Квітень 2021 р. – Африка

ОГЛЯД
ринку освітніх послуг Африки
Квітень 2021 р.

За матеріалами: Xinhuanet, Daily Monitor, Businesstech, Sunday World, University World News, Itweb, The PIE News, Albawaba, Allafrica, Msn, Egypt Today, Namibian, Togo First,

 АФРИКА

  1. Північна Африка зазнала відтоку мізків

University World News

Згідно зі звітом Світового банку World Development Report 2021: Data for better lives, основна причина міграції фахівців у галузі ІКТ з північноафриканських країн, таких як Алжир, Єгипет, Лівія, Марокко та Туніс, є економічною, оскільки втрата талантів пов’язані з величезним розривом у зарплаті, який існує між країнами з високим та низьким рівнем доходу.

У звіті зазначено, що за період з 2015 по 2019 рік відбувся відтік щонайменше 70 000 спеціалістів з ІКТ із країн з низьким та середнім рівнем доходів у країни з високим рівнем доходу.

У своєму попередньому звіті за 2018 рік, Data Insights: Jobs, skills and migration trends methodology and validation results зазначалося, що Регіон Близького Сходу та Північної Африки (MENA) щороку втрачав близько 10 000 кваліфікованих фахівців у галузі ІКТ.

Регіон MENA, згідно класифікації Світового банку, включає 18 країн: Алжир, Бахрейн, Єгипет, Іран, Ірак, Ізраїль, Йорданія, Кувейт, Ліван, Лівія, Марокко, Оман, Катар, Саудівська Аравія, Сирія, Туніс, Об’єднані Арабські Емірати та Ємен, які розташовані на Близькому Сході та в Північній Африці.

Щоб уникнути кризи, Світовий банк закликає уряди Північної Африки та інших країн, що розвиваються, почати стимулювати свою цифрову економіку та заохочувати інвестиції, зокрема приватні інвестиції у волоконно-оптичні кабелі та центри обробки даних, які допоможуть створити нові робочі місця.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210421131853553

  1. Жінки-викладачі повинні бути наставниками інших жінок

University World News

Під час Міжнародного дня дівчат в галузі ІКТ, який відзначався 22 квітня, експерт Світового банку заявив, що недостатнє представництво жінок та дівчат у наукових, технічних та математичних галузях Африки може подолане шляхом зміни і усунення соціальних та культурних гендерних норм, стереотипів, упереджень, сексуальних домагань та інших дискримінаційних практик

За словами Марі Франсуази Марі-Неллі, директора Світового банку з питань Південно-Африканської Республіки, Ботсвани, Намібії, Лесото та Есватіні, хороша новина полягає в тому, що в даний час в Африці існує безліч інноваційних ініціатив, спрямованих на деякі основні причини нерівності в науці, технологіях , інженерно-математичні (STEM) галузі.

“Дослідження, проведені в різних країнах світу, показали, що академічне наставництво передбачає розвиток наукової ідентичності, створює глибший інтерес до науки та сприяє стійкості в наукових галузях серед студенток”, – сказала Хаммонд та її співробітники.

В рамках пошуку рішень, які могли б зменшити нерівність у галузі STEM, Світовий банк закликає університети Африки на південь від Сахари вжити свідомих позитивних заходів для розширення можливостей вищої освіти жінок та дівчат у галузі науки, техніки, техніки та математики.

Коментуючи цю проблему, Марі-Неллі наголосила на необхідності розширення проекту африканських Центрів вищої освіти, щоб дозволити більшій кількості жінок вступати до аспірантури в галузі STEM, а також у сільському господарстві та медицині.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210427130924309

  1. Зростаюча кількість університетів в Африці, що сприяють цілям сталого розвитку

University World News

Зідно з третім виданням Times Higher Education Impact Rankings загалом 70 африканських університетів з 11 країн були внесені щонайменше до однієї із 17 цілей сталого розвитку ООН (ЦСР). Це означає збільшення кількості університетів, включених до рейтингу, на 40% порівняно з другим виданням, де було представлено лише 50 африканських університетів.

До 11 африканських країн, що становить 20% з 55 африканських країн, входять Єгипет – 32 університети були перелічені за досягненнями в ЦСР, Марокко – 7, Алжир, Туніс і Південна Африка – по 6 університетів, Нігерія – 5, Гана з трьома, Кенія з двома та Судан, Танзанія та Гамбія по одному університету.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210427165907124

 УГАНДА

  1. В Уганді закрито чотири університети

Daily Monitor

В університетах  Ферленда, Бусоги та Нсаки були відкликані ліцензії, а Університет Намагагалі добровільно закрився через фінансові проблеми.

Основні причини закриття – невідповідність стандартам, викладання неакредитованих курсів, організація незаконних навчальних центрів, низька кваліфікація викладачів. Університет Бусога видавав фейкові дипломи студентам Південного Судану, які ніколи не навчалися в університеті.

https://www.monitor.co.ug/uganda/news/national/four-busoga-varsities-close-in-10-years-3342198

ПІВДЕННА АФРИКА

  1. Університетам Південної Африки наказано підготуватися до року обмежень Covid-19

Businesstech

Міністр вищої освіти Блейд Нзіманде опублікував нову національну директиву, яка спрямована на підготовку університетів та інших ЗВО країни до 2021 навчального року.

“Зараз ясно, що 2021 навчальний рік розпочнеться за обмеженнями Covid-19, і пандемія залишиться з нами деякий час і проходитиме хвилі різної інтенсивності, поки не буде повністю реалізована програма вакцинації”, – сказав Нзіманде.

Він додав, що пандемія Covid-19 буде впливати на повсякденне життя ще деякий час, і що рівні блокування будуть змінюватися в залежності від стану пандемії.

Нзіманде сказав, що доведеться вивчити різні методології, щоб забезпечити співробітникам та студентам вищих навчальних закладів можливість якомога безпечнішого доступу до кампусів.

Через унікальні обставини в кожній установі універсальний підхід неможливий. Тому кожна установа повинна розробити власний план управління на 2021 навчальний рік, виходячи з його контексту, в рамках скоригованих національних правил блокування, які можуть час від часу змфнюватися, сказав Нзіманде.

Директива зазначає, що всі вищі навчальні заклади повинні розробити плани на відкриття 2021 навчального року та керовану інтеграцію персоналу та студентів до містечок та резиденцій.

https://businesstech.co.za/news/business/479533/universities-in-south-africa-told-to-prepare-for-a-year-of-covid-19-restrictions/

  1. Для вищої освіти необхідна нова модель фінансування

Sunday World

Студентські протести по всій Південній Африці привернули увагу на, здавалося б, нездоланну проблему фінансування, з якою стикається система вищої освіти.

У заяві Університетів Південної Африки – організації, що представляє місцеві університети, зазначено, що у 2021 році борг студентів перед університетами досяг майже 1 млрд. USD.

Економічний вплив національного блокування призвів до серйозного навантаження на розподіл державних субсидій, фінансування Національної схеми фінансової допомоги студентам та бюджети університетів, а також, що важливіше, на кишені надійних студентів, які бажають навчатися цього року.

Леана де Бір, генеральний директор студентської платформи краудфандингу Feenix, заявила, що єдиний спосіб, яким можна створити більш інклюзивну, справедливу та фінансово стійку систему, – це співпраця між приватним та державним секторами.

https://sundayworld.co.za/breaking-news/new-funding-model-needed-for-burning-higher-education/

  1. Південно-Африканський університет планує перейти виключно на онлайн-навчання

Itweb

Південно-Африканський університет (University of South Africa – UNISA) прокладає шлях до цифрового майбутнього, плануючи забезпечити всі послуги з навчання та викладання в Інтернеті. У 2020 р. всі іспити вже проводились дистанційно.

У квітні 2021 р. UNISA розпочинає повну оцифровку одного зі своїх коледжів. Для підвищення ефективності рутинних повторюваних завдань будуть використовуватись технології штучного інтелекту.

https://www.itweb.co.za/content/VgZeyqJoXo4vdjX9

  1. Microsoft та PSETA запрошують молодь освоювати цифрові навички

Itweb

Microsoft співпрацює з Управлінням з питань освіти та навчання державного сектору Південно-Африканської Республіки (Public Service Sector Education and Training Authority – PSETA) з метою розширення своєї глобальної ініціативи з підготовки навичок, і додатково забезпечити 20 000 молодих південноафриканців вкрай необхідними цифровими навичками.

Започаткована в червні минулого року, в середині блокування, спричиненого COVID-19, глобальна ініціатива розвитку навичок Microsoft мала на меті допомогти створити можливості для працевлаштування 25 мільйонів людей шляхом навчання  цифровим навичкам до кінця 2020 року.

В рамках ініціативи технічний гігант співпрацював з кількома зацікавленими сторонами, включаючи свою дочірню компанію LinkedIn, платформу електронного навчання GitHub Learning Lab та молодіжну організацію з розвитку молоді Afrika Tikkun, яка розміщує та сприяє доступу до своїх програм електронного навчання.

PSETA підтримуватиме безробітних учнів, які мають доступ до цієї можливості, та просуватиме ініціативу через свої мережі, щоб забезпечити якомога більшій кількості безробітних учнів можливість отримати вільний доступ до найкращих ресурсів для покращення знань та можливостей.

Сюди входить залучення партнерських відносин з іншими суб’єктами державного сектору для відкриття доступу до бібліотек, комп’ютерних лабораторій, громадських залів та коледжів технічної та професійної освіти та навчання, а також допомога в підключенні до Інтернету, необхідна для участі та завершення навчання та сертифікацій допоможе працевлаштуватися, залучивши їх до цифрової економіки.

https://www.itweb.co.za/content/wbrpOqgYk3O7DLZn

ЄГИПЕТ

  1. Єгипет разом з Гарвардським університетом створить національний інститут медичних досліджень

Egypt Today

Міністр охорони здоров’я Єгипту Хала Заєд оголосила, що триває співпраця з медичним факультетом Гарвардського університету з метою створення національного інституту охорони здоров’я та медичних досліджень.

Інститут буде створений у Новій адміністративній столиці на схід від Каїру, йдеться у заяві Міністерства охорони здоров’я.

Прес-секретар міністерства охорони здоров’я Халед Мегахед повідомив, що інститут включатиме центр загальних досліджень здоров’я та ще один центр клінічних досліджень.

https://www.egypttoday.com/Article/1/101392/Egypt-to-establish-national-institute-for-medical-research-with-Harvard

КЕНІЯ

  1. МВФ закликає Кенію підтримати три провідні університети

University World News

Міжнародний валютний фонд (МВФ) закликає Кенію підтримати три провідні державні університети, щоб врятувати їх від фінансового краху в рамках умов надання позики цій східноафриканській країні у розмірі 2,34 млрд. доларів США.

МВФ визначив три університети – Кеніятту, Найробі та Мой – одними з провідних державних установ, що несуть найбільші фінансові ризики. Це пов’язано з тим, що університети протягом тривалого періоду мають стійкі збитки і продовжують боротися, щоб утриматися на плаву – ситуація, яка посилилася пандемією COVID-19.

У Кенії не залишається іншого вибору, крім як підтримати ці університети, оскільки фінансова допомога в розмірі 2,34 млрд. доларів США врятувала країну від боргової кризи в розпал пандемії.

Секретар кабінету міністрів Кенії Укур Ятані заявив, що до кінця травня 2021 року уряд підготує поглиблену перспективну фінансову оцінку установ, що представляють найбільші фіскальні ризики.

Державні університети мають статутну заборгованість на суму 190 млн. Доларів США перед Кенійським податковим управлінням. Це на додаток до непогашених статутних зобов’язань перед пенсійними схемами, а також заощадженнями працівників та кооперативами.

https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20210418112731849

МАРОККО

  1. Марокко і Аргентина прагнуть сприяти розвитку вищої освіти

Allafrica

Марокко та Аргентина домовились посилити угоди, що стосуються вищої освіти. Наразі розглядаються два проекти угод про вищу освіту та взаємне визнання дипломів.

Ці проекти угод були предметом зустрічі міністра освіти Аргентини Ніколаса Тротта та посла Марокко в Аргентині Ясіра Фареса.

Під час зустрічі, в якій також взяли участь посли Єгипту та Індії, обидві сторони обговорили процес доопрацювання цих угод з метою їх підписання найближчим часом.

https://allafrica.com/stories/202104030054.html

  1. Молоді марокканці надають перевагу англійській мові

The PIE News

Марокко у певний час своєї історії знаходилась під протекторатом Франції, тому французька мова тут є основною іноземною мовою. Але 74 % молодих марокканців вважають, що в найближчі п’ять років французьку мову в країні замінить англійська. Це встановлено у дослідженні Британської Ради «Перехід до англійської мови».

Висновки свідчать про те, що молоді марокканці дедалі більше усвідомлюють значення та важливість англійської мови в сучасному світі. Пандемія Covid-19 надала їм можливості покращити свої мовні здібності за допомогою соціальної взаємодії в Інтернеті, фільмів та освітніх платформ – Instagram, YouTube, Twitter і Netflix, йдеться у дослідженні.

“Основними причинами, за якими молодь Марокко очікує, що англійська мова стане більш широко розповсюдженою, є те, що вона розглядається як мова майбутнього, як міжнародна мова і як позитивна для своєї кар’єри”, – пояснює видання.

https://thepienews.com/news/young-moroccans-favouring-english-over-french-for-future/

АЛЖИР

  1. Алжир розширює співпрацю з Францією у сфері вищої та професійної освіти

Albawaba

В ході візиту до Алжиру французького прем’єр-міністра Бернара Казньова Алжир та Франція підписали десять угод та меморандумів про взаєморозуміння у різних сферах, у тому числі професійного навчання та вищої освіти.

Було укладено Угоду про інститут прикладної науки та технологій між Університетом Тлемсен та Університетом Ренна та підписано лист про наміри.

Черговий Меморандум було підписано між міністерством професійного навчання та Клубом підприємців та промисловців Мітіджі, компанією “Мільярд” та середньою школою Арбес Карме д’Ойонна про створення навчального центру з технології виготовлення пластмас.

https://www.albawaba.com/business/algeria-signs-energy-training-deals-france-962266

 АНГОЛА

  1. Міністерство освіти, Профспілка вчителів Анголи припиняють страйк

Allafrica

Міністерство освіти та Національна спілка вчителів підписали Меморандум про взаєморозуміння для зупинення загального страйку, який плвнувалося розпочати  26 квітня.

Згідно з умовами Меморандуму, сторони домовились про перегляд вимог, поданих 23 жовтня 2019 року, які передбачали підвищення категорій 181 624 освітян у період з травня 2021 по січень 2023 року.

Сторони також домовились про роботу над іншими пунктами претензій до їх повної реалізації.

https://allafrica.com/stories/202104260461.html

ЕФІОПІЯ

  1. Ефіопія співпрацює з блокчейн-компанією по модернізації національної системи освіти

Msn

В рамках унікальної ініціативи, яка відкриє нові можливості у використанні технології блокчейн, компанія IOHK об’єднала зусилля з урядом Ефіопії для модернізації системи освіти. Мета – надати викладачам та студентам цифрові кваліфікації, які можна перевірити за допомогою блокчейну. Нова система допоможе органам державної влади Ефіопії не тільки ефективно боротися з шахрайством, але й збирати цінні дані про результати функціонування системи освіти в країні.

Використовуючи цифрові записи, роботодавці Ефіопії зможуть підбирати кандидатів з необхідними навичками без необхідності послуг третьої сторони. Ефіопський уряд також надаватиме викладачам та студентам планшетні комп’ютери та доступ до спеціальної Інтернет-послуги. Це, зокрема, дасть студентам постійний доступ до своїх цифрових освітніх записів, полегшуючи їм подання заявок на вступ до ЗВО та роботу, а також користування соціальними та фінансовими послугами. Враховуючи, що більше 80% студентів Ефіопії проживають у сільській місцевості, це стане історичним кроком вперед для освіти в країні.

Система Atala PRISM забезпечує децентралізоване рішення ідентифікації, яке дозволяє користувачам зберігати свої персональні дані та взаємодіяти з організаціями прозорим, приватним та безпечним способом. У рамках проекту Digital Ethiopia 2025 національна система ідентифікації на основі блокчейну відіграватиме ключову роль у цифровій трансформації країни. Загальною стратегією є трансформація країни шляхом поступової оцифровки таких галузей, як сільське господарство, промислове виробництво та туризм.

Зростаюче впровадження технології блокчейн підкреслює її соціальну корисність, а розгортання ефіопським урядом підкреслює обізнаність країни про роль, яку вона може відігравати у розвитку континенту. Географічне положення Ефіопії в оточенні різноманітних країн із складною політичною ситуацією зробило її особливо важливим гравцем у спробі побудувати інноваційну сучасну Африку.

https://www.msn.com/en-us/news/technology/ethiopia-teams-up-with-blockchain-company-to-modernize-national-education-system/ar-BB1gdQmg

  1. Китай проводить в Ефіопії навчальний семінар з сучасних технологій

Msn

Семінар проводить Китайський університет технології та освіти Тянцзінь (TUTE) під керівництвом Міністерства освіти Ефіопії на базі лабораторії Ефіопського технічного університетом (ETU) в столиці Аддіс-Абебі.

Планується, що семінар стане центром передового досвіду в чотирьох основних сферах – технологія промислових сенсорів, технологія мехатроніки, технологія промислового управління і промислової робототехніки та штучного інтелекту.

Очікується, що лабораторія, оснащена технологіями світового класу у секторі штучного інтелекту, сприятиме прагненню до промислового розвитку Ефіопії, яка до 2025 року стане виробничим центром Африки.

https://www.msn.com/en-xl/news/other/hello-africa-chinese-luban-workshop-launched-in-ethiopia-to-boost-vocational-training/ar-BB1gbJ12

ЗАМБІЯ

  1. Замбійський лідер закликає притягнути до відповідальності людей з фальшивою освітою

Xinhuanet

Президент Замбії Едгар Лунгу закликав притягнути до кримінальної відповідальності людей, у яких виявлено фальшиву освіту.

Замбійський лідер, який пішов Екзаменаційну раду Замбії (ECZ) перевіряти кваліфікацію учнів старших класів середньої школи, заявив, що люди з підробленою кваліфікацією знижують рівень освіти в країні, додавши, що неправильно отримувати доступ до роботи з підробленою кваліфікацією.

Лідер Замбії вирішив перевірити і свою кваліфікацію, він успішно здав іспити. Згідно нової вимоги всі громадяни, які беруть участь у виборах, повинні мати атестат про закінчення середньої школи.

Представники ECZ заявили, що дипломи про вищу освіту тепер не буде визнаватися без атестата середньої школи.

http://www.xinhuanet.com/english/africa/2021-03/30/c_139847335.htm

НАМІБІЯ

  1. Намібія цінує екологічну освіту

Namibian

Уряд Намібії вважає, що екологічна освіта та обізнаність є важливими компонентами ефективного впровадження природокористування та збереження біорізноманіття.

Це заявив комісар з охорони навколишнього середовища Тимотеус Муфеті, який каже, що Намібія високо цінує концепції екологічної освіти та освіти у галузі сталого розвитку.

Муфеті заявив, що Міністерство навколишнього середовища, лісового господарства та туризму створило політику в галузі енергоефективності та відхилення та стратегію комунікації, освіти та інформування громадськості для керівництва національною освітою з питань, що викликають занепокоєння, таких як деградація земель, опустелювання, забруднення води та повітря та зміна клімату.

Він зазначив, що лише екологічної обізнаності недостатньо, і тому закликав робочу групу перетворити зміст екологічних конвенцій, а також екологічну інформацію, яку видає його міністерство та інші зацікавлені сторони.

Він запропонував розповсюдити більше екологічних навчальних матеріалів, щоб збільшити базу знань широкого загалу з питань навколишнього середовища в Намібії.

“Дійсно, Намібії настав час збільшити місцевий екологічний зміст у національній освітній програмі, щоб полегшити нашим дітям вивчення предметів природознавства з урахуванням фізичного середовища та біорізноманіття Намібії, до яких вони можуть легко пов’язати”, – сказав він.

https://www.namibian.com.na/101233/read/Namibia-values-environmental-education-%E2%80%93-Mufeti

ТОГО

  1. Компанія Gozem запускає програму підготовки випускників

Togo First

Щоб підготувати своїх майбутніх керівників до кращого вирішення завдань, компанія Gozem запустила програму підготовки випускників у Того та Беніні. Ініціатива, яка триває два роки, націлена молодих випускників, які здобули ступінь магістра з ділового адміністрування, навчаючи їх усьому про діяльність стартапів та зміцнюючи їхні навички.

“Програма підготовки випускників має на меті найняти наших менеджерів завтрашнього дня на місцевих ринках, де ми працюємо”, – сказала Енн-Клер Лонгур, глобальний менеджер з управління персоналом Gozem.

https://www.togofirst.com/en/formation/2904-7756-gozem-launches-graduate-training-program-for-its-future-managers