Компанія QS оприлюднила своє 11-е видання QS World University Rankings by Subject. Рейтинг 2021 року включає 1456 університетів із 86 країн і охоплює 51 предметну область.
Предметний рейтинг розширює можливості університетів претендувати на глобальне становище в тих дисциплінах, якими вони славляться на внутрішньому чи міжнародному рівні. На них звертають увагу майбутні студенти. Інститути використовують їх для виявлення потенційних партнерів для академічного обміну та наукової співпраці. Подобаються вони і політикам, оскільки рейтинги ставлять у центр уваги відносну силу національних систем.
Важливим застереженням є те, що дані для предметного рейтингу 2021 року були зібрані шляхом опитування в період з лютого по березень 2020 року та бібліометричних даних, отриманих від Elsevier, і тому відображають стан на кінець 2019 року. Тому будь-яке посилання на пандемію коронавірусу є передчасним.
Хоча результати діяльності окремих університетів можуть бути зумовлені низкою факторів, рейтинг показує загальні регіональні диспропорції.
І США, і Великобританія традиційно значно випереджають всі інші країни. США перераховані найбільше – 3058 разів – і посідають перше місце у 30 предметних областях, тоді як Великобританія – 1396 разів і займає перше місце за 13 предметами.
Китай займає третє місце з рейтингом 772 у 2021 році порівняно з 560 у 2017 році. Це значний стрибок і тепер Китай випереджає Німеччину та Австралію. Австралія посідає четверте місце за кількістю переліків (732 рази) порівняно з 662 у 2020 році та 646 у 2017 році, коли вона займала третє місце у світі. Решту з 10 найкращих країн складають Канада (593), Італія (477), Японія (430), Франція (407) та Південна Корея (407).
США та Великобританія разом займають перше місце 43 рази в 51 предметній галузі, а в двох випадках університети поділяють перше місце). Інші три провідні країни (Китай, Австралія та Німеччина) не мають університетів, які за тематикою посідають перше місце у світі.
Перше місце чотири рази займає Швейцарія, за нею йдуть Нідерланди та Сінгапур, котрі посідають перше місце по два рази, та Італія і Швеція – по одному разу.
Незмінно продовжується підйом азіатських університетів (особливо тих, що знаходяться в Китаї). Це стало наслідком значних інвестицій у вищу освіту та наукові дослідження в країнах Азії.
Для економік, що розвиваються, ключове посланням для тих, хто формує освітню політику – щоб університети були конкурентоспроможними як на регіональному, так і на глобальному рівні, вони повинні фінансуватись у значно більшому обсязі, ніж тепер.