Листопад 2022 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Листопад 2022 р.

За матеріалами: University World News, AllAfrica, ZAWYA, Standard Media, News24, msn 

  1. Економічна трансформація Африки залежить від навичок високого рівня

University World News

Витрати Світового банку на освіту в країнах Африки на південь від Сахари протягом останнього десятиліття значно зросли, а в Західній і Центральній Африці з 2018 по 2021 рік зросли втричі з 400 млн USD до 1,2 млрд. USD, причому значний внесок було зроблено в сектор вищої освіти.

«Освітній сектор має велике значення в порядку денному Світового банку», – сказав Девід Малпасс, президент банку час зустрічі високого рівня на тему «Африканські центри вищої освіти: шлях до сталого розвитку».

Близько 600 млн USD від інвестицій Світового банку було спрямовано на програму Африканських центрів передового досвіду (ACE), ініціативу банку, засновану в 2014 році, спрямовану на розвиток науки, технологій, інженерії та математики (STEM) на післядипломних рівнях, зокрема для збільшення кількості магістрів і докторів наук у галузях.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221025135916256

  1. Нобелівський симпозіум в Африці закликає до боротьби проти тих, хто дискредитує науку

University World News

Африканське наукове співтовариство має бути частиною глобальних зусиль у боротьбі з дезінформацією проти науки, яка загрожує майбутньому прогресу, якого світ може досягти завдяки проривам у наукових дослідженнях.

«Дезінформаційна війна» проти науки нещодавно набрала обертів у всьому світі, поставивши під загрозу соціально-економічний розвиток, який дуже потрібен Африці, щоб наздогнати решту світу в плані розвитку.

Незважаючи на демонстрацію того, що сила науки має вирішальне значення для протистояння глобальним викликам, як це продемонстрував нещодавній спалах COVID-19, війна проти неї тривала в багатьох частинах світу, що вимагало активних зусиль для подолання негативу, сказав Відар Хельгесен, виконавчий директор Нобелівського фонду, на першому заході серії Нобелівських симпозіумів в Африці, організованому Стелленбошським інститутом перспективних досліджень (STIAS).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221027000332805

  1. Запущена ініціатива «Бізнес-школи за кліматичне лідерство»

University World News

Шість провідних африканських бізнес-шкіл започаткували ініціативу Business Schools for Climate Leadership Africa (BS4CL Africa) для створення спільної основи для кліматичних дій, яка може трансформувати навчальні програми бізнес-освіти відповідно до потреб та адаптації до реалій африканського континенту.

Ініціатива стосуватиметься проектів, навчання та діяльності з розвитку бізнесу, зокрема, сказав Шериф Камел, декан школи бізнесу Американського університету в Каїрі (AUC на круглому столі для деканів африканських бізнес-шкіл 7 листопада в AUC в Єгипті.

Учасниками BS4CL Africa є Школа бізнесу Американського університету в Каїрі, Єгипет; ESCA Ecole de Management (ESCA School of Management) у Марокко; Lagos Business School в Нігерії; школа туризму та гостинності Стратморського університету, Кенія; а також Інститут бізнес-науки Гордона та Бізнес-школа Стелленбоша, обидва в Південній Африці.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221111112320810

  1. Африканські студенти вимагають створення університетських навчальних програм з урахуванням клімату

University World News

Студенти закликають країни Африки включити аспекти зміни клімату в навчальні програми ЗВО.

Ініціатива, яка охоплює все більше голосів щодо кліматичних навчальних програм, прозвучала напередодні 27-ї Конференції сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату (COP27), яка відбудеться в єгипетському прибережному місті Шарм-ель. Шейха з 6 по 18 листопада.

Студенти вважають, що невключення навчальної програми з питань зміни клімату в систему освіти є рецептом катастрофи.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221104052753298

  1. Університети повинні прагнути підготувати 100 000 PhD за десятиліття

University World News

Африканські університети протягом наступних 10 років повинні прагнути підготувати близько 100 000 докторів філософії, щоб забезпечити дослідження, необхідні континенту для прискореного розвитку.

Згідно з рекомендацією Світового банку, університети повинні виробляти більшу кількість дослідників у відповідь на необхідність створення робочих місць і можливостей для населення континенту, що швидко зростає, а також на виклики, з якими континент стикається в таких сферах, як зміна клімату, хвороби, продовольча безпека та політична нестабільність.

100 000 не слід розглядати як величезну цифру, враховуючи, що Китаю, населення якого майже таке ж, як і в Африці, вдається готувати таку кількість щороку, як і Сполученим Штатам, населення яких ще менше, сказав Професор Барнабас Навангве, проректор Угандського університету Макерере.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221108133427840

  1. Академічна свобода в Африці залишається під загрозою

University World News

Напади на вчених, студентів, академічну свободу та вищі навчальні заклади залишаються поширеними в Африці, з високою частотою інцидентів, що підривають вищу освіту в таких країнах, як Єгипет, Ефіопія та Нігерія, за даними Scholars at Risk (SAR), мережі, яка надає притулок науковцям у всьому світі, яким загрожують, і кампаніям за свободу думки.

У своєму щорічному звіті «Free to Think 2022» за період з 1 вересня 2021 року по 31 серпня 2022 року SAR задокументував різні типи атак, загалом 391, на спільноти вищої освіти в 65 країнах світу, включно з африканськими країнами, такими як Єгипет, Ефіопія. , Гвінея, Нігерія, Камерун, Демократична Республіка Конго та Судан.

Про випадки втручання урядів або спроб підриву академічної свободи повідомлялося в Алжирі, Гані та Кенії.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221109073147468

  1. Сектор вищої освіти звинувачують у низькому рівні державного фінансування

University World News

Постійні скарги на низький рівень державного фінансування вищої освіти в Африці можуть стати справою минулого, якщо університети стануть більш активними у реагуванні на соціально-економічні потреби суспільства.

«Африканські платники податків із задоволенням віддадуть пріоритет фінансуванню сектора, якби університети вийшли за рамки традиційного мандату викладання, дослідження та охоплення, а також сприйняли інновації, які сприяли б процвітанню та вирішували нагальні проблеми», — сказав професор Амон Мурвіра, міністр вищої та третинної освіти Зімбабве. у промові на Регіональному університетському форумі з розбудови потенціалу в сільському господарстві, або RUFORUM.

Мурвіра зазначив, що Зімбабве намагалося змінити фокус своєї освіти, змінивши її, і почало спостерігати збільшення інновацій від університетів і вищих навчальних закладів.

Університети, за його словами, повинні перейти від моделі освіти 3.0 до моделі освіти 5.0, у якій інновації, модернізація та промисловість є ключовими сферами уваги, якщо ми хочемо, щоб їх реальна цінність у суспільстві була повністю усвідомлена та оцінена.

Відповідно до стратегії вищої освіти Зімбабве, спрямованої на те, щоб позиціонувати її як країну із середнім рівнем доходу до 2030 року, вищі навчальні заклади повинні переорієнтувати свою місію викладання досліджень і громадської роботи (освіта 3.1) на п’ять основних завдань, а саме: викладання, дослідження, громадська робота, але також інновації та індустріалізація (освіта 5.0).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221103060607513

  1. Зміна клімату та освіта в галузі ЦСР для мільйонів молодих людей

University World News

За оцінками, мільйон студентів африканських університетів отримають вигоду від цифрової освітньої програми про зміну клімату та Цілі сталого розвитку (ЦСР) у 2023-24 роках.

Це було підкреслено довіреною особою Gaia Education Тімом Кларком під час заходу COP27 (Конференція Організації Об’єднаних Націй зі зміни клімату) на тему «Мобілізація молоді та трансформація громад – впровадження ЦСР у формальну та неформальну освіту».

Захід був зосереджений на інноваційних підходах до сприяння справедливому зміні клімату та впровадженню ЦСР в освіту, засоби до існування та рішення щодо відновлюваної енергії, починаючи від курсів у панафриканських університетах і закінчуючи розвитком потенціалу молоді для регенеративного проектування громад, зеленої енергії та розширення можливостей місцевого населення.

Освіта про зміну клімату була відзначена як важлива сфера для розширення можливостей молоді під час COP27, яка проходила в Шарм-Ель-Шейху, Єгипет, із закликами до різних супутніх заходів конференції щодо фінансування розробки кліматичних навчальних програм в освітніх закладах. установи.

Проект зміни клімату, ЦСР і Африка, який очолює Gaia Education у партнерстві з Асоціацією африканських університетів, Центром SDG для Африки та Всеафриканською студентською спілкою (AASU), передбачає розробку, розробку та впровадження коротких цифрових курсів про зміну клімату та цілей розвитку.

Крім того, це дозволить студентам стати послами зміни клімату, одночасно каталізуючи зростання континенту до цілей ЦУР.

Професори африканських університетів у галузі охорони природи та навколишнього середовища керували б розробкою курсів, щоб представити африканську точку зору на зміну клімату та ЦСР, а також політику, яку необхідно впроваджувати.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221117073544235

  1. Тематичний рейтинг THE: відзначено досягнення африканських ЗВО у галузі охорони здоров’я

University World News

Загалом 96 університетів 3 17 африканських країн увійшли до Всесвітнього рейтингу університетів Times Higher Education (THE) 2023 за предметами, у якому перелічено досягнення в академічних галузях у 11 вибраних основних предметних областях.

У Єгипті 26 рейтингових університетів, у Південній Африці – 15, а в Алжирі – 13. Інститути цих трьох країн спільно зайняли близько 56% рейтингів африканських університетів. Нігерія представлена 11 університетами, Марокко і Туніс – по вісім, Гана – трьома, а також Ефіопія і Танзанія – по два.

Ще вісім країн, Ботсвана, Кенія, Маврикій, Мозамбік, Намібія, Уганда, Замбія та Зімбабве, мають в рейтингу по одному університету.

За предметними галузями два південноафриканські заклади потрапили до топ-100: Університет Кейптауна зайняв 77 позицію в галузі клінічних і медичних наук, а Університет Преторії (UP) зайняв 78 позицію за юридичну освіту.

Дев’ять інших африканських університетів увійшли до 300 кращих у світі в галузі права, включаючи університети Кейптауна (UCT) (151-175), Йоганнесбурга (UJ) (176-200), Стелленбоша ( SU) (176-200) і Witwatersrand (Wits) (201-250).

UCT було поміщено до групи 251-300 щодо бізнесу та економіки, предметної області, яка включає галузі бухгалтерського обліку та фінансів, управління бізнесом, науки про дані, економіку та економетрику.

Крім того, кілька інших африканських університетів увійшли до 500 найкращих у світі, включаючи Університет Преторії та Університет Вітса, обидва в групі 301-400, і три інші, які входять до групи 401-500. Це Університет Йоганнесбурга, Університет Ковенант Нігерії та Університет Гани.

Одинадцять африканських університетів увійшли до 500 кращих освітніх університетів, а UCT очолив їх у групі від 151 до 200.

У соціальних науках, предметній галузі, яка охоплює дисципліни з комунікації та медіа, географії, політики та міжнародних досліджень, досліджень розвитку та соціології, 10 африканських університетів увійшли до 500 найкращих.

Єгипет домінує в інформатиці, оскільки шість його університетів входять до 500 кращих.

Загалом 71 африканський університет був оцінений за інженерними науками, але лише 16 із них увійшли до списку 500 найкращих – усі розташовані в Єгипті (12), Південній Африці (три) та Нігерії (один).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221101203745457

БЕНІН-ЗАХІДНА АФРИКА

  1. Africa Digital Campus спрямований на підтримку дистанційної освіти

University World News

У Беніні розпочато проект «Африканський цифровий кампус» (ADC) для зміцнення співпраці у сфері дистанційної освіти та мережевої інфраструктури в Західній Африці.

Кампус у Беніні, відкритий наприкінці жовтня, доповнює кампус у Буркіна-Фасо, відкритий у березні 2022 року в рамках того ж проекту.

ADC — це дворічний проект електронного навчання, який координується Дослідницько-освітньою мережею Західної та Центральної Африки (WACREN) та Науково-дослідним інститутом розвитку (Institut de Recherche pour le Développement, або IRD) і пілотується у двох університетах – Національному вищомуй інституті промислових технологій в Беніні та Віртуальному університеті Буркіна-Фасо.

ADC фінансується Французьким агентством розвитку за рахунок коштів, делегованих Європейським Союзом у рамках програми, спрямованої на підключення та цифрові рішення у сферах освіти, охорони здоров’я та мікро-, малих і середніх підприємств в Африці і країнах Карибського басейну та Тихого океану.

Проект включає електронне навчання для посилення пропозиції онлайн-навчання двох університетів-бенефіціарів, інфраструктуру зв’язку та послуг електронного навчання, а також обмін знаннями для обміну досвідом і найкращими практиками між вищою освітою та дослідницькими структурами, які пропонують дистанційне навчання.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221109185032535

ЕФІОПІЯ

  1. Проект DigiTruck Ethiopia для віддалених і сільських студентів

AllAfrica

Один з флагманських проектів Huawei, DigiTruck, офіційно запущено в Ефіопії у співпраці з Міністерством освіти Ефіопії та iCOG Anyone Can Code (iCOG ACC), з метою надання можливості сільським і віддаленим студентам скористатися цифровими технологіями.

DigiTruck Ethiopia проведе технічний тур по всій країні на своєму відремонтованому 40-футовому контейнері як навчальному центрі, обладнаному високоякісними навчальними електронними гаджетами для навчання студентів, включаючи ноутбуки, роботизовані пристрої та мікроелектроніку. Тур буде проведено в кількох містах Ефіопії, щоб підвищити обізнаність про переваги освіти STEAM (наука, технології, інженерія, мистецтво та математика).

Проект DigiTruck Ethiopia має на меті подолати цифровий розрив, створивши основу для ознайомлення дітей і молоді з комп’ютерами, програмуванням, Інтернетом речей (IoT) та іншими новими технологіями в ранньому віці, враховуючи велику кількість учнів. відвідування шкіл по всій Ефіопії та необхідність озброїти їх навичками, необхідними для приєднання до суспільства, де компетенції, пов’язані з технологіями, стають все більш важливими.

https://allafrica.com/stories/202211170314.html

  1. Посольство США співпрацює з Міністерством освіти Ефіопії з метою посилення лідерського потенціалу в університетах країни

ZAWYA

Посольство США в Ефіопії у партнерстві з Міністерством освіти профінансувало грант на програму “Leadership, Management, and Governance”(LMG) для консорціуму трьох університетів США – Техаського технічного університету, університету штату Оклахома та університету штату Огайо – для підвищення потенціалу керівників університетів з усієї Ефіопії.

Програма надає можливість учасникам дізнатися про сучасні світові тенденції в питаннях лідерства, менеджменту та управління вищою освітою. Вони поділилися своїм передовим досвідом з установами США та вчилися у своїх колег у Сполучених Штатах. На додаток до досвіду, отриманого в академічних справах, дослідженнях та інноваціях, керівники університетів дізналися більше про адміністрацію університету та студентські служби, а також про управління технологіями та інформаційні системи в університетах США. Учасники повернулися до Ефіопії з метою створення моделей для застосування в ефіопському середовищі вищої освіти.

https://www.zawya.com/en/press-release/africa-press-releases/the-united-states-us-embassy-partners-with-ministry-of-education-to-enhance-the-leadership-capacity-in-o0hj5e0l

КАМЕРУН

  1. Інноваційний потяг та підключення до мережі дають результати

University World News

Незважаючи на те, що університетські реформи в Камеруні, які охоплюють цифрові інновації та навчання підприємництву, включаючи мережеву інфраструктуру, дають результати, на думку деяких академічних лідерів, уряд хоче бачити більші успіхи у навчанні випускників університетів, чия наполегливість і креативне мислення сприятимуть розвитку економіки країни.

Міністр вищої освіти Камеруну Жак Фаме Ндонго каже, що відсутність адекватних інвестицій у дослідження та інновації є серйозною перешкодою в реалізації програми економічного розвитку країни «Бачення до 2035», запланованої президентом Полом Бійя.

Виступаючи на презентації 4-го випуску «Виявлення геніїв і талантів студентів вищої освіти Камеруну» в Яунде, міністр сказав: «Дефіцит досліджень та інновацій, які можуть рухати економіку країни, викликає жаль, оскільки загальновизнано, що дослідження та інновації є основою успішного розвитку країн у всьому світі».

Він додав, що Камерун, як і багато інших країн Африки, не може економічно розвиватися шляхом безперервних запозичень і технології «штампування», як це прийнято сьогодні.

Саме на цьому фоні уряд через Міністерство вищої освіти близько трьох років тому ініціював виявлення геніїв і талантів в університетській системі, яка в майбутньому становитиме «мозковий центр» з інновацій та досліджень в країна.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221110051155834

КЕНІЯ

  1. Студенти стикаються зі скороченням фінансування

University World News

Кенія прагне позбавити студентів із заможних сімей доступу до фінансованого державою університетського навчання, намагаючись зменшити нестерпний тягар субсидованої освіти.

Рада фінансування університетів (UFB) – агентство, яке розподіляє фінансування університетів від імені уряду – заявляє, що проводитиме аудит усіх нових і існуючих студентів, щоб забезпечити доступ до державного фінансування лише тих, хто має потребу.

Цей консервативний підхід також буде поширено на Раду з позик на вищу освіту, агентство, яке видає державні позики студентам, а це означає, що заклади не будуть доступні для багатих студентів.

Нова модель значною мірою призначена для того, щоб допомогти скоротити державні субсидії в той час, коли уряд намагається фінансувати свої зобов’язання, що є наслідком важких економічних умов і термінових виплат по кредитах.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022110206545815

  1. Amazon допомагає прискорити цифрову освіту в Кенії

Standard Media

Тридцяти молодим кенійцям було вручено сертифікати після завершення тримісячної програми навчання хмарним обчисленням через Amazon Web Services re/Start.

Церемонія відбулася в Найробі під час першої освітньої конференції AWS Kenya 2022, у якій взяли участь понад 150 експертів з освітніх технологій і провідних професіоналів.

Безкоштовна 12-тижнева програма, за якою наразі пройшли навчання понад 500 молодих людей у країні, призначена для підтримки безробітних або частково зайнятих людей, які мають невеликий технологічний досвід для кар’єри в хмарних обчисленнях. Він надає їм коучинг щодо кар’єри та резюме та співбесіди з місцевими роботодавцями.

https://www.standardmedia.co.ke/business/enterprise/article/2001460729/amazon-in-mission-to-speed-digital-education-in-kenya

НІГЕРІЯ

  1. Університети повинні робити більше внесків в екосистему стартапів

University World News

Університети Нігерії роблять недостатньо для заохочення та підтримки розвитку підприємництва, необхідного для створення екосистеми стартапів, і вони відстають від навчальних закладів Єгипту та Південної Африки, йдеться в публікації під назвою «Звіт про екосистему стартапів Нігерії за 2022 рік».

У звіті представлено місцеві екосистеми через аналіз активних стартапів, локальних мереж підтримки та фінансування за останні сім з половиною років.

Це третя публікація, присвячена країні, після звіту про екосистему стартапів у Єгипті за жовтень 2021 року та звіту про екосистему стартапів у Південній Африці за липень 2022 року.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221010143457990

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Правозахисна група висуває звинувачення проти органу кредитування студентів

News24

9 листопада, AfriForum Youth висунула кримінальні звинувачення проти Національної схеми фінансової допомоги студентам (NSFAS) у Південній Африці, стверджуючи про корупційне привласнення понад 77 мільярдів ZAR (4,3 мільярда доларів США).

Прес-секретар Рене ван дер Вівер відкрив справу про порушення розділу 83 Закону про управління державними фінансами, діяння стосується фінансових зловживань. Використовуючи аудиторські звіти як докази, Ван дер Вайвер вказав на порушення в NSFAS у 2019-20 та 2020-21 фінансових роках, які, за його словами, були доказом того, що схема була винна в «серйозному незаконному привласненні».

https://www.news24.com/news24/southafrica/news/afriforum-youth-lays-charges-against-nsfas-over-alleged-misappropriation-of-more-than-r70-billion-20221109

  1. Заможні жителі Південної Африки для навчання дітей все частіше звертаються до міжнародних університетів

msn

Лондонська консалтингова компанія з інвестиційної міграції Henley & Partners (H&P) помітила значне збільшення запитів від заможних сімей у всьому світі, включаючи Південну Африку, які прагнуть отримати доступ до першокласних можливостей міжнародної освіти для своїх дітей через інвестиційну міграцію.

Зростання попиту та конкуренції за місця у провідних університетах після COVID-19 підвищили інтерес до інвестиційних програм, які пропонують право на проживання або громадянство у Великобританії, США, Канаді, Австралії, Новій Зеландії, Сінгапурі та кількох європейських країнах, де знаходяться провідні навчальні заклади.

За даними Sable International, за кордоном щороку в середньому навчаються 11 000 південноафриканців. Спеціаліст з імміграції сказав, що плата за навчання в США становить від 10 000 до 80 000 USD на рік, і від 14 000 до 50 000 USD на рік.

Понад 70% із 1000 найкращих вищих навчальних закладів, які входять в Times Higher Education World University Ranking, знаходяться в країнах, де діють програми інвестиційної міграції, 18% – у США та 10% – у Великобританії.

https://www.msn.com/en-za/news/other/south-africa-s-affluent-increasingly-looking-to-international-universities-for-children-s-education/ar-AA13UAwa

УГАНДА

  1. Заклики виключити багатих студентів зі спонсорства ВО

University World News

На тлі занепокоєння щодо фінансування сектору вищої освіти в Уганді дедалі голосніше лунають заклики до того, що уряд повинен пропонувати студентам позики, а не спонсорство чи стипендії, і виключити дітей із заможних сімей від фінансової допомоги на навчання в університеті.

В даний час в Уганді державна спонсорська допомога надається тим, хто успішно навчається в державних ЗВО, включаючи дітей із сімей з високим рівнем доходу.

Деякі з цих сімей навмисно відправляють своїх дітей до найкращих початкових і середніх шкіл як інвестицію, знаючи, що їхні діти, ймовірно, досягнуть успіхів на випускному іспиті, і на цій основі вони отримають державну підтримку для навчання в університеті.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221102135719642