Березень / Март 2019

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг країн СНД
Березень 2019 р.

  1. В Пекіні обговорені аспекти нарощування партнерства з Китайським нафтовим університетом (Туркменістан)

В ході зустрічі проректор Китайського Нафтового Університету детально ознайомив представників дипмісії Туркменістану з аспектами науково-освітньої діяльності ВНЗ. Потім відбувся обмін думками щодо можливостей нарощування співпраці. Представники КНУ докладно розповіли про програми бакалаврату, магістратури, докторантури, що включають такі напрямки, як комп’ютерні технології, хімічна інженерія, електроніка та ін.

Так само були обговорені аспекти підготовки у вищому навчальному закладі туркменських студентів. В даний час в університеті навчаються 166 молодих громадян нашої країни, з них 57 отримують стипендії, які фінансуються Китайської Національної Нафтовий Корпорацією (CNPC), 20 студентів отримують урядові стипендії, 20 студентів – стипендії університету. Випускники цього вузу працюють в різних галузях ПЕК Туркменістану.

В ході відвідування Китайського Нафтового Університету співробітники посольства зустрілися з туркменськими студентами, які навчаються у вищому навчальному закладі.

Джерело інформації:

http://www.turkmenistan.gov.tm/?id=18284

 

  1. Делегація туркменських вузів відвідала Китай

За сприяння посольства  Туркменістану в КНР  проректори туркменських вузів провели зустрічі з керівництвом Шанхайського університету фінансів та економіки, Університету міжнародного бізнесу та економіки, Шанхайської фондової біржі, а також консалтинговими брокерськими компаніями.

В ході зустрічі було відзначено позитивну динаміку багато форматного туркмено-китайського співробітництва. Велику увагу було приділено активізації діалогу в науково-освітній сфері.

Відбувся обмін думками про розширення співпраці між профільними вузами двох країн і готовність до партнерства в рамках освітніх і стипендіальних програм.

Джерело інформації:

http://www.turkmenistan.gov.tm/?id=18295

 

  1. КазНУ імені аль-Фарабі готуватиме фахівців за програмою Smart City

КазНУ ім. аль-Фарабі в цілях реалізації державної програми «Цифровий Казахстан» відкриває дводипломну інноваційну програму підготовки фахівців – Smart City.

Ведучий казахстанський університет, ставши членом міжнародного консорціуму вузів Smart City, спільно з вузами Європейського Союзу приступив до розробки магістерської програми за спеціальністю «Інформаційні технології для розумного міста» за проектом ERASMUS +.

Слід зазначити, що КазНУ бере участь в понад 30 діючих міжнародних програмах Erasmus +, неодноразово виступав в якості національного координатора проектів «Erasmus Mundus» і є лідером серед казахстанських університетів за кількістю реалізованих проектів.

Джерело інформації:

https://forbes.kz/news/2019/03/11/newsid_194691

 

  1. Науковий центр КазНУ відкрили в Пакистані

КазНУ ім. аль-Фарабі відкрив в Університеті Карачі (Пакистан) спільний науковий центр-лабораторію інноваційних досліджень. Проект реалізований за сприяння Комісії з науки і техніки для сталого розвитку країн Півдня (COMSATS)..

«Відкриття спільного наукового центру-лабораторії виведе нашу співпрацю на якісно новий високий рівень. Така міжнародна колаборація дозволить виконувати актуальні для обох країн проекти і ефективно інтегруватися у світове наукове співтовариство, і що особливо важливо, внесе значний вклад в підготовку висококваліфікованих і конкурентоспроможних молодих кадрів Казахстану», – сказав проректор КазНУ.

Меморандум про співпрацю, який підписали КазНУ і університет Карачі, передбачає спільну підготовку на базі центру наукових кадрів, розробку і реалізацію дослідних робіт і проектів в області фітохімії, біомедицини, виробництва лікарських препаратів і продукції на основі рослинної сировини

КазНУ є партнером COMSATS в Казахстані, єдиним вузом з країн СНД, які входять з 2015 року в цю міжнародну організацію. Ведучий казахстанський вуз співпрацює з відомими університетами та науково-освітніми центрами 25 країн Азії, Африки, Латинської і Центральної Америки є членами COMSATS.

Джерело інформації:

https://forbes.kz/news/2019/03/07/newsid_194535

 

  1. Мінськ і Пекін: назустріч викликам глобалізації

На базі Мінського державного лінгвістичного університету відкрилася Міжнародна науково-практична конференція «Мовна і гуманітарна освіта в епоху глобалізаційних викликів”.

Подія була приурочена до Року білоруського освіти в Китаї. На конференції розглядалися питання розвитку міжнародних комунікаційних здібностей в глобальному контексті, стан і перспективи шкільної багатомовної освіти і вищої освіти в Китайській Народній Республіці, особливості реалізації проекту створення шкільного підручника китайської мови в Білорусі.

Крім того, учасники познайомилися з культурологічними аспектами вивчення білоруської мови в закладах загальної середньої освіти, обговорили стратегічні підходи до розвитку педагогічної освіти в Білорусі та Китаї, аспекти розвитку міжнародної академічної мобільності та інтернаціоналізації системи вищої освіти.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/minsk-i-pekin-nasustrach-vyklikam-glabalizatsyi/

 

  1. Спільний інформаційний семінар проектів Erasmus + (Вірменія)

У Національному університеті архітектури і будівництва Вірменії відбувся спільний інформаційний семінар в рамках проекту Європейського Союзу: «Розширення інноваційних можливостей в сфері інженерної освіти і підприємницьких навичок», який фінансується в рамках програми Erasmus + INNOCENS і HERITAG – «Міждисциплінарні реформи вищої освіти в професійних навчальних програмах в сферах управління туризмом і прикладних геоінформаційних систем».

Міністерство освіти і науки РА є партнером проекту. Програма INNOCENS спрямована на розвиток інноваційних здібностей і підприємницьких навичок студентів з економічного розвитку, на створення нових робочих місць і стартапів в Вірменії і в країнах-партнерах. Особлива увага приділяється розвитку інноваційної та підприємницької підготовки студентів-інженерів, впровадження інноваційної педагогіки та оцінці здібностей в процесі викладання і навчання, а також створення і комерціалізації інноваційних центрів для студентів-інженерів та інноваційних ідей.

Одним із значних досягнень проекту HERITAG є підписання міжуніверситетської угоди про співпрацю з Політехнічним університетом Валенсії і запуск спільної магістерської програми з управління проектами. Особливо актуальна міждисциплінарна спрямованість навчальної програми, яка має на увазі поєднання економічних і технічних знань.

Джерело інформації:

http://edu.am/index.php/ru/news/view/7409

 

  1. Обговорення на тему «Проблеми освіти і пропоновані рішення» (Вірменія)

Керівник управління програм розвитку і моніторингу Міністерства освіти і науки Республіки Вірменії Роберт Степанян представив основні напрямки розвитку сфери і їх відображення в порядку денному Національних Зборів Республіки Вірменії. «Першою і найважливішою проблемою на всіх рівнях освіти є модернізація змісту. Нам необхідно адаптувати освіту до сучасних стандартів, враховуючи, що в мінливому світі перед системою освіти ставляться все більш серйозні завдання. Сучасна освіта повинна бути динамічно гнучким, даючи можливість швидко адаптуватися до потреб економіки, ринку праці та суспільства. Наступним важливим питанням є підвищення кваліфікації та соціального захисту викладацького складу. По-третє, забезпечення безпечних і стійких інституційних систем / стан будівель, освітнє середовище /, а також забезпечення зв’язку освіти, науки і економіки. Зокрема, наука і економіка повинні мати певну участь в розробці і реалізації освітньої політики», – сказав Роберт Степанян.

http://edu.am/index.php/ru/news/view/7406

 

  1. Зустріч міністра освіти

Міністр освіти Азербайджанської  Республіки зустрівся зі спеціальним посланником прем’єр-міністра Канади з питань Європейського союзу і Європи, послом Канади в Федеративній Республіці Німеччина Стефаном Діоном і акредитованим в Азербайджанській Республіці послом Канади Крістофером Джоном Кутером

На зустрічі обговорювалися нинішній стан відносин між Азербайджаном і Канадою у сфері освіти і перспективи подальшої співпраці.

Джерело інформації:

https://edu.gov.az/ru/page/9/16309

 

  1. У БДУІР відкритий Спільний науково-дослідницький та освітній центр “БДУІР – СЕТСО 32” (Білорусь)

В рамках Року освіти Білорусі в Китаї відбулася урочиста церемонія відкриття Спільного науково-дослідного і освітнього центру в області високих технологій Білоруського державного університету інформатики і радіоелектроніки і Східно-Китайського науково-дослідного інституту комп’ютерних технологій (СЕТСО 32).

Центр створено за підтримки Китайської корпорації електронних технологій (СЕТСО), наймогутнішої національної корпорації в Китайській Народній Республіці в області оборонної електроніки, електроніки для забезпечення безпеки та інформатизації.

“Відкриття центру – наступний крок у розвитку партнерських взаємовідносин між БГУИР і СЕТСО 32, – зазначив на відкритті центру ректор БДУІР. – Діяльність центру сприятиме розвитку міжнародного співробітництва, зміцненню міжнародної кооперації вчених для вирішення проривних проблем в області високих технологій, підготовці висококваліфікованих кадрів і створення конкурентоспроможної інноваційної науково-технічної продукції в галузі радіоелектроніки, інфокомунікацій, штучного інтелекту та інформаційних технологій. “

Співпраця між БГУИР і Китайської корпорацією електронних технологій здійснюється протягом 20 років. За ці роки виконано ряд перспективних проектів в області високих технологій, спрямованих на вирішення стратегічних завдань в інтересах Білорусі та Китаю. Новим етапом співпраці стало підписання 24 серпня 2018 року Меморандуму про стратегічне співробітництво в галузі науки між СЕТСО і БГУИР.

“Через півроку після підписання Меморандуму ми відкрили спільний центр, – розповів Президент Східно-Китайського науково-дослідного інституту комп’ютерних технологій пан Цзянь Бо. – Сьогодні БГУИР – найбільш конкурентоспроможний ІТ-університет в Республіці Білорусь. Упевнений, що відкриття центру стане важливим кроком по просуванню і впровадженню передових ІТ-ідей та рішень як в Республіці Білорусь, так і в Китайській Народній Республіці. “

Спільний центр відкритий на базі Науково-конструкторського центру перспективних радіоелектронних систем сантиметрового і міліметрового діапазонів довжин хвиль.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/v-bguir-otkryt-sovmestnyy-nauchnoissledovatelskiy-i-obrazovatelnyy-tsentr-bguir–sets-32/

 

  1. Глобальний форум 2019 з питань освіти і професійної підготовки (Білорусь)

Заступник міністра освіти Республіки Білорусь взяв участь у Глобальному форумі 2019 з питань освіти і професійної підготовки (далі – Глобальний форум), який проходив з 22 по 25 березня 2019 р в Об’єднаних Арабських Еміратах.

Ключовими питаннями даного Глобального форуму стали: підвищення якості освіти та зміна умов життя через освіту, забезпечення доступної освіти для всіх, визнання ролі освіти як основної рушійної сили особистісного зростання і розвитку в цілому. Крім того, на даному заході були обговорені актуальні проблеми, з якими стикається сучасна освіта, стан і перспективні напрямки розвитку освіти в усьому світі, а також роль сучасних технологій, розробок та інновацій.

 У заході, в якому взяли участь відомі політики, керівники міністерств освіти, кращі педагоги та представники засобів масової інформації, були розглянуті актуальні питання, що стоять на порядку денному, а також необхідність просування інтересів Республіки Білорусь в міжнародному освітньому просторі.

На полях Глобального форуму під час робочих сесій заступник міністра Білорусі також зустрівся з керівництвом Міністерства освіти Об’єднаних Арабських Еміратів з метою визначення напрямків розвитку білорусько-еміратського співробітництва в сфері освіти, перспектив взаємодії в галузі підготовки кадрів, в тому числі в сфері професійно-технічної освіти.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/globalnyy-forum-2019-po-voprosam-obrazovaniya-i-professionalnoy-podgotovki/

 

  1. Дні білоруського освіти в Сирійській Арабській Республіці (м. Дамаск) і Ліванській Республіці (Бейрут)

З 18 по 23 березня пройшли Дні білоруської освіти в Сирійській Арабській Республіці (м. Дамаск) і Ліванській Республіці (Бейрут).

Участь в даному заході брала делегація представників керівництва білоруських установ вищої освіти.

В рамках Днів освіти  була організована виставка «Освіта в Білорусі» на базі Дамаского університету, виставка білоруської освіти на базі університету AUL (Ліван), а також проведення двосторонніх зустрічей з ректорами даних університетів.

Крім того, відбулися заплановані зустрічі в Міністерстві освіти Сирійської Арабської Республіки, Міністерстві освіти Ліванської Республіки і проведені переговори з керівництвом даних відомств на яких обговорювались питання розвитку співробітництва в сфері вищої, післядипломної та професійно-технічної освіти та навчання.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/dni-belorusskogo-obrazovaniya-v-siriyskoy-arabskoy-respublike-gdamask-i-livanskoy-respublike-gbeyrut/

 

  1. Білорусько-польське співробітництво в сфері освіти

В Міністерстві освіти відбулася зустріч заступника Міністра освіти Республіки Білорусь Р.С. Сидоренко з Надзвичайним і Повноважним Послом Республіки Польща в Республіці Білорусь паном Артуром Міхальськи.

В ході зустрічі обговорювалися пріоритетні напрямки українсько-польської взаємодії в освітній сфері. Особливу увагу було приділено роботі консультаційної комісії з питань освіти польської національної меншини в Республіці Білорусь та білоруського національної меншини в Республіці Польща, створеної в рамках Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Польща про співробітництво в сфері освіти.
Після закінчення зустрічі співрозмовники висловили задоволення досягнутим рівнем взаєморозуміння і позначили перспективність розвитку контактів між зацікавленими установами освіти двох країн.

Джерело інформації:

https://edu.gov.by/news/belorusskopolskoe-sotrudnichestvo-v-sfere-obrazovaniya/