Понад 75 керівників університетів з 16 країн світу зустрілися 16-17 березня у токійському Університеті Кейо і закликали лідерів G7 інвестувати в освіту з питань миру і безпеки на всіх рівнях. “Університети повинні підтримувати дослідження з питань миру і безпеки”, – йдеться у заяві університетів, відомій як “Токійська заява”.
Цей меседж буде переданий політичним лідерам на майбутньому саміті “Великої сімки” (G7) найбільших економік світу, який відбудеться в Японії в Хіросімі у травні 2023 р.
Заява, прийнята президентами університетів, була передана прем’єр-міністру Японії Фуміо Кісіда 15 березня, як представнику приймаючої сторони G7.
Заклик до активної миротворчої ролі вищої освіти з боку Альянсу U7+, що об’єднує керівників університетів з п’яти континентів, набуває особливого значення в той час, коли світові держави намагаються стримати війну в Україні та на тлі зростання дипломатичної напруженості між Заходом і Китаєм. Інші поточні конфлікти, такі як війна в Сирії, також потребують термінового вирішення.
Науковці відзначили рішення Японії провести травневий саміт G7 у Хіросімі як такий, що посилює міжнародне послання миру. Хіросіма, разом з Нагасакі, пережила жах атомного бомбардування союзними військами в 1945 році і тепер очолює заклик до заборони ядерної зброї в усьому світі.
Учасники зустрічі визначили нову еру освіти з питань миру і безпеки як пошук інноваційних досліджень, спрямованих на вирішення нових проблем – прикладом цього є включення до порядку денного досліджень з кібербезпеки, спрямованих на зменшення ризику підриву роботи урядів хакерами.
Однак роль університетів у забезпеченні миру і безпеки набагато ширша, ніж дипломатія і оборона. У Токійській заяві підкреслюється, що “уряди G7 повинні інвестувати в освіту, яка сприяє більш глибокому транскордонному і міжкультурному розумінню, працюючи з університетами для підвищення мобільності студентів у глобальному масштабі шляхом зменшення візових і фінансових бар’єрів”. Конференція вказала на необхідність для урядів вжити заходів для зменшення візових та фінансових бар’єрів для студентів та науковців у зонах конфліктів.
У документі також підкреслюється важливість захисту академічної свободи в умовах конфліктів і посилення авторитарних урядів.
Джерело: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2023032013025263