Багато студентів в Японії були змушені відмовитися від університетських досліджень з фінансових причин, після того, як надзвичайна ситуація в країні через коронавірус призвели до втрати роботи з неповною зайнятістю та проблем із доходами в сім’ї.
У той час як деякі студенти отримують допомогу від університетів, а прем’єр-міністр Шінцо Абе обіцяє більш широкий пакет підтримки студентів, деякі науковці почали говорити про те, що COVID-19 може стати можливістю для більш широких реформ у системі вищої освіти. Зокрема мова йде про збільшення ролі он-лайн освіти та зміни в академічному календарі Японії в сторону більшого узгодження із західними навчальними розкладами.
Інтернет-опитування в квітні, в результаті якого було отримано більше 1000 відповідей студентів, показало, що кожен 13-й студент розглядає можливість залишити університет через економічні труднощі.
Опитування було проведено «Free» – студентською організацією, що вимагає знизити вартість навчання. 30 квітня група студентів подала петицію до уряду, із більше як 10 000 підписів, в якій було висловлено прохання підтримати студентів та закликати знизити плату за навчання на 50%.
Університети у той же час неохоче знижують плату за навчання, оскільки це що може зменшити їх загальний дохід на додачу до втрачених уроки з моменту закриття на карантин.
Проте чимало ЗВО все ж таки йдуть «на порятунок» студентів. Більші приватні установи, такі як Університет Васеда, пообіцяли до 400 000 JPY (3750 доларів США) на екстрені стипендії для студентів, які не мають грошових коштів на навчання. Університет Хіросіми заявив, що забезпечить щомісячну стипендію в розмірі 30 000 JPY (280 доларів США) для студентів, з “нагальною потребою”.
Університет Тухоку, Сендай, оголосив про екстрену допомогу в розмірі 400 мільйонів JPY (3,75 мільйонів доларів США), включаючи стипендії для студентів, які потребують, та неповний робочий день в університеті для близько 2500 студентів.
Таким чином, реформи є необхідними, але заходи, що вживаються для боротьби з поточною кризою, не повинні бути спрямованими на зупинку діяльності. Стійкість нових розробок та успіх ЗВО залежить від відданості освітян, адміністрації, студентів, а також та ресурсів університетів та уряду.