З розвитком інформаційних технологій і особливо під впливом глобальної пандемії COVID-19 значного поширення отримали розумна освіта та навчання (Smart Education and Learning). Згідно прогнозних даних глобальний ринок смарт-освіти у 2024 році складатиме 994 млрд. USD.
Розумна освіта та навчання – це електронні освітні технології з використанням навчальних застосунків та програмного забезпечення, які забезпечують студентам універсальний підхід до навчання і передбачають зміну парадигми доступу до освіти.
Розумна освіта використовує найновіші досягнення, які допомагають викладачам та студентам готуватися самостійно, і реалізується за допомогою таких методів, як віртуальне середовище навчання, віртуальний клас, смартфони тощо. Розумні освітні та навчальні рішення акцентують увагу на застосуванні мобільних інструментів і зосереджуються на мобільності учня. Крім того, вони забезпечують гнучкий процес навчання, який замінює традиційні методи навчання в класі. Вже багато освітніх закладів віддають перевагу концепції розумної освіти, впроваджуючи високотехнологічні методи навчання, такі як розумні зошити, дошки тощо.
Завдяки розумній освіті та навчанню студенти можуть співпрацювати з іншими студентами через віртуальні навчальні платформи, брати участь у дискусіях для вирішення запитів. Студенти також можуть оцінювати себе у своїй області та перевіряти результати навчання.
Розумна освіта дозволяє фахівцям покращувати стиль викладання відповідно до потреб студентів, робити постійні вдосконалення з урахованнямїх індивідуальних побажань.
Згідно зі звітом, нещодавно опублікованим компанією Allied Market Research, ринок розумної освіти та навчання в Азії на сьогодні оцінюється в 43,36 млрд. USD і, як очікується, до 2030 року досягне 369,34 млрд. USD, демонструючи середній темп приросту 23,6% на рік. У звіті наводиться поглиблений аналіз головних інвестиційних кишень, стратегій досягнення успіху, рушійних сил і можливостей, обсягу та потенціалу ринку, конкурентного сценарію та мінливих ринкових тенденцій.
Спалах пандемії змінив місце поширення цифрових технологій із збільшенням трафіку даних. Цей фактор позитивно сприяв розвитку ринку розумної освіти та навчання в Азії.
Більше застосування адаптивних та змішаних підходів до навчання, швидше за все, збережеться і після пандемії.
Зростання попиту на рішення для електронного навчання з боку шкіл та університетів стимулює зростання азійського ринку інтелектуальної освіти та навчання. З іншого боку, деякі проблеми з безпекою та конфіденційністю, а також висока вартість впровадження певною мірою стримують зростання. Проте, як очікується, поява тенденції «принеси свій власний пристрій» та зростаюча концепція віртуальних шкіл створять можливості отримати прибуток ключовим гравцям галузі.
Азійський ринок розумної освіти та навчання аналізується за компонентами, режимами навчання, кінцевими користувачами та країнами.
Виходячи з компонентів, сегмент апаратного забезпечення становив більше двох п’ятих загальної частки ринку в 2020 році, і, як очікується, буде лідирувати до кінця 2030 року. З іншого боку, за прогнозний період сегмент послуг матиме найшвидший річний темп приросту у 27,3%.
Виходячи з режиму навчання, сегмент навчання під керівництвом віртуального інструктора склав більше однієї п’ятої частини загального доходу ринку в 2020 році, і, як очікується, до 2030 року стане основним. Сегмент адаптивного навчання, з іншого боку, буде очікувати найшвидший темп зростання 27,9% протягом прогнозного періоду.
Виходячи з країни – у 2020 році основну частку займав ринок Китаю, залучивши близько половини азіатського ринку інтелектуальної освіти та навчання. Водночас з 2021 по 2030 рік найшвидший темп приросту у 29,4%на рік демонструватиме ринок Індії.
Провідні учасники ринку, зазначені у звіті – компанії Adobe Systems, Cisco Systems, Educomp Solutions, NIIT, Blackboard, Ellucian Company LP, Abans Group, SMART Technologies, Unit4 та Saba Software. Ці гравці, щоб зміцнити свою позицію в галузі, використовують різні стратегії – розширення охвату, партнерство, співпрацю, організацію спільних підприємств та ін.