Нещодавній звіт Американської асоціації професорів університетів (American Association of University Professors, AAUP) засвідчив про важкий період для навчальних закладів США. У звіті відзначається, що вперше за десятиліття має місце зниження академічних зарплат. Накопичені університетами та коледжами США боргові зобов’язання у розмірі 336 мільярдів доларів створили підставу для виникнення кризи у цьому сектору.
З урахуванням інфляції, зарплата на денному факультеті в університетах впала на 0,4% у навчальному році 2019/2020. Попереднє падіння було ще в 2011 році, коли США не повністю вийшли з рецесії, яка почалася в 2007 році.
Не враховуючи інфляцію (1,4%), зарплати американських професорів зросли на 1%, частина зростання пов’язана з вливанням майже 2 млрд. доларів екстрених коштів допомоги від наслідків коронавірусу безпосередньо в університети та коледжі.
Старший науковий співробітник Гленн Колбі зазначив для AAUP, що криза вразила неоднаково всі сфери вищої освіти. З одного боку деякі університети збільшили кількість своїх викладачів, щоб впоратися зі збільшенням числа студентів, що відповідно призвело до зростання фондів. З другого боку деякі установи, яким вдалося пережити рецесію 2008 р., накопичили великі борги, а кошти від збільшення вартості навчання були направлені для їх обслуговування, що не дозволило збільшити фонди оплати праці. У престижних приватних університетах з багатомільярдними фондами, до яких належать Гарвард і Прінстон, збільшують кількість викладачів, при цьому зросла також їх кількість у державних університетах на 0,6% та 4,3% відповідно. Водночас зарплата викладачів, які працюють на денній основі, у цих університетах знизилася відповідно на 1% та 0,5%. При цьому 92% елітних приватних університетів або заморозили, або зменшили заробітну плату, а 51% скоротили додаткові виплати.
Відмінності можна пояснити більш високим рівнем активності профспілок у державних установах, що ускладнює запровадження заморожування заробітної плати та відкотів для викладачів.
Престижні установи використовують свої фонди як заставу за кредитами, виданими на дуже вигідних умовах. Менш забезпечені ЗВО, які не мають великих коштів, позичали за ринковими ставками і щоб погасити ці кредити, їм довелося збільшити вартість навчання для обслуговування цього боргу.
За словами Колбі: “Протягом останніх 10 років державні установи брали позики, тому що вони не отримують достатньо грошей від своїх штатів. Враховуючи ці реалії, накопичені борги університетів та коледжів у розмірі 336 мільярдів доларів – це така ж бомба сповільненої дії для сектора, як борг за навчання у 1,7 трильйона доларів для десятків мільйонів студентів у Сполучених Штатах”.
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210813112321174