У світі поширюються світні платформи на основі штучного інтелекту (ШІ), але користувачі – батьки, учні, студенти, викладачі – не впевнені, чи є вони безпечними та ефективними. Щоб вселити довіру суспільства до освітнього потенціалу ШІ, галузь повинна прийняти загальні критерії та стандарти для забезпечення безпечного та відповідального використання ШІ в освіті.
Для вирішення цієї проблеми компанія Riiid, яка спеціалізується на освітніх рішеннях на базі ШІ, та DXtera Institute, неприбуткова організація, яка використовує технології для зниження бар’єрів у наданні освіти, сформували міжгалузевий альянс для роботи над використанням ШІ в освітніх технологіях нового покоління.
Ініціатива зосереджена на встановленні контрольних показників і стандартів у чотирьох критичних категоріях – Безпека (безпека, конфіденційність), Підзвітність (визначення обов’язків зацікавлених сторін), Об’єктивність (справедливість, етика та відсутність упередженості) та Ефективність (кількісно виражені покращення результатів навчання). Одним словом, БЕЗПЕЧНИЙ освітній ШІ.
За три місяці з моменту створення у серпні 2021 р. альянс розширився з 20 до понад 100 членів з 15 країн. Серед залучених організацій – Carnegie Learning, ETS, GSV Ventures, Німецький альянс з освіти, EduCloud Alliance та Digital Promise.
Членом альянсу, зокрема, є приватна сертифікаційна компанія зі США – Underwriters Laboratory (UL), яка з моменту свого заснування в 1894 році бере участь в аналізі безпеки багатьох нових технологій Майже кожен американський продукт, який використовує електроенергію, має логотип UL. Цей означає, що він пройшов ретельне тестування на відповідність різним стандартам.
Альянс має намір зробити щось подібне для освітніх інструментів і платформ ШІ, врешті-решт запровадивши процес добровільної перевірки таких продуктів, що додасть впевненості споживачам.
Альянс зосереджений не тільки на ринку США. Він співпрацює з експертами з Ізраїлю, Росії та Європейського альянсу Edtech, який представляє всі країни ЄС.
ШІ має потенціал для трансформації освіти, звільнення викладачів від адміністративного навантаження та персоналізації навчальних шляхів для учнів і студентів. Але для того, щоб реалізувати цей потенціал, необхідно мати визнані стандарти, яким кожен може довіряти.
Джерело: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211214103758477