У США зростає певне занепокоєння відносно того, що по кількості докторів наук (PhD) у галузях науки, техніки та математики (STEM) їх стрімко наздоганяє Китай, впливаючи на лідерство США у деяких галузях, пов’язаних із національною безпекою.
Водночас, деякі наукові вважають, що надмірна орієнтація на цифри не обов’язково вказує на дослідницький статус країни на глобальному рівні. У звіті Центру безпеки та нових технологій Джорджтаунського університету опублікованому в серпні ц.р., зазначається, що на даний час китайські університети щороку випускають приблизно три STEM-PhD на кожні два доктора в університетах США. До 2025 року передбачається, що Китай буде готувати приблизно вдвічі більше кандидатів наук, ніж США.
Виходячи з поточних моделей зарахування, до 2025 року китайські університети будуть випускати понад 77 000 випускників STEM-докторантури на рік порівняно з приблизно 40 000 у США. Враховуючи масштаби інвестицій Китаю у вищу освіту та високу конкуренцію в галузі технологій, розрив у випуску STEM-докторантів може підірвати довгострокову економічну та національну безпеку США.
У доповіді зазначається, що між 2003 та 2007 роками уряд Китаю створив понад 1300 нових докторських програм у десятках установ. У період з 2016 до 2019 р. кількість студентів, які вступали до STEM-докторантури у китайських університетах, зросла майже на 40% – з 59 670 до 83 134. При цьому кількість високоякісних STEM-докторів випускаються дуже вузькою групою найкращих університетів КНР. Переважна більшість докторів наук, які закінчують китайські університети, є громадянами Китаю, а іноземні студенти складали лише близько 7% вступників до докторантури.
Для США проблемою є те, що найкращі студенти сьогодні залишаються в Китаї, а не їдуть навчатися за кордон. У період, що визначається початком «війни за таланти», для Китаю та США це значні виклики.
Один із ключових способів, якими США компенсували кількісні недоліки у науковцях в минулому – це імміграційна політика, багато прогалин у інформатиці, техніці, науках про життя та матеріалознавстві зокрема заповняли студенти зі Сходу, Південно-Східної та Південної Азії.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210910110221730