність» у вирішенні національних проблем, у тому числі й у сфері сільськогосподарських досліджень.

Якщо академічні кола континенту хочуть, щоб їм було гарантовано посилене державне фінансування, вони повинні змінити систему досліджень і переглянути цілі дослідження, щоб продемонструвати та обґрунтувати політикам, чому потрібно виділяти більше бюджетних асигнувань на підтримку їхньої роботи.

Здавалося б, жорстка позиція в захисті від критики з боку сектору вищої освіти щодо низьких витрат урядів на дослідження та розробки та відсутності політичної волі для підтримки досліджень, міністри з Уганди, Зімбабве, Малаві, Гани, Ліберії, Бенін, Сьєрра-Леоне, Мозамбік, Камерун і Демократична Республіка Конго (ДРК) вказали, що дослідження в багатьох країнах навряд чи привернуть увагу урядів, якщо робота не була спрямована на вирішення нагальних національних проблем, і коли вона була не призначені для досягнення відчутних цілей.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211210065625160

  1. Розширена реальність робить навчання цікавим

University World News

Представники зеяких ЗВО вважають, що запровадження імерсивних технологій у формі віртуальної реальності (VR) та доповненої реальності (AR) дозволять учням взаємодіяти з модельованими об’єктами та середовищем, щоб випробувати віртуальні польові екскурсії, досліджувати фізичні простори або проходити навчання за допомогою симуляційних лабораторних вправ. вперед.

За словами д-ра Джонатана Лу, головного виконавчого директора групи Honoris United Universities, група з мережею кампусів запроваджуватиме технологічні платформи занурення в двох вищих навчальних закладах у Марокко – Школі архітектури Касабланки, та Мароканскій школі інженерних наук.

Потім його буде розгорнуто в інших коледжах та кампусах групи в Африці та за її межами.

Для досягнення цієї мети Honoris встановив партнерство з EON Reality, фірмою з Силіконової долини, яка спеціалізується на наданні академічних та галузевих знань за допомогою рішень VR/AR.

Підкреслюючи успіх партнерства, EON Reality вважає, що технології розширеної реальності – це майбутнє дистанційного навчання, оскільки вони роблять навчання цікавішим. Залучення учнів до приємного навчання підвищує їх мотивацію.

Варто зазначити, що коли перехід на дистанційне навчання став неминучим, багато студентів зіткнулися з проблемами, оскільки вони не мали пристойних ноутбуків чи смартфонів, які б дозволили їм отримати доступ до навчання.

У зв’язку з цим проблеми, пов’язані з витратами, швидше за все, залишатимуться головним недоліком впровадження VR/AR в африканських університетах, а не питання про те, чи можуть ці технології передавати знання краще, ніж традиційні способи навчання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211121141027398

  1. Африка отримує найбільшу частину від інвестицій Світового банку у вищу освіту

University World News

Аналіз поточного портфеля Світового банку у сфері вищої освіти показує, що Африка отримує найбільшу частину – 3,8 млрд. доларів США, із загальної суми близько 9,8 млрд. доларів, які інвестуються у цей сектор у всьому світі.

Очікується, що ця цифра зростатиме, сказала д-р Роберта Бассетт, глобальний керівник Світового банку у сфері вищої освіти.

Її презентація «Вища освіта в країнах Африки на південь від Сахари в часи COVID-19» була частиною конференції Африканської мережі з інтернаціоналізації освіти 25 листопада. Захід був присвячений регіональній та глобальній співпраці у сфері вищої освіти та адаптаційним стратегіям для майбутнього вищої освіти Африки після COVID-19.

Незважаючи на інвестиції Світового банку, інших спонсорів та урядів, які витрачають в середньому близько 21% своїх бюджетів на вищу освіту (порівняно з 43% на початкову та 27% на середню), поточний валовий коефіцієнт охоплення вищою освітою в Африці становить 9,4%, що є найнижчим показником у світі.

«Не дивлячись на те, що країни Африки на південь від Сахари протягом останніх 45 років подвоюють кількість студентів кожні 20 років, розрив збільшується, що викликає значне занепокоєння для тих із нас, хто підтримує інвестиції у вищу освіту», — сказала Бассет.

Щодо трансформації та майбутнього інтернаціоналізації вищої освіти в Африці, професор Олусола Ойоволе, генеральний секретар Асоціації африканських університетів, наголосив на концепції розумного університету, сказавши, що зміни є обов’язковими, а отже, потреба в новому мисленні про те, як працюють університети.

«Концепція розумного університету передбачає застосування технологічних досягнень для ефективного управління, адміністрування та надання основних функцій та послуг університету. Концепція «розумного університету» – це сфера, що швидко розвивається і представляє творчу інтеграцію інноваційних концепцій за допомогою розумного програмного та апаратного забезпечення», – сказав він.

Компоненти розумних університетів включають зацікавлені сторони університету, навчальні плани, педагогіку, програмне та апаратне забезпечення, технології, ресурси, бібліотеки, безпеку та інфраструктуру.

Оєволе додав, що африканські університети повинні прийняти концепцію розумного університету, оскільки вона має багато переваг, включаючи покращення досвіду навчання студентів і безпеку на території кампуса, зниження операційних витрат, підтримку рішень на основі даних, підвищення ефективності, гнучкості для студентів, підвищення репутації університету, і це сприяє просуванню інтернаціоналізації та мобільності знань.

Таким чином, розумні університети можуть сприяти інтернаціоналізації, яка допомагає створювати установи світового класу, що залучають іноземних студентів та співробітників до систем вищої освіти для міжкультурної освіти.

Щоб сприяти інтернаціоналізації в період пандемії, африканським університетам необхідно встановити такі програми, як миттєвий обмін студентами із зарубіжними партнерами, а також запроваджувати програми мобільності викладачів через партнерства та мережі, як віртуальні, так і інституційні.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211201220709505

  1. Африканські вчені на карті глобальних досліджень

University World News

Загалом 16 науковців з 12 університетів п’яти країн Африки були визнані впливовими дослідниками – вони увійшли до списку Clarivate 2021 року з 6602-х високоцитованих науковців з 70 країн світу.

Південна Африка має найбільшу кількість впливових науковців (вісім), за нею йдуть Єгипет (чотири), Маврикій (два) і Марокко та Нігерія (по одному).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211208135142566

АФРИКА-США

  1. Мобільність студентів між Африкою та США зменшується під час COVID

University World News

Дані, оприлюднені спільно Бюро з питань освіти і культури Державного департаменту США та Інститутом міжнародної освіти (IIE), вказують на те Пандемія COVID-19 призвела до зменшення кількості іноземних студентів з Африки, які навчаються в університетах США – з 48 679 у 2019/20 навчальному році до 45 343 у 2020/21-му (падіння на 6,85%).

Особливо пандемія вплинула на студентів, які прагнули розпочати навчання у США, оскільки в 2020/21 н.р. багато студентів не змогли поїхати на навчання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211201104738776

 

ЄГИПЕТ

  1. Університети є лідерами в програмах підтримки стартапів

University World News

Згідно з Єгипетським звітом про екосистему стартапів за 2021 рік, країна має вражаючі досягнення у сфері технологічних стартапів.

Згідно зі звітом, на сьогодні Єгипет щорічно додає до своєї екосистеми 114 технологічних стартапів на рік у порівнянні з 10 у 2015 році.

У звіті зазначено, що станом на вересень 2021 року в Єгипті функціонували щонайменше 562 технологічні стартапи, що робить його четвертою за величиною екосистемою стартапів на континенті після Південної Африки, Нігерії та Кенії.

Початківці також отримують підтримку потужної інвестиційної екосистеми. Згідно зі звітом, з 2015 року щонайменше 318 єгипетських стартапів зібрали майже 800 мільйонів доларів США, а приплив капіталу в екосистему зростає з року в рік. Щорічне фінансування, яке забезпечують компанії, значно зросло з 8,6 мільйонів доларів США до 156 мільйонів доларів США у 2020 році.

Стартапи активно працюють у різноманітних сферах, включаючи електронну комерцію, фінансові технології, електронне здоров’я, електронні технології, логістику, підбір персоналу та AI/IoT.

Майже 40% єгипетських технологічних стартапів пройшли певну форму прискорення або інкубації, що вказує на локальну екосистему підтримки, яка також включає уряд, корпорації та університети.

Згідно зі звітом, Єгипет займає лідируючі позиції, коли мова йде про програми підтримки стартапів під керівництвом університетів, з безліччю ініціатив, які виходять за рамки простого пропонування курсів з бізнесу та підприємництва. Кілька ЗВО запровадили ініціативи, які надають стартапам на ранній стадії доступ до навчання, наставництва, мереж і навіть фінансування.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211204092229737

 

ЗАМБІЯ

  1. Звіт свідчить про зниження кількості студентів під час COVID

University World News

Управління вищої освіти повідомляє, що кількість студентів університетів як у державних, так і в приватних університетах Замбії впала більш ніж на 4%, зі 119 272 у 2019 році до 114 049 у 2020 році, оскільки закриття університетів через COVID-19 скоротило набір студентів.

Що стосується кадрового забезпечення, то створення нових університетів збільшило кількість академічного персоналу на 25% з 4189 у 2019 році до 5256 у 2020 році. Із загальної кількості академічного персоналу 2197 працювали в державних університетах, а 3059 – у приватних університети.

Чоловічий академічний персонал продовжував домінувати в державних університетах. З 2197 академічних працівників лише 598 були жінками. Подібний стан справ спостерігається і в приватних закладах, де лише 811 співробітників із 3059 були жінками.

У звіті йдеться, що, хоча сектор вищої освіти Замбії переживає величезне кількісне зростання, воно обтяжується поганою кадровою ситуацією в університетах, низькими результатами досліджень і непропорційно малою кількістю пропонованих програм навчання STEM.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021120813061562

 

ЗІМБАБВЕ

  1. Вища освіта для реалізації програми розвитку

The Herald

Уряд ініціював сміливі програми побудови економіки для досягнення Бачення 2030 (Vision 2030), а ЗВО розглядаються як ключ до реалізації цього національного порядку денного за допомогою інновацій, науки і технологій, сказав президент Зімбабве Еммерсона Мнангагва.

Президент ще раз підкреслив важливе значення, яке приділяється вищій освіті в Національній стратегії розвитку 1 (NDS1) і необхідність трансформації цього сектору через концепцію Освіта 5.0.

Він зробив акцент на застосуванні наукових досліджень та промислових інновацій на природних ресурсах Зімбабве, щоб рухатися вперед у переробці та створенні нових продуктів.

https://www.herald.co.zw/higher-education-to-drive-development-agenda/

 

КЕНІЯ

  1. Кенія послаблює критерії вступу до університетів

University World News

З наступного року Кенія буде використовувати нові критерії вступу до університетів, які, як очікується, розширять можливості навчання для студентів.

Центральна служба навчання університетів і коледжів Кенії (KUCCPS), розробило нову структуру, яка пом’якшує комбінації навчальних предметів, за знаннями з яких студенти  допускаються до певного курсу.

Це означає, що тепер студентам буде легше вибирати курси, які вони хочуть вивчати, і, що ще важливіше, дозволить їм отримати доступ до програм на свій вибір на основі прохідних балів з предметів.

Прихильники нової моделі стверджують, що вона значно покращить доступ до університетської освіти і, що ще важливіше, надасть ринку праці більше необхідних навичок, особливо в технічних галузях.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021112121303488

НІГЕРІЯ

  1. Безробіття: занадто багато випускників борються за занадто мало робочих місць

University World News

Дані Світового банку показують, що відсоток безробітних нігерійців з вищою освітою становив 13,69% у 2016 році та 15,3% у 2019 році.

Нездатність Нігерії залучити значну частину  молоді шляхом створення робочих місць може призвести до соціальної дислокації. Жахлива ситуація з безробіттям, з якою стикаються багато випускників та тих, хто має вищу освіту в країні, викликає широке занепокоєння в країні.

Міжнародна організація праці (МОП) пов’язує безробіття в Нігерії зі  збільшенням кількості випускників шкіл без відповідних можливостей працевлаштування, мораторієм на працевлаштування в багатьох установах державного та приватного секторів та триваючою втратою робочих місць у обробному та нафтовидобувному секторах.

У звіті Нігерійського плану дій щодо зайнятості молоді на 2021-24 роки Федерального міністерства молоді та розвитку спорту, опублікованому в серпні 2021 року, підтверджується, що рівень безробіття зростає: «станом на 2020 рік (2 квартал) безробіття серед молоді (15-34 роки) становило 35%. Ще 28% молодих людей серед робочої сили вважалися неповно зайнятими (працюють 20-39 годин на тиждень), а 37% працювали повний робочий день (40 і більше годин на тиждень)».

Хамзат Лавал, засновник і виконавчий директор Connected Development (CODE) і засновник панафриканського руху, що керується даними Follow The Money, вважає, що освіта недофінансована, звідси низька якість випускників.

 «Бюджет на освіту Нігерії нині нижчий за рекомендацію ЮНЕСКО в 15-20%».

Пропонований бюджет на освіту (у 2022 році) є найнижчим з моменту вступу на посаду нинішньої адміністрації на чолі з президентом Мухаммаду Бухарі в 2015 році. Із запропонованого бюджету в розмірі 39,9 мільярдів доларів США сектор отримує 1,7 мільярда доларів США, 4,3% національного бюджету та значно нижче рекомендованих ЮНЕСКО 15-20%.

У Нігерійському плані дій щодо зайнятості молоді на 2021-2024 рр. викладено кілька кроків для стримування безробіття серед випускників у країні, щоб допомогти щонайменше 50% безробітних випускників.

Також планується комплексна освітня реформа, в тому числі шляхом впровадження підприємництва, інновацій, етики, життєвих і цифрових навичок у шкільні та навчальні програми.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211113143735211

  1. Президент радить університетам шукати альтернативне фінансування

AllAfrica

Президент Мухаммаду Бухарі закликав університети шукати інші джерела фінансування, оскільки субвенції федерального уряду не можуть задовольнити їхні потреби. Разом з тим він сказав, що уряд знайде тривалі рішення проблем, які стоять перед університетами та національним сектором освіти.

https://allafrica.com/stories/202112010028.html

  1. Виявлено понад 706 000 незаконних зарахувань

Daily Trust

Нігерійська Обєднана рада по прийому та зарахуванню в ЗВО (Joint Admissions and Matriculation Board – JAMB)  з 2017 по 2020 рік виявила 706 189 незаконних вступів до університетів, коледжів та інших ЗВО.

Однак міністр освіти Адаму Адаму погодився на прохання JAMB надати останній шанс для порушників.

https://dailytrust.com/jamb-uncovers-over-706000-illegal-admissions

  1. США допоможе Нігерії в покращенні освіти

Daily Trust

Під час зустрічі віце-президента Ємі Осінбаджо та держсекретаря Сполучених Штатів Ентоні Блінкена Нігерія та США підписали угоду вартістю 2,17 мільярдів доларів для покращення доступ до якісної освіти, охорони здоров’я та інших послуг.

https://dailytrust.com/nigeria-us-sign-2-17bn-deal-on-education-health-others

  1. Нові правила вступу до ЗВО в Нігерії

Africa Check

Нещодавно органи освіти Нігерії внесли значні зміни до прийому студентів до закладів вищої освіти.

На зустрічі високого рівня з питань політики Об’єднана рада по прийому та зарахуванню в ЗВО (JAMB) оголосила, що цього року не буде національного граничного значення для вступу.

Щороку рада проводить Єдиний іспит здобуття вищої освіти (UTME), який оцінює здібності та придатність кандидатів до вищої освіти. Оцінка кандидата на іспиті визначає, чи буде він зарахований до бажаного навчального закладу.

Цьогорічні зміни в політиці означають, що університети, політехнічні та освітні коледжі тепер можуть самостійно визначати мінімальний бал UTME.

https://africacheck.org/fact-checks/factsheets/factsheet-understanding-nigerias-new-varsity-admission-rules

  1. Приватні університети мають хороші результати в національних рейтингах Нігерії

University World News

Нігерія оприлюднила результати своєї національної системи рейтингу для університетів, щоб підвищити якість та підвищити конкурентоспроможність серед національних університетів.

Перше місце серед 113 закладів посів Університет Ібадану, за ним йдуть університети Спасителя та Конвенант.

До списку 10 найкращих університетів 2021 року входять п’ять приватних університетів (Університет Спасителя, Університет Ковенант, Університет Афе Бабалола, Університет Бебкока та Університет Лендмарк), три федеральні університети, які фінансуються федеральним урядом (Університет Ібадану, Федеральний університет). Технологічний університет Акуре та Університет Ілоріна) та два державні університети (Технологічний університет Ладоке Акінтола та Університет Едо), які фінансуються на державному рівні.

Нігерія була першою африканською країною, яка у 2001 році запровадила рейтингування університетів, за нею пішли Єгипет і Лівія. Рейтингова система Кенії знаходиться в стані розробки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211215043716866

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Взаємодія уряду зі студентськими лідерами

University World News

Департамент вищої освіти, науки та інновацій Південної Африки у співпраці з Південноафриканською спілкою студентів (SAUS) і Polisee Space, консультаційною організацією з питань публічної політики, провели семінари з розвитку потенціалу студентського лідерства для нових студентів. Обрані студентські представницькі ради (SRC) 26 вищих навчальних закладів Південної Африки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211122113455561

  1. Блейд Нзіманде захищає підвищення критеріїв для отримання студентами фінансової допомоги

IOL

Міністр вищої освіти Блейд Нзіманде відстоює рішення уряду підвищити критерії відбору для студентів Національної схеми фінансової допомоги студентам (NSFAS).

Уряд хоче, щоб студенти NSFAS здали не менше 75% своїх модулів, щоб претендувати на фінансування з 2023 року.

Нзіманде потрапили під критику боку студентів і деяких опозиційних партій, які заявили, що це намагання виключити студентів з університетів.

Однак Нзіманде заперечує критику, заявляючи, що це забезпечить студентам отримання дипломів у рекордні терміни.

https://www.iol.co.za/news/politics/blade-nzimande-defends-75-eligibility-criteria-for-nsfas-students-3d764dd4-ae93-4a7e-8b9c-864696aa8a4f

РУАНДА

  1. Освітній сектор зобов’язується забезпечити якість

University World News

В Руанді є близько 40 ЗВО, більшість з яких приватні. За останні три роки Міністерство освіти закрило 10 університетів через проблеми з якістю.

Університети звинувачують у тому, що вони наймають неадекватний персонал, мають недостатні та неадекватні засоби навчання та погане фінансове управління. У 2020 році чотири університети були закриті через те, що вони не відповідали мінімальним вимогам.

У зв’язку з цим відбулась зустріч всіх зацікавлених сторін, включаючи посадових осіб Ради вищої освіти та Міністерства освіти Руанди. Вона була зосереджена на процесі внутрішнього забезпечення якості, спрямованому на підвищення обізнаності та спроможності менеджерів із забезпечення якості, академічних реєстраторів та керівників університетів щодо «Ролі внутрішнього забезпечення якості в інноваційному викладанні та навчанні у вищій школі».

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211123213502368

СУДАН

  1. Університети виступають проти перевороту

University World News

Університети Судану та їхні академічні та студентські спільноти взяли на себе провідну роль у протесті проти військового перевороту 25 жовтня та у вимаганні повернення до цивільного правління та демократичного шляху.

«Ми рішуче засуджуємо репресивні заходи, які панували в Судані після перевороту 25 жовтня, очолюваного генерал-лейтенантом Абдель Фаттахом Аль-Бурханом, включаючи насильство, жорстокість, вбивства, зникнення, арешти, катування, звільнення зі служби, конфіскацію свобод, і відключення Інтернету», – йдеться у заяві Ради університетів.

За словами групи, вони працюватимуть над відновленням конституційної легітимності в Судані.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021111508271682