Травень 2021 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Травень 2021 р.

За матеріалами: University World News, The PIE News, Egypt Independent, PUNCH, The Nation, Business Daily, Morocco World News, The World Bank, The New Times.  

АФРИКА

  1. Африканські студенти в Індії просять допомоги у своїх урядів

University World News

Поглиблення кризи COVID-19 поставило африканське співтовариство вищих навчальних закладів в Індії у стан підвищеної готовності і привернуло увагу індійських університетів до захисту своїх студентів та викладачів, у тому числі тисяч африканських студентів.

Асоціація африканських студентів в Індії (AASI) закликала університети, посольства та інші організації, які займаються вищою освітою, підтримувати іноземних студентів та допомагати їм отримати щеплення.

За даними AASI, близько у 500 індійських державних та приватних університетах навчаються понад 2 000 африканських студентів, причому до п’ятірки країн, найбільше представленими іноземними студентами в Індії, входять Судан та Нігерія.

Крім того, в Індії навчаються студенти з Кенії, Танзанії, Уганди, Руанди, Замбії, Ефіопії та Бурунді, і вони обрали навчання в Індії бо воно є більш доступним.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210503074755492  

  1. DAAD Africa надає 2,5 млн Євро на стипендії для біженців

The PIE News

Німецька програма академічних обмінів (DAAD), яка співпрацює з Агентством ООН з питань біженців, розпочала фінансування підготовки магістрів, яке буде націлено на біженців, які проживають у Східній Африці.

Стипендіальна програма реалізується за ініціативи “Лідерство для Африки” та підтримується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини у розмірі 2,5 млн. Євро щороку.

Програма розпочалась із присудження 51 стипендії студентам, серед яких 19 біженців, які проживають у країнах Східної Африки Ефіопії, Кенії, Уганді та Судані.

https://thepienews.com/news/daad-africa-masters-scholarship-scheme-benefit-refugees/

  1. Африці необхідна вища освіта в галузі освоєння космосу

University World News

На думку експертів Африка відстає в плані космічної діяльності, і першопричиною є брак космічної вищої освіти у багатьох країнах континенту.

Африканські країни не прийняли космічну освіту, незважаючи на значні можливості розвитку сектору. Лише декілька країн, включаючи Південну Африку, пропонують вищу освіту щодо космічних досліджень у більш широкому контексті.

Кілька африканських країн через свої вищі навчальні заклади активно працюють у галузі космічної науки. В березні Туніс запустив свій перший супутник Challenge ONE.

Станом на червень 2020 року 11 африканських країн (Алжир, Ангола, Єгипет, Ефіопія, Гана, Кенія, Марокко, Нігерія, Руанда, ПАР та Судан) успішно вивели на орбіту 41 супутник, з них 29 були виготовлені іноземними компаніями, а 12 супутників були розроблені місцевими африканськими інженерами.

Нігерія сподівається випустити свого першого космонавта – мету, яку також поставили перед собою Марокко та Єгипет.

Наявність успішних космічних програм дозволить стимулювати розвиток економіки країн Африки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210526190550639

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Університет призначає першу чорношкіру жінку деканом в галузі машинобудування

University World News

Технологічний університету Тшване вперше призначив темношкіру жінку – доктора Муконделелі Грейс Канакана-Катумбу виконавчим деканом факультету інженерії та міської забудови. Вона має намір здійснити колосальні зміни, щоб позиціонувати факультет як провідну інженерну школу Південної Африки.

За даними Times Higher Education World University Rankings for Engineering, Технологічний університет Тшване (TUT) посідає друге місце в ПАР. У світовому рейтингу він попадає в групу від 301 до 400.

“Інженерний факультет TUT зараз є одним з найкращих у Південній Африці, і я вважаю, що моя роль декана полягає в тому, щоб просувати його на ще більші висоти”, – сказала доктор Канакана-Катумбу під час онлайн-інтерв’ю.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210504042258474

 

ЄГИПЕТ

  1. Буде відкрито шість нових технологічних університетів

Egypt Independent

Єгипет створить шість нових технологічних університетів по всій країні, заявив міністр вищої освіти та наукових досліджень Халед Абдель Гаффар.

Під час інспекції Технологічного університету в Олександрії Абдель Гаффар пояснив, що ці технологічні університети значною мірою сприятимуть забезпеченню внутрішнього та зовнішнього ринку праці добре підготовленими кваліфікованими випускниками.

https://www.egyptindependent.com/egypt-to-establish-six-technological-universities/

  1. Кількість єгипетських студентів у США збільшується

Egypt Independent

США були одним з найпопулярніших місць серед єгипетських студентів для отримання вищої освіти, причому за останнє десятиліття їх кількість зросла на 76% – з 2181 у 2010/11 н. р. до 3859 у 2019/20 н. р.

Багато студентів залишаються в Єгипті, щоб навчатися за програмою стипендій Державного університету, що фінансується USAID за рахунок Американсько-Єгипетської ініціативи вищої освіти. Стипендія має на меті розширити підготовку спеціалістів для секторів Єгипту, важливих для економічного розвитку країни.

Стипендія надається випускникам середніх шкіл для відвідування державних університетів, одночасно беручи участь у навчанні лідерів, плануванні кар’єри, стажуванні, громадських роботах та навчанні за кордоном.

https://www.egyptindependent.com/number-of-egyptian-students-in-the-us-increases-76-in-10-years-erudera/

 

НІГЕРІЯ

  1. Розширення приватного сектору вищої освіти в Нігерії

University World News

Національна комісія університетів Нігерії (NUC) продовжила значне розширення приватного сектора вищої освіти в Нігерії, надавши тимчасові ліцензії 20 новим приватним університетам. Це дозволяє збільшити кількість приватних університетів у Нігерії до 99, а загальну кількість університетів у країні до 197.

Затвердження нових університетів прагне задовольнити зростаючий попит на вищу освіту.

Нещодавно затверджені університети обслуговуватимуть найбільш густонаселену країну Африки, в якій у 2019 році налічувалось 201 мільйон жителів, а річний приріст становив 2,6%.

NUC контролюватиме стандарти та оцінку якості в цих нових установах, видаючи тимчасові ліцензії на основі продемонстрованих на сьогодні стандартів, які перевірятимуться шляхом періодичних оцінок.

NUC також буде акредитувати курси, які пропонують університети на основі їх компетенції. Департаменти або факультети, які не відповідають цим стандартам, можуть бути позбавлені акредитації на певні курси.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210526070830104

 

  1. 8000 студентів університетів Нігерії пройдуть навчання по працевлаштуванню

PUNCH

Державний офіс спеціального радника з питань освіти Нігерії оголосив, що додатково буде проведено підготовку 8000 студентів випускних курсів з питань підприємництва та працевлаштування за програмою Jobs Initiative Lagos (JIL).

Минулого року було підготовлено 25 000 студентів, а завдяки навчанню JIL тепер вони стали роботодавцями або працівниками в авторитетних організаціях.

“Студенти отримають нові затребувані на ринку знання, м’які навички, бізнес-інструменти та зміну мислення – це дозволить їм отримати право на обрану кар’єру у світі, керованому технологіями».

https://punchng.com/8000-varsity-students-get-employability-training/

 

  1. 37 технічних коледжів Нігерії досягли успіху, незважаючи на COVID-19

The Nation

На академічну сесію 2019/2020 серйозно вплинула пандемія COVID-19. Тим не менше, студенти-випусники все одно повинні були здавати ЗНО.

Однак близько 37 державних технічних коледжів, які подали заявки на програми майбутніх робітників, що фінансуються Фондом відкритого суспільства через Центр досліджень та проектів розвитку, змогли успішно підготуватись до Національної експертизи ділових сертифікатів, яку проводить Національна комісія з питань бізнес-технічних експертиз

Коледжі отримали кошти для організації додаткових занять, залучення кураторів, придбання підручників та забезпечення обладнання та засобів для профілактики COVID-19.

Зусилля, спрямовані на отримання молоді професійних навичок, сприятимуть економічному зростанню, підприємництву та працевлаштуванню.

https://thenationonlineng.net/how-37-tech-colleges-excelled-despite-covid-19

 

КЕНІЯ

  1. Аналітичний центр, створений для порятунку університетів від фінансових негараздів

University World News

Уряд Кенії призначив потужну команду інтелектуалів та адміністраторів університетів, щоб запропонувати конкретні рішення щодо того, як вивести державні університети з фінансового безладу, в який вони зараз занурені.

Кенійські університети перебувають у фінансовій кризі і не можуть ефективно виконувати свої фінансові зобов’язання. Криза – це не тимчасова нестабільність, це постійне явище, яке вимагає втручання уряду.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210508155630591

  1. COVID-19 потребує переосмислення стажування

University World News

Пандемія COVID-19 серйозно вплинула на процес стажування, що є базовим елементом та необхідною умовою кваліфікації в багатьох коледжах та університетах, і вимагає перегляду закладами вищої освіти.

Багато коледжів та університетів вимагають, щоб до закінчення навчання студенти пройшли стажування, аби заохотити їх до використання можливостей навчання на основі досвіду, які могли б допомогти у розвитку навичок та компетентностей, необхідних на робочих місцях.

Африканський науково-дослідний інститут вищої освіти організував віртуальну зустріч про вплив пандемії на програми стажування у вищих навчальних закладах Кенії. На ній говорилось, що COVID-19 порушив доступність, проходження та оцінку стажувань,  оскільки у різних галузях стажування відмінялось, причому не лише в Африці, але й глобально. Це, по суті, затримало випуск студентів..

Хоча деякі університети орієнтовані на віртуальне навчання, вони не завжди можуть відповідати на проблеми, пов’язані зі стажуванням. Сюди входили відсутність достатнього спілкування зі студентами та організаціями щодо стажування та відсутність політики щодо керівництва віртуальними стажуваннями та оцінкою студентів, які працюють віддалено, відсутність інформації (або бази даних) організацій, які приймали стажерів на дистанційне стажування та неготовність викладачів до процесів віртуального стажування.

Усі перераховані вище фактори заважають офіційній зайнятості в Кенії, за винятком фінансового та страхового секторів, які зазнали меншого впливу.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210526094934371

  1. Студенти кенійських університетів постраждали від скорочення державного фінансування

Business Daily

Обсяг періодичних грантів для державних університетів зменшились до 53 % за рахунок стагнації державного фінансування, зменшивши середню суму, яка припадає на одного студента.

“Зараз ми фінансуємо державні університети на рівні 53,77% порівняно з 60,7% у попередньому році та 66,4% у 2018 році”, – сказав виконавчий директор Ради з фінансування університетів (УФБ) Джеффрі Монарі.

Протягом 2019-2021 р.р. кількість студентів, що фінансуються державою, зросла на 38 228 і становить 271 446, тоді як затверджений бюджет за цей період збільшувався повільнішими темпами на 35 млн USD і становить 390 млн USD.

https://www.businessdailyafrica.com/bd/corporate/varsity-students-hit-by-cuts-in-state-funding-3423844

ЕФІОПІЯ

  1. Амбіційний план розширення власних докторських програм (Ефіопія)

University World News

Міністерство науки та вищої освіти Ефіопії представило новий проект, згідно з яким до кінця 2025 р. в країні планується підготувати 5 000 кандидатів наук.

Ця ініціатива, визначена як Home-Ggrown Collaborative PhD Programs (HCPPs), частково є реакцією на невдоволення уряду станом підготовки в країні докторів наук (PhD) та відповіддю на виникаючу потребу у фахівцях високого рівня, зумовлену вимогами нової економічної політики країни.

Під час церемонії запуску, що відбулася в Університеті Аддис-Абеби, міністр науки та вищої освіти д-р Самуель Уркато зазначив, що HCPPs є одним з флагманських проектів міністерства, спрямованих на досягнення успіху в розвитку вищої освіти та підготовки викладачів.

Підготовка докторів наук в Ефіопії за останні десять років продемонструвала значне покращення. Якщо на 2006–2007 рр. в країні було підготовлено всього 31 PhD, то до 2020 р. це число становило 5 000. Підготовка докторів відбувалась також і за кордоном, де ефіопські студенти навчались згідно платних програм та отриманих грантів.

Однак досягнення завжди відставали від зростаючих потреб у висококваліфікованих людських ресурсах. Рівень щорічного випуску кандидатів наук залишається проблемою. Наприклад, на національному рівні останнім часом ступінь PhD щорічно отримували лише близько 500 молодих науковців. Хоча сектор вищої освіти потребує, щоб 30% співробітників мали ступінь доктора наук, його має лише 14% викладачів ефіопських університетів.

Проектом HCPPs визначено 67 кандидатських програм для навчання за п’ятьма пріоритетними для Ефіопії напрямами – сільське господарство, виробництво, гірничодобувна промисловість, ІКТ та туризм.

В Міністерстві науки та вищої освіти планується створити загальнонаціональний координаційний офіс, відповідальний за сприяння національній співпраці шляхом залучення всіх зацікавлених сторін.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210511142758705

МАРОККО

  1. Марокко виділяє стипендії для африканської молоді

Morocco World News

Міністерство вищої освіти Марокко оголосило про початок програми “Марокканські стипендії для африканської молоді”, призначеної для африканських студентів, які бажають здобути вищу освіту в країні.

Пропонуючи стипендії африканській молоді, Марокко прагне закріпити свої позиції континентального лідера у галузі вищої освіти.

Міністерство вищої освіти пропонує 303 стипендії за 119 спеціальностями. Африканські студенти в Марокко отримають також соціальну підтримку.

Програма також є частиною реалізації плану Марокко в рамках Рамкового закону 51-17 Міністерства освіти щодо створення континентального та регіонального центру для вищої освіти та наукових досліджень.

https://www.moroccoworldnews.com/2021/05/341956/morocco-launches-303-fully-funded-scholarships-for-african-youths/

  1. «100 кандидатів наук для Африки»: Марокко серед найбільш представлених країн

Morocco World News

В рамках ініціативи Політехнічного університету Мохаммеда VI (Марокко) і Федеральної політехнічна школа Лозанни (Швейцарія) «Досконалість в Африці» (Excellence in Africa – EXAF) було оголошено перший конкурс проектів програми «100 кандидатів наук для Африки»: Видатним студентам, які бажали скористатися цією стипендією для здобуття ступеня кандидата наук в африканській установі , рекомендувалось подати заявку. Це сприятиме побудові їхньої кар’єри та дозволить посилити їхній економічний та соціальний вплив в Африці.

Найбільше заявок отримали марокканські університети – 70 заявок за програмою. Серед інших сильних країн – Бенін, єдина інша франкофонська країна у списку,  66 студентів, які подали документи на докторантуру за цією ініціативою, Нігерія – 93, Південна Африка – 91 та Кенія – 69. Загалом у програмі представлено 37 країн Африки.

“Велика кількість заявок відображає прагнення нашої африканської молоді відповідати викликам розвитку нашого континенту”, – сказав Хічем Ель Хабті, президент Політехнічного університету імені Мохаммеда VI та співдиректор програми EXAF. “Наше зобов’язання полягає в тому, щоб надати свої навички та ресурси на службу цим молодим людям для підтримки розвитку досліджень та інновацій в Африці”.

https://www.moroccoworldnews.com/2021/06/342712/100-phds-for-africa-morocco-among-most-represented-countries

ЗІМБАБВЕ

  1. Збільшені інвестиції у вищу освіту Зімбабве, необхідну для економічного зростання, розвитку людського капіталу

The World Bank

У Звіті про аналіз сектору вищої освіти в Зімбабве–- Zimbabwe Higher and Tertiary Education Sector Analysis Report  зазначається, що необхідні масштабні реформи, щоб перетворити урядове бачення освіти на конкретний набір програм та проектів для прискорення економічного відновлення та зменшення соціально-економічних диспропорцій,

Звіт розроблено Світовим банком та Міністерством та вищої освіти, Департамент інновацій, науки та технологій (MHTEISTD), у ньому відзначаються постійні зусилля, спрямовані на реформування, які Департамент розпочав у рамках своєї стратегії “Освіта 5.0” щодо пожвавлення вищої освіти через п’ять наріжних каменів: викладання, дослідження, громадські служби, інновації та індустріалізація.

Звіт також показує, що протягом останнього десятиліття Зімбабве підтримував високий рівень державних витрат на освіту, включаючи витрати на вищу освіту, порівняно з розмірами економіки. Проте макроекономічні виклики за останні два роки суттєво скоротили витрати на освіту як у відсотках від загальних державних витрат, так і у відсотках від валового внутрішнього продукту.

Аналіз освіти підкреслює нещодавню діагностику Світового банку цифрової економіки для Зімбабве, розпочату в травні, яка показала, що Зімбабве стикається зі значним дефіцитом кваліфікації в науково-технічних робочих місцях, включаючи цифрові навички. Дослідження цифрової трансформації африканської економіки наголошують на важливості для Зімбабве подальшого розвитку наукових, технологічних, інженерних та математичних програм.

 «Цифрова економіка отримує енергію, коли є чимале населення з базовими цифровими навичками та критичною масою кваліфікованого персоналу та досвідчених фахівців, які допомагають адаптувати та розповсюдити цифрові технології у різних секторах. Отже, Зімбабве вимагає цілеспрямованих зусиль для розвитку цифрової компетентності робочої сили та цифрових грамотних громадян, які могли б отримати користь, яку може принести цифрова трансформація », – сказав Мукамі Каріукі, керівник Світового банку в Зімбабве.

У звіті також оцінюється ефективність системи вищої освіти Зімбабве в контексті викликів розвитку країни. Він надає всебічну діагностику галузевих питань як основу для детальних рекомендацій щодо політики, включаючи стійку стратегію фінансування та відповідні механізми реалізації. У звіті також оцінюється здатність сектору ефективно використовувати вкладені ресурси та досягти результатів, орієнтованих на політиків. У ній висвітлено ключові заходи щодо реформування, покликані покращити ефективність роботи системи.

https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2021/06/03/increased-investment-in-zimbabwe-s-tertiary-education-essential-to-economic-growth-human-capital-development?utm_source=miragenews&utm_medium=miragenews&utm_campaign=news

 

  1. Зімбабве запроваджує безкоштовну освіту для студентів з обмеженими можливостями

University World News

Уряд Зімбабве реалізує політику забезпечення безкоштовної освіти для студентів університетів та учнів середнього та початкового рівня з обмеженими можливостями.

Створено новий урядовий департамент для забезпечення безперебійного впровадження політики і її децентралізації, щоб вигоди мали студенти по всій країні.

Лавмор Матуке, заступник міністра державної служби, праці та соціального забезпечення, заявив, що люди з обмеженими можливостями, які хочуть отримати допомогу, повинні звернутися до міністерства, для цього вже передбачено кошти.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210509074134287

РУАНДА

  1. Новий STEM-центр сприятиме інноваціям серед студентів (Руанда)

The New Times

В Коледжі науки і технологій Університету Руанди (UR-CST) було відкрито Центр науки, технологій, інженерії та математики (STEM), який став першим таким центром в країні.

Центр було засновано некомерційною організацією STEMpower USA з метою допомогти студентам країн, що розвиваються, отримати доступ до якісної STEM-освіти.

За словами організаторів, центр буде сприяти інноваціям серед студентів, які вивчають STEM, та забезпечувати їх практичними лабораторними навичками з акцентом на вирішення реальних проблем та творчість.

Наразі STEM-центри створені в таких країнах, як Ефіопія, Південний Судан, Кенія, Сомалі та Бурунді.

https://www.newtimes.co.rw/lifestyle/new-stem-centre-expected-foster-innovation-among-learners

УГАНДА

  1. Науковці активізують дослідження під час COVID

University World News

Вчені з університету Макерере в Уганді скористались затишшям у очному навчанні, спричиненим COVID-19, для збільшення результатів своїх досліджень. Дослідницькі публікації одного з найстаріших університетів Африки зросли з 992 статей у 2019 році до 1301 у 2020 році.

Управління забезпечення якості університету (QAD) заявило, що найбільша кількість наукових публікацій, випущених за останній рік, надійшла від факультету наук про здоров’я – 537 робіт.

Активізувались дослідження в галузі медицини, фармації, біомедичної інженерії та біомедичних наук. Коледж сільськогосподарських та екологічних наук звітував 194 публікаціями.

Більша частина фінансування досліджень в Університеті Макерере надходить від зовнішніх приватних та міжнародних агентств з розвитку і складає близько 200 млн USD щорічно.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210524132245908