За даними Universities UK International (UUKi), колективного голосу британських університетів на міжнародній арені, із 510 835 міжнародних студентів, які согодні навчаються у Великобританії, 56 140 були зараховані з африканських країн у 2020-21 роках.
На відміну від давньої традиції, коли для отримання вищої освіти студенти тимчасово переїжджали зі своїх країн походження до іноземних університетів, тепер це робити не обов’язково. Африканські студенти все частіше отримують доступ до вищої освіти, яку пропонують ЗВО Великобританії, приєднуючись до закордонних кампусів, дистанційного навчання та онлайн-пропозицій через масові відкриті онлайн-курси або MOOC, залишаючись ближче до дому.
Все більше студентів навчається на спільних програмах і програмах подвійних дипломів, які пропонуються за допомогою моделей постійного та змішаного навчання. Ці моделі привабливі здебільшого для зрілих працюючих студентів, що прагнуть кар’єрного росту. Зазначений аспект відображає зростаюча кількість аспірантів, зарахованих на дистанційне та інші форми навчання в Нігерії, Південній Африці, Гані, Єгипті та Кенії (саме в такому порядку).
Згідно зі звітом «Масштаб транснаціональної освіти у Великобританії у 2020–2021 роках», який був опублікований у листопаді в партнерстві з Британською Радою, 11% іноземних студентів Великобританії у 2020–2021 роках представляли Африку, з яких близько 63% походили з Єгипту (42,2%), Нігерії (32%) та Південної Африки (9,7%).
Серед 10 найкращих постачальників студентів з Африки також Гана (3935 студентів), Маврикій (3380), Кенія (2490), Ботсвана (1965), Уганда (1475), Зімбабве (1090) і Замбія (1065).
Для залучення африканських студентів приватні компанії все частіше створюють консорціуми для розміщення програм кількох іноземних університетів, тоді як уряд шукає стратегічного партнерства для 15 державних університетів нового стилю.
Але, згідно з ICEF Monitor, онлайн-ресурсом ринкової інформації для індустрії міжнародної освіти, подальше зростання транснаціональної освіти, що надається британськими ЗВО, не слід сприймати як належне, враховуючи поточну глобальну невизначеність.
Зважаючи на те, що зростанню міжнародної освіти в Африці могла сприяти пандемія COVID-19, виникають сумніви, чи ця тенденція буде стійкою у довгостроковій перспективі, чи вона зміниться під впливом політичних або економічних факторів.
Джерело інформації: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20221205134733975