Університети стикаються з подвійною і потенційно суперечливою відповідальність за рішення як місцевих потреб суспільства, що базуються на боротьбі за глобальну і локальну конкурентоспроможність, так і глобальних вимог щодо створення більш справедливого і сталого суспільства.
Вплив університетів на життя суспільства не обмежується сферою вищої освіти і наукових досліджень, важлива їх соціальна і культурна взаємодія з оточенням, спрямована на поліпшення спільноти. У той же час університети стали ключовими установами для вирішення глобальних проблем, що стоять перед людством і планетою і відповідають цілям сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй до 2030 року.
Найбільшим викликом для вищих навчальних закладів – особливо тих, які спеціалізуються в галузі досліджень – бути визнаними в якості громадянських, підприємницьких, інноваційних, флагманських і конкурентоспроможних на світовому ринку, а також задіяними як на місцевому, так і на глобальному рівні.
Про це говориться у звіті Глобальної університетської мережі з інновацій* (Global University Network for Innovation) “На шляху до соціально відповідального університету: Балансування між глобальним і локальним” (Towards a Socially Responsible University: Balancing the global with the local), шостому у серії «Вища освіта в світі”, яка присвячена соціальним зобов’язанням університетів.
Вісімдесят шість експертів з 28 країн світу зробили свій внесок у розвиток теми звіту і визначенні головних тенденцій, які допоможуть академічним лідерам і політикам усвідомити найвищі цілі освіти і наукових досліджень.
*Глобальна університетська мережа з інновацій була створена у 1999 році ЮНЕСКО, Університетом ООН і Політехнічним університетом Каталонії для виконання рішень Всесвітньої конференції з вищої освіти 1998 року. Вона має 208 членів з 78 країн світу.