Керівництво британських наукових видань вважає, що академічний сектор переживає еволюційну фазу, вступаючи в епоху цифрової освіти і академічні видання мають постійно розвиватися, оскільки з’являються нові технології, а також нові способи навчання та дослідження. Незважаючи на інтенсивні зміни, важливим є те, щоб видання продовжували підтримувати якість і цінність публікацій.
Традиційна видавнича модель зруйнована та розділена, а поведінка читачів змінилася. Зростаючий попит на цифрові послуги лише збільшився в умовах пандемії. COVID-19 позбавив багатьох дослідників можливості прямого доступу до бібліотечних ресурсів.
У Великобританії під час локдауну спостерігалося величезне зростання трафіку на платформі Oxford University Press і це не лише реакція на пандемію. Дослідження, проведене Oxford University Press серед 5000 вчених, засвідчило, що використання цифрового середовища зростає і необхідно зробити його більшим і легкодоступнішим.
Баланс між доступним доступом і стабільністю для видавництва має вирішальне значення, тому видавці продовжують змагатись за надання найкращих послуг у відкритому доступі. Найкращими моделями є самоархівування у вільно доступному інституційному сховищі (зелений відкритий доступ) та публікації робіт у журналі з відкритим доступом (золотий відкритий доступ).
Запуск Oxford University Press флагманської серії журналів з відкритим доступом (Oxford Open) у 2020 році підкреслив важливість поєднання принципів відкритих досліджень із стійкою прихильністю до суворої рецензії та етики публікацій.
Джерело інформації:
https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20211101135742731