Вересень 2021 – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Вересень 2021 р.

За матеріалами: University World News, The Herald, Ghana Today, State Information Servic, Universities South Africa, AL-FANAR MEDIA, Kenya News, The PIE news 

АФРИКА

  1. Політику інтернаціоналізації слід втілювати в контексті країни

University World News

У вересні 2021 р. в Аддіс-Абебі, Ефіопія, відбулась віртуальна 19-та Міжнародна конференція на тему “Вища освіта в Африці та її внесок у самостійність”, на якій експерти радили африканським ЗВО не копіювати концепції інтернаціоналізації країн з високим рівнем доходу, а спиратися на свої історичні, культурні, соціальні і географічні переваги.

На конференції обговорювались три підтеми, а саме: «Технології та їх вплив на доступ, рівність та якість»; «Інтернаціоналізація вищої освіти, її переваги і наслідки»; та «Приватна вища освіта в Африці – відповідь на виклики розвитку».

Професор Ганс де Віт з Центру міжнародної вищої освіти при Бостонському коледжі в США вважає, що інтернаціоналізація – це західна парадигма, і пандемія, з одного боку, посилить інтернаціоналізацію через подальшу нерівність, але також може створити можливості для країн з низьким та середнім рівнем доходу розробляти власні

Професор Дублінського технологічного інституту Елен Хейзелкорн, Ірландія, вважає, що слід орієнтуватись на системи світового рівня, а не на університети світового рівня. ЗВО повинні не використовувати глобальні рейтинги як показники якості, а використовувати їх для зміни своєї національної політики чи інституційної місії або пріоритетів.

Стратегії інтернаціоналізації повинні бути міцно вбудовані в контекст і політику країни, а установи повинні використовувати рейтинги лише як частину загальних систем забезпечення якості, оцінки чи порівняльного аналізу, а ніколи не як окремий інструмент оцінки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210915093156468

  1. Попит на міжнародну освіту в Африці залишається досить високим

University World News

Інститут міжнародної освіти та Міжнародний інститут з питань кар’єри та консультування коледжів, відомий як ІС3-інститут (США), провели спільне дослідження “Потоки міжнародної студентської мобільності та реалії COVID-19” – “International Student Mobility Flows and COVID-19 Realities“, в якому було зроблено висновок, що, незважаючи на глобальні обмеження на поїздки, суворі правила оформлення віз та жорстку політики в галузі охорони здоров’я, що впроваджувалася протягом більшої частини минулого року, зараз уряди багатьох країн  заохочують університети залучати іноземних студентів.

Це дає великі можливості рекрутерам університетів, які хочуть скористатися бажанням африканських студентів навчатися далеко від дому.

Хоча очікується, що кількість африканських студентів, які прагнуть здобути вищу освіту за кордоном, значно скоротиться в деяких приймаючих країнах, таких як Китай, Австралія та Японія, інші країни, ймовірно, скористаються їхніми  втратами.

За словами автора доповіді доктора Ліа Мейсон, – США, Великобританія та Канада, ймовірно, виграють, оскільки послабили обмеження на поїздки, щоб дозволити іноземним студентам повторно в’їхати до країн з метою навчання; крім того університети повернулися до очної форми навчання.

Франція, ще одне популярне місце для студентів з Африки на південь від Сахари та Північної Африки, також, ймовірно, виграє в новому навчальному році, оскільки уряд Франції має політичну волю приймати іноземних студентів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210908074611798

  1. Кампуси африканських університетів мають незадовільні комп’ютерні мережі

University World News

Світовий банк та компанія Knowledge Consulting Limited запропонували амбітний план дій вартістю 52 млрд.USD щодо підключення африканських університетів та інших навчальних закладів постсередньої освіти на континенті до високошвидкісного Інтернету та забезпечення ноутбуками 15 млн студентів та 500 тис. викладачів протягом наступних п’яти років (2021-2025 рр.).

Запропонована вартість також покриватиме рахунки за оновлення мереж кампусів, витрати на забезпечення пропускної здатності та на підтримку розвитку національних мереж досліджень і освіти та їхніх регіональних партнерів, таких як Альянс UbuntuNet , Мережа досліджень та освіти Західної та Центральної Африки, або WACREN, та Мережа досліджень та освіти арабських держав.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210914115008260

  1. Успіх африканських університетів

University World News

Результати рейтингу The World University Rankings 2022 показують, що університети Африки та Близького Сходу досягли найбільшого прогресу з 2018 року.

Згідно з даними, до 1662 університетів з 99 країн світу увійшли 71 університетів – 23 з Єгипту та по 11 з Південної Африки і Алжиру. Вперше до рейтингу були включені Ефіопія та Танзанія.

Нігерію, Марокко та Туніс представляють по шість університетів, Гану – три, а Ботсвану, Ефіопію, Кенію, Танзанію та Уганда – по одному.

Університет Кейптауна з Південної Африки зайняв 183 місце в цілому і є єдиним закладом в Африці, який увійшов до топ -200 університетів світу.

Окрім університету Кейптауна, вісім інших африканських університетів увійшли до 500 найкращих університетів світу.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210907084121756

  1. До рейтинуг MBA включені бізнес-школи Єгипту, Нігерії та ПАР

University World News

За даними рейтингу QS Quacquarelli Symonds, до числа 286 установз усього світу, які пропонують найкращі в світі програми магістра ділового адміністрування (MBA), увійшли п’ять африканських бізнес-шкіл.

Вища школа бізнесу Університету Кейптауна в Південній Африці та Школа бізнесу AUC Американського університету в Каїрі, Єгипет, потрапили до категорії 111 -120 у всьому світі, але посіли перші місця в Африці.

Бізнес-школа Wits в Університеті Вітватерсранду в Південній Африці була третьою найкращою бізнес-школою в Африці, і включена до категорії 151-200, а Лагоська бізнес-школа при Університеті Лагоса в Нігерії та Арабська академія наук, технологій та морського транспорту в Олександрії (Єгипет) були віднесені до категорії 251+.

Важливість рейтингу бізнес-шкіл, які пропонують МВА та інші курси, пов’язані з бізнесом, полягає в тому, що попит на ці ступені неухильно зростав як з боку роботодавців, так і студентів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210914073027325

  1. Гендерна нерівність, зменшення видатків гальмують процес зарахування

University World News

Експерти з освіти на Регіональному університетському форумі з розбудови потенціалу у сільському господарстві (RUFORUM) висловили думку, що африканські університети допоможуть подолати виклики, які стоять перед африканським суспільством, та реалізувати прагнення Африканської програми 2063 та Порядку денного ООН щодо цілей сталого розвитку на 2030 рік у сучасному контексті глобалізації вищої освіти.

На жаль, існують значні проблеми, що впливають на вищу освіту в Африці, зокрема нерівність у гендерній інтеграції, обмеження потенціалу жінок та зменшення середніх державних витрат на одного студента вищої освіти, що робить коефіцієнт зарахування вищої освіти на південь від Сахари найнижчим у світі.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210830110757722

  1. Для підтримки фізики потрібні цілеспрямовані, ініціативні зусилля

University World News

Необхідність активних зусиль щодо вдосконалення викладання та вивчення фізики в Африці на південь від Сахари як основи критично важливої наукової роботи підкреслюється у новій доповіді Асоціації університетів Співдружності (ACU).

 В результаті дослідження, проведеного шляхом опитування 24 фахівців з фізики з Ефіопії, Гани, Кенії, Малаві, Нігерії, Руанди, ПАР, Танзанії та Уганди, було зроблено висновок, що існують значні недоліки “людського капіталу, дефіцит інфраструктури, слабкіші системи підтримки інновацій та бар’єри на шляху міжнародної співпраці”, які перешкоджають викладанню та вивченню фізики в Африці на південь від Сахари.

Ці невдачі мають серйозні наслідки в реальному світі, враховуючи важливість фізики як основи прикладних наук, що забезпечує вирішення проблем, з якими стикається Африка. Це включає боротьбу за побудову стійких енергетичних систем, боротьбу з впливом зміни клімату та створення ефективних медичних послуг.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210916064823506

  1. Африканські аспіранти повертаються додому

University World News

Серед урядовців та керівників ЗВО Південно-Африканської Республіки завжди вважалося, що аспіранти з країн Африки, які навчались в ПАР, після отримання ступені PhD шукають роботу в розвинених країнах світу.

Проте дослідження, в якому відслідковувались міжнародні африканські докторантури протягом п’яти років, проведене в Університеті Західного Кейпу, показало зворотне.

Результати досліджень 40% з 900 докторантів показали, що принаймні 64% африканських іноземних студентів повернулися додому після закінчення навчання, тоді як 27% залишилися в Південній Африці.

Подібне дослідження, проведене Університетом Стелленбоша протягом 18 місяців, з січня 2020 року по червень 2021 року, також показало, що більшість студентів повертаються у свої країни, а принаймні третина залишається у Південній Африці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210823085503435

  1. Інтернаціоналізація: з дискримінацією слід боротися

University World News

На віртуальній конференції Міжнародної асоціації освіти Південної Африки на тему “Інтернаціоналізація, інклюзія та соціальна справедливість на шляху до справедливішого світу, партнерські товариства з університетської освіти та інші організації, які прагнуть інтернаціоналізувати вищу освіту в Африці, були закликані робити набагато більше для вирішення питань упередження, дискримінації, ксенофобії та різноманітності, з якими стикаються іноземні студенти у своїх нових навчальних закладах далеко з дому та країни їх походження.

У своїй презентації «Соціальна справедливість у міжнародній освіті: погляд Сполучених Штатів» Бергер розповіла, як студенти з країн, що розвиваються, і особливо з країн Африки на південь від Сахари, стикаються з економічними труднощами з точки зору високої вартості навчання в коледжі та вартості житла.

Доктор Альдо Строебель, виконавчий директор зі стратегічних партнерських відносин Національного науково -дослідного фонду Південної Африки, сказав, що партнерство повинно враховувати потреби студентів, збільшуючи доступ до якісної освіти з точки зору різноманітності, викладання, інновацій та впливу на навчання протягом усього життя.

На шляху до створення більш справедливого світу в Африці шляхом інтернаціоналізації вищої освіти та академічних партнерств, д -р Аня Халлакер, директор німецької служби академічних обмінів (DAAD) у Південній Африці, заявила про необхідність виявлення та підтримки молодих лідерів досліджень у континенту, який був би готовий залишитися і будувати свою кар’єру в африканських університетах.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210831090148699

ГАНА

  1. Уряд задовольнив вимоги викладачів технічних університетів країни

Ghana Today

Відділ зв’язків з громадськістю Національної комісії з питань праці повідомив що Комісія з справедливої заробітної плати та заробітної плати, Міністерство освіти І керівництво Асоціації викладачів технічних університетів Гани (TUTAG), дійшли згоди щодо деяких вимог TUTAG по вирішенню тупикової ситуації між викладачами та урядом, а саме – будуть встановлені надбавки для посадових осіб (доплата за відповідальність), оплата вартості  книг та доплати за наукові дослідження та до пенсій другого рівня.

https://ghanatoday.gov.gh/news/some-demands-of-tutag-granted-national-labour-commission/?cli_action=1632314890.532

 

ЄГИПЕТ

  1. Компанія Cisco фінансує навчання єгипетських студентів

State Information Service

Підписано угоду про співпрацю між Міністерством робочої сили та компанією Cisco Egypt про надання 10 000 грантів на навчання молоді у сфері інформаційних технологій для розвитку їх навичок цифрового та мережевого проектування.

Угода передбачає налагодження співпраці між обома сторонами та ініціативу щодо прискорення впровадження оцифрування в Єгипті, включаючи розвиток цифрових навичок через мережеву академію Cisco та задоволення зростаючих потреб спеціалістів, які мають навички проектування мереж.

https://www.sis.gov.eg/Story/159287?lang=en-us

  1. Нові міждисциплінарні інженерні програми в Єгипті: орієнтація на сільське господарство

AL-FANAR MEDIA

Студенти з сільського господарства Єгипту незабаром почнуть навчалтися згідно нових програми, які поєднують міждисциплінарну інженерію з екологічними та екологічними аспектами.

Ці програми мають на меті підтримати єгипетські сільські громади, забезпечуючи ринок кращими випускниками університетів та доступнішими центрами знань для фермерів, сподіваючись відвернути людей від виїзду за межі сільської місцевості та міграції до міських центрів та за її межі.

Зміни в навчальних планах наберуть чинності поточного навчального року в Університеті Геліополіса, Американському університеті в Каїрі та Олександрійському та Асуанському університетах.

Навчальні програми були розроблені в рамках SureMap, одного з двох проектів, що фінансуються Європейським Союзом, які зосереджені на підвищенні стійкості сільськогосподарських громад Єгипту.

SureMap працює над створенням міждисциплінарних інженерних навчальних програм, які поєднують ноу-хау в галузі сонячної техніки, гідрології та зрошення з механічною, електричною та ґрунтовою технікою, а також містобудування та екологічні та екологічні аспекти.

Інший проект, DeVilag, розглядає потреби дрібних фермерів та те, що можна змінити в системі освіти, щоб краще задовольнити ці потреби. Університет Геліополіс та Американський університет у Каїрі також беруть участь у цьому проекті разом з двома іншими закладами в Єгипті: Каїрським університетом та Університетом Фаюм.

В обох проектах є одна спільна риса: вони починаються з освіти.

https://www.al-fanarmedia.org/2021/09/interdisciplinary-engineering-programs-seek-solutions-for-agriculture-in-egypt/

ЗІМБАБВЕ

  1. В Зімбабве створюється Центр освіти, інновацій, досліджень та розробок

The Herald

Президент Мнангагва підписав законопроект про Центр освіти, інновацій, досліджень та розробок, який вступить в силу після затвердження парламентом.

Центр  повинен координувати та підтримувати програмну синергію між університетами, училищами, політехнічними навчальними закладами, коледжами промислового навчання, центрами професійного навчання та інноваційними установами у вирішенні національних викликів модернізації та індустріалізація країни.

Закон створює Центр освіти, інновацій, досліджень та розробок для сприяння прискоренню зростання промисловості та створення робочих місць, як це передбачено Національною стратегією розвитку 1 та Баченням 2030 щодо створення суспільства з доходом вище середнього.

Закон поширюватиметься на державну та приватну промисловість та на всі вищі та вищі навчальні заклади Зімбабве.

https://www.herald.co.zw/bill-to-rev-up-industrialisation-innovation-now-law/?__cf_chl_jschl_tk__=pmd_OrNCBQV9eK4LNXXqjCS7FY2wX8BaPsTRzb00FqGIhYg-1631526123-0-gqNtZGzNAhCjcnBszQil

КАМЕРУН

  1. Відкривається перший високотехнологічний цифровий університетський центр

University World News

В Камерун-Конго міждержавному університеті (UIECC) за ініціативи Президента країни Пола Бії «Електронна національна мережа вищої освіти» відкрився перший із дев’яти найсучасніших цифрових університетських центрів, інвестиції в який оцінюються у 4,5 млн доларів США.

Центр буде обладнаний кімнатою для міжвузівських відеоконференцій для конференцій та “ультрасучасними” приміщеннями для викладачів для запису навчальних матеріалів та дистанційної освіти.

Електронна національна мережа вищої освіти Biya, мета якої-прискорити цифровий розвиток університетів Камеруну, є частиною програми двосторонньої співпраці з Китаєм у розмірі 135 млн USD, що фінансується китайським Ексімбанком. Програма стартувала у 2016 році і включає надання студентам безкоштовних портативних комп’ютерів та будівництво і оснащення дев’яти сучасних університетських цифрових центрів-по одному для кожного з державних університетів Камеруну, а також центру UIECC.

Також буде створено національний університетський цифровий центр під управлінням Міністерства вищої освіт.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210907073652833

КЕНІЯ

  1. Кількість студентів у секторі професійної освіти збільшилась у 6 раз

Kenya News

Національний уряд інвестував значні кошти в сектор технічної та професійної освіти та навчання (TПО), збільшивши з 2013 року кількість студентів у цих закладах більш ніж на 600 %.

Держава інвестувала кілька мільярдів доларів на оснащення 238 коледжів ТПО в країні сучасними засобами з точки зору інфраструктури та висококваліфікованими тренерами для покращення якості освіти, пропонованої в системі ТПО, та подолання розриву в кваліфікації країни.

Головний секретар  Державного департаменту професійно-технічної підготовки, д -р Маргарет Мвакіма сказала, що з моменту початку правління президента Ухуру Кеніатти у 2013 році і до сьогодні, кількість установ ТПО зросла більш ніж на 450 %, що покращить доступ, справедливість та якість освіти у сфері ПТО.

https://www.kenyanews.go.ke/tvet-enrollment-shot-by-600pc/

ЛІВІЯ

  1. Міністр вищої освіти має високі цілі, але мізерні кошти

University World News

Омран Аль-Кеб, міністр вищої освіти та наукових досліджень у новому уряді національної єдності Лівії, працює над подоланням серйозних проблем, які стоять перед університетами країни. Проблеми включають низьку оплату праці викладачів, неадекватний бюджет та необхідність розвивати освітні послуги та підтримувати їх якість.

Однак брак фінансових ресурсів є головною проблемою для міністра у здійсненні реформ. Реформи необхідно здійснювати тлі бурхливих політичних та фінансових умов, які охопили Лівію з моменту спалаху повстання, яке повалило Муаммара Каддафі в 2011 році, погіршення економіки, незважаючи на нафтове багатство країни, і зриви, викликані пандемією COVID-19.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210904114118711

МАРОККО

  1. Безробіття серед випускників зростає

University World News

За словами міністра зв’язку Мустафи Ель Халфі, відсоток безробітних випускників університетів у Марокко становить понад 22%. За останні п’ять років ця цифра збільшилася вдвічі і, як очікується, у найближчі роки досягне 50%. Тут є декілька основних причин.

Найчастіше, щоб отримати хорошу роботу, випускникам не вистачає найважливіших академічних та професійних навичок.

Більшість найкращих випускників емігрують і ніколи не повертаються на батьківщину. Вони не допомагають розвитку своєї країни.

Багато професій, таких як дизайн, архітектура, реклама та маркетинг, вимагають творчості, але більшість державних установ не пропонують жодної форми творчості, навіть уроків мистецтва.

Поточну систему освіти слід змінити, щоб вона була практичною, а не просто теоретичною. Нинішня система освіти має бути актуальною. Має бути поєднання практичної та теоретичної освіти, особливо у таких галузях, таких як математика, фізика та природничі науки. Крім того, студенти повинні регулярно проходити практику.

Погане знання французької мови є ще одним бар’єром, який заважає багатьом студентам у Марокко знайти хорошу роботу

Однак основною причиною є те, що система освіти Марокко не зосереджується на навчанні студентів навичкам, які потрібні роботодавцям, таким як робота в команді та спілкування, лідерство та управління часом.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210907084536884

НІГЕРІЯ

  1. Рекрутери змагаються за нігерійських студентів

University World News

За даними асоціації Universities UK International, конкуренція за залучення нігерійських студентів, які прагнуть отримати якісну університетську освіту в іноземних країнах, зросла за останні кілька років через їхню здатність платити більшу плату за навчання порівняно зі своїми колегами з інших країн Африки на південь від Сахари.

У новій доповіді Міжнародний підбір студентів: чому ми не другі? (International Student Recruitment: Why aren’t we second?), яка була підготовлена спільно з компанією IDP Connect, дослідники виділили Нігерію як не просто країну з найбільш мобільними студентами в Африці, а таку, яка, ймовірно, найближчим часом стане основним джерелом виїзних студентів для всього світу.

«З населенням понад 200 мільйонів, Нігерія є сьомою у світі за кількістю жителів, і, за прогнозами, до 2050 року вона стане третьою країною світу за населенням, причому на сьогодні понад 40% її жителів молодші 14 років”, – йдеться у доповіді.

Згідно ЮНЕСКО, у 2018 році в Нігерії нараховувалось 76 338 студентів, мобільних на міжнародному рівні, причому більшість із них навчалися в університетах США, Великобританії та Канади.

За словами Стефані Харріс, керівника відділу міжнародного співробітництва в Universities UK International, за молодь Нігерії змагаються рекрутери зі США, Великобританії, Канади та Австралії.

Нігерія є найбільшою економікою Африки, її валовий внутрішній продукт минулого року становив 432 млрд доларів США, і багато студентів хочуть навчатися за кордоном, оскільки освіта, отримана в своїй країні, вважається низькоякісною та непридатною для підготовки до роботи в сучасному світі.

У цьому контексті нігерійські студенти вважають за краще переїхати за кордон, особливо до Канади, Великобританії та США, щоб навчатися у провідних університетах, які пропонують програми з високим рейтингом та престижні ступені.

Але те, що привернуло увагу представників світових ринків вищої освіти, – це здатність нігерійських студентів платити за навчання, оплачувати вартість проживання та компенсувати інші витрати, не подаючи заявок на стипендію, як це стосується більшості інших студентів з Африки на південь від Сахари.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210921140655209

РУАНДА

  1. Боротьба з академічною недоброчесністю

University World News

Незважаючи на зусилля ЗВО, спрямовані на боротьбу недоброчесністю серед студентів, наукового та адміністративного персоналу, це питання залишається складним, і експерти закликають спільно усунути цю проблему. Деякі форми академічної нечесності є злочинами і караються законами Руанди

Основні види недоброчесності: підробка студентами оцінок в електронній університетській системі; підробка результатів досліджень, підробка дипломів, плагіат, сексуальні домагання викладачів в обмін на оцінки.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210825152229460

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Південна Африка бореться за іноземних студентів

The PIE news

За словами президента міжнародної асоціації освіти країни, Південно-Африканська Республіка переосмислює міжнародну вищу освіту, а для прискорення відновлення сектора від потрясінь від пандемії Covid-19  надії покладаються на рамки політики Південної Африки щодо інтернаціоналізації освіти, оприлюднені у листопаді 2020 року. Очікується, що вони допоможуть університетам орієнтуватися на те, як залучити іноземних студентів, та затвердять позицію країни як основного напрямку Африки для іноземних студентів.

Відповідно до цього, університети країни повинні вперше розробити та мати політику, плани та стратегії інтернаціоналізації.

https://thepienews.com/news/south-africa-seeks-to-recover-as-continents-leading-destination/

  1. Розвиток студентського підприємництва в Південній Африці

Universities South Africa

В Університеті Преторії за спонсорства Департаменту вищої освіти та навчання у партнерстві з асоціацією Universities South Africa (USAf) в рамках програми «Розвиток підприємництва у вищій освіті» відбувся п’ятий Тиждень студентського підприємництва. Основна мета заходу – пропаганда підприємництва як альтернативи працевлаштуванню.

З лекцією «Посібник підприємця для побудови сталого бізнесу» виступив д -р Йоганн ван дер Спуй, викладач Школи економічних та управлінських наук Університету Сол -Плаатже (СПУ) у Кімберлі,

https://www.usaf.ac.za/studentpreneurs-should-stop-focusing-on-writing-plans-and-concentrate-on-making-businesses-happen/

СУДАН

  1. Злиття ЗВО для підвищення якості освіти та фінансової стійкості

University World News

Міністерство вищої освіти та наукових досліджень Судану розпочало реалізацію програми об’єднання університетів, розташованих в одній географічній зоні. 35 державних університетів будуть об’єднані у дев’ять закладів з метою підвищення якості освіти та їх фінансової стійкості.

Об’єднання державних університетів допоможе перетворити велику кількість нестандартних університетів з поганою інфраструктурою, недостатнім викладацьким складом та ресурсами в конкурентні установи, які можуть виконувати свої основні функції – дослідження, ефективне викладання та навчання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210907140253555