Грудень 2022 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Грудень 2022 р.

За матеріалами: University World News, eSchool News, AL MONITOR, ZAVIA, UNODC, Ahram Online, The Star, Vanguard, This Day, Busines Focus, The Observer

АФРИКА

  1. Заклики до урядів збільшити фінансування ВО стають все гучнішими

University World News

Африканська молодь має бути в центрі вимог регіону до економічних перетворень. Протягом 2022 року це було гучним закликом багатьох політичних та освітніх платформ, останньою з яких були щорічні загальні збори Регіонального університетського форуму з розбудови потенціалу в сільському господарстві або RUFORUM, однієї з провідних наукових установ континенту.

На заході було зроблено ще один потужний заклик щодо збільшення державних інвестицій у вищу освіту, науку та технології заради надання можливостей і засобів до існування для молоді континенту та економічної стабільності континенту.

Цей заклик прозвучав у контексті питання фінансування протягом останнього року, коли політичні лідери переклали провину за низький рівень державного фінансування досліджень і розробок на університети, заявивши, що вони не реагують на потреби своїх громад і товариств.

Але послання загальних зборів було чітким. Урядам слід збільшити свої інвестиції в дослідження, розробки та освіту, щоб отримати знання, необхідні для економічної революції в Африці, створюючи таким чином можливості для величезної кількості молоді на континенті.

Саме шляхом вкладення грошей в університети та науково-дослідні установи можна створити товари та послуги, необхідні для індустріалізації, що дозволить місцевій економіці розвиватися.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022121510110364

  1. Академічні кола отримають вигоду від двох нових цифрових ініціатив

University World News

Очікується, що дві нові ініціативи дозволять африканській академічній спільноті отримати доступ до Інтернету, використовуючи національні мови, а також сприятимуть обміну знаннями між низкою африканських та європейських цифрових суб’єктів, включаючи наукові кола.

Коаліція за цифрову Африку (CDA) і D4D Access, платформа для обміну електронними знаннями, були запущені відповідно Інтернет-корпорацією з присвоєння імен і номерів (ICANN) і Африканським Союзом-Європейським Союзом (AU-EU) Digital for Development Hub під час 17-го щорічного форуму з управління Інтернетом Аддис-Абебі, Ефіопія, на початку грудня 2022 р.

Ініціативи CDA та D4D Access узгоджуються зі стратегією цифрової трансформації Африканського Союзу для континенту, яка зосереджена на цифровізації освітнього сектору, зокрема, шляхом використання цифрових технологій та інновацій для розвитку цифрових навичок для досягнення цілей сталого розвитку (ЦСР).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221212080459112

  1. Отримувачі ступені PhD не обовязково повинні працювати в наукових установах

University World News

У той час як університети в Африці відчайдушно прагнуть збільшити випуск PhD, щоб задовольнити потреби академічних кіл і наукових досліджень, деякі вчені вказують на необхідність переосмислення докторської освіти, щоб побудувати альтернативні шляхи кар’єри для докторантів.

З’являються докази того, що, незважаючи на те, що викладання в академічному середовищі та посади в академічних дослідженнях часто вважаються кращими напрямками кар’єри для випускників докторантури в науках, можливості в цих сферах поступово зменшуються або стають менш привабливими для нових PhD усьому світі.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221121112829307

  1. Невідкладні дії для усунення вузьких місць у самозайнятості

University World News

Африці необхідно прийняти цілісний підхід, якщо вона хоче створити міцну культуру молодіжного підприємництва та допомогти подолати поточну кризу безробіття серед молоді, яка охопила багато країн на континенті.

Щоб мати вплив, цей підхід має вирішувати проблему, починаючи з її кореня: навчання в університеті, державна політика щодо освіти, зайнятості молоді, підприємництва та бізнес-середовища, а також доступу до таких ресурсів, як капітал і земля.

Науковці та лідери галузі погоджуються, що підхід має зосереджуватися на свідомому усуненні вузьких місць у самозайнятості, приділяючи особливу увагу тому, що мають зробити університети, уряди та приватний сектор, щоб більше випускників використовували свої навички, щоб стати підприємцями, а не шукачами роботи.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221207183733505

  1. Більшість арабських університетів покращили рейтингові показники

University World News

Більшість університетів арабського регіону покращили свій загальний бал за показниками ефективності в рейтингу арабських університетів, зокрема університети з Саудівської Аравії та Об’єднаних Арабських Еміратів (ОАЕ) домінують у топ-10, а Єгипет має найбільшу кількість рейтингових університетів.

Другий рейтинг арабських університетів Times Higher Education (THE), опублікований 29 листопада, охопив 169 університетів з 15 арабських країн із 22 держав-членів Ліги арабських держав.

Другий рік поспіль рейтинг очолює Університет короля Абдуллазіза в Саудівській Аравії, за ним йдуть Університет науки і технологій короля Абдалли та Університет Катару.

10 найкращих університетів знаходяться лише в чотирьох країнах, а саме в Саудівській Аравії (5), ОАЕ (3), Катарі (1) та Єгипті (1).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022120113152534

ГАНА

  1. Ізраїльська компанія відкриває перший із 20 центрів STEAM

eSchool News

У партнерстві з Міністерством освіти Гани та урядом Ізраїлю компанія Intelitek та її материнська компанія Robogroup T.E.K. Ltd., відкрили перший із 20 запланованих центрів STEAM (Science, Technology, Arts, Engineering and Mathematics) у Республіці Гана. Новий центр є частиною ініціативи міністерства, спрямованої на підвищення інтересу учнів і підвищення якості навчання навколо STEAM. Учнів навчать використовувати передову технологію STEAM у сучасному інтерактивному навчальному середовищі.

https://www.eschoolnews.com/2022/12/23/intelitek-opens-the-first-of-20-steam-centers-in-the-republic-of-ghana/

ДЕМОКРАТИЧНА РЕСПУБЛІКА КОНГО

  1. Конголезькі студенти будуть вчитись військовій справі і патріотизму

University World News

Студенти-першокурсники всіх ЗВО Демократичної Республіки Конго (ДРК) з наступного навчального року, який розпочнеться у січні 2023 року, будуть проходити обов’язкову військову підготовку, щоб набути навичок для захисту своєї країни.

У заяві Міністерства вищої та університетської освіти ДРК підкреслювалося, що країна опинилася в триваючих конфліктах і стала оплотом для різних збройних груп, які ведуть проти неї війну. ДРК воює зі збройними групами з Руанди та Уганди, а також з конголезькими групами, які сформувалися для боротьби з урядом.

З цієї причини країна, яка має багаті природні ресурси, стикається з загрозами безпеці та конфліктами протягом майже 30 років.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221130091018999

ЄГИПЕТ

  1. Для працевлаштування єгипетські студенти звертаються за навичками до приватних компаній

AL MONITOR

Велика кількість випускників єгипетських університетів та коледжів не мають навичок, необхідних для виходу на поточний ринок праці.

У той час як офіційний рівень безробіття в Єгипті становить 7,2%, фактична кількість єгиптян, які не працюють, мають неповну зайнятість або працюють на роботах, які не відповідають їхнім навичкам, набагато вища. Значною мірою це пов’язано з системою освіти країни, яка, хоч і покращилася, все ще не відповідає потребам студентів.

Маючи велику потребу у кваліфікованій робочій силі, єгипетські фірми починають організовувати навчальні підрозділи, які будуть надавати молодим працівникам додаткові навички, необхідні на робочих місцях.

https://www.al-monitor.com/originals/2022/12/egyptian-students-turn-private-companies-employable-skills

  1. Китай і Єгипет обговорюють нові угоди про співпрацю

ZAVIA

Міністр міжнародного співробітництва Єгипту Ранія Аль-Машат зустрілася з послом Китаю в Каїрі Ляо Ліцяном щоб обговорити зміцнення співпраці та розвиток поточних проектів між двома країнами до арабо-китайського саміту, який відбудеться в столиці Саудівської Аравії Ер-Ріяді.

Під час зустрічі Аль-Машат підкреслив глибину єгипетсько-китайських відносин і їхню спільну стратегію, зазначивши, що протягом останніх років вони стали свідками сильного поштовху на основі спільних пріоритетів розвитку та прагнення єгипетської сторони скористатися досвідом розвитку Китаю.

Міністр також зазначив, що арабо-китайський саміт стане сильним поштовхом і продовженням розвитку відносин між арабським світом і Китаєм, щоб відкрити більше перспектив для співпраці, обміну технологічним досвідом і зміцнення зусиль у сфері розвитку співпраці.

Варто зазначити, що загальний портфель співпраці з Китаєм становить близько $1,2 млрд для реалізації багатьох проектів у різних галузях розвитку, включаючи електроенергетику, охорону здоров’я, освіту, професійне навчання та інші, включаючи $335 млн грантів на розвиток.

https://www.zawya.com/en/economy/north-africa/china-egypt-discuss-new-cooperation-agreements-in-transportation-vocational-training-scientific-research-k3j1dguv

  1. Єгипет: молодь і освіта в центрі боротьби з корупцією

UNODC

Управління ООН з наркотиків і злочинності (UNODC) у Єгипті співпрацює з різними науковими установами, включаючи університети, з метою підвищення обізнаності студентів різних освітніх рівнів про корупцію та її наслідки.

У рамках цього партнерства UNODC сформувало робочу групу з науковців і представників національних антикорупційних органів з чотирьох арабських країн для роботи над контекстуалізацією антикорупційних навчальних модулів і матеріалів UNODC для регіону Близького Сходу та Північної Африки. Зараз у центрі уваги три теми: що таке корупція та її наслідки, елементи доброго врядування та корупція в приватному секторі. Після завершення матеріал буде використаний у школах та університетах.

Зусилля щодо локалізації навчального плану були проілюстровані нещодавніми заходами UNODC та Єгипетського адміністративного контролюючого органу, такими як семінар «Методи та механізми викладання антикорупційної навчальної програми для початкової освіти» та зустріч експертної групи з «контекстуалізації боротьби з корупцією».

https://www.unodc.org/romena/en/Stories/2022/December/egypt_-youth-and-education-at-the-heart-of-countering-corruption.html

  1. У 2022 році єгипетські університети та дослідницькі центри зміцнили позиції у світовому рейтингу освіти

Ahram Online

Згідно із заявою міністра вищої освіти та наукових досліджень Аймана Ашура, єгипетські університети та дослідницькі центри досягли значних успіхів у міжнародних рейтингах у 2022 році, зокрема:

  • Каїрський університет піднявся на 100 місць у світі у Шанхайському академічному рейтингу;
  • 36 єгипетських університетів увійшли до рейтингу Times Higher Education Impact Rankings 2022 року, порівняно з 31 у 2021 році.
  • 26 єгипетських державних і приватних університетів включені до класифікації вищих навчальних закладів світу за версією British Times Higher Education на 2023 рік.
  • 19 єгипетських університетів увійшли до глобальної класифікації US NEWS за 2022/2023 роки серед 2000 найкращих університетів світу.
  • 24 єгипетські університети включені до Шанхайської китайської загальної класифікації академічних спеціалізацій у 2022 році, порівняно з лише п’ятьма у 2020 році.
  • 42 єгипетські університети включено до іспанської класифікації Simago на 2022 рік, порівняно з 35 університетами у 2021 році.
  • Лабораторія SCImago опублікувала новий рейтинг дослідницьких центрів у регіоні Близького Сходу та Північної Африки (MENA), поставивши Єгипетський національний дослідницький центр у верхній частині списку. Три інші єгипетські дослідницькі центри увійшли до першої десятки, включаючи Центр сільськогосподарських досліджень (4 місце), Управління з атомної енергії (5 місце) та Інститут досліджень нафти (7 місце).
  • 76 єгипетських освітніх і дослідницьких закладів включено до рейтингу університетів світу Webometrics у 2022 році, порівняно з 72 у 2021 році.
  • В окремому звіті, опублікованому SCImago у квітні 2022 року, Єгипет посів 26 місце з 232 країн світу у сфері міжнародного видавництва у 2021 році з 232 країн порівняно з 28 місцем у 2020 році. У звіті зазначено, що загальна кількість статей, опублікованих Єгиптом у глобально індексованих журналах, у 2021 році становила 38 651 у порівнянні з 31 786 у 2020 році, збільшившись на 21,6 %.

https://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/2/482369/Egypt/Society/Egyptian-universities,-research-centres-advance-in.aspx

ЕФІОПІЯ

  1. Китайський технологічний гігант Huawei надає сучасні знання з ІКТ ефіопських студентів

The Star

Китайський технологічний гігант Huawei за допомогою програми Seeds for the Future запропонував студентам ефіопських університетів передові тренінги з обміну знаннями та досвідом з інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).

Ініціатива з передачі досвіду та знань, яка тривала протягом одного тижня, забезпечила навчання 66 студентам з 12 ефіопських університетів. Вже відбулася онлайн-церемонія вручення дипломів у присутності представників Міністерства освіти Ефіопії.

https://www.thestar.com.my/news/world/2022/12/07/chinese-tech-giant-huawei-provides-advanced-ict-knowledge-for-ethiopian-college-students

КАМЕРУН

  1. В Камеруні формується викладацький склад ЗВО

University World News

Уряд Камеруну розпочав набір 573 викладачів, у тому числі вчених із діаспори, для 11 державних університетів країни, де не вистачає персоналу, на 2022-23 навчальний рік.

Це останній етап реалізації обіцянки президента Пола Бійя від 2018 року про те, що 2000 викладачів будуть введені в державний сектор. Однак, згідно з розгортанням плану, очікується, що уряд перевищить ціль у 2000 посад наприкінці 2022-23 навчального року.

За словами керівників університетів, кадрова ін’єкція є великим полегшенням для державних університетів, які стикаються з постійними проблемами персоналу та інфраструктури на тлі різкого збільшення студентського контингенту.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221130070658126

НІГЕРІЯ

  1. Нігерії потрібна нова модель фінансування вищої освіти

Vanguard

Цільовий фонд вищої освіти, TETFund, наголосив на необхідності нової стабільної моделі фінансування вищої освіти в Нігерії як засобу стримування безперервних протестів профспілок державних ЗВО, які були поширеними протягом останніх кількох десятиліть.

Виконавчий секретар TETFund, Сонні Ехоно, зробив заклик про це у своєму виступі на тему «Стале фінансування вищої освіти в Нігерії» з нагоди святкування 60-ї річниці Комісії національних університетів, NUC.

Його слова: «Нігерії потрібна нова модель стабільного фінансування вищої освіти. Є три основні сфери, які потребують уваги.

По-перше, це державне фінансування, яке зараз нижче за середній світовий рівень, і його потрібно збільшити та використовувати більш прозоро та краще керувати ним. Збільшення податку на освіту до трьох відсотків вирішить це питання.

По-друге – це навчальні програми університету. Вони потребують перегляду, щоб підготувати випускників, які краще відповідають реаліям національної економіки, яка є економікою, яка зараз не може запропонувати більш формальної зайнятості, а радше потребує тих, хто створює робочі місця. Правильна реалізація моделі потрійної спіралі співпраці уряду, академічної та промислової галузі збільшить внесок в потреби приватного сектору та, зрештою, принесе переваги всім.

По-третє, національні університети повинні отримувати свої доходи, щоб доповнити державне фінансування. Університети слід заохочувати та підтримувати в пошуках додаткових джерел доходу шляхом розробки низки шляхів і механізмів, у тому числі підприємств, пов’язаних з їхнім основним бізнесом надання освіти, дослідження та послуг, таких як клінічні медичні заклади, агробізнес та консультаційні послуги».

https://www.vanguardngr.com/2022/12/nigeria-needs-new-funding-model-for-tertiary-education-tetfund-2/

  1. По всій Нігерії необхідно усунути прогалини в освіті

This Day

Заступник губернатора зі стабільності фінансової системи Центрального банку Нігерії (CBN) Айша Ахмад вважає, що розрив в освіті між більшістю штатів у північній частині Нігерії та їхніми південними колегами віщує серйозну небезпеку для країни. Нігерія «зараз страждає від наслідків низької якості освіти, що проявляється у надзвичайно високому рівні безробіття серед освіченої молоді».

Говорячи на тему «Чи може Нігерія розвиватися без якісної інклюзивної освіти?», Ахмад сказала, що якісна та інклюзивна освіта є попередником економічної мобільності, зростання та розвитку.

За її словами, Нігерія була далека від ідеалу чотирьох цілей сталого розвитку (ЦСР), які спрямовані на забезпечення інклюзивної та справедливої якісної освіти та сприяння можливостям навчання протягом усього життя для всіх незалежно від соціально-економічного статусу, статі, раси, релігії чи фізичних можливостей.

Незважаючи на те, що Нігерія має найбільший валовий внутрішній продукт (ВВП) у 480,48 мільярда доларів США, або 18,4 % від загального ВВП Африки у 2021 році, державна освіта постійно недофінансовується.

https://www.thisdaylive.com/index.php/2022/10/16/we-need-to-close-gaps-in-education-across-nigeria/

МАРОККО

  1. 80% докторів філософії незадоволені процесом набору

University World News

Більшість докторів філософії в Марокко не довіряють процесам, яких університети дотримуються для найму доцентів, через підозри, що призначенню сприяє неетична практика працевлаштування, така як політична приналежність, кумівство та хабарництво.

Це був один із результатів опитування, проведеного Інститутом соціальних і медіа досліджень у Марокко, опублікованого в листопаді.

Респонденти також висловили стурбованість проблемою відтоку мізків, від якої страждає Марокко і про яку повідомлялося в різних дослідженнях на тему міграції.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221206052341851

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Передова навчальна програма зі зміни клімату переходить у другий етап

University World News

Керівна група зі зміни клімату Асоціації регіональних університетів Південної Африки (SARUA) нещодавно схвалила остаточну версію навчальної програми і цифрової екосистеми зі зміни клімату та сталого розвитку, яку SARUA переглянула та яка буде оновлена на другому етапі у 2023 році.

Остаточна версія Навчального плану зі зміни клімату була розроблена групою високого рівня, до складу якої входять експерти зі Співтовариства розвитку Південної Африки (SADC).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221206180908333

СОМАЛІ

  1. Президенту Сомалі присуджено докторську ступінь за дослідження з питань державного будівництва

University World News

Президент Сомалі Хасан Шейх Мохамуд був включений до групи зі 166 студентів, які отримали ступінь PhD в сомалійському відділенні Університету миру під мандатом ООН.

Сомалійському лідеру було присвоєно ступінь PhD з питань миру, управління та розвитку. Він сказав, що його дисертація, яку він захистив у серпні, мала назву «Дослідження викликів кланової політики в державотворенні: приклад Сомалі».

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221208102939697

ТУНІС

  1. Вчені обурені «байдужістю» міністерства

University World News

Професори туніських університетів розгнівані через те, що міністерство вищої освіти та наукових досліджень країни не реагує на їхні проблеми, включаючи низький рівень заробітної плати, погані умови праці, дефіцит бюджетів закладів та порушення систем найму та просування по службі, що, на їхню думку, створює враження, що міністерство байдуже до їхнього становища.

Про це йдеться в заяві Наджмуддіна Джувейди, генерального координатора Союзу викладачів і дослідників університетів Тунісу (IJABA).

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=2022112911144821

УГАНДА

  1. Університетам Уганди бракує персоналу

Busines Focus

Університету Кямбоґо не вистачає майже 70 % необхідного персоналу через обмежений фонд заробітної плати, повідомив голова ради д-р Горрет Накабуго.

Вона пояснила, що їм потрібне збільшення фонду заробітної плати, щоб найняти відповідний персонал, щоб підтримувати університет у виконанні його обов’язків із забезпечення якісного викладання.

https://businessfocus.co.ug/kyambogo-university-lacks-70-of-needed-staff-council-chairperson/

  1. План уряду щодо фінансування студентів, які продовжують навчання, під загрозою виконання

The Observer

Рада з фінансування студентів вищих навчальних закладів (HESFB) цього року не підтримуватиме студентів випускних курсів, і вони можуть не завершити свої програми через неспалту вартості навчання.

У вересні минулого року – після семи років очікування – уряд виділив близько 137 тис USD, щоб започаткувати схему підтримки студентів, які продовжують навчання, але на цей навчальний рік 2022/23 коштів виділено не було.

У 2022/2023 навчальному році Рада зазнала значного скорочення бюджету, що перешкоджає підтримці студентів, які продовжують навчання, і більшої кількості студентів перших курсів.

Правління погодилося підтримати студентів, які продовжують навчання, після двох років безперервних дзвінків і закликів від цієї категорії студентів завершити свої програми.

https://www.observer.ug/education/76242-govt-plan-to-fund-continuing-students-hangs-in-balance