Жовтень 2021 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Жовтень 2021 р.

За матеріалами: University World News, The EastAfrican, GRAPHIC ONLINE, KBC, AllAfrica, Vanguard, Mail&Guardian, Universities South Africa

АФРИКА

  1. Інтернаціоналізація – крок до якісної вищої освіти в Африці

University World News

Африканські університети були закликані інтернаціоналізувати свої навчальні програми як перший крок на шляху до зміцнення та маркетингу африканської вищої освіти та випускників у світі, що швидко змінюється.

Заклик було зроблено кількома африканськими вченими та їх колегами з діаспори під час проведення другого заходу African Academic Diaspora Virtual Homecoming (Віртуальне повернення додому африканської академічної діаспори), проведеного у кінці вересня спільно Асоціацією африканських університетів, Африканським союзом, урядом Гани, Інститутом розвитком африканської діаспори та Музеєм всесвітньої спадщини Панафрики.

У презентації «Інтернаціоналізація навчальної програми для зміцнення академічних програм у африканській вищій освіті для світу, що швидко розвивається», Ннека Нора Осакве, професор англійської мови Університету штату Олбані в США, заявила, що африканським університетам слід враховувати міжнародні та міжкультурні перспективи у свої програми та курси з різних навчальних дисциплін.

“Мета полягає в тому, щоб ознайомити африканських студентів із глобальним вивченням іноземних країн та їх економіки, освіти, урядів, історій та мов, щоб підвищити глобальну компетентність після закінчення навчання”, – сказав Осакве, який також є спеціалістом з міжнародної освіти.

За словами Осакве, більшість африканських університетів все ще використовували навчальні програми та інші методи навчання, успадковані від колоніалізму, які ніколи не переглядалися та не оновлювалися.

Вона сказала, що вища освіта в Африці має реагувати на глобалізацію, даючи африканським випускникам освіту, яка дасть їм навички працювати в інших країнах як професіонали.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211001112856904

 

  1. Викладачі повинні бути головними до трансформації ЗВО

University World News

Африканським університетам –  як і ЗВО всього світу – необхідно реагувати на наслідки пандемії COVID-19: випадки закриття, спричинені пандемією, фінансові потрясіння,  економічну кризу, необхідність зміцнення охорони здоров’я. При цьому небхідно розширювати і покращувати кваліфікацію викладацького складу, розвивати цифрову інфраструктуру.

Інноваційна робота по розвитку вищої освіти в Східній Африці за останні чотири роки показала, що реальні та значущі зрушення на практиці можливі та стійкі до потрясінь.

Африка має власний досвід розвитку вищої освіти завдяки партнерству TESCEA, одному з набору партнерств у рамках програми Стратегічних партнерств у сфері інновацій та реформ у вищій освіті (SPHEIR), що фінансується Великобританією.

Партнерство для педагогічного лідерства в Африці (PedaL) також працювало над тим, щоб надихнути на нове мислення у викладанні та навчанні, а Партнерство для розширеного та змішаного навчання (PEBL) підтримували вчених у розробці нових модулів змішаного навчання.

Молодь Східної Африки переповнена талантами, але їм потрібна підтримка, щоб розкрити свої ідеї та здібності та донести це до своїх громад, суспільства та економіки. Реалізація цього потенціалу вимагає поступової зміни викладання та навчання в університетах – від змісту до педагогіки до оцінювання.

Університети потребують і хочуть покращити якість та актуальність своїх курсів. Курси повинні бути зосереджені на результатах навчання, пожвавлені новими методами навчання в класі та поза ним, а також реагувати на стать.

Напрями трансформації вищої осиіти:
   – Філософія: основи викладацької практики;
   – Дизайн навчання: задоволення потреб учнів;
   – Взаємодія з роботодавцями та зацікавленими сторонами;
   – Справедливість: створення середовищ для навчання жінок та чоловіків;
   – Зміна практики: наставництво та підтримка

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210922062213179

  1. Університети Південної Африки, Єгипту і Кенії потрапили до рейтингу зайнятості випускників QS

University World News

За даними рейтингу зайнятості випускників Quacquarelli Symonds (QS) за 2022 рік, два південноафриканські університети потрапили до топ-200 найвідоміших ЗВО світу за їхню роботу по підготовці фахівців з навичками та знаннями, необхідними для сучасного ринку.

Шість з дев’яти установ знаходяться в Південній Африці. Університет Кейптауна, на 95-му місці, є найвищим рейтингом, за ним слідує Університет Вітватерсранду в групі 191-200. Університет Преторії входить до групи 251-300 разом з Університетом Стелленбоша та Університетом Йоганнесбурга. Університет Квазулу-Натал входить до групи рейтингових установ 301-500.

Два інших африканських університети, а саме: Американський університет у Каїрі, входить до групи 201-250, а Університет Айна Шамса входить до групи рейтингових установ 251-300. Університет Найробі, Кенія, також входить до групи 251-300.

Рейтинг QS для працевлаштування випускників вимірює результати університетів з точки зору працевлаштування випускників, результати та перспективи, використовуючи чотири показники: репутація роботодавця (30%), кваліфікація випускників (25%), партнерство з роботодавцями (25%), зв’язки роботодавець-студент (10%) та рівень зайнятості випускників (10%).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210928223527270

  1. Слід усунути сумніви щодо якості дистанційного навчання

University World News

Виступаючи на віртуальній Шостій конференції Африканської ради з дистанційної освіти (ACDE), колишній президент Нігерії Олусегун Обасанджо заявив, що якщо освіта має вийти за межі існуючих на сьогоднішній день цегельних будівель, аби стати більш доступною, слід ретельно подолати сумніви щодо якості відкритого та дистанційного навчання (ODL). .

Він додав, що в поглядах на ODL відбувся поступовий зсув, і, за його словами, немає ніякої різниці в якості освіти порівняно з контактною освітою у фізичному навчальному та навчальному середовищі.

Обасанджо віддав належне ACDE і сказав, що з моменту свого заснування у 2004 році організація «непохитно прагне до досягнення мети бути основним гравцем у просуванні та пропаганді відкритого та дистанційного навчання, включаючи електронне навчання в Африці».

Голова Африканської ради з дистанційної освіти Госкі Алабі назвав раду провідною організацією, що впроваджує відкриту дистанційну освіту на континенті, і сказав, що рада працює над тим, щоб стати єдиним органом для сприяння, просування та об’єднання ресурсів для впливу на континентальну політику про дистанційну освіту.

Алабі сказав, що ACDE надасть пріоритет підготовці вчителів, а також наукам, технологіям, техніці та математиці як частину свого плану зробити освіту більш корисною на континенті.

Еліфас Бісанда, проректор Відкритого університету Танзанії, сказав, що дистанційне та електронне навчання-це єдина африканська континентальна стратегія, яка може бути застосована у вищій школі для досягнення Цілі сталого розвитку 4 [«забезпечити інклюзивну та рівноправну якісну освіту та сприяти можливості навчання протягом усього життя»] до 2030 року.

“З цієї причини континент повинен покращити підключення до Інтернету та знизити витрати на пропускну здатність, щоб досягти стратегії”, – додала Бісанда.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210929103418925

  1. Країни гармонізують навчання з ПТО для сприяння розподілу праці

The EastAfrican

Кенія, Танзанія та Ефіопія за кошти Світового банку розпочали процес гармонізації навчальної програми технічної та професійної освіти та навчання (ТПОО), щоб полегшити обмін кваліфікованими майстрами та викладачами ТПО.

Гармонізація підтримується проектом “Навички трансформації та регіональної інтеграції Східної Африки” (EASTRIP), і його ркалізацію розпочали три країни. Інші члени Східно-африканського співтовариства –  Бурунді, Уганда, Руанди та Південний Судан будуть залучені до проекту EASTRIP пізніше.

Процес гармонізації буде зосереджений на посиленні регіональної співпраці у сфері ТПО, включаючи стандарти та взаємне визнання кваліфікацій у пріоритетних сферах EASTRIP, таких як виробництво, агропереробка, енергетика, транспорт, інфраструктура та ІКТ.

“Гармонізована система врешті-решт вирішить питання регіональної інтеграції, оскільки вона відіграватиме значну роль у секторі освіти та сприятиме просуванню робітничого руху та передачі навичок на регіональному та міжнародному рівнях”, вважає д-р Маргарет Мвакіма, головний секретар Міністерства освіти Кенії.

https://www.theeastafrican.co.ke/tea/news/east-africa/countries-harmonise-tvet-training-3570142

АЛЖИР

  1. Тисячі докторантів залишаються без роботи

University World News

За офіційними даними, близько 22 000 осіб, які мають докторську ступінь, є безробітними, а 64 000 докторантів може очікувати подібна доля.

Міністерство вищої освіти та наукових досліджень Алжину намагається вирішити цю проблему. 15 вересня 2021 р.міністр Абдельбакі Бензіан підписав угоду з міністром зайнятості про найм докторантів економічних установ та державного управління.

Ця робота, результатом тривалих консультацій, має на меті гарантувати працевлаштування абітурієнтів за допомогою залучення відповідних міністерств (внутрішніх справ, зайнятості, енергетики і т. Д.). На додаток до цих заходів, Бензіан дав гарантію, що його відділ призначить 1655 асистентських посад викладачів та більше 400 посад для асистентів викладачів.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021092812584691

АНГОЛА

  1. Віртуальна лабораторія допомагає створити лідерів соціального підприємництва

University World News

Африканські студенти мають можливість приєнатися до неформальної інноваційної онлайн-ініціативи, яка допомагає їм знайти роботу після закінчення навчання. Мережа IDEASlab дозволяє також студентам ЗВО після закінчення навчання запускати бізнес-ідеї.

Мережа наставляє, консультує та допомагає африканським студентам, особливо в португаломовних країнах, і дає поради щодо того, як пройти стажування, продовжити навчання чи зясувати можливості підприємницької діяльності, і, якщо так, то допоможе реалізувати свої ідеї як бізнес.

Проект був розроблений випускником магістратури Техаського технічного університету (TTU) Армандо Муалумена, ангольця, а тепер інженера з Техасу та керівника проекту з аграрних наук.

iDEASlab підтримав 78 інноваційних проектів, допомагаючи тисячам студентів за допомогою порад та онлайн-консультацій.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210925195416899

ГАНА

  1. Уряд бореться з безробіттям серед випускників університетів

GRAPHIC ONLINE

За оцінками Світового банку, щороку університети Ганивипускають понад 110 000 молодих спеціалістів, але низький рівень економіки, особливо в невидобувних галузях, означає, що понад 12 % молоді є безробітними, а кількість частково зайнятих є в чотири рази більшою.

Асоціація роботодавців Гани (GEA) стверджує, що проблеми безробіття будуть і надалі посилюватися, якщо можливості роботи в країні залишаться обмеженими.

Що стосується безробіття, то останнім часом високі темпи зростання країни не зуміли перетворитися на робочі місця, в основному внаслідок природно-залежної природи економіки.

В останні роки уряд ініціював декілька програми втручання  в спробі реагувати на ситуацію з безробіттям.

До того ж Міністерство фінансів у бюджеті на 2021 рік оголосило про наміри уряду створити принаймні один мільйон робочих місць протягом наступних трьох років.

Міністерства зайнятості та трудових відносин, земель та природних ресурсів, а також молоді та спорту були доручені реалізувати міжвідомчу стратегію щодо робочих місць для досягнення бажаного мільйона робочих місць.

До ключових компонентів стратегії належать зелені робочі місця та стійке сільське господарство; розвиток навичок та аутсорсинг праці; альтернативна зайнятість та засоби до існування; та творчого мистецтва та оцифрування.

Світовий банк у звіті під назвою «Програми зайнятості молоді в Гані: варіанти ефективного формування та впровадження політики» визначив агробізнес, підприємництво, учнівство, будівництво, туризм та спорт як ключові галузі, які можуть запропонувати розширення можливостей працевлаштування молоді Гани.

Він також закликав до більших інвестицій у профорієнтацію та консультування, навчання на основі роботи, навчання та наставництво, щоб молоді люди мали навички, необхідні для роботи.

Безробітні випускники вважають, що у зростаючому безробітті слід звинувачувати систему освіти країни, тому що вона побудована таким чином, щоб готувати випускників, які вміють тільки читати і писати, але не можутьі вирішувати реальні проблеми суспільства.

https://www.graphic.com.gh/news/general-news/unemployment-conundrum-110-000-youth-graduate-from-universities-every-year.html

ДЕМОКРАТИЧНА РЕСПУБЛІКА КОНГО

  1. Міністр пропонує реформу вищої освіти

University World News

Міністр вищої та університетської освіти Демократичної Республіки Конго Мухіндо Нзангі Бутондо розпочав консультації з вищою освітою щодо покращення та інноваційного розвитку галузі відповідно до урядової програми дій на 2021-23 роки.

У широкій промові в Університеті Лубумбаші, в якій взяли участь президент Демократичної Республіки Конго Фелікс Цішекеді та прем’єр-міністр Жан-Мішель Сама Луконде, а також керівники спільноти вищої освіти, Бутондо визначив проблеми, що стоять перед «цим стратегічним сектором», і запропонував ефективні рішення.

Перший пріоритет мають реформи, спрямовані на «виправлення університетської системи з урахуванням еволюції університетів у світі, і особливо LMD («Ліцензія-магістр-докторська ступінь» – Болонський процес у Європі, тобто система з трьох кредитів, п’яти і восьмирічної вищої освіти).

Другий пріоритет – покращити умови праці та життя педагогічного, адміністративного, і технічного персоналу.

Він підкреслив, що майбутній успіх сектора залежить від багатьох викликів, особливо від фінансування, хороших умов життя для всього персоналу, зайнятого у вищій школі, забезпечення якісної освіти та належного управління університетами, поліпшення та будівництва кампусів – за рахунок урядового фінансування, вищої освіти інститутів та партнерства між університетами та бізнесом

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210922162044456

КЕНІЯ

  1. Новий проект спрямований на зміцнення здоров’я та благополуччя студентів

University World News

Університет Найробі (UON) у партнерстві з ЮНЕСКО та Університетом Маунт-Кенія розпочав проект, спрямований на зміцнення здоров’я та добробуту студентів вищих навчальних закладів та вищих навчальних закладів у регіонах Східної та Південної Африки.

Ініціатива, відома як «03 Plus», буде реалізована у чотирьох країнах – Кенії, Танзанії, Зімбабве та Замбії – і буде реалізована у чотирьох напрямках: підтримка здоров’я та добробуту студентів; сприяння безпечному середовищу кампусу; інституційне зміцнення для сталості; платформи для створення документальної бази та обміну знаннями.

Регіональний директор ЮНЕСКО у Східній Африці професор Хуберт Гійзен назвав запуск 03 Plus важливою віхою у вирішенні цілого ряду проблем здоров’я та добробуту, з якими стикається молодь у вищих навчальних закладах.

“Проект 03 Plus надає дуже ефективну можливість для стимулювання реалізації позитивної медичної освіти та результатів гендерної рівності для студентів”.

Очікується, що програма також відповідатиме Цілям сталого розвитку та завданням, спрямованим на ліквідацію бідності, голоду та збагачення суспільства.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211005091206218

  1. Університети повинні пропонувати курси, що відповідають вимогам ринку

KBC

Національний орган кваліфікації Кенії (KNQA) закликав місцеві університети приділити більше уваги курсам, які відповідають поточним вимогам ринку.

Виступаючи під час засідання ради директорів Національного інституту промислового навчання (NITI), Муквана закликала університети та студентів віддати пріоритет курсам, яких шукає економіка.

Вона підкреслила, що 30 % усіх кваліфікацій, що використовуються на кенійському ринку, будь то державні чи приватні установи, є підробленими.

«Зараз ми створюємо національну базу даних з університетами, щоб випускники потрапляли до бази даних, щоб роботодавці могли визначити належні навички з справжньою кваліфікацією.

https://www.kbc.co.ke/universities-urged-to-offer-courses-relevant-to-market-demands/

НАМІБІЯ

  1. Освіта є ключовою в досягненні Намібією ЦCР ООН

AllAfrica

Як країна, що «розвивається», Намібія постійно намагається покращити соціально-економічні стандарти країни та її населення.

При цьому уряд співпрацює з державними та приватними організаціями, неурядовими організаціями, благодійними організаціями та великими організаціями, такими як ООН, ЄС, Німецьке співробітництво у розвитку та багатьма іншими. Є проекти, програми, деякі довгострокові, а деякі короткострокові, зосереджені на окремих питаннях, а потім є проекти, які можна описати лише як зміну країни.

Бачення 2030 року та реалізація та виконання Цілей сталого розвитку ООН (ЦУР) можуть змінити наше суспільство. Однак, окрім наявності коштів, ноу-хау, волі та

https://allafrica.com/stories/202110051065.html

НІГЕРІЯ

  1. В США навчаються 14 000 нігерійців

Vanguard

В консульстві США в Нігерії повідомляють, що зараз в американських університетах навчаються не менше 14 000 нігерійців.

Спікер Ібеллі, співробітник консульства США з питань громадськості, повідомив про це на урочистому відкритті центру “Вікно в Америку”, розташованого в університеті Осун, Ошогбо.

Ібеллі сказав, що кількість нігерійців, які навчаються в Америці, свідчить про те, як нігерійці цінують міцну освіту.

“Вікно в Америку” – це ініціатива Відділу з питань громадськості Посольства США у Лагосі, який надає громадськості вільний доступ до спілкування та вивчення Сполучених Штатів через програми та лекції, а також через книги, фільми та журнали.

https://www.vanguardngr.com/2021/10/14000-nigerians-studying-in-us-official/

  1. Уряд у вирішальних переговорах щодо запобігання страйку викладачів

AllAfrica

Національне керівництво профспілки академічних працівників університетів та команда Федерального уряду мають зустрітися, щоб запобігти черговому раунду страйку викладачів.

Загроза нового страйку викликана тим, що уряд не виконав вимог минулорічного страйку, серед очікувань профспілки було й те, що уряд обіцяв державним університетам фінансування в сумі 254 млн USD,а також погасити борги по заробітній платі.

https://allafrica.com/stories/202110040031.html

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. 5-а Національна конференція з питань накваліфікації

Mail&Guardian

Міністр вищої освіти, науки та інновацій д-р Бонгінкосі “Блейд” Нзіманде у своїй доповіді на Національній конференції з питань кваліфікації сказав, що інновації та оцифрування мають зайняти центральне місце в програмі економічної реконструкції та відновлення економіки, щоб вона мала успіх.

Міністр наголосив на важливості розвитку навичок у контексті Національної стратегії розвитку людських ресурсів, закликаючи делегатів прийти з конкретними пропозиціями та планами щодо зміцнення галузевих партнерств між освітою, навчальними закладами та бізнесом.

На конференції були представлені державні та приватні зацікавлені сторони, органи галузевої освіти, ради якості та промисловість. І хоча офіційною темою конференції була тема оцифрування, основоположним питанням було те, наскільки для успіху потрібна оновлена та розширена співпраця між лідерами галузі.

Цілями конференції були:

  • Зміцнювати державну, приватну та міжнародну співпрацю з метою вдосконалення сучасних, якісних та спритних систем розвитку навичок;
  • Переглянути навички, які будуть потрібні у майбутньому світі праці;
  • Узгодити процеси з Національною стратегією цифрових та майбутніх навичок; та
  • Переглянути виконання Національного плану розвитку кваліфікаціїй

https://mg.co.za/special-reports/2021-10-08-5th-national-skills-conference/

  1. Південноафриканський центр цифрових мовних ресурсів має потенціалресурси та досвід

Universities South Africa

В Південно-Африканській Республіці налічується 11 державних мов, що створює певні проблеми для вищої освіти

На нещодавньому Колоквіумі щодо переглянутої основи мовної політики у сфері вищої освіти професор Ланга Хумало, виконавчий директор Південно-Африканського центру цифрових мовних ресурсів (SADiLaR) у Північно-Західному університеті (NWU) та голова Спільноти практик США для африканських країн Мови (CoPAL), виступив з інформацією про обчислювальні ресурси для впровадження нової основи мовної політики у сфері вищої освіти.

Використання нових технологій, таких як обробка природної мови, штучний інтелект та машинне навчання, буде ключовим для розвитку “цього дуже складного середовища, в якому ми опинимось, з точки зору багатомовності”.

https://www.usaf.ac.za/the-south-african-centre-for-digital-language-resources-has-resources-and-expertise/

  1. Друга національна конференція вищих навчальних закладів Південно-Африканської Республіки

University World News

З 6 по 8 жовтня 2021 р. кампусі майбутньої Африки Університету Преторії проходила конференція з вищої освіти, на яку було зареєстровано понад 1700 осіб.

На конференції розглядалися екзистенційні питання – кому належить університет? Яка його роль? Куди після пандемії COVID-19?

Конференція, організована USAf, Радою з питань вищої освіти в Південній Африці та Департаментом вищої освіти та підготовки Південної Африки, була сформована різкою нерівністю у секторі, яку посилила пандемія COVID-19.

Університети є єдиними найвпливовішими інститутами суспільств у всьому світі. Вони є центрами ідей, відкриттів, технологічного розвитку та культури та двигунами місцевої, національної та світової економіки.

За словами доктора Іра Харкаві, асоційованого віце-президента та директора-засновника Центру спільнот Партнерства Барбари та Едварда Неттера при Університеті Пенсільванії у США, університети мають потенціал боротися проти нерівність та соціальну несправедливість,

Харкаві, який виступав на тему «Демократичний громадянський університет», сказав, що пандемія COVID-19 висвітлила проблеми расизму, ксенофобії та антисемітизму. І боротьбу за цими негативними проявами необхідно посилити.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211011152949191

ТУНІС

  1. Прем’єр-міністром Тунісу призначено жінку-викладача

University World News

Після тривалої кар’єри викладача в Університеті Тунісу та адміністративної роботи в Міністерстві вищої освіти та наукових досліджень Тунісу, професор Найла Боуден Ромдхейн була призначена прем’єр-міністром країни. Це рішення прийняв Президент Тунісу Каїс Саїд (також колишній викладач університету, який захопив владу в липні, що визнано його опонентами як напад на демократію).

Найла Боуден Ромдхейн працювала професором геології в Національній інженерній школі Тунісу при Туніському університеті Ель-Манар.

У 2011 році вона була призначена відповідальною за якість освіти у міністерстві вищої освіти та наукових досліджень, а потім продовжила працювати на посаді керівника підрозділу цільових дій у цьому ж міністерстві.

Ромдхейн відповідає за впровадження програми, фінансованої Світовим банком, призначеної для підтримки модернізації системи вищої освіти країни з метою сприяння працевлаштуванню-відомої як PromEssE-з 2016 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211005122338635