Березень 2021 р. – Азія

Огляд
ринку освітніх послуг країн Азії
Березень 2021 р.

 За матеріалами: University World News, Sixth Tone, China Daily, Global Times, The Sydney Morning Herald, CGTN, Livemint, The News International, Viet Nam News, Reuters.

Китай

  1. Міністерство намагається обмежити навчальні програми, які дискримінують жінок

(Sixth Tone)

У Китаї жінкам давно заборонено вчитися в певних університетах або займатися певними професіями виключно через свою стать. Нарешті, освітні органи Китаю заявили, що навчальні заклади більше не можуть встановлювати квоти для зарахування на гендерній підставі – хоча деякі навчальні програми залишатимуться забороненими на здивування адвокатів.

Джерело інформації:
https://www.sixthtone.com/news/1006882/china-limits-schools%2C-majors-that-can-refuse-women

 

  1. Штучний інтелект як найпопулярніша програма в університетах

(China Daily)

Штучний інтелект вже другий рік поспіль стає найпопулярнішим новим напрямом у китайських університетах на тлі прагнення країни створити потужний фонд фахівців із штучного інтелекту. Популярність предмету набагато перевищує популярність будь-якого іншого нового навчального напряму.

Інші популярні спеціальності включають розумне виробництво та машинобудування, обробку даних та технології великих даних.

Джерело інформації:
https://www.chinadaily.com.cn/a/202103/03/WS603ec6baa31024ad0baac412.html

 

  1. Законодавець висуває на розгляд обов’язковий курс “Основи шлюбу та стосунків”

(Global Times)

Ю. Сіньвей, член Китайсько-Народної політичної консультативної конференції, запропонувала скласти підручник з питань, пов’язаних із побаченнями, шлюбом, сімейними стосунками та стосунками батьків та дитини, що буде запропоновано в якості обов’язкового курсу.

Поява нового предмету зумовлена збільшенням в останні роки кількості випадків самогубства студентів коледжів через проблеми у стосунках. Опитування щодо психічного здоров’я студентів коледжів засвідчило, що стосунки є важливим фактором, що впливає на їх психічне здоров’я.

Джерело інформації:
https://www.globaltimes.cn/page/202103/1217727.shtml

 

  1. Китай та Росія піднімаються в рейтингу університетів за дисциплінами

(University World News)

Китайська вища освіта продовжує демонструвати вдосконалення в останньому рейтингу QS World University Ranking by Subject, з рекордною кількістю програм, які зараз досягають 50-ї позиції.

Близько 126 китайських програм входять до списку 50 найкращих у світі за своїм предметом, що є рекордним показником – зі 100 у 2020 році та 97 у 2019 році.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210306060718928

 

  1. Базові дослідження становлять 8% загальних витрат на НДДКР

(CGTN)

Китай збільшить свої інвестиції в основні дослідження приблизно до 8% від загального обсягу інвестицій у науково-дослідні та дослідно-конструкторські розробки протягом 14-го п’ятирічного періоду (FYP) (2021-25).

“Протягом 13-го періоду FYP інвестиції центрального уряду в науку і техніку зросли на 70%, а інвестиції в основні дослідження зросли вдвічі”, – заявив міністр науки і технологій Китаю Ван Чжиган, додавши, що інвестиції в основні дослідження перевищили 6% загальних витрат Китаю на НДДКР у 2019 році, і, за оцінками, досягне 6,16% у 2020 році.

Джерело інформації:
https://news.cgtn.com/news/2021-03-08/Minister-Basic-research-the-source-of-technological-innovation–YsS3zzKgN2/index.html

 

  1. Стільки нових університетів – де взяти персонал?

(University World News)

В рамках плану Китаю перетворити південну провінцію Гуандун на технологічний центр – відповідно до плану Великої затоки для Гонконгу, Макао та дев’яти міст Гуандуна із загальним населенням 72 мільйони – 11 нових університетів готові відкритися для вступу лише цього року, і ще багато заплановано на найближчі наступні роки.

Деякі з університетів є абсолютно новими установами, а інші – філіальними містечками існуючих університетів або розширеними новими містечками з новими повноваженнями щодо видачі дипломів. Але при такому швидкому та масовому розширенні деякі експерти ставлять під сумнів, чи зможуть вони залучити достатню кількість викладачів з докторськими ступенями для забезпечення якісної освіти, до якої прагне регіон. Через це багато органів управління освітою та університети заохочують своїх викладачів здобувати докторську кваліфікацію та навіть оплачують їм частину або всю плату за навчання.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210310102053217

 

  1. Зарплата молодих дослідників в Китаї перевищує зарплату в США, Великобританії, Австралії

(University World News)

Докторантам у провідних університетах Китаю, особливо дослідникам, які повернулися з-за кордону, пропонують високу зарплату для написання статей для академічних журналів з метою покращити міжнародний рейтинг університету.

Деякі провідні ЗВО навіть пропонують вигідні пакети, які перевершують аналогічні в університетах США, Австралії та Великобританії. Для новоспечених докторів наук для проведення докторських досліджень на короткостроковій основі університети в Шеньчжені та Сучжоу на півдні Китаю пропонують заробітну плату в розмірі понад 1 мільйон юанів (154 000 доларів США).

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210318144433156

 

 Японія

  1. Рівень відсіву студентів зростає внаслідок пандемії

(University World News)

З новим навчальним роком, що розпочинається у квітні, університети Японії повідомляють про зменшення кількості постійних наборів студентів, що пов’язано з впливом пандемії COVID-19 на економічні умови сімей та психічне здоров’я студентів.

Лютневе опитування, проведене Kawaijuku, провідним навчальним інститутом, показало, що заявки на іспити у великих приватних університетах країни, які зазвичай здавались у квітні, зменшились на 12% порівняно з минулим роком.

“Головними причинами, з якими студенти пов’язують відмову, є фінансові труднощі, а також виснажлива самотність з огляду на відсутність життя в університеті, оскільки їх навчання зараз відбувається в Мережі”, – сказав Томіхіро Кокубо, відповідальний за консультування студентів у JAIC, кадровій організації, що консультує студентів та університети.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2021031006383627

 

Індія

  1. Індійські студенти кидають австралійські університети

(The Sydney Morning Herald)

Кількість нових індійських студентів, які вирішили навчатися в австралійських університетах, в другій половині 2020 року впала більш ніж на 80%, що нанесло ще більший удар по міжнародній системі освіти, який перевищує 30 млрд. доларів США.

Індійський ринок студентів коштував австралійській економіці 6,6 млрд австралійських доларів у 2019-20 фінансовому році, поступаючись лише Китаю як країні-джерелу іноземних студентів, що навчаються в Австралії. Та вплив постійного закриття кордонів виявився руйнівним для набору університетів.

Джерело інформації:
https://www.smh.com.au/politics/federal/very-concerning-indian-students-abandon-australian-universities-20210304-p577uz.html

 

  1. Компанії матимуть доступ до обладнання дослідницьких установ

(Livemint)

Невдовзі уряд Індії планує зробити обов’язковим для навчальних закладів, включаючи всі індійські інститути медичних наук та індійські технологічні інститути, дозволяти приватним фірмам користуватися своїм дослідницьким обладнанням за окрему плату.

Для такого обладнання, як мікроскопи (оптичні та електронні), спектрометри, ядерно-магнітно-резонансні спектрометри, придбані через Департамент науки і техніки Фондом вдосконалення науково-технічної інфраструктури (FIST), потрібні гроші на обслуговування, а також навчена робоча сила.

Такий план має на меті забезпечити базову інфраструктуру та можливості для сприяння науково-дослідним роботам у нових сферах та залученню нових талантів до університетів та інших навчальних закладів. Даний захід вважається додатковою підтримкою, що дає змогу установам вести більш ефективно та результативно дослідницьку діяльність.

Джерело інформації:
https://www.livemint.com/news/india/pvt-cos-to-soon-get-access-to-research-facilities-at-aiims-iits-11615835130518.html

 

  1. Зелене світло для університетів, які пропонують повне онлайн-навчання

(University World News)

Комісія з надання університетських грантів (UGC) схвалила план дозволити 37 провідним університетам пропонувати повне онлайн-навчання, дипломи по закінченню якого будуть офіційно визнаними.

Раніше університети не мали права пропонувати більше 20% дипломної програми в Інтернеті, але пандемія COVID вплинула на те, що програми тимчасово повинні були переведені онлайн у повному обсязі.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210319073758987

 

Пакистан

  1. Надмірні збори позбавляють столичних студентів вищої освіти

(The News International)

Надмірна структура зборів коледжів столиці Ісламабаду порівняно з провінціями Пакистану ускладнила можливість студентам груп з низьким рівнем доходу отримати здобуття вищої освіти. В той же час провінції, які, як правило, мають менше ресурсів, стягують дуже доступну плату, яка на 400% менше, ніж в ЗВО столиці.

Джерело інформації:
https://www.thenews.com.pk/print/800743-exorbitant-fee-deprives-students-of-higher-education

 

В’єтнам

  1. Японський бізнес налагоджує зв’язки з місцевими університетами

(Viet Nam News)

Багато японських підприємств, які інвестують у В’єтнам, прагнуть до співпраці в рамках спільних опитувань, досліджень та обміну людськими ресурсами з місцевими університетами.

Директор JETRO Hanoi Office (Японська організація зовнішньої торгівлі) Накадзіма Такео заявив, що японські інвестори шукають нові напрямки у В’єтнамі в останні роки, але людські ресурси, дослідження, технологічні можливості та наукові знання в місцевих університетах обмежені.

Джерело інформації:
https://vietnamnews.vn/society/904513/japanese-businesses-to-build-links-with-local-universities.html

 

Тайланд

  1. Університет застерігає іноземних студентів не приєднуватися до акцій протесту

(Reuters)

Університет Таїланду попередив іноземних студентів уникати політичних мітингів із загрозою скасування віз та внесення до імміграційного чорного списку на тлі антиурядових протестів та місцевих демонстрацій проти державного перевороту в М’янмі.

Азіатський технологічний інститут (АІТ) в електронному листі до студентів заявив, що поважає свободу слова, але передає прохання іноземним студентам не приєднуватися до протестів.

Протягом останніх тижнів у Таїланді відбулися демонстрації, які засуджували військовий переворот у лютому в М’янмі та смертельні репресії силовиків проти протестуючих.

Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210313123505506