Рамкова конвенція Організації Об’єднаних Націй про зміну клімату зазначає, що наша планета стикається з потрійним викликом – зміною клімату, забрудненням довкілля та втратою біорізноманіття. У шостому оціночному звіті Міжурядова група експертів зі зміни клімату підкреслює, що «зміна клімату є загрозою для добробуту людей і здоров’я планети». Вона також застерігає, що без негайних і глобальних дій буде втрачено коротке вікно можливостей, щоб забезпечити придатне для життя середовище і стійке майбутнє для всіх.
Освітяни, що працюють у міжнародної сфері, несуть особливу відповідальність у цьому відношенні. Міжнародні подорожі, особливо повітряним транспортом, викликають велике і зростаюче занепокоєння через дуже високий рівень викидів вуглецю, пов’язаних з цим видом транспорту. Ці та інші питання у квітні 2023 року обговорювались в рамках Тижня кліматичних дій, організованого Мережею кліматичних дій для освітян-міжнародників (CANIE). CANIE проводить різноманітні ініціативи, включаючи серію бесід під назвою «Кліматичні діалоги».
Коли йдеться про зміну клімату, освітяни-міжнародники є частиною проблеми, але також можуть бути частиною її рішення, особливо якщо вони об’єднаються як сектор і візьмуть на себе зобов’язання рухатися до більш стійких практик інтернаціоналізації. Освітяни повинні діяти відповідально і етично, проявляючи емпатію, солідарність, турботу і піклування про людей і планету, навіть якщо це може вимагати відмови від привілеїв, певні труднощі і складний вибір.
Як зазначалося на Тижні кліматичних дій CANIE, освітяни-міжнародники повинні розглянути, як можна співпрацювати, впроваджувати інновації та навчати, щоб здійснити кроки для перетворення міжнародної освіти на стійку сферу у вирішення питання захисту клімату.
Джерело інформації: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20230509150902532