Загальносвітова кількість іноземних студентів, які навчаються за вищими – магістерськими та докторськими програмами – за менш ніж два десятиліття збільшилась більш ніж у двічі – з 2-х млн у 1998 р. до 5-ти млн у 2016 році, з особливим акцентом на програми STEM та докторантуру.
Про це говориться в нещодавно оприлюдненому щорічному звіті ОЕСР Education at a Glance (“Коротко про освіту”).
Видання 2018 року, присвячене вивченню систем освіти у 35 країнах ОЕСР та країнах-партнерах, показало, що вищі ступені продовжують цікавити іноземних студентів більше, ніж бакалаврат чи еквівалентні програми.
З’ясовано, що у 2016 році іноземні студенти становили лише 6% загальної кількості у вищих навчальних закладах, але серед докторантів їх кількість складала 26%, а серед магістрів – 17%.
Міжнародне зарахування до бакалаврських програм у більшості країн виявилося відносно низьким (менше 5%), хоча є і винятки – в Австрії, Люксембурзі та Новій Зеландії понад 15% студентів на рівні бакалавра є іноземцями.
У звіті зазначено декілька факторів, які могли б пояснити ці тенденції – обмежений освітній потенціал у країнах походження студентів, наявність вузьких спеціалізацій у приймаючих країнах та поширення програм міграції для студентів після закінчення їх навчання.
Тим часом, для приймаючих країн існують вагомі стимули для інвестування у вищі рівні освіти, тому що випускники цих рівнів роблять великий внесок у дослідження, розробки та інновації, а також позитивно впливають на вирішення соціально-економічних проблем.